Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pornire dificila

Diferential wifi

Model gard

Termosistem cu spuma sau adeziv?
 VoWiFi sau WiFi Calling

Problema temperatura ACM centrala...

La Sinesti pe magistrala

,,Razbunarea tocilarilor: la ce s...
 Bardonecchia, stațiunea de s...

Cum il poate incerca Zeul biblic ...

Avocat imobiliar pentru vicii asc...

Achizitie miniPC.
 In ce an este bine sa cumperi tel...

Cablu electric pentru exterior

La multi ani indragostilor! D...

Germania a legalizat consumul de ...
 

Diesel-electric sau benzină-electric?

- - - - -
  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#55
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,138
  • Înscris: 06.03.2021

View PostTsunnnami, on 21 martie 2022 - 06:59, said:

1. Fiabilitatea e una, poluarea si mersul dezvoltarii, a altceva.
NU INVESTESTI milioane de dolari pentru dezvoltare in ceva care stii sigur ca va disparea.

2. Sa-ti dau un exemplu sa intelegi.
1920.
Ai o fabrica si produci undite si bice. Stii ca vine epoca masinilor. Investesti in continuare in perfectionarea bicelor?
E o tampenie

3. Pentru ca e proasta.
Pe tine
... nu te intereseaza care e mai fiabil ci ce merita ca TU sa-ti cumperi.
E cu totul altceva

1. Va dispărea, dar nu azi-mâine, degeaba înlocuiești PKW-urile diesel cu benzinare, electrice și hybride, dacă camioanele, trenurile (marea majoritate), vapoarele etc folosesc motorină.
E ca și cum ai face frecție la un picior de lemn.
Iar ca să înlocuiești toate diesel-urile de pe planetă... e nevoie de timp!

2. Am înțeles!

3. Nu e cu totul altceva, însă dacă tot dai un ban, e bine să știi multe despre viitoarea achiziție... oricum mi-am făcut o părere, stai liniștit!

PS: avantajul la diesel e și siguranța în caz de accident, un benzinar lovit i-a foc mai repede decât un diesel, adică motorină vs. benzină, e și asta o chestie!

#56
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
iar ma vor blestema colegii ca fac apologia dizelului si aici chiar le dau dreptate
avantajul la dizel e ca pleci de la un consum mic din start (eficienta crescuta)
cumva, hybridele benzinare reusesc sa ajunga oarecum la consumul unui dizel clasic pentru aceleasi performante dar cu niste costuri initiale mai mari si cu problemele ce decurg din ele
ramanand singurul avantaj fata de dizel impozitul si parcarea
cand vrei sa treci de la sisteme de tractiune clasice la hybride, trebuie sa ai un motiv macar, trebuie sa urmaresti ceva... ori reduceri de costuri, ori salvarea planetei (nu luam in discutie reciclarea bateriilor sau alte chestii), ceva acolo

daca se ajunge cu accidentul pana acolo incat sa explodeze rezervorul, nu cred ca mai conteaza pentru ocupanti

Edited by apocalipsul, 21 March 2022 - 11:45.


#57
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,602
  • Înscris: 15.12.2009
OT: bai, m-ati omorat cu "hybridele" astea ... ori o dati pe romgleza si bagati un "hybrid" pe langa text in romana ori o lasati original: "hibride(le)", ce naiba?

Edited by ro_explorer, 21 March 2022 - 11:45.


#58
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,083
  • Înscris: 08.10.2015

View PostBaXXXon, on 20 martie 2022 - 16:43, said:


Da , detin 2 masini diesel si am avut vro 5 si  toate se incalzesc mai greu decat un benzinar . Ei bine la diesel , iarna cel putin , in oras , la porniri dese nu ai nici o sansa sa ajungi la temperatura optima de lucru . Testat , nu povesti .
Benzinar condus de mine iarna anii trecuți, se încălzește mai greu pe distante scurte motorul. Spălat in vara instalatia de răcire cu soluții din comert, schimbat termostatul de răcire cu unul nou Wahler, tot cam la fel se incalzea de greu.

#59
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
uite, am facut un calcul concret pentru cine e interesat
rav4 hyibrid (ca sa-l multumim si pe colegu) 2.5l atkinson tractiune fata putere cumulata 215hp
28.500€
6.4l/100km
rav4 2.0 4x4 benzinar aspirat natural 173HP transmisie automata
23.500€
9/100km
dotari comparabile, poate hibridul putin mai dotat

calcul simplu, dupa 120k km este recuparata din economia de combustibil diferenta de 5k€ de acolo in colo incepe sa fie mai rentabil de exploatat dpdv al consumului hibridul
merita? nu merita? judecati voi pentru fiecare in parte.

Edited by apocalipsul, 21 March 2022 - 12:15.


#60
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,138
  • Înscris: 06.03.2021

View Postapocalipsul, on 21 martie 2022 - 11:37, said:

daca se ajunge cu accidentul pana acolo incat sa explodeze rezervorul, nu cred ca mai conteaza pentru ocupanti

Contează, și încă foarte mult, în caz de accident mai grav benzinarul i-a foc/explodează de la o scânteie... diesel-ul nu, cu motorina e mai greu!

#61
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
pai tie ca si ocupant ce-ti mai pasa? tu esti deja mort
daca se ajunge la explozia rezervorului, lucru foarte putin probabil (statistic vorbind) tu nu prea mai ai cum sa existi...
in practica masinile nu iau foc atat de usor cum vezi in filme
nici electricele nu mai iau foc atat de usor ca inainte...

Edited by apocalipsul, 21 March 2022 - 15:09.


#62
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,198
  • Înscris: 22.10.2007

View Postheartu, on 21 martie 2022 - 14:35, said:



Contează, și încă foarte mult, în caz de accident mai grav benzinarul i-a foc/explodează de la o scânteie... diesel-ul nu, cu motorina e mai greu!
Masinile moderne iau foc foarte greu in caz de accident, vezi si la tv masini facute bucati-bucatele si nici vorba de fum, cand iau foc e in marea majoritate a cazurilor de la sistemul electric.

#63
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

View Postapocalipsul, on 21 martie 2022 - 08:28, said:

, mai ales ca nici na-i avea de unde sa alegi
asta am si spus, ca dizelul hybrid nu e o optiune in ziua de azi.


Este domnu' cum sa nu fie : https://www.kia.ro/t...hybrid-electric

#64
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
este, este dar nu este.
"Noul sistem de propulsie avansat diesel mild-hybrid EcoDynamics+ de 48V este prima tehnologie care va fi lansată ca parte a strategiei globale de electrificare a sistemelor de propulsie ale brandului."
tu ce intelegi de aici? ca este sau ca nu este?
cu juma de ghiocel nu se face primavara (cand n-ai de unde sa alegi nu se poate numi optiune Posted Image )
vorbim de SHșuri

Edited by apocalipsul, 21 March 2022 - 18:13.


#65
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,602
  • Înscris: 15.12.2009

View Postapocalipsul, on 20 martie 2022 - 13:48, said:

discutam de sehașuri de 4-5ani (cu devalorizare semnificativa) si cel mai probabil peste 100k
nu de modele 2022

View Postapocalipsul, on 20 martie 2022 - 15:15, said:

acolo vorbeam de pretul de nou

View Postapocalipsul, on 21 martie 2022 - 18:11, said:

vorbim de SHșuri

Sincer, numai tu mai stii despre ce vorbesti ...

#66
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
de chestii diferite... si in general cam de ce vreau
initiatorul ar vrea sa cumpere un SH, o masina ieftina
in niciun caz o masina noua
la pretul de nou discutam rentabilitatea unui hibrid fata de o motorizare clasica
pot sa-ti mai explic ceva... benzinar cu GPL bate la cur orice hibrid
ti-ar trebui hibrid generatii mai vechi cu motor otto dar plug-in si sa-i pui GPL Posted Image si panouri fotovoltaice

Edited by apocalipsul, 21 March 2022 - 18:34.


#67
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,138
  • Înscris: 06.03.2021

View Postapocalipsul, on 21 martie 2022 - 15:05, said:

pai tie ca si ocupant ce-ti mai pasa? tu esti deja mort
daca se ajunge la explozia rezervorului, lucru foarte putin probabil (statistic vorbind) tu nu prea mai ai cum sa existi...
in practica masinile nu iau foc atat de usor cum vezi in filme
nici electricele nu mai iau foc atat de usor ca inainte...

Nu toți mor în urma coliziunii, depinde de impact, sunt și răniți. Sunt cazuri în care pasagerii unui autovehicul benzinar accidentat a luat foc, ei fiind blocați înăuntru... au ars de vii, dacă era diesel, scăpau cu viață! Nu știu dacă îți poți imagina o așa moarte, și sunt cazuri concrete!
În fine, ideea era că diesel-ul are un plus la capitolul ăsta!

#68
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,138
  • Înscris: 06.03.2021

View Post_-livio-_, on 21 martie 2022 - 15:31, said:

Masinile moderne iau foc foarte greu in caz de accident, vezi si la tv masini facute bucati-bucatele si nici vorba de fum, cand iau foc e in marea majoritate a cazurilor de la sistemul electric.

I-am răspuns și lu' colegu'... într-adevăr cazurile sunt rare, dar ele există. Dacă arunci o privire peste statistici, o să vezi cazuri reale... din păcate!
Ideea era, repet, că diesel-ul are un plus la capitolul ăsta!

#69
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,981
  • Înscris: 16.06.2006
Prius cu extraoptiuni, adica GPL.
Vezi ca e un forum cu fani.

#70
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,198
  • Înscris: 22.10.2007

View Postheartu, on 21 martie 2022 - 19:22, said:



I-am răspuns și lu' colegu'... într-adevăr cazurile sunt rare, dar ele există. Dacă arunci o privire peste statistici, o să vezi cazuri reale... din păcate!
Ideea era, repet, că diesel-ul are un plus la capitolul ăsta!
E un plus atat de mic incat chiar nu merita luat in seama

#71
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,138
  • Înscris: 06.03.2021

View Post_-livio-_, on 22 martie 2022 - 11:07, said:

E un plus atat de mic incat chiar nu merita luat in seama

Pentru cei care au pierit în astfel de cazuri, chiar ar fi meritat! 😔

#72
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,977
  • Înscris: 20.10.2015

View Postheartu, on 21 martie 2022 - 19:13, said:

Nu toți mor în urma coliziunii, depinde de impact, sunt și răniți. Sunt cazuri în care pasagerii unui autovehicul benzinar accidentat a luat foc, ei fiind blocați înăuntru... au ars de vii, dacă era diesel, scăpau cu viață! Nu știu dacă îți poți imagina o așa moarte, și sunt cazuri concrete!
În fine, ideea era că diesel-ul are un plus la capitolul ăsta!

Ai vazut cum ard avioanele?
Si kerosenul tot un fel de diesel este.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate