Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De la diesel la hibrida - pt consum
#91
Posted 07 April 2022 - 18:14
"de 3x compresorul de AV " @gushpi lamurestema si pe mine ce e !??
Namidee, on 07 aprilie 2022 - 12:57, said:
Cate masini ai cumparat de noi si le.ai tinut peste 300.000km? Am ajuns la a-3-a mihaicozac, on 07 aprilie 2022 - 12:35, said:
Viața unui motor sau mașini depinde cel mai mult de cât de bou e proprietarul recte șoferul, nu de fabricant. In mare parte ai dreptate .. dar si cand ai grija de masina si se strica, pe cine dai vina ??! Ca ideie multi fabricanti fac masini sa reziste cam 5-6 ani sau 150 - 180 k km deci "boul" mai putin conteaza PS sunt Hybride cu garantii de peste 6 ani si/sau 200 000 km !! La diesel nu mai garanteaza nimeni nici 2 ani cand vor trebui sa fie duse la REMAT Hybridele vor fi pana in 2035 ... Edited by mihaiC1, 07 April 2022 - 18:27. |
#92
Posted 07 April 2022 - 19:58
mihaiC1, on 07 aprilie 2022 - 18:14, said: Am ajuns la a-3-a Multe inainte atunci! De masini care nu sunt fiabile dupa 300.000 km se vaita cei care le cumpara SH la km aia. Tu probabil nu intelegi cum e cu proiectarea pieselor si durata lor calculata de viata. In practica, media romanilor e parca de vreo 12.000 km pe an. Sa luam o limita aproape superioara, de vreo 20.000 km pe an, rezulta ca schimbi ambreiajul la vreo 8 ani, poate reconditionezi turbina o data, dar nici atat. In rest, ai cheltuieli obisnuite. Daca faci mai mult de 20.000 km pe an, inseamna ca masina respectiva deja produce/economiseste bani si atunci reparatiile sunt parte integranta a costului de exploatare, dedus ca alte cheltuieli. |
#93
Posted 08 April 2022 - 08:12
Astra H 1,9l CDTI are peste 460 k km si 16 ani si o repar de la 110 k km ( ambreiaj si doar 3 ani !) in fiecare an ii cade cate ceva,
Splash B 1,2l benzina 10 ani cu peste 200 k km fara reparatii, Corolla 1.8l HYB aproape 1 an si 10 luni si peste 50 k km, toate cumparate noi din RO |
#94
Posted 08 April 2022 - 10:11
-EGR (din ăla electronic este) am schimbat...
-nu AV... ci AC, scuze de degete groase (la mine AC-ul nu se oprește niciodată, vară/iarnă - el se-nvârte!) e normal ca să pice plastice și caucioace (tot felul de piese de fixare, furtune și furtunașe) astea-n timp îmbătrânesc, crapă, se coc, asta e! pe astea nu mă supăr... m-a supărat turbina (că nu erau decât 180k km): întâi s-a auzit un mic pocnet, apoi ușor, ușor nu a mai accelerat (plus fumul de rigoare la eșapament) mecanicii au zis că s-a dezfiletat nu știu ce șurub, care a căzut în interior și a stricat „geometria” (cum ziseră ei, zic și io ) cu 1000 de lei am rezolvat recondiționarea; de atunci am 35k... a! era să uit: mi s-a tocit aiurea și un pinion de pe un arbore de prin motor la pornire (indiferent că rece/cald) învârtea electromotorul de mă săturam, până prindea o zonă bună de pinion nu vă zic câte păreri au fost, până s-a descoperit cauza reală: -ba bujii (dar se făcuse vară... ) -ba curent mic în baterie -ba dop de murdărie pe alimentare cu motorină etc |
#95
Posted 08 April 2022 - 11:41
Am schimbat cutia si ambreiajul acum 5 ani, RK la motor dupa 270 k km (3 segmenti de ungere dusi..).. de turbina inca nu e vorba. Motorul era garantat 1 000 000 KM !!!
