Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Haideti sa inlocuim condusul pe distante mici cu mersul pe bicicleta
#37
Posted 10 March 2022 - 21:27
Nici nu mi-ar trece prin cap sa merg cu bicicleta la serviciu, dezavantajele ar fi enorme.
|
#38
Posted 10 March 2022 - 21:58
am condus pe drumuri scurte cu bicicleta 40 de ani.vreau sa merg cu masina de acum incolo .macar sa foloseasca bicicleta si altii 40 ani.
|
#39
Posted 10 March 2022 - 22:45
Flat, on 10 martie 2022 - 15:08, said:
ai descris deja problema înainte să începi enumerarea când te-ai mutat acolo nu știai că e un fund de sat fără conexiuni? 1 aia cu vremea e de snowflakeși.. danezii merg pe gheață cu bicicletele și nu au treabă https://www.youtube....rts/VxWpwWByPfI [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/RrTY-Gfeb1E?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Masina din fundal care apare spre sfarsitul clipului ajunge la timp Edited by andreic, 10 March 2022 - 22:46. |
#40
Posted 10 March 2022 - 23:03
Eu într-o zi am mers spre birou (cam 4km distanta) cu bicicleta. Trafic nene. Aproape când am plecat am fost depășit de o mașina cu girofar și sirene, din aia de polițai/securiști "civili". Aia pe strada, pe rosu la semafor, lumea le făcea loc sa treacă pe unde se putea, etc, eu pe pista. I-am tot văzut o vreme în fata mea, apoi ei au rămas pe strada, eu am tăiat printr-un parc, am mai pedalat încă vreun km și m-am întâlnit iar cu ei fix când să ajung la cooperativa. Practic cu bicla la ora aia scot viteza unei mașini cu girofar. Și asta pedalând lejer și fără sa bag vaccin cu steroizi sau din astea.
La 8 dimineața sau 5 seara îți vine mai repede uber eats-ul pe biciclete sau scutere decât salvarea, pompierii sau politia. |
#41
Posted 11 March 2022 - 00:48
Cheloo avea o vorba desteapta, care se potriveste la 99% din populatia romaniei:
"Aș da la pedale doar dacă mi-ar mai creste pwoola, și cu toate astea, crede-mă, iubesc natura" |
#42
Posted 11 March 2022 - 06:49
CDaniel7, on 10 martie 2022 - 12:35, said:
Ma tot gandeam zilele astea.. De fapt, am devenit foarte comozi, ne-am creat o zona de confort si ne-am obisnuit sa ne deplasam cu masina chiar si la magazinul din colt. Eu cred ca, pentru foarte multi oameni, cheltuielile pot fi aceleasi, poate chiar mai mici. Propun sa mergem pe bicicleta pentru distantele mai mici si sa lasam masina pentru deplasari care chiar necesita un autotorism. In felul asta, vom avea o viata mai activa si mai sanatoasa, mai ales acum, dupa doi ani de restrictionari din cauza pandemiei. Voi ce spuneti? Scumpirea combustibilului ne poate determina sa avem o viata mai activa? |
#43
Posted 11 March 2022 - 07:40
Courage, on 10 martie 2022 - 13:51, said:
Uite problemele mele: 1. In 3/4 din zilele anului avem la alegere: - caldura mare - frig - ploaie, poate ceva zapada rar Courage, on 10 martie 2022 - 13:51, said:
Nici pe sosea nu e loc, de aceea injur cu naduf biciclistii care *ut si mai tare traficul, mergand agale. Vezi, ai subliniat o chestie relevantă. Înjuri bicicliștii. De ce nu înjuri administratorul drumului că nu a făcut piste? Ți-ai exprimat nemulțumirea cumva? Bicicliștii nu fac altceva decât, ca tine, să se deplaseze dintr-un punct în altul. Și o fac cum le dictează legea și condițiile. SfaturiFaraTroleala, on 10 martie 2022 - 14:04, said:
cand e urat/ploaie /gheata/frig, nu prea mi-ar surade ideea de a scoate o bicicleta (pe care, nici macar nu as avea unde o depozita. unde o pun in beci?) ca sa car cu ea baxuri de apa si alte sacose Pe gheață nu merg, atunci alunec mult prea ușor, dar pe frig, ploaie, merge. Ține de fiecare, cât e dispus să-și rupă din confort. Eu țin bicicleta în casă. Locuiesc la etajul 4. E ușor, durează două minute să o urc sau să o cobor. Desigur, e absurd să cari baxuri de apă cu bicicleta. Dar, în jur de 7-10 kg de produse alimentare car destul de des, fără probleme. Aici ține de cum își amenajează fiecare. Am coș în față, pe care-l pun doar când mă duc la cumpărături, și portbagaj în spate, unde mai pot pune un coș sau genți laterale. Dacă vrei neapărat să organizezi spațiul pe bicicletă pentru a căra mai mult, o poți face. Atitudinea șoferilor față de bicicliști e execrabilă, dar nici cu bicicliștii care nu cunosc reguli de circulație nu mi-e rușine. |
#44
Posted 11 March 2022 - 08:07
Quote Vezi, ai subliniat o chestie relevantă. Înjuri bicicliștii. De ce nu înjuri administratorul drumului că nu a făcut piste? Ți-ai exprimat nemulțumirea cumva? Bicicliștii nu fac altceva decât, ca tine, să se deplaseze dintr-un punct în altul. cand ai sa platesi ca biciclist, ai sa ai motive sa si injuri, pana atunci esti tolerat! maxim ce poate face un biciclist pe strada in trafic e sa incurce circulatia si sa-si puna viata in pericol. n-as mai tine bicicleta in casa niciodata biciclitul e doar o modalitate de a sta pe loc, de a nu evolua. Quote Eu unul sunt ok cu bicicleta și la 2-3 grade. Edited by apocalipsul, 11 March 2022 - 08:10. |
#45
Posted 11 March 2022 - 08:26
Quote Și o fac cum le dictează legea și condițiile. apocalipsul, on 11 martie 2022 - 08:07, said: spre deosebire de biciclisti, cei ce folosesc masini platesc o multime de taxe, sustin bugetul de stat si economia, deci sunt indreptatiti sa foloseasca drumurile la maxim posibil. cand ai sa platesi ca biciclist, ai sa ai motive sa si injuri, pana atunci esti tolerat! maxim ce poate face un biciclist pe strada in trafic e sa incurce circulatia si sa-si puna viata in pericol. n-as mai tine bicicleta in casa niciodata biciclitul e doar o modalitate de a sta pe loc, de a nu evolua. Asta e o afirmație cretina. Nu așa se pune problema. Poate un biciclist plătește mai multe taxe decât plătești tu cu tot cu mașina. |
#46
Posted 11 March 2022 - 08:28
Eu ma dau cu bicicleta 365 de zile pe an. Orice anotimp, orice vreme. Am haine speciale de ploaie pe care le trag peste hainele de serviciu si nu intra picatura de apa.
Iarna merg cu bicla la -5 grade (mai jos nu coboara). Cand se anunta inghet, autoritatile imprastie sare pe toate pistele de biciclete in seara premergatoare. Dimineata nu aluneca nimic. Vara merg cu bicla la 35 de grade (mai sus nu urca). Am dusuri la birou dar nu le folosesc. Cladirea este climatizata, mi se usuca transpiratia in 10 minute. Si e transpiratie din aia curata cu nu umblu imputit. Ma spal de acasa si ma dau cu deodorant. Colegii cu biciclete electrice nu transpira. |
|
#47
Posted 11 March 2022 - 08:28
Quote dar nici cu bicicliștii care nu cunosc reguli de circulație nu mi-e rușine. |
#48
Posted 11 March 2022 - 08:35
Courage, on 10 martie 2022 - 13:51, said:
E frumos si bine la tine acolo, doar ca la mine e usor cam altfel, in Bucuresti/Pipera. Uite problemele mele: 1. In 3/4 din zilele anului avem la alegere: - caldura mare - frig - ploaie, poate ceva zapada rar 2. Unii dintre noi avem copii (in cazul meu 3 buc), care trebuie dusi la scoala si gradinita. Acestea nu sunt chiar la o aruncatura de piatra distanta. Trebuie sa treci de un camp, sa faci slalom printre masinile care stau sau se taraie, sa ocolesti gropi, canale si balti. Pe trotuar nu ai voie sa mergi si nici nu prea e loc. Nici pe sosea nu e loc, de aceea injur cu naduf biciclistii care *ut si mai tare traficul, mergand agale. 3. Biip Whatsapp vine lista de cumparaturi, care adesea implica jumatate de portbagaj la doua zile! 4. Mai am si N drumuri prin oras, unde ca sa vezi, nu pot merge biciclist si nici nu vreau. Cum se face putin afara mai cald, cum apar ghioceii cu bicicleta. Cum e putin innorat e goala banda de biciclete de la Victoriei. Fac 50 Km/zi in oras minim. Probabil as ajunge in sfarsit slab si as muri de oboseala daca as incerca sa merg cu bicicleta. o perspectiva, nu te contrazic, DAAAAAr:.... - merg 300 zile / an pe 2 roti in Bucuresti. (Daca te uiti numai la aia de la Glovo sau cum se numesc - aia se opresc doar cand e zapada - nici atunci de tot) - cu tot ce pot/am(scuter, bicla. triciclu ( ala cu cosulet. Pegas ), motocicleta). deci se poate fara probleme. - n-am puradei ( am tot postat ca astept CV-uri de la "producatoare" dar n-a iesit nimic pana acum) - dar 2 Vizsle fac pariu ca sunt mult mai greu de "manevrat" decat bipezii tai - aia cu whatsappul si lista - come on, suntem in 2022, numai sa nu vrei si tot gasesti solutii (doar daca ai magazin satesc si faci aprovizionarea mereu ) - restul sunt scuze, cu parere de rau ti-o spus ( daca vrei sa faci ceva, gasesti o solutie, daca nu - doar motive) - 50 km fac doar ca sa ies din Bucuresti (round trip), daca pun toti km / zi se duc in 70+ in zilele "Simple" ( cand am vandut un scuter nu credea ala ca aia is facuti intr-un singur an ) ) N-a spus nimeni ca schimbarea se face lasand masina in parcare si luand bicla in loc ci SCHIMBAND modul de viata/transport/gandire. OArecum similar cu ce se intampla la cei care au electrice TI-am raspuns pentru ca esti formator de opinie, in rest sa aiba tinerii sanatate, tu bani de gaz si toata lumea sa fie fericita. Fix "motivele"tale le aud in cercul de apropiati, toti "corporatristi".In urma cu 10 ani ieseam sapatamanal la ture, acum au ajuns la 100 + kg si "am copii, nu am timp") nu mai zic de aia cu mersul la sala cu auto si dupa ce dai din tine, te urci tot in masina - in loc sa "sport" si la dus si la intors. - Edited by foxbat, 11 March 2022 - 08:37. |
#49
Posted 11 March 2022 - 08:45
Quote Nu așa se pune problema. Poate un biciclist plătește mai multe taxe decât plătești tu cu tot cu mașina. a, ori fi 2 in total in aceasta situatie dar aia nu sunt reprezentativi ca nu folosesc bicicleta de nevoie ci de placere glovo e un alt nivel, glovo e un rau necesar, e justificat, asa isi castiga oamenii painea, ar fi nedrept sa-i indepartam vor disparea si ei odata cu implementarea pe scara larga a dronelor Edited by apocalipsul, 11 March 2022 - 08:46. |
#50
Posted 11 March 2022 - 08:55
apolipticule. ia-o mai incet ca ai niste opinii care bat spre troll ca sa nu zic si de cealalta optiune.
|
#51
Posted 11 March 2022 - 08:56
richelieu, on 11 martie 2022 - 08:28, said:
Eu sunt convins ca majoritatea le știu, pentru ca poseda și permis de conducere. Doar ca odată urcați pe bicicleta li se pare ca au voie orice. |
|
#52
Posted 11 March 2022 - 09:33
Nu ma refer doar la trecut pe roșu, aia e de obicei cea mai puțin problematica chestie.
Dar ieșitul brusc in fata de pe un trotuar, mersul pe sens interzis, făra măcar sa dea prioritate mașinilor care vin din fata, traversatul pe trecere in mers, nu pe lângă bicicleta, chestie care ca sofer te poate lua prin surprindere….mersul pe sosea chiar dacă exista banda specială…etc etc etc. apocalipsul, on 11 martie 2022 - 08:45, said: sper ca poti sustine aceasta aberatie cu argumente si calcule Nu am zis ca sunt majoritari. Am zis doar ca atâta timp cât exista și nu-s chiar 2-3, nu poți folosi argumentul ăla. Oricum e de porc sa îl folosești, pentru ca nu despre asta e vorba, a aduce banii in discuție e Argument de cocalar. Dar in fine. Majoritatea bicicliștilor din oras, exceptând Curierii și livratorii, sunt ori corporatiști, ori antreprenori. Și primii nu sunt midlevel, ca aia nu-și permit sa facă dus la birou și sa își tina un costum acolo sa se schimbe . Sunt -deci- oameni care câștiga foarte bine, deci plătesc impozite pe venit foarte mari. Posibil sa aibă și locuințe mai mari, pe care plătesc impozite mai mari. Pe mașina cât plătești? 200-300 lei? |
#53
Posted 11 March 2022 - 13:43
apocalipsul, on 11 martie 2022 - 08:07, said:
masina ai? Am. O folosesc la muncă, când mă duc în afara orașului și când trebuie să cumpăr mai multe chestii. În rest, prin oraș, cu bicicleta sau pe jos. Iar argumentul tău e aiurea. Tu îți imaginezi că se fac șosele cu ăia 100 de lei pe care-i plătește șoferul de atuovehicul ca impozit? Alea se fac din taxe, iar pe plan local, cel mai mult cântărește TVA-ul. Orice ai cumpăra, contribui la bugetul local, iar de cumpărat cumpără și bicicliștii, ca și șoferii. Edited by SmurfK, 11 March 2022 - 13:48. |
#54
Posted 11 March 2022 - 14:13
Cum ar veni daca platesc taxe sa urinez in sufrageria altei persoane sunt superior acelei persoane care nu plateste taxa sa urineze in sufrageria altuia?
Cam asta e cu soferul care polueaza fonic si toxic si care utilizeaza mult mai mult domeniu public si infrastructura rutiera decat pietonul sau biciclistul. Deci nu,soferul nu are si nici nu trebuie sa aiba nicio facilitate in detrimetrul biciclistului. Invers da. Biciclistul trebuie sa aiba mai multe facilitati pentru ca reduce poluarea, consumul de resurse si utilizarea domeniului public. Adica masina inrautateste calitatea vietii (altora). Biciclistul o imbunatateste. Edited by abac, 11 March 2022 - 14:13. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users