Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

De la diesel la hibrida - pt consum

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
526 replies to this topic

#433
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

View PostmihaiC1, on 11 mai 2022 - 21:36, said:



Cam ai dreptate .. O HYB benzinara invarte motorul termic/electric cu peste 5 100 rot/ min. ! sa o incarce si sa transfere putere si in roti, daca duci un diesel la 5 000 rot/min poti sa ii zici adio motorului diesel...
PS Motorul electric de pe haybrid ii "place" sa fie turat bine mai ales la incarcare rapida Posted Imagea bateriei .. asta o face motorul OTTO cu ciclu Atkinson care la turatii mari consuma kw aia care sunt necesari si nu mai mult Posted Image

Acum ce facem, ne prefacem că nu există sisteme care de/multiplică turațiile ?

Ai văzut sau ai auzit tu de vreo mașină cu alternatorul conectat direct la arborele cotit ?

Iar motorului diesel nu ii spui adio la 5000 de rpm pt că nu îl poți duce acolo, pur și simplu motorina nu are arderea suficient de rapidă pt asta.

Asta nu înseamnă însă că un motor diesel nu poate sta in turația de cuplu maxim și consum minim, să zicem 2000 de rpm și să învârtă fără stres un generator cu 5000 de rpm.

Hai să ne păstrăm logica totuși, chiar și când ne lăudăm propria mașină.

In opinia mea, un PHEV diesel ar fi cea mai eco friendly opțiune.
În localități mergi strict pe electric, ieși pe DN sau autostradă unde nu deranjează pe nimeni NOX sau PPM, mergi pe diesel, ocazie cu care încarci și bateria.

Nu l a interzis nimeni,doar că e ceva mai scump și consumă mai mult decât un diesel simplu.

#434
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,629
  • Înscris: 12.08.2008
Ultima fraza ma derutat nitel: "și consumă mai mult decât un diesel simplu" !! Daca ai zis ca sunt mutiplicatoare de rotatie si sunt !de la 1 000 la 5 000 rot/min cum consumi mai mult ?? Interesant la cutia e-CVT ca transmite de la termic la electric si invers, diferite rotatii ale celor 2 doua motoare si apoi spre roata..

Edited by mihaiC1, 12 May 2022 - 13:20.


#435
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,629
  • Înscris: 12.08.2008
Da pui motor diesel pe PHEV, doar motoare in serie si cu multiplicator de turatie . adicatelea elimini cutia e-CVT Posted Image

Edited by mihaiC1, 12 May 2022 - 13:31.


#436
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Mașina ta consumă la fel când e doar șoferul în ea ca atunci când mai ai și 4 pasageri ?

Bateria, motorul electric înseamnă kilograme in plus, sute de kg in plus, evident că va consuma mai mult un PHEV diesel decât varianta diesel simplu.

Cum adică motoare in serie, ai și în paralel sau ce ai vrut să spui ?

#437
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,629
  • Înscris: 12.08.2008
Numai cu soferul consuma 3,2% ...exact ca si un diesel mult mai mic de 1,2l pus pe o caroserie mica si usoara sub 1250 kile...
Corolla TS 1,8l HYB 122 cp ( break !) are 1 465 de kile , Astra H motor 1,9 l CDTI 120 cp (break!) are 1 455 kile  ... Pesemne ca sunt de la cei 10 cm in plus lungime la Corolla Posted Image
Hybridul meu are motoare in paralel si sunt care au in serie .. Mai bine intreaba un mecanic de locomotiva diesel-electrica ce e cu motoarele in serie.

Edited by mihaiC1, 12 May 2022 - 16:08.


#438
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Păi de ce să întreb un mecanic de locomotivă, dacă tu ai adus subiectul în discuție, te întreb pe tine...

Nu știi să explici ce ai spus și mă trimiți să mi explice alții ?

Spune care e treaba cu serie și paralel la motoare și vedem apoi dacă ai dreptate sau nu.

Btw, toți proștii care se dau deștepți folosesc emoticonul ăla cu înghețata, a devenit deja un Red flag, eu as zice să renunți la el.

Aștept explicațiile.

#439
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,629
  • Înscris: 12.08.2008
Motoarele de pe sistemul serie sunt in felul asta : diesel la turatie constanta- multiplicator turatie- generator/dinam electric- baterie - motor electric la tractiune..
Ghiciti ca o locomotiva de aproape 100t "haybrid  serie" trage dupa ea la peste 100 km/h cam  peste 1 000 Tone.. Posted Image?
Am zis ca cuplul motor e mai mare pe electric decat pe diesel de 2 ori la aceiasi putere ?! Daca nu SCUZE!!

Edited by mihaiC1, 12 May 2022 - 19:07.


#440
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Ok, acum spune și cum e sistemul in paralel pt a putea vedea care sunt diferențele.

#441
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,629
  • Înscris: 12.08.2008
Au pus colegii mai sus niste linkuri despre cutii e-CVT sa vezi cum e in paralel si serie Posted Image La masinile cu motoare NUMAI in SERIE, NEMA' CUTIE Posted Image

Edited by mihaiC1, 12 May 2022 - 19:21.


#442
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Încep să am impresia că habar nu ai despre ce vorbești și doar trăncăni pe aici.

Întâi mă trimiți să întreb mecanici de locomotivă, acum mă trimiți să acceseze niste linkuri, care anume, Dumnezeu știe...

Tu, când afirmi ceva, nu ești în stare să și explici ce afirmi ?
La tine in cap nu sunt clare motivele, de ce așa și nu altfel ?

