Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

"Castraveciorul" pe roți

* - - - - 6 votes
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,233
  • Înscris: 13.06.2004
Sunt curios, ați mers vreodată cu vreun "castravete" (asta era porecla dată de Polonezi, care au asamblat autobuze din astea) și v-a plăcut să stați în față? https://cs.wikipedia...wiki/Ć koda_706
Nu erau singurele autobuze cu motorul în față care să aibă acel scaun din dreapta șoferului, dar erau cele mai arătoase dintre toate   :D   Nu știu dacă ai fost în afară de București și Constanța autobuze din astea pe la noi. Posibil să fi fost și ceva variantă autocar.
http://tramclub.org/...topic.php?t=311

#2
zyppster

zyppster

    viața este o contradicție

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,971
  • Înscris: 02.02.2008
mai degraba un carnat polonez.

#3
Chifteluta

Chifteluta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 838
  • Înscris: 03.02.2007
Le-am prins prin Bucuresti. Dar eram copil atunci!

#4
corsa

corsa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 24.05.2007
Skoda Karosa am circulat cu ea pe linia 39 de la statuia Leu spre Ferentari in 1970.

#5
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,233
  • Înscris: 13.06.2004
Şi cum erau la confort?   :)

View PostChifteluta, on 11 martie 2022 - 15:11, said:

Le-am prins prin Bucuresti. Dar eram copil atunci!

Dar ai ajuns să stai pe scaunul din faţă?   :)

#6
Caralumba

Caralumba

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 521
  • Înscris: 24.05.2007
Am stat si pe scaunul din fata dar cel mai misto era daca te lasa soferul sa stai pe "motor".......erai smecher.
Mergeau frumos, confortabile pentru acea vreme.

"Autobuzele SKODA 706 RTO, denumite și „Karosa”, erau vopsite în culorile clasice ale ITB, roșu-crem și erau utilizate pe toate liniile de autobuze. Specific pentru ele era capota motorului, amplasată la interior în partea din fața a autobuzului. Acoperită (matlasată) cu un vinilin maroniu, în caz de aglomerație servea drept loc de șezut pentru copii. Pe timp de iarnă, o cărămidă pusă de șofer sub partea din față a capotei, asigura „încălzirea” suplimentară a acestuia și a călătorilor care se aflau în apropiere.
Cele mai bune locuri erau cele două scaune individuale amplasate în partea dreaptă a capotei motorului. A existat și o variantă articulată a acestui autobuz, realizată în Atelierele Centrale ITB. Unul din traseele pe care erau folosite aceste autobuze a fost și linia 34, care asigura legatura între Calea Griviței (Clăbucet) – Piața Victoriei – Universitate – Piața Unirii – Piața Muncii. Prin anul 1971 - 2 sunt introduse pe traseul liniei 34 și 6 autobuze articulate noi, tip Ikarus 180, numerotate 1107 - 1112."

Edited by Caralumba, 11 March 2022 - 15:36.


#7
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,233
  • Înscris: 13.06.2004
Se putea sta pe "cadă"?   Posted Image
Mai multe poze: https://forum.metrou...=5980&pageNum=1
O rudă de-a mea e posibil să fi mers pe 34 cu așa ceva.
Cine e foarte bătrân, poate a prins așa ceva: https://forum.metrou...andler=ByPostId
în 1955 mai circulau pe linia 40 (Calea Vitan - Pod Izvor via Lt. Papazoglu și P-ța 28 Martie (din 1959 Unirii) ).

#8
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,183
  • Înscris: 13.01.2011
Da măi, ți-am mai povestit, fix în față stăteam, sau pe gîlma de la motor  😁
Nu avea pace bunica cu mine, că doream să stau în față, mă îmbrînceam cu fratemiu", care să prindă locul ăla 🤭
Asta deși scria că locul este interzis pentru copilași.
Aveam o colegă de clasă, tacsu" era șofer pe autobuzele astea, chiar pe linia 61, cred că de aia ne lăsa în față.

Mergeam des pe linia 61.

Capacul de la motor avea pe el un vinilin maro", cusut în x-uri, vara erai lac de sudoare în mașinile alea, șoferul era ca racul fiert, cu prosop pus pe gît, se tot ștergea cu el, motorul degaja multă căldură în interior.

Cînd aveau probleme tehnice, opreau, ridicau capacul ăla mare, meștereau acolo, îl lăsau la loc și mergeau mai departe.
Dar erau și cazuri cînd meștereau, era defectul mai serios, și ne cobora din autobuz, apoi venea un camion care tracta autobuzul defect.

Edited by crisstonne, 11 March 2022 - 15:56.


#9
lucianburjuiul

lucianburjuiul

    Unserious member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,573
  • Înscris: 12.06.2010
Le-am prins in Constanta in anii '70. Imi placeau in comparatie cu autobuzele/troleibuzele vremii.

#10
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,441
  • Înscris: 31.01.2010
Cu Skode am mers destul de mult, erau mai alea pe distante lungi, pe RATA, cu Renault n-am prins.
Cel mai vechi cu care am facut naveta a fost MTD-ul https://ro.wikipedia.org/wiki/M.T.D.
Cu TV-1, apoi TV-2 am umblat destul.

#11
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,233
  • Înscris: 13.06.2004
Ion_Bumbu, oho, deci eşti născut înainte de 1958 dacă ai amintiri cu "M.T.D.", care probabil au dispărut în maxim 1965-1966. "T.V." 1 avea şi el motorul în faţă.
Mă întreb cum erau cele Româneşti comparativ cu cele Ceheşti.

Edited by djl, 11 March 2022 - 17:49.


#12
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,441
  • Înscris: 31.01.2010
`56.
Jalnice erau, ale noastre benzinare, putea in ele, mai luau si foc, cu citiva ani inainte de a incepe naveta a luat foc un TV-1 chiar in statia terminala de unde luam si eu autobuzul.
10 sau 15 arsi de vii in el...

Edited by Ion_Bumbu, 11 March 2022 - 18:28.


#13
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,233
  • Înscris: 13.06.2004
Păi şi cum de nu au putut ieşi, că geamuri avea    Posted Image   Dar în rest, în afară de aia cu luat foc (nu am mai auzit de aşa ceva), de ce erau jalnice?
În Bucureşti, după o serie de "T.V." 2, până să apară "Roman" 112 (tot în Bucureşti făcut produsul final) nu au mai fost autobuze Româneşti.

Edited by djl, 11 March 2022 - 18:34.


#14
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
am prins, in Chisinau.

#15
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,441
  • Înscris: 31.01.2010

View Postdjl, on 11 martie 2022 - 18:30, said:

Păi şi cum de nu au putut ieşi

Pentru ca... motor in fata, in cabina, cu benzina, vapori de benzina si cind a luat foc efectiv prima data a fost o flama enorma in tot autobuzul.
Cam asa povesteau cei care au fost de fata, cred ca vreo 5 persoane au scapat.
De ce erau jalnice, ca putea a benzina in ele, urla motorul cit putea, caldura la alea din parti, scuturau, praful cit cuprinde in el vara.

Edited by Ion_Bumbu, 11 March 2022 - 20:28.


#16
Piscopescu

Piscopescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 24.03.2018

View PostIon_Bumbu, on 11 martie 2022 - 17:21, said:

Cel mai vechi cu care am facut naveta a fost MTD-ul https://ro.wikipedia.org/wiki/M.T.D.

Celebrul "Matze-n drum" :)! Taica-miu a copilarit in anii '50 si-avea tot felul de amintiri de la mersul la bunici, la Tecuci...

#17
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,233
  • Înscris: 13.06.2004
Eu ştiam de "Marţi în drum"
@ Ion_Bumbu : din păcate bănuiam că ceva de genul s-a întâmplat   :(   Să înţeleg că modelele ulterioare de autobuze Româneşti au fost mai bune. Şi că cele Ceheşti erau la ani lumină.

#18
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,183
  • Înscris: 13.01.2011
Ei, ani lumină...
Puțea și castraveciorul, a motorină, vaselină, unsori.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate