Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

De la diesel la hibrida - pt consum

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
526 replies to this topic

#109
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,252
  • Înscris: 25.01.2007
Fain  cum isi lauda fiecare propriul cal. Fiecare gaseste un motiv pentru care calul lui mananca mai putin fan sau se adapa mai putin la drum lung.

Eu nu detin nici una nici alta in materie de HEV dar din ce am condus si m-am documentat   consider ca Hibridul Toyota are cea mai solida constructie si cel mai confortabil regim de condus.  Chiar nu pot sa inteleg de ce cineva ar ocoli eCVT.. una din cele mai inteligente si revolutionare evolutii pe o masina cu motor ICE.
Dar na pe meleagurile noastre multe chestii ciudate se intampla. unora le place sa sughite la fiecare schimbare de viteza, altora le place trancanitul Dieselului, altora lagul Turbo ..... multe chestii pe care eu nu le inteleg.

Edited by andreyvsjoker, 09 April 2022 - 10:17.


#110
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 09:59, said:

Cred ca spui la misto' !
Chiar deloc. Am avut ca masini personale toate tipurile de motorizare, mai putin hibridul standard. Specific, toate luate de noi, de la dealer, cu 0KM la bord, nu cazaturi cu regimuri de utilizare necunoscute.

In regim de oras: cel mai ieftin pe Km este PHEV-ul, fara discutie, avand posibilitatea de a merge permanent full electric. Pe locul 2 vine motor benzina aspirat cu conversie GPL, apoi hibrida clasica, apoi diesel, la urma fiind benzinar turbo.
In regim "long haul": cel mai ieftin pe Km este diesel, apoi benzina convertita pe GPL, apoi un mix intre cele ramase.

Sa mai mentionez un lucru: eu vorbesc de condus in regim normal, nici hypermiling dar nici ca pe circuit. Alea sunt ambele regimuri extreme foarte daunatoare masinii si/sau psihicului celui de la volan. Comparatiile de mai sus sunt facut de mine personal, pe masinile proprii, in acelasi regim de deplasare.

Edited by ro_explorer, 09 April 2022 - 12:22.


#111
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,714
  • Înscris: 12.08.2008
In primul rand defineste "hibrida clasica/standard" ..
Apoi, stai la casa sau la bloc ca sa folosesti PHEV ?
Secundo' : cat te tine un motor benzina -GPL ? Cam cat consuma un motor 1.4l ? 12- 14l GPL  si 4-5l de benzina ?!
Si ca sa stii dieselul pe drumuri lungi in RO consuma mai mult cu 25% decat o  Full HYB ... In localitati e si mai si ! Ce zici de 3,7 % benzina HYB in oras ?? Ca idee si plug-in ia 2,2 %... cat are bateria incarcata..

Edited by mihaiC1, 09 April 2022 - 13:44.


#112
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,961
  • Înscris: 06.04.2007
Colegu defineste si tu te rog "full hybrid" . Ma gandesc ca zici de PHEV

Ce inseamna drum lung, concret traseul si o viteza de deplasare. Cu dieselul daca o lalai cu 90-100 tot 3,5-3,8 max ai consum.
Daca ai regim lung de autostrada, sau mers mai tare, nu-ti mai ies socotelile nici cu PHEV (atat consumul cat si realimentarea la priza)

#113
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,714
  • Înscris: 12.08.2008
Colegu', mai citeste ce e un PHEV si un HEV.. ce e un mild- hyb si un full- hyb!
Un drum de 1250 km "fara Autostrazi" si sigur nici un diesel nu va consuma sub 4,8 % cand ai o medie de 1250/20 = lalait cam 67 km/h si sa fii bucuros Posted Image !
Esti sigur ca consuma la o medie de 90 km/h.. 3,8% ??!
Si la noi trebuie sa stii statiile de incarcare PHEV/ EV cand pui traseul pe GPS Posted Image
PS cat de des mergi pe Autostrada in RO ??!

Edited by mihaiC1, 09 April 2022 - 14:12.


#114
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 13:30, said:

In primul rand defineste "hibrida clasica/standard" ..
Mild-hybrid - sistem la 48V. Un sistem pe benzina cu un usor avantaj in regim de oras.

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 13:30, said:

Apoi, stai la casa sau la bloc ca sa folosesti PHEV ?
Am stat toata viata la bloc, inclusiv acum cand am renuntat la ICE complet.