Revin cu întrebarea cum e sistemul in paralel și aștept un răspuns serios, fără mâncat de înghețată în el.

#443
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,629
  • Înscris: 12.08.2008
Daca citeai din topic macar 10 % intelegeai.. Asa ca dute si te plimba inainte sa tragi concluzii. Posted Image Si mai ales sa pui intrebari puerile...

Edited by mihaiC1, 12 May 2022 - 19:44.


#444
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Aha, mă gândeam eu că urmează un răspuns tâmpit care să mascheze lipsa efectivă de cunoștințe.

Hai băi înghețată, plimbă ursul, recunoaște că ești habarnist și gata.

Sunt diverse soluții constructive, care e problema ta ?

Din contră, la motoare in paralel, alea puse fix pe roată, e nema cutie, nu ce bati tu câmpii pe aici.

Haidi pa, nu sunt eu inginer auto, dar tu abia te ridici la nivelul unui ucenic dintr un service auto, știi tu, ăla de dă rotile jos și eventual mai schimbă toba finală la eșapament.

Mai învață mă, înainte să faci viraje pe aici, că nu ești la tine in fața blocului.

#445
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,127
  • Înscris: 13.11.2017
Functionarea in paralel se refera la posibilitatea folosirii simultane pentru tractiune  a ambelor motoare, termic si electric. Asa ceva echipeaza majoritatea hibridelor din ziua de astazi si dupa cum stii toate necesita cutie. Singurul autoturism mai cunoscut cu functionarea motoarelor in serie a fost Chevrolet Volt, Opel Ampera in Europa, unde motorul termic era folosit pe post de generator iar propulsia era asigurata de motoarele electrice.
Nu sunt sigur care marca a folosit si configuratia serie-paralel in functie de necesitati, Honda parca.

Edited by Ford4, 12 May 2022 - 22:07.


#446
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,729
  • Înscris: 09.01.2007

View PostmihaiC1, on 12 mai 2022 - 12:45, said:

Si cum explici 50- 70 % kilometrii in mod EV la o hybrida sau peste 75% timp in EV ???
Ce-ti afiseaza in bord e timpul nu km. Daca il resetezi si mergi cu o medie de 110+ km pe ora pe autostrada o sa ai cam 5-10% EV, maxim. In oras cand stai mult degeaba si faci putini km, arata foarte bine procentajul ala.
Imi place ca ignori oamenii care au alte hibride, electrice, heck, even si pe aia care au aceeasi masina ca tine si-ti zic ca aberezi. Ba nu stiu ei sa conduca, ba au masina cu un an mai vechi cand consuma cu 2% mai mult (lol), ba alte tampenii.
Realistic vorbind, stim totii ca tu te chinui sa scoti consum cat mai mic si te comporti ca si cum ar fi ceva obisnuit, cand stii prea bine ca nimeni nu conduce asa. E ca si cum as zice eu ca o Fabia diesel din 2011 consuma 2.25% (deci mult mai putin decat a ta, MULT mai putin, cu minim 35% mai putin), si ti-as da ca dovada asta:
https://www.advertis...-economy-record
Si e testat pe un drum de peste 2000 km nu vrajeala de 200 km in linie dreapta. :)

Mai zi ceva. Ai de muncit serios la consum pana sa egalezi o fabia diesel de acu' 11 ani. Spor!


View PostDarthBane, on 12 mai 2022 - 19:35, said:

Încep să am impresia că habar nu ai despre ce vorbești și doar trăncăni pe aici.

Are dreptate Mihai, daca citeai 10% din thread te prindeai ca habar n-are despre ce vorbeste.

#447
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,944
  • Înscris: 17.01.2012

View PostDarthBane, on 12 mai 2022 - 12:57, said:

In opinia mea, un PHEV diesel ar fi cea mai eco friendly opțiune.

...ceea ce zic și io încontinuu :)

Nu l a interzis nimeni,doar că ...

te rog observă că am utilizat italicele pt a evidenția că nu e vorba despre o interzicere în sensul strict al cuvântului
doar că, la nivel mondial înalt li s-a pus pata pe combustibilul numit „motorină”
de asemenea este de observat că nu mai găsești în lista producătorilor hibride diesel... :(



#448
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Au fost hibride diesel, big fail, zero ROI.
Am mers personal cu Mercedes diesel hibrid și cu Volvo diesel phev.

Edited by ro_explorer, 13 May 2022 - 09:55.


#449
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Păi, eu am zis asta :

"In opinia mea, un PHEV diesel ar fi cea mai eco friendly opțiune.
În localități mergi strict pe electric, ieși pe DN sau autostradă unde nu deranjează pe nimeni NOX sau PPM, mergi pe diesel, ocazie cu care încarci și bateria.

Nu l a interzis nimeni,doar că e ceva mai scump și consumă mai mult decât un diesel simplu "

Fiind mai scump și având un consum mai mare decât dieselul simplu, evident că are amortizarea mult mai grea.

Dar eu nu am spus că are cel mai bun ROI ci că e cel mai eco friendly.

Eliminăm poluarea din orașe și o reducem in extraurban prin consumul mai redus specific motorului diesel.

#450
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,629
  • Înscris: 12.08.2008
Ciudat ca nu am vazut skode asa performante la ora actuala Posted Image
@tehcub reciteste postul #140 si ai sa constati ca distanta e 66% si timp 83 % ( numai daca sii ce inseamna valorile timp, distanta, consum..)

Edited by mihaiC1, 13 May 2022 - 20:14.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate