Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Vreau sa renunt la CIM si sa ma angajez prin SRL

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
68 replies to this topic

#37
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
Nu stiu daca s-a mentionat, dar daca intentionezi sa faci vreun credit, good luck cu sereleu pe post de angajat deghizat. Idem PFA.

#38
gab-riel

gab-riel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 21.01.2022

View PostNenea Zap, on 24 martie 2022 - 08:13, said:

Vorbește cu un contabil.
Ai lacune prea mari și oricum nu te poate învăța nimeni pe forum la câte întrebări ai pus.

Cea mai evidentă fiind lol, evident că nu poți alege cel mai ieftin loc unde să faci pfa că asta ar face toată lumea Posted Image
Dar pot sa imi schimb buletinul, de exemplu ma mut la mama la tara :D
Am vorbit cu mai multi contabili dar nu am gasit unul bun, unul mi-a zis ca plafonul e 30.000 Euro la SRL, altul ca nu are rost sa am contabil la PFA, etc. O sa mai caut intre timp.

View PostMosotti, on 24 martie 2022 - 09:25, said:

Nu stiu daca s-a mentionat, dar daca intentionezi sa faci vreun credit, good luck cu sereleu pe post de angajat deghizat. Idem PFA.
Nu ma intereseaza sa iau credite.
Cat despre TVA, am inteles de la un alt contabil ca daca clientul final nu este din EU, ar trebui pe firma respectiva sa nu o deranjeze daca cer si TVA pt ca in final ei nu il vor plati.

#39
gab-riel

gab-riel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 21.01.2022
Am mai discutat cu un contabil, mi-a spus ca diferenta de 2% dintre a avea angajat si a nu avea este prea mica, taxele pt un angajat vor fi mai mari, sanatate oricum beneficiezi cand scoti dividente, platesti un procent dintr-un plafon, iar pentru pensie se poate face un contract cu casa de pensii.

#40
l_dan

l_dan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,321
  • Înscris: 05.09.2006
Daca merita sau nu trebuie sa-ti faci singur calculul, depinde de suma totala pe care o facturezi anual. Vezi cat ar insemna 2% anual, apoi imparti la 12 luni. Daca faci contract cu casa, pe 2022 pt salariul minim de 2550 lei vei plati lunar 638 lei. Daca te angajezi cu norma intreaga tot cu salariul minim, pt februarie de exemplu ai avea de platit in total 1083,5 lei. Iar contributia de sanatate o datorezi statului pt dividende doar daca valoarea totala a dividendelor distribuite intr-un an depaseste 12 salarii minime brute - si aici trebuie sa-ti faci calculul.

#41
gab-riel

gab-riel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 21.01.2022
Contabilitatea e tare fascinanta. Dar cred ca se poate face un site simplu cu ceva calcule preferabil cu ajutorul unui contabil pt a deduce cea mai buna solutie in functie de veniturile incasate, cheltuieli si optiunile alese, ca sa stii in final cu cat ramai. Stiti vreun astfel de site? Daca nu, sunt dispus sa colaborez cu cineva sa infiintam acest site.

O intrebare pt freelanceri sau persoanele ce au incasari peste plafonul ce impune plata TVA, adica peste 5000 Euro/luna, ce optiune ati ales? Cum scadeti taxele catre stat? Desi e legal sa scazi cheltuielile cu masina persoanal dupa ce faci un contract de comodat cu SRL-ul, 50% mai exact fara traseu etc, un contabil mi-a zis ca in IT nu ai de umblat, deci nu se vor deduce aceste cheltuieli, desi umbli si dupa clienti, echipamente, etc. Si nu se cere efectiv in lege de ce ai cheltuit x suma de bani pe benzina, unde ai umblat si pt ce. Mi-a zis ca doar pt CEO firma lui deduce aceste cheltuieli. Dupa cum vedeti, multi contabili, multe pareri, imi prind urechile si nu vreau sa am probleme cu ANAF-ul.

Cat despre partea cu PFA si un singur client, unul din contabili mi-a spus ca pot sa il facturez pe firma cu o suma infirma, ca sa mai am un client oficial, si scap de problema cu dependenta(eu sigur mai gasesc si alti clienti, dar majoritatea sunt clienti foarte mici, cu sume modice, cunostinte, afaceri de familie etc, pe care in general ii ajutam gratis).

#42
l_dan

l_dan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,321
  • Înscris: 05.09.2006
Partea cu decontul masinii nu tine de domeniu ci de prevederile contractuale. Daca vei agrea cu angajatorul sa treaca in contract ca trebuie sa te deplasezi/cauti clienti/etc, atunci e cat se poate de legal, indiferent de parerea contabilului x.

#43
l_dan

l_dan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,321
  • Înscris: 05.09.2006

View Postgab-riel, on 24 martie 2022 - 13:52, said:

O intrebare pt freelanceri sau persoanele ce au incasari peste plafonul ce impune plata TVA, adica peste 5000 Euro/luna, ce optiune ati ales? Cum scadeti taxele catre stat? Desi e legal sa scazi cheltuielile cu masina persoanal dupa ce faci un contract de comodat cu SRL-ul, 50% mai exact fara traseu etc, un contabil mi-a zis ca in IT nu ai de umblat, deci nu se vor deduce aceste cheltuieli, desi umbli si dupa clienti, echipamente, etc. Si nu se cere efectiv in lege de ce ai cheltuit x suma de bani pe benzina, unde ai umblat si pt ce. Mi-a zis ca doar pt CEO firma lui deduce aceste cheltuieli. Dupa cum vedeti, multi contabili, multe pareri, imi prind urechile si nu vreau sa am probleme cu ANAF-ul.
Eu te sfatuiesc sa te angajezi pe firma. Daca ai un angajat, anaf-ul nu va fi deranjat de dependenta. Iar daca vei distribui anual dividendele si nu vei schimba des regimul (din platitor de tva in neplatitor, apoi iar platitor), nu vei primi controale.
Cat despre deduceri, in afara de clasicele consumabile auto, laptopuri, telefoane mobile, articole de papetarie-birotica, analize, etc situatia devine nuantata, in fiecare oras anaf-ul local accepta alte deduceri pt aceeasi activitate. Sfatul meu este sa cauti un birou de contabilitate cu macar 4-5 contabili angajati si sute de srl-uri clienti, care au experienta inclusiv in domeniul tau si stiu ce deduceri accepta anaf-ul local.

#44
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014

Quote

in afara de clasicele consumabile auto
care clasicele? ce deduci tu ca si consumabil auto?

Quote

laptopuri, telefoane mobile,
functie de valoare trebuie trecute in inventar... facute amortizmente la ele si procese verbale de casare pe baza de constatare

#45
l_dan

l_dan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,321
  • Înscris: 05.09.2006
Nu stii care-s consumabilele? Anvelope, odorizante, lichid parbriz, ulei auto pt completat intre revizii, stergatoare parbriz, spray-uri WD-40 de curatare/lubrifiere, becuri, trusa auto, etc.

View Postapocalipsul, on 24 martie 2022 - 14:35, said:

functie de valoare trebuie trecute in inventar... facute amortizmente la ele si procese verbale de casare pe baza de constatare
Face asta contabilul.

Edited by l_dan, 24 March 2022 - 14:46.


#46
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
daca masina de pe firma este mijloc de productie, daca ai ca domeniu de activitate transporturile, da.
care contabil? n-auzi ca nu se vrea contabil, angajati, etc?

Edited by apocalipsul, 24 March 2022 - 14:53.


#47
l_dan

l_dan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,321
  • Înscris: 05.09.2006
Nu trebuie sa faca transporturi, nu esti informat tu. Daca lucreaza cu clienti, face vizite la acestia, deplasarile contractuale presupun masina.

#48
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
daca nu esti transportator nu poti deconta combustibilul
nu presupun nimic daca masina nu e mijloc de productie implicit
nu e cu presupuneri aici Posted Image

Edited by apocalipsul, 24 March 2022 - 16:26.


#49
Rmdvleg

Rmdvleg

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 04.03.2022

View Postapocalipsul, on 24 martie 2022 - 16:25, said:

daca nu esti transportator nu poti deconta combustibilul
nu presupun nimic daca masina nu e mijloc de productie implicit
nu e cu presupuneri aici Posted Image

Nu va suparati pe mine, dar de ce vorbiti in necunostinta de cauza ? Cum sa nu poate deconta combustibilul daca nu e transportator ?

#50
l_dan

l_dan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,321
  • Înscris: 05.09.2006
Bineinteles ca poti, 50% daca folosesti masina si in interes personal si 100% daca o folosesti doar in interes de serviciu, cu foi de parcurs. Mai informeaza-te.

View Postapocalipsul, on 24 martie 2022 - 16:25, said:

daca nu esti transportator nu poti deconta combustibilul
nu presupun nimic daca masina nu e mijloc de productie implicit
nu e cu presupuneri aici Posted Image


#51
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,979
  • Înscris: 14.03.2013

View PostMosotti, on 24 martie 2022 - 09:25, said:

Nu stiu daca s-a mentionat, dar daca intentionezi sa faci vreun credit, good luck cu sereleu pe post de angajat deghizat. Idem PFA.
Poti fara probleme. Experienta personala si a altor prieteni (la mine mai demult cand foloseam pfa-ul, la persoane pe care le cunosc chiar si acuma). Desigur, conteaza si veniturile pe pfa dar poti fara probleme.

#52
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
Fara probleme cu un SRL sau PFA nou infiintat care are un singur client? OK :w00t:

Oricum nu conteaza, omul nu e curios de credite.

Io mi-as face mai mult griji de seriozitatea firmei si de vreo eventuala problema medicala mai de durata. Dup-aia mi-as face griji in privinta tonelor de hartoage si evident a anafului.

Io personal as accepta asemenea trambalau doar pentru minim minimorum 1500 de euroi in plus pe luna fata de cim.



#53
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,091
  • Înscris: 29.06.2005
Parerea mea e ca genul asta de situatie iti aduce doar mai multa bataie de cap(ca fost angajat) si numai avantaje pentru fostul angajator.

Ca si organizare:
- PFA pare tentant, pare ca cheltuiesti mai putin. In realitate, au grija cei de la ANAF sa ia si pielea de pe tine. O sa-ti faca calculari, recalculari, instiintari si pentru acu` 5 ani, de-o sa te saturi de drumuri, explicatii...etc
- SRL iti ofera flexibilitate mai mare si cu un contabil bun variante multiple de utilizare ale finantelor in scop personal (diverse cheltuieli deductibile).

Problemele majore, asa cum au spus si colegii sunt:
- situatiile medicale. Fara concediu medical platit/asistenta medicala (daca nu ai facuta asigurare), fara bani de la client pentru perioada fara prestatii.
- concediul de odihna. La fel, orice perioada fara prestatii inseamna bani pierduti
- insecuritatea. Oricand, clientul poate renunta la serviciile tale. Va trebui sa cauti alt client/clienti
- probleme financiare. Daca, in cazul angajatului, exista obligatii de plata la timp al salariului - in cazul colaborarii intre entitati juridice te poti astepta la intarzieri mari in plata facturilor. Plata cu intarziere a facturilor e oricum sport national, si se rezolva doar prin actiuni in instanta(de durata) si/sau presiuni prin sistarea serviciilor/colaborarii (unde n-o sa-l doara prea rau).
- gama de servicii cerute de client. Daca acum, ca angajat, ai o fisa a postului, cu drepturi si obligatii clare - in relatia firma-firma se schimba treaba. O sa-ti ceara cerul si pamantul, vei munci dublu (cel putin) ca timp si ca volum de munca. Nu mai exista "program de lucru", doar solicitari.

Nu renteaza o astfel de schimbare decat daca poti profita de un avantaj - nu mai poti fi obligat la exclusivitate (sau sa nu accepti un contract de exclusivitate).
Asta inseamna ca aceasta schimbare poate fi benefica doar daca prestezi aceleasi activitati pentru clienti multipli = venituri multiple.

#54
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,979
  • Înscris: 14.03.2013

View PostMosotti, on 25 martie 2022 - 06:01, said:

Fara probleme cu un SRL sau PFA nou infiintat care are un singur client? OK Posted Image

Oricum nu conteaza, omul nu e curios de credite.

Io mi-as face mai mult griji de seriozitatea firmei si de vreo eventuala problema medicala mai de durata. Dup-aia mi-as face griji in privinta tonelor de hartoage si evident a anafului.

Io personal as accepta asemenea trambalau doar pentru minim minimorum 1500 de euroi in plus pe luna fata de cim.
Pai nu nou infiintat. Ca nici daca ai CIM nu iti da daca abia te-ai angajat si nu ai nimic in spate. Desigur, dupa 1-2 ani, sa vada si aia ca esti util cu ceva societatii si faci bani nu doar traiesti degeaba. Primesti fara probleme. Desigur, cum ziceam, conteaza si nivelul veniturilor ca daca vorbim de cateva sute de euro lunar pe pfa, nici macar nu se uita la tine si este normal.

Edited by jm2010, 25 March 2022 - 07:50.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate