Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Inca un contor pentru prosumatori...

Senzor de miscare PIR PNI SafeHou...

Reglaj motocoasa. BaiKal
 Cum isi mai petrec romanii vacant...

Fronius Gen24 Hibrid country code?

Compatibilitate placa de baza/pro...

Identificare soi vita de vie
 Iritatie ciudata pe picior

Problema Phillips 50PUS8536/12

Examen restant

Colonoscopie
 sisteme de operare 32 bit si 64 b...

Recomandari producatori pergole, ...

Prima iesire cu masina in Grecia,...

A mai cumparat cineva tastaturi d...
 

Achizitionat masina electrica - now what?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1
Waffle

Waffle

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 24.02.2014
Buna ziua,

In urma postului meu (undeva anul trecut prin iulie cred) m-am decis si achizitionat o masina electrica - Hyundai Kona 64kW modelul facelift. Dupa mult timp de asteptare masina a fost preluata in sfarsit in ianuarie de parinti(eu inca sunt prin occident) si folosita un pic prin tara. Am aflat cu mare soc ca masina vine fara cablu de incarcare inclus (cel putin asa a spus reprezentanta) , doar cu un amarat de 'granny cable' . In fine pentru parinti a fost ok, sunt amandoi pensionari si nu e ca si cum fac distante lungi des.

Acum am vrea sa ne intalnim si sa facem o tura prin Europa. Ma voi intalni cu ei undeva in Ungaria(nu departe de trecere punct vamal) dar pana acolo vor merge singurei. As vrea sa le fac clar si usor toata procedura de incarcare pe drum , pentru ca ei nu sunt prea tech savvy sa zic asa. Am decis sa folosc a better route planner pentru planificare calatoriei. Acum vin cu ceva intrebari la voi in :

- Statiile de incarcare au cablul lor de incarcare presupun?
- Pot plati direct cu cardul? Am citit lucruri diferite cum ca in functie de statie aleasa trebuie sa folosesti o aplicatie diferita? Care ar fi procedura aici , asta mi se pare cel mai terifiant pentru ai mei sa faca singuri.
- Unele statii conform ABRP apar a fi la reprezentante auto? Astea se pot folosi public contra cost? de exemplu:
https://www.goingele...ovului-2/54299/
Altele apar a fi in MOL ( in orasul Ludus de exemplu).

Totul pare super complicat pana acum sper sa nu fie cazul.

Apreciez orice sfat care ar putea face calatoria mai usoara.

Multain fain!

#2
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,468
  • Înscris: 26.01.2014

Quote

pentru ca ei nu sunt prea tech savvy sa zic asa.
e mult prea complicat si riscant
e foarte posibil sa nici nu nimereasca statiile de incarcare

Quote

- Statiile de incarcare au cablul lor de incarcare presupun?
unele au ceva, altele nu au, oricum nu sunt toate compatibile

Edited by apocalipsul, 08 March 2022 - 16:49.


#3
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,186
  • Înscris: 13.03.2017
Ai pus un site din strainezia si noi nu prea stim straineza d'asta
In rest - DA - la statiile de incarcare ai nevoie de cablu (nu stiu in strainezia)
Si - DA - plata se face prin card sau aplicatie (in functie de furnizor)
Cred ca e la fel si prin strainezia ca doar nu am inventat noi apa calda Posted Image

Edited by Naijax, 08 March 2022 - 16:55.


#4
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,468
  • Înscris: 26.01.2014
doar ca in strainezia te descurci mai greu cu straineza...

Edited by apocalipsul, 08 March 2022 - 17:03.


#5
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 19.02.2007
Deci .. cablul ăla care îți lipsește e doar pt Type 2 (slow charge). In funcție de echipare, poți încărca cu maxim 7.5 kW (Highway și Highway Navi) sau 11 kW (Luxury).
De acel cablu (Type2 la Type2) nu ai nevoie la toate stațiile! Unele stații fast au acel cablu deja atașat!

Acum, in Romania, cu foarte puține excepții (Kaufland rețea proprie nu ai nevoie de nimic de ex), îți trebuie aplicații pentru a porni încărcarea, și nu merge platit la statie cu Cardul direct.

Depinde din ce oraș ar trebui sa plece .. și unde să ajungă.

Plugshare ajuta mult, pentru că de obicei au toate stațiile disponibile, și cu locația cea mai exactă.

Dacă pleacă cu mașina plină de acasă (încărcată la granny charger) și merge legal și liniștit .. ar ajunge lejer in Timișoara fara încărcare ..

#6
stoshiba

stoshiba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,094
  • Înscris: 22.02.2014
Este destul de complicat,trebuie sa-si cumpere cablu de incarcare de la reprezentanta si apoi sa-si faca un traseu in functie de statiile de incarcare care se  gasesc pe traseu.Toate aceste in functie de autonomia masinii.

#7
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,468
  • Înscris: 26.01.2014

Quote

ar ajunge lejer in Timișoara fara încărcare ..
mai ales daca ar pleca din calea lipovei sau calea sagului...

Quote

Plugshare ajuta mult, pentru că de obicei au toate stațiile disponibile, și cu locația cea mai exactă.
corect, cand te pricepi sa butonezi un telefon...
insasi masina electrica e tech demanding... nici la radio nu poti da drumu daca n-ai un pic de fler

daca masina e in leasing trebuie procura

Edited by apocalipsul, 08 March 2022 - 17:21.


#8
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,211
  • Înscris: 15.12.2009

View PostWaffle, on 08 martie 2022 - 16:41, said:

Apreciez orice sfat care ar putea face calatoria mai usoara.

Numărul 1: toate stațiile rapide (DC, connector CCS) au cablul lor. Nu se poate altfel. Stațiile AC in marea lor majoritate nu au cabluri ci doar cuploare (în cazul asta trebuie sa ai cablul tău e; recomandat sa cumperi unul trifazat, nu strica niciodata).
Numarul 2: la drum lung cu electrica ignori toate stațiile AC. Te interesează strict stațiile DC, asta dacă vrei ca opririle sa fie de cel mult 30 min.
Numarul 3: Doar de acasă pleci cu 100% baterie. In rest, pe drum, cel mult încarci pana la 80-90%, tipic încerci sa ajungi cu 10% la charger și încarci pana la 70% sau pe acolo căci în gama asta curbă de încărcare e relativ rapida. Mai poți încarca la 100% când stai peste noapte la un hotel care are și încărcător.
Numarul 4: ABPR este extraordinar de precis dar recomand sa personalizezi mașina și sa adaugi 10% extra consum. Dacă pentru mașina ta ABPR considera 165wh/km tu pune cu mana 180. Viteza pe autostrada trece-o la 10% peste legal și pune vânt din fata de 10km/h. In felul asta o sa primești predicții pesimiste, adică ce vrei ca să fii în singuranta, mai ales dacă nu cunoști mașina.


Excursie plăcută!

Edited by ro_explorer, 08 March 2022 - 17:41.


#9
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,468
  • Înscris: 26.01.2014

Quote

ABPR este extraordinar de precis dar recomand sa personalizezi mașină și sa adaugi 10% extra consum. Dacă pentru mașină ta
urcare munti in serpentine?
practic e imposibil sa ajungi cu 10% in statie

Edited by apocalipsul, 08 March 2022 - 17:40.


#10
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,211
  • Înscris: 15.12.2009

View Postapocalipsul, on 08 martie 2022 - 17:39, said:

urcare munti in serpentine?
Nu, abpr calculează singur consumul în funcție de relief. Nu poate ști cât de greu ai piciorul însă. Mie îmi prognozează cu precizie de sub 1%. E înfiorător de precis.

View Postapocalipsul, on 08 martie 2022 - 17:39, said:

practic e imposibil sa ajungi cu 10% in statie
Eu îmi programez ajunsul în stație cu 5%. Dar asta numai după ce am înțeles cum se comporta mașina în stilul meu de mers.

Edited by ro_explorer, 08 March 2022 - 17:44.


#11
Waffle

Waffle

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 24.02.2014

View Postro_explorer, on 08 martie 2022 - 17:28, said:

Numărul 1: toate stațiile rapide (DC, connector CCS) au cablul lor. Nu se poate altfel. Stațiile AC in marea lor majoritate nu au cabluri ci doar cuploare (în cazul asta trebuie sa ai cablul tău e; recomandat sa cumperi unul trifazat, nu strica niciodata).
Numarul 2: la drum lung cu electrica ignori toate stațiile AC. Te interesează strict stațiile DC, asta dacă vrei ca opririle sa fie de cel mult 30 min.
Numarul 3: Doar de acasă pleci cu 100% baterie. In rest, pe drum, cel mult încarci pana la 80-90%, tipic încerci sa ajungi cu 10% la charger și încarci pana la 70% sau pe acolo căci în gama asta curbă de încărcare e relativ rapida. Mai poți încarca la 100% când stai peste noapte la un hotel care are și încărcător.
Numarul 4: ABPR este extraordinar de precis dar recomand sa personalizezi mașina și sa adaugi 10% extra consum. Dacă pentru mașina ta ABPR considera 165wh/km tu pune cu mana 180. Viteza pe autostrada trece-o la 10% peste legal și pune vânt din fata de 10km/h. In felul asta o sa primești predicții pesimiste, adică ce vrei ca să fii în singuranta, mai ales dacă nu cunoști mașina.


Excursie plăcută!

1 - Un link pentru ptr cablu bun de comandat online ai avea?
2 - Categoric numai statii DC vreau sa ma orientez nu or sa stea in asteptare cu orele pentru inca 300-400 km. E bine ca au propriile cabluri altfel ar fi problema.
3 - Asta le-am explicat deja (in fine i-am sfatuit sa mearga intre 20 si 80% pentru safety) .
4 - Am inteles, presupun ca tre sa merg pe varianta premium nu eram convins inca daca este o alta aplicatie mai bune decat ABRP sau cam asta e top acum?

P.S. ei locuiesc in galati deci dupa calculele mele ar avea nevoie de o incarcare maxim 2 ca sa fie siguri ca ajung la mine cu bine. Dupa nu vor mai fi probleme.

Edited by Waffle, 08 March 2022 - 17:52.


#12
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,211
  • Înscris: 15.12.2009

View PostWaffle, on 08 martie 2022 - 17:51, said:

1 - Un link pentru ptr cablu bun de comandat online ai avea?
...
4 - Am inteles, presupun ca tre sa merg pe varianta premium nu eram convins inca daca este o alta aplicatie mai bune decat ABRP sau cam asta e top acum?

1. Comanda un cablu de pe situl Tesla. Sunt cabluri foarte robuste, dimensionate pana la 50A dacă nu ma înșel (sunt omologate la 40A la 110V și 32A la 240V). Prețul e rezonabil și sunt standard (merg la orice mașină).

4. Versiunea Pro îți ia în considerare vremea curenta și traficul în timp real. Eu unul folosesc versiunea free - dar poți activa pro gratis 30 de zile. Vezi ca are tesla björn un promo code pe canalul lui de YT.

Nota: dacă vrei sa ii ajuți pe părinți sa încarce fără griji îți poți instala tu aplicația renovatio și sa le activezi stația de pe telefonul tău. Ei trebuie sa îți spună la care stație sunt și când au băgat cablul, atât.

Edited by ro_explorer, 08 March 2022 - 18:19.


#13
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 19.02.2007

View Poststoshiba, on 08 martie 2022 - 17:06, said:

Este destul de complicat,trebuie sa-si cumpere cablu de incarcare de la reprezentanta si apoi sa-si faca un traseu in functie de statiile de incarcare care se  gasesc pe traseu.Toate aceste in functie de autonomia masinii.
De ce de la reprezentanta?
E musai?
Au preturi aproape duble ..

View Postapocalipsul, on 08 martie 2022 - 17:13, said:


mai ales daca ar pleca din calea lipovei sau calea sagului...

corect, cand te pricepi sa butonezi un telefon...
insasi masina electrica e tech demanding... nici la radio nu poti da drumu daca n-ai un pic de fler

daca masina e in leasing trebuie procura
Kona de 64 am și eu .. și iarna fac lejer 450 km .. mers legal.
Cu un pic de atenție treci de 500 km ..  vara pe la 600.
Repet.. am mașina de aproape 1 an .. 45.000 km .. știu ce zic ..

View PostWaffle, on 08 martie 2022 - 17:51, said:



1 - Un link pentru ptr cablu bun de comandat online ai avea?
2 - Categoric numai statii DC vreau sa ma orientez nu or sa stea in asteptare cu orele pentru inca 300-400 km. E bine ca au propriile cabluri altfel ar fi problema.
3 - Asta le-am explicat deja (in fine i-am sfatuit sa mearga intre 20 si 80% pentru safety) .
4 - Am inteles, presupun ca tre sa merg pe varianta premium nu eram convins inca daca este o alta aplicatie mai bune decat ABRP sau cam asta e top acum?

P.S. ei locuiesc in galati deci dupa calculele mele ar avea nevoie de o incarcare maxim 2 ca sa fie siguri ca ajung la mine cu bine. Dupa nu vor mai fi probleme.

Ai stații fast in Brașov (Kaufland, Lidl), Sibiu (Kaufland, Lidl, Penny), Deva, Timișoara..

Cablul Type2 - Type2 e doar pt unele stații AC ..
repet .. la drum lung, nu va vrea sa aștepte 7 ore sa încarce ..

Ăla l-am cumpărat și l-am folosit de 2 ori în 45000 km ..

Pentru călătoria asta nu ai nevoie .. decât dacă se cazează la un hotel/pensiune cu statie AC sa încarce peste noapte.

#14
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,211
  • Înscris: 15.12.2009
Eu folosesc cablul type 2 foarte foarte des. Majoritatea incarcariilor mele sunt la stații publice AC in rutina zilnica.

Edited by ro_explorer, 08 March 2022 - 18:34.


#15
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 19.02.2007
Eu am statie acasă .. cu cablul ei .. e mai simplu când încarc de acasă.

Dar în scenariul dat, pe traseu, e doar de DC nevoie .. eu la asta mă refeream.

Cablu AC mi-am luat de 22kW .. cu 700 Ron parca ..
Statia, de 7.5kW monofazat 800 Ron.

Statia am folosit-o de peste 50 de ori .. cablul doar de 2 ori ..


#16
megastorm

megastorm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 571
  • Înscris: 22.04.2013
scuzati, dar e plin de habarnisti pe aici!
partile bune: ai ales o masina superba ca si autonomie si incarcare, pentru drum lung, ceea ce e excelent
partile proaste: majoritatea statiilor necesita aplicatie , telefon mobil cu conexiune la internet si o minima pricepere

Plugshare e sfant, iar dupa ce analizezi traseul acolo trebuie sa ti instalezi si toate aplicatiile statiilor la care vrei sa incarci (enelx, eon drive, e charge renovatio)
Trebuie verificat plugshare atunci, in timp real, sa vezi cine incarca si cat timp mai sta.

Cablu testla e ok, doar ca toate fac acelasi lucru. Gasesti si Mennekes ( nemtesc, cred ca mai ieftin- ei au inventat standardul de cablu, deci nu ai cum sa dai gres). Aici bataie de joc din partea reprezentatei

Alta parte buna: peste 50% din statiile cu plata sunt efectiv