In CDTI nu m-am mai urcat de 1 an ( acum are dusa servodirectia https://forum.softpedia.com//public/style_emoticons/default/thumbdown.gif ), de cand am HYB parca e alta viata , nu : vibratii, zgomot, fum (noxe), ambreiaj, schimbator de viteza.. daca mai puneam ceva stia sa mearga si sa parcheze singura https://forum.softpedia.com//public/style_emoticons/default/icecream.gif si cel mai interesant consumul mediu e cu peste 25% mai mic ! Hybrida VS motorina, aceleasi puteri, caroserii si mase. Edited by mihaiC1, 08 April 2022 - 11:54. |
#96
Posted 08 April 2022 - 11:59
#97
Posted 08 April 2022 - 12:48
Mihai, nu exista motoare garantata 1.000.000 km. Singura garantie este oferita de producator si aia este conditionata de vizitele in service.uri agreate de producator. Orice masina are probleme dupa 200.000 km. Se ce crezi ca strainii prefera sa schimbe fierul des? Ca nu si.ar permite/nunar renta sa repare tot ce ai reparat tu la preturile lor din service.
|
#98
Posted 08 April 2022 - 12:50
Am fost in serviceul "garantat" Opel de 2x mai repede si cred ca din cauza asta motorul a cedat dupa ce am iesit din garantie...
Ca idee Hyundai a "furat" de la Toyota si au facut masini ieftine cu multe dezavantaje si in primul rand FIABILITATE ! Corolla 1,8l TS HYB 122 CP an 2020 gen. 4. Vezi si singur in brosura care e consumul mediu si mai pune cel putin 10% ca doara' nu ai sa sofezi ca un "tester" de masini La talpa mea grea nu prea sare de 4,3 % mixt. justice22, on 08 aprilie 2022 - 11:59, said:
M-am mai uitat si cea mai buna solutie, cred ca urmatoarea masina va fi Hyundai Ioniq @MihaiC1 arata-mi si mie ce model de Corolla ai tu, si ce consum mediu Ambreiaj dublu ??! Nu au auzit de cutii e-CVT ??! M'da e cam greu de furat .. Edited by mihaiC1, 08 April 2022 - 13:04. |
#100
Posted 08 April 2022 - 16:54
Cine te pacaleste ? In primul rand are 122CP si sedanul ala impachetat in TR !! TS si HB au alte faruri mai bune.
Cam asa.. e vezi poze adevarate nu povesti. Edited by mihaiC1, 08 April 2022 - 17:07. |
|
#101
Posted 08 April 2022 - 17:33
Si am zis ca a costat 22 900 euro in 2020 fara rabla si e TS ! O berlina e muuult mai ieftina SI 0KM !!!
Edited by mihaiC1, 08 April 2022 - 17:43. |
#102
Posted 08 April 2022 - 20:15
cati km mergi pe electric exclusiv?
dar vorbeste si tu fara perscurtari. eu nu stiu ce inseamna TS TR, HB - hatch asta m-am prins Edited by justice22, 08 April 2022 - 20:17. |
#103
Posted 08 April 2022 - 21:33
justice22, on 08 aprilie 2022 - 11:59, said:
M-am mai uitat si cea mai buna solutie, cred ca urmatoarea masina va fi Hyundai Ioniq Confirm, de 3 ani conduc un Ionq dar Plugin hibrid. Dupa 74000 de km - consum mediu de 1,7l/100 km. Nu stiu ce zice colegul de fiabilitate slaba...deocamdata no problem. E ok si Toyota doar ca interiorul e prafuit grav...au ramas in 2005. Am inteles ca din 2023 schimba interioarele de pensionari cu ceva care sa fie din secolul asta. La capitolul asta Hyundai e departe, din alta liga. Edited by raven75, 08 April 2022 - 21:34. |
#104
Posted 09 April 2022 - 00:40
mihaiC1, on 08 aprilie 2022 - 12:50, said: Ca idee tehnologia hibrid de pe Hyundai este diferita de cea de pe Toyota. Ceea ce au vrut sa faca cu Ioniq a fost sa dea peste nas sistemului hibrid al Toyota din punct de vedere consum, si pe hartie au reusit. Insa pentru majoritatea care pe dincolo se taraie cu Toyoyele in trafic nu au reusit sa convinga. Pentru ca da, Toyota (Yaris, Auris, Corolla, Prius, poate si RAV4) consuma mai putin carburant in trafic normal de oras decat Ioniq HEV. In rest, in traficul si vitezele cu care se merge in Romania, nu este adevarat. Pe langa asta au pus o cutie de viteze normala, care sa faca oamenii care fug de eCVT insa vor economie de carburant in oras, sa cumpere masina. Este corect ca acel DCT este punctul slab al Ioniq-ului (se vor uza ambreiajele la un moment dat), insa majoritatea care cumpara Ioniq hibrid pentru asta o fac, pentru ca au la dispozitie o cutie de viteze, pe care o pot pune in Sport si sa conduca masina ca pe una normala din punct de vedere dinamic. Singurele Toyote Hibrid mai dinamice decat Ioniq-ul sunt cele cu motor termic de la 2000 in sus. Am exclus in adins sa fac vreo referire varianta Ioniq PHEV, pe care il iei cu aproape aceeasi bani cu HEV-ul scazand prima de la stat. Daca faci mai multe drumuri urbane (sau maxim 100km pe zi) si poti incarca masina zilnic, faci ceva pe ea Toyota din punct de vedere consum de carburant. Si apropos, extraurban si PHEV-ul cu bateria neincarcata (aia pe care toti zic ca o cara inutil dupa ea) consuma mai putin decat Toyota HEV. Ca sa revenim la subiect. Initiator, daca faci drumuri lungi extraurbane, la viteze de autostrada, si te intereseaza exclusiv consumul ia-ti un hatchback sau berlina sau combi 1.5-1.6 diesel... sau o Toyota hibrid pe care o pui pe gaz Exclude din start orice caroserie "SUV" (benzina, diesel sau hibrid), aceea din start te penalizeaza din punct de vedere consum la viteze de peste 80km/h. Daca esti din cei care depasesc din scurt orice le sta in cale si se uita la consum, uita de hibrid, ia diesel. Conduc de 62000+km un Ioniq HEV. Daca ar fi sa dispara masina maine, de 240000 Euro as cumpara tot un Ioniq HEV sau eventual PHEV. Poza o atasez ca sa confirm ca Ioniq hibrid consuma mai mult decat o benzinara la viteze de autostrada... cu un 1.5 diesel nici nu se compara. Attached FilesEdited by mi20r, 09 April 2022 - 00:41. |
#105
Posted 09 April 2022 - 05:28
@mi20r. multumesc pentru raspuns. Diesel am deja Insa din ce vazusem pe canalul youtube turatii.ro arata destul de bine ca si consum...
|
|
#106
Posted 09 April 2022 - 08:46
Pot sa iti arat si eu pe canale consum de consum la 1.8l hyb de la Corolla
@mi20r le cam incurci ! Ai urcat in Toyota 20- 2022 ? Ai facut un DT ? Daca nu stii si e-CVT are SPORT si se poate face si SUPERSPORT doar din soft ! Nu ai inteles ca motorul ala de 1.8 consuma mai putin decat cel de pe ionic pe orice drum ?! Cu un demaraj 0- 100km/h mai mic cu 0,5 s mi se falfaie ca drumurile DN, E, DJ.. sunt aglomerate si aici te scoate" hibrida ! PS pe A am mers cu hyb consum 6,5 % vs diesel 6,8 % pe E 4,2 % hyb fata de 5,4 % motorina si in oras 3,8% hyb vs 5,6 motorina Edited by mihaiC1, 09 April 2022 - 08:59. |
#107
Posted 09 April 2022 - 09:25
justice22, on 05 aprilie 2022 - 10:04, said:
Salut! am un Focus 1.5 diesel 2016, merge foarte bine si ma gandeam sa iau ceva hibrida SH, in special pt consum. Merg mai mult drumuri mai lungi insa nu prea mai renteaza acum cu scumpirea motorinei. Ma uitam la o Kia Niro hibrid. Are cineva sa ne impartaseasca ceva experiente? In rest, la puteri și confort echivalent, un diesel este imbatabil la drum lung între mașinile cu ICE, indiferent de combinații hibride sau nu. |
#108
Posted 09 April 2022 - 09:59
Cred ca spui la misto' ! Eu fac drumuri de peste 1 200km si ma simt muult mai confortabil in HYB decat in diesel... si consuma muult mai putin
Daca un full hybrid care consuma in "regim de oras" sub 3,8% ti se pare apropiat de un diesel ?! Edited by mihaiC1, 09 April 2022 - 10:03. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users