25k euro pt. 4x4 automat
Last Updated: Oct 03 2023 14:04, Started by
sly888
, Mar 26 2022 20:55
·
4
#1
Posted 26 March 2022 - 20:55
Salut!
Ma ajutati cu un sfat de achizitie, va rog? Caut un 4x4 ca singura masina a familiei, circulat zilnic in oras, si in weekend pe dealuri, pe drum forestier. Bugetul e 25000 euro si mi-as dori asa: - Transmisie: automata - Tractiune: awd sau 4wd - Garda la sol >= 20cm - An >= 2016 - Portbagaj >= cu cel de Duster - Combustibil: orice. Ma oprisem la Nissan x-Trail 2.0 motorina, 2018. Dar sunt in dubii ca nu ma pricep. Si am zis sa va intreb... Edited by sly888, 26 March 2022 - 20:58. |
#2
Posted 26 March 2022 - 21:10
#4
Posted 27 March 2022 - 06:52
Ai preferințe la tipul mașinii?
Adica... Vrei musai SUV? Daca nu te încurcă dimensiunile și consumul, poți să te uiți la un pickup. Mitsubishi L200 / Fiat Fullback (aceeași mașină) din anii 2018. Variantele cu transmisia Super Select II permit și 4x4 pe suprafețe cu aderenta buna (asfalt) așa că vei putea merge 4x4 pe asfalt cu zăpada/zloată/apa de ploaie. Garda la sol 22 cm. Ford Ranger / Toyota Hilux au garda la sol ceva mai mare, dar nu permit rulare 4x4 pe suprafațe cu aderenta buna. Motoare puțin mai mare Ranger Wildtrak cu 3.2 l, deci mai de ajutor in teren greu. Restul au 2.4-2.5 L. Consumul e cam 10 l/100 km mixt in funcție de talpa (pe DN la 100-110 am cam 9-9.5 l/100km). Eu folosesc de 84k km un Fullback ca daily driver in București și nu am avut probleme inclusiv cu parcările. Avantajul unui pickup mai ales când e vorba de camping / pescuit, lucrurile murdare stau in bena in spate și nu miroase in mașina a noroi, fum sau balta. Mai ales daca ai familie, într-un pickup ai mult loc de depozitare. Daca mergeți des in natura sunt tot felul de moduri de customiza spațiul din bena prin adăugarea unor sertare culisante sau chiar a unei mese retractabile pe care poți gati că acasă. Dacă ești curios, am un jurnal in aria respectiv pentru Fuklback-ul meu. Sincer... Nu m-aș mai întoarce la SUV după 4 ani de pickup. Nici la sedanuri/breakuri Edited by Quoriah, 27 March 2022 - 06:55. |
#5
Posted 27 March 2022 - 07:38
#6
Posted 27 March 2022 - 08:12
#7
Posted 27 March 2022 - 08:26
viceroy56, on 26 martie 2022 - 21:10, said: Nu ai ce cauta cu Suzuki in offroad. Mai ales cum vrea el sa iasa, frecvent. Diferentialul spate e montat stupid de jos. E o constrangere data de puntea H montata pe spate a carei traversa era in calea cardanului daca ar fi vrut sa monteze diferentialul mai sus. Treaba cu garda la sol e ca mai conteaza si unde e cel mai jos punct al masinii si ce elemente ai expuse. Edited by underb, 27 March 2022 - 08:27. |
#8
Posted 27 March 2022 - 17:03
Quoriah, on 27 martie 2022 - 06:52, said:
Ai preferințe la tipul mașinii? Adica... Vrei musai SUV? Quoriah, on 27 martie 2022 - 06:52, said:
Avantajul unui pickup mai ales când e vorba de camping / pescuit, lucrurile murdare stau in bena in spate și nu miroase in mașina a noroi, fum sau balta. Quoriah, on 27 martie 2022 - 06:52, said:
Nu m-aș mai întoarce la SUV după 4 ani de pickup. Nici la sedanuri/breakuri. EMPP, on 27 martie 2022 - 07:38, said:
ai mai fost pe așa drumuri?cu mașinile astea noi de marketing nu cred că ai șanse.acum depinde ce zici tu la drum forestier și la ce drum forestier am văzut eu underb, on 27 martie 2022 - 08:26, said:
Treaba cu garda la sol e ca mai conteaza si unde e cel mai jos punct al masinii si ce elemente ai expuse. |
#9
Posted 27 March 2022 - 17:48
sly888, on 27 martie 2022 - 17:03, said:
Dealurile de la Holbav (Brasov) ca referinta. Drumurile ce urca din sat pe platou sunt mancate de apa de ploaie, formand in mod aleatoriu santuri destul de adanci. Alea pt. mine sunt testul suprem. Odata ajuns sus, nu mai e asa greu. Am vazut ca localnicii urcau si cu Logan-ul, dar na, cand ai treaba si bugetul lipseste, Logan-ul e all-in-one. tot ce e peste 15cm e OK. tu te gândești la 20 ca să fii în siguranță și ca să suplinești neștiința. încearcă să mergi în spatele unui Duster sau unui Logan ca să vezi cum se abordează șleaurile și șanțurile corect. în jumătate de oră devii expert. |
#10
Posted 27 March 2022 - 21:15
De ce vrei diesel euro6 daca spui ca o sa l folosesti preponderent in oras si pe off-road ?
Te ai incadra cu bugetul pentru un Tiguan 1.4/2.0 TSI 2016+ . Si inainte sa sariti cu gura ca Tiguanul nu se incadreaza la off-road ci mai mult la oras,pe forumul monomarca este un tip cu un Tiguan model 2011-2015, inaltat din arcuri,se plimba pe toate delurile fara probleme. Ca fost posesor de Tiguan iti pot spune ca te poti plimba pe unde vrei tu si fara sa o mai inalti, tehnica conteaza. Edited by jmek4you, 27 March 2022 - 21:15. |
|
#11
Posted 27 March 2022 - 21:23
Quoriah zice bine,dar nu te vei impaca cu consumul in urban.Cauta ceva mai usor.E usor sa gesesti ceva pentru urban,e greu ca ce gasesti ca acel ceva sa stie si offroad.
|
#12
Posted 28 March 2022 - 09:04
#13
Posted 28 March 2022 - 09:38
Land Cruiser nu iti place? Sau Defender? Ma mir ca nu le-a recomandat nimeni pana acum...
Personal cu bugetul ala as lua 2 masini. Un Range Rover Discovery 2 musai cu ACE, perne de aer si automata pentru orice fel de offroad vrei tu si ceva de oras. Discovery 2 il gasesti in maxim 10k euro si de restul o masina mai mult decat decenta de oras. |
#14
Posted 28 March 2022 - 12:21
jmek4you, on 27 martie 2022 - 21:15, said:
De ce vrei diesel euro6 daca spui ca o sa l folosesti preponderent in oras si pe off-road ? Te ai incadra cu bugetul pentru un Tiguan 1.4/2.0 TSI 2016+ . Si inainte sa sariti cu gura ca Tiguanul nu se incadreaza la off-road ci mai mult la oras,pe forumul monomarca este un tip cu un Tiguan model 2011-2015, inaltat din arcuri,se plimba pe toate delurile fara probleme. Ca fost posesor de Tiguan iti pot spune ca te poti plimba pe unde vrei tu si fara sa o mai inalti, tehnica conteaza. Tiguanul nu se incadreaza la offroad. DSGul uscat nu se incadreaza la offroad. Cine il are deja, il poate modifica. Cine nu il are, ar fi stupid sa isi cumpere unul pt a-l modifica pt offroad. Daca e de modificat poate lua un Grand Vitara 2013-2014 (sau mai nou daca o exista) si pleaca de la un baseline mult mai serios pt offroad (in comparatie cu Tigual si restul) fara ca masina sa fie ultima caruta pe asfalt. AT cu convertizor, reductor, diferential central (real, nu un simplu cuplaj pt puntea spate) blocabil (real la 100% din cuplu pe termen nelimitat), cu un dif spate care poate duce 100% din cuplu pe termen nelimitat nu o jucarie cat pumnul ca la astea cu motor transversal cu cuplaj pt puntea spate. Trebuie doar marita putin garda. Alta varianta, care s-a zis, este Foresterul. Mecanica e similara cu cea a GV (motor longitudinal, diferential central real nu un simplu cuplaj, dif spate sanatos nu cat pumnul) doar ca dif central nu se poate bloca manual si nu toate au reductor. Iar cele care au, nu au raportul atat de mic ca la GV. Chiar si asa, e mult mai apropiat de GV decat de suvurile de gradina. Misto e Foresterul hibrid care poate rula full electric la viteza mica. E un f mare plus in offroad si suplineste bine lipsa reductorului. Din pacate bugetul nu cred ca e pe masura. Edited by underb, 28 March 2022 - 12:24. |
#15
Posted 29 March 2022 - 08:43
Eu iti sugerez un Volvo V60 Cross Country. Ai si 4x4 si garda mare la sol, ai si portbagaj si tinuta buna de drum, nefiind SUV. At cu o viteze si convertizor de cuplu, Haldex, etc. Familia iti va multumi!
|
|
#16
Posted 29 March 2022 - 08:56
Nu e bun pe dealuri. Are consolele lungi. Da cu botul si cu fundul de pamant.
In rest e super. |
#17
Posted 30 March 2022 - 07:18
#18
Posted 30 March 2022 - 09:39
Daca am dedus corect si esti din Brasov (sau din imprejurimi), si avand in vedere faptul ca folosesti masina preponderent in oras si pe drumuri forestiere, o varianta ar putea fi si un Subaru XVcu motorul de 1.6. La 25k euro iei unul nou (in prima versiune de echipare - sau, cu ceva noroc, chiar in versiunea de mijloc). Oricum, si in echiparea de baza-i mai mult decat decent dotata - inclusiv X-Mode, Eye Sight ( include ACC), Apple Car Play/ Android Auto.
Bifeaza cam tot ce ai scris acolo: AWD, cutie automata, garda la sol de 22 cm. Nu am idee cat e portbagajul la Duster - cel al XV-ului nu-i mare, dar este decent - in urma cu 2-3 ani, noi am fost 4 adulti intr-un concediu cu XV-ul si ne-am descurcat fara probleme. Singurul ”-” ar fi motorul cam mic - dar pentru modul de utilizare enuntat nu va fi deloc o problema. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users