"Castraveciorul" pe roți
Last Updated: Mar 19 2022 17:42, Started by
djl
, Mar 11 2022 14:28
·
0

#1
Posted 11 March 2022 - 14:28

Sunt curios, ați mers vreodată cu vreun "castravete" (asta era porecla dată de Polonezi, care au asamblat autobuze din astea) și v-a plăcut să stați în față? https://cs.wikipedia...wiki/Ć koda_706
Nu erau singurele autobuze cu motorul în față care să aibă acel scaun din dreapta șoferului, dar erau cele mai arătoase dintre toate ![]() http://tramclub.org/...topic.php?t=311 |
#4
Posted 11 March 2022 - 15:23

Skoda Karosa am circulat cu ea pe linia 39 de la statuia Leu spre Ferentari in 1970.
|
#5
Posted 11 March 2022 - 15:30

#6
Posted 11 March 2022 - 15:33

Am stat si pe scaunul din fata dar cel mai misto era daca te lasa soferul sa stai pe "motor".......erai smecher.
Mergeau frumos, confortabile pentru acea vreme. "Autobuzele SKODA 706 RTO, denumite și „Karosa”, erau vopsite în culorile clasice ale ITB, roșu-crem și erau utilizate pe toate liniile de autobuze. Specific pentru ele era capota motorului, amplasată la interior în partea din fața a autobuzului. Acoperită (matlasată) cu un vinilin maroniu, în caz de aglomerație servea drept loc de șezut pentru copii. Pe timp de iarnă, o cărămidă pusă de șofer sub partea din față a capotei, asigura „încălzirea” suplimentară a acestuia și a călătorilor care se aflau în apropiere. Cele mai bune locuri erau cele două scaune individuale amplasate în partea dreaptă a capotei motorului. A existat și o variantă articulată a acestui autobuz, realizată în Atelierele Centrale ITB. Unul din traseele pe care erau folosite aceste autobuze a fost și linia 34, care asigura legatura între Calea Griviței (Clăbucet) – Piața Victoriei – Universitate – Piața Unirii – Piața Muncii. Prin anul 1971 - 2 sunt introduse pe traseul liniei 34 și 6 autobuze articulate noi, tip Ikarus 180, numerotate 1107 - 1112." Edited by Caralumba, 11 March 2022 - 15:36. |
#7
Posted 11 March 2022 - 15:53

Se putea sta pe "cadă"?
![]() Mai multe poze: https://forum.metrou...=5980&pageNum=1 O rudă de-a mea e posibil să fi mers pe 34 cu așa ceva. Cine e foarte bătrân, poate a prins așa ceva: https://forum.metrou...andler=ByPostId în 1955 mai circulau pe linia 40 (Calea Vitan - Pod Izvor via Lt. Papazoglu și P-ța 28 Martie (din 1959 Unirii) ). |
#8
Posted 11 March 2022 - 16:01

Da măi, ți-am mai povestit, fix în față stăteam, sau pe gîlma de la motor 😁
Nu avea pace bunica cu mine, că doream să stau în față, mă îmbrînceam cu fratemiu", care să prindă locul ăla 🤭 Asta deși scria că locul este interzis pentru copilași. Aveam o colegă de clasă, tacsu" era șofer pe autobuzele astea, chiar pe linia 61, cred că de aia ne lăsa în față. Mergeam des pe linia 61. Capacul de la motor avea pe el un vinilin maro", cusut în x-uri, vara erai lac de sudoare în mașinile alea, șoferul era ca racul fiert, cu prosop pus pe gît, se tot ștergea cu el, motorul degaja multă căldură în interior. Cînd aveau probleme tehnice, opreau, ridicau capacul ăla mare, meștereau acolo, îl lăsau la loc și mergeau mai departe. Dar erau și cazuri cînd meștereau, era defectul mai serios, și ne cobora din autobuz, apoi venea un camion care tracta autobuzul defect. Edited by crisstonne, 11 March 2022 - 15:56. |
#9
Posted 11 March 2022 - 17:04

Le-am prins in Constanta in anii '70. Imi placeau in comparatie cu autobuzele/troleibuzele vremii.
|
#10
Posted 11 March 2022 - 17:21

Cu Skode am mers destul de mult, erau mai alea pe distante lungi, pe RATA, cu Renault n-am prins.
Cel mai vechi cu care am facut naveta a fost MTD-ul https://ro.wikipedia.org/wiki/M.T.D. Cu TV-1, apoi TV-2 am umblat destul. |
|
#11
Posted 11 March 2022 - 17:48

Ion_Bumbu, oho, deci eşti născut înainte de 1958 dacă ai amintiri cu "M.T.D.", care probabil au dispărut în maxim 1965-1966. "T.V." 1 avea şi el motorul în faţă.
Mă întreb cum erau cele Româneşti comparativ cu cele Ceheşti. Edited by djl, 11 March 2022 - 17:49. |
#12
Posted 11 March 2022 - 18:28

`56.
Jalnice erau, ale noastre benzinare, putea in ele, mai luau si foc, cu citiva ani inainte de a incepe naveta a luat foc un TV-1 chiar in statia terminala de unde luam si eu autobuzul. 10 sau 15 arsi de vii in el... Edited by Ion_Bumbu, 11 March 2022 - 18:28. |
#13
Posted 11 March 2022 - 18:30

Păi şi cum de nu au putut ieşi, că geamuri avea
![]() În Bucureşti, după o serie de "T.V." 2, până să apară "Roman" 112 (tot în Bucureşti făcut produsul final) nu au mai fost autobuze Româneşti. Edited by djl, 11 March 2022 - 18:34. |
#15
Posted 11 March 2022 - 20:28

Păi şi cum de nu au putut ieşi Pentru ca... motor in fata, in cabina, cu benzina, vapori de benzina si cind a luat foc efectiv prima data a fost o flama enorma in tot autobuzul. Cam asa povesteau cei care au fost de fata, cred ca vreo 5 persoane au scapat. De ce erau jalnice, ca putea a benzina in ele, urla motorul cit putea, caldura la alea din parti, scuturau, praful cit cuprinde in el vara. Edited by Ion_Bumbu, 11 March 2022 - 20:28. |
|
#16
Posted 11 March 2022 - 22:16

Cel mai vechi cu care am facut naveta a fost MTD-ul https://ro.wikipedia.org/wiki/M.T.D. Celebrul "Matze-n drum" ![]() |
#17
Posted 11 March 2022 - 23:44

Eu ştiam de "Marţi în drum"
@ Ion_Bumbu : din păcate bănuiam că ceva de genul s-a întâmplat ![]() |
#18
Posted 19 March 2022 - 17:42

Ei, ani lumină...
Puțea și castraveciorul, a motorină, vaselină, unsori. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users