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 13:30, said:

Secundo' : cat te tine un motor benzina -GPL ? Cam cat consuma un motor 1.4l ? 12- 14l GPL  si 4-5l de benzina ?!
Un motor benzina-GPL tine tot atat cat tine si un motor benzina. Masina mea benzina-GPL a mers brici 9 ani pana cand am vandut-o si merge bine mersi si in ziua de azi, in varsta de 17 ani, fara probleme.
Am avut numai motoare de 1.4-1.6 la masini. Cea benzina-GPL era motor cu injectie, aspirat, 1.4L 16V, 115CP (renaul Megane 2 - 2005). In oras (Bucuresti) aveam consum de 8-9 benzina si 9-11 GPL (dupa cum era traficul). Benzina folosea foarte putin, doar pana ajungea motorul in regimul termic corespunzator.
Dupa 140K Km masina aia avea un consum mediu general de cca 8L/100Km (fiind folosita preponderent cu GPL, in regim mixt oras - drumuri europene in Romania).

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 13:30, said:

Si ca sa stii dieselul pe drumuri lungi in RO consuma mai mult cu 25% decat o  Full HYB
Complet fals. Pe drumuri lungi in Romania viteza medie este de 60-70Km/h, conditii in care un diesel decent (1,6L - 120CP) scoate un 4L/100Km. In regim de autostrada se duce in 5-6.
Dieselul meu, folosit in regim de autostrdata 75% (restul de 25% in regim de oras) a plecat de la mine la sfarsitul leasingului cu 46000Km la bord si un consum mediu total de 5.5l/100Km.

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 13:30, said:

Ce zici de 3,7 % benzina HYB in oras ??
Zic ca asta e consum de octogenar care pleaca de la semafor cu 0.01G.

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 13:30, said:

Ca idee si plug-in ia 2,2 %... cat are bateria incarcata..
Ca si idee, PHEV are consum 0 (ZERO) l/100Km in regim de oras atat timp cat are baterie incarcata - o spun dupa ce am utilizat un PHEV timp de 3 ani si 56000 Km.

Sa nu uitam ce a cerut initiatorul: masina cu consum mic la drum lung. In cazul asta diesel e rege la buget de sub 30K euro. Cand bugetul trece de 30-40K, deja discutam de alte situatii si conditii.

Edited by ro_explorer, 09 April 2022 - 15:53.


#115
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,714
  • Înscris: 12.08.2008
Cui vinzi floricele ?!

#116
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.01.2010

View Postro_explorer, on 09 aprilie 2022 - 15:51, said:

Complet fals. Pe drumuri lungi in Romania viteza medie este de 60-70Km/h, conditii in care un diesel decent (1,6L - 120CP) scoate un 4L/100Km. In regim de autostrada se duce in 5-6.
Un Diesel modern si condus anticipand traficul(fara un regim inutil de tipul acceleratie/frana) ar trebui sa fie chiar usor sub 4%, in conditiile de mai sus . Al meu 1.5T 150CP (benzina turbo cu dezactivare cilindrii) consuma 4.2-4.3% la medii de 60-70km, fara autostrada, pe distante de 250-300km. Un drum Bucuresti-Sibiu cu 130km/h pe autostrada si apoi mers tare pana la Sibiu, cu stat dupa TIR-uri pe distante destul de mari (linie continua)cu foarte multe depasiri (cate 2-3 masini o data, acolo unde permit marcajele) a generat un consum de 5.3% la o medie de 80km/h. Un hibrid comparabil, extraurban, nu e mai economic si nici mai placut la condus (cutia e-cvt de la Toyota e atroce, si are un lag teribil).
Motoarele noi sunt foarte economice, nu doar cele Diesel, ci si cele pe benzina.

#117
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,181
  • Înscris: 08.01.2021
Mie mi se pare ca la ultima iteratie Toyota a schimbat în bine comportamentul ecvt-ului, a devenit mai umana.
Pana acum vreo doi ani era de-a dreptul moartea pasiunii.

Nu doar motoarele sau îmbunătățit ci și restul mașinii, de ex au devenit sensibil mai aerodinamice.

Edited by KiloW, 09 April 2022 - 16:24.


#118
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 16:15, said:

Cui vinzi floricele ?!
Nimanui. Spre deosebire de tine care esti blocat pe o singura motorizare, eu am trecut prin toate. Ce am spus mai sus este din experienta proprie, nu din reviste.

#119
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.01.2010

View PostKiloW, on 09 aprilie 2022 - 16:23, said:

Mie mi se pare ca la ultima iteratie Toyota a schimbat în bine comportamentul ecvt-ului, a devenit mai umana.
Pana acum vreo doi ani era de-a dreptul moartea pasiunii.

Nu doar motoarele sau îmbunătățit ci și restul mașinii, de ex au devenit sensibil mai aerodinamice.

La peste 100km/h toate vajaiau tare, nu erau deloc rafinate. Iar CVT-ul e o cutie OK, doar daca o conduci fara a te grabi. Daca ai de facut depasiri rapide, sau ai nevoie de accelerari bruste, e obositoare si deranjanta prin zgomotul produs. Sasiul, pe de alta parte e bun, suspensii cum putine masini ofera in banii aia. O mare surpriza si GR-ul Yaris. Fantastica masina.

#120
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,252
  • Înscris: 25.01.2007

View PostCumulus, on 09 aprilie 2022 - 16:15, said:


Un Diesel modern si condus anticipand traficul(fara un regim inutil de tipul acceleratie/frana) ar trebui sa fie chiar usor sub 4%, in conditiile de mai sus . Al meu 1.5T 150CP (benzina turbo cu dezactivare cilindrii) consuma 4.2-4.3% la medii de 60-70km, fara autostrada, pe distante de 250-300km. Un drum Bucuresti-Sibiu cu 130km/h pe autostrada si apoi mers tare pana la Sibiu, cu stat dupa TIR-uri pe distante destul de mari (linie continua)cu foarte multe depasiri (cate 2-3 masini o data, acolo unde permit marcajele) a generat un consum de 5.3% la o medie de 80km/h. Un hibrid comparabil, extraurban, nu e mai economic si nici mai placut la condus (cutia e-cvt de la Toyota e atroce, si are un lag teribil).
Motoarele noi sunt foarte economice, nu doar cele Diesel, ci si cele pe benzina.
Ce lag are eCvt? Eu nu stiu despre ce vorbesti. Comparativ cu DSG de pe Tiguan. Mi s-a parut mai responsive, mai ales in situatiile in care e preselectata viteza gresita.
Poate unii confundati liniaritatea cu lag-ul sau poate era altceva la generatii mai vechi. Eu am condus doar modele 2021-2022

Edited by andreyvsjoker, 09 April 2022 - 16:50.


#121
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,714
  • Înscris: 12.08.2008

View PostKiloW, on 09 aprilie 2022 - 16:23, said:

Mie mi se pare ca la ultima iteratie Toyota a schimbat în bine comportamentul ecvt-ului, a devenit mai umana.
Pana acum vreo doi ani era de-a dreptul moartea pasiunii.

Nu doar motoarele sau îmbunătățit ci și restul mașinii, de ex au devenit sensibil mai aerodinamice.

Nu ai nici o sansa cu cei ancorati in povesti si mituri Posted Image Ei nu au aflat de generatia 4 PHEV si cutia e-CVT care nu e: CVT Posted Image !

View PostCumulus, on 09 aprilie 2022 - 16:47, said:

La peste 100km/h toate vajaiau tare, nu erau deloc rafinate. Iar CVT-ul e o cutie OK, doar daca o conduci fara a te grabi. Daca ai de facut depasiri rapide, sau ai nevoie de accelerari bruste, e obositoare si deranjanta prin zgomotul produs. Sasiul, pe de alta parte e bun, suspensii cum putine masini ofera in banii aia. O mare surpriza si GR-ul Yaris. Fantastica masina.
...

Edited by mihaiC1, 09 April 2022 - 16:56.


#122
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Singura Toyota moderna pe care am condus-o este un Rav4 PHEV - 2021. Super masina, super responsive (bine, la peste 300CP, cu suport masiv electric e si de asteptat). E dotata cu e-CVT din ce stiu (dar se poate sa ma insel). Oricum, nu te uiti la consum cand mergi cu un autobuz din ala.

#123
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,714
  • Înscris: 12.08.2008

View Postro_explorer, on 09 aprilie 2022 - 16:32, said:

Nimanui. Spre deosebire de tine care esti blocat pe o singura motorizare, eu am trecut prin toate. Ce am spus mai sus este din experienta proprie, nu din reviste.

Se vede https://forum.softpedia.com//public/style_emoticons/default/biggrin.png

Edited by mihaiC1, 09 April 2022 - 17:03.


#124
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 16:57, said:

Se vede Posted Image
Te rog sa joci trolling la alta masa.

Hai sa iti spun o poveste legata de fizica si de un principiu care se cheama " conservarea energiei".
Cand ai o masina a carei singura sursa de energie este benzina sau motorina arsa intr-un motor cu randament scazut, exista o limita data de legile gizicii la ce consum poti scadea agregatul cu pricina.
Da, motoarele Atkinson de la Toyota pot ajunge teoretic la o eficienta de 38% dar cu o densitate de putere atat de mica incat practig regimul ala ramane la nivel teoretic, in realitate funcionand pe la 27-30% eficienta daca nu forjezi, adica exact cam cum e un motor diesel.

Sistemul hibridizat de tip "mild" ajuta la recuperarea partiala a unei mici parti din energia de franare si a unei mici parti din puterea pierduta in regimuri nu foarte eficiente ale motorului termic, dar castigurile sunt atat de mici incat masinile mild hibrid au fost scoase din gama "masinilor eco".
Phev-ul este o alta treaba, avand o bateria mare, deci si capacitate sporita de inmagazinare a pierderilor, asta pe langa faptul ca poti injecta energie direct din reteaua electrica.

Edited by ro_explorer, 09 April 2022 - 17:06.


#125
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,714
  • Înscris: 12.08.2008
Teoretic habar nu ai ca motorizarea de 1,8 l are 122 CP (gen 3 avea 134 CP !) si motorul de 2.0 l are 186 CP.. adica din soft poti sa modifici puterea implicit cuplul. Dar motoarele de 1.8 sunt puse exact pt. a reduce consumul si daca cei 11,4 s de la 0 la 100 km/h ti se par multi te inseli amarnic ! Mai pun si garantie 6 ani sau/si 200 000 km?!Mai pun ca ciclul Atkinson si putere mica mareste enorm viata motorului ?!?

View Postro_explorer, on 09 aprilie 2022 - 16:56, said:

Singura Toyota moderna pe care am condus-o este un Rav4 PHEV - 2021. Super masina, super responsive (bine, la peste 300CP, cu suport masiv electric e si de asteptat). E dotata cu e-CVT din ce stiu (dar se poate sa ma insel). Oricum, nu te uiti la consum cand mergi cu un autobuz din ala.

Daca vrei ceva cu coeficient de frecare mic treci sub SUV Posted Image

Edited by mihaiC1, 09 April 2022 - 17:18.


#126
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Cu alte cuvinte, daca vrei ceva performante, nu te uiti la mild-hybrid. Ala iti ofera consumuri joase in regimuri lente si foarte lente. Asta a fost si motivul principal pentru care am evitat achizitionarea de asemenea masini.

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 17:05, said:

Daca vrei ceva cu coeficient de frecare mic treci sub SUV Posted Image
Model Y are Cd de 0.23 Posted Image - just sayin'

View PostmihaiC1, on 09 aprilie 2022 - 17:05, said:

daca cei 11,4 s de la 0 la 100 km/h ti se par multi te inseli amarnic
Amice, masina mea face 0-100 in 4.4 sec ... iar masina anterioara facea suta in 6.5 sec si prin comparatie cu asta de acum mi se parea ca sta pe loc la accelerare Posted Image
Asadar, te rog ... nu imi spune mie ca 11.4 nu e lent.

Oricum, daca asta nu te pasioneaza deloc atunci da, probabil ca ti se pare suficient.

Revenind la subiect insa ...

View Postjustice22, on 05 aprilie 2022 - 10:04, said:

[...] ma gandeam sa iau ceva hibrida SH, in special pt consum. Merg mai mult drumuri mai lungi insa nu prea mai renteaza acum cu scumpirea motorinei.

Raspunsul este simplu: la drumuri lungi nu faci nici o branza cu o hibrida, considerand ca acum conduci un diesel. In gama de pret la care te uiti NU exista nimic mai econom decat diesel la drumuri lungi.

Edited by ro_explorer, 09 April 2022 - 17:34.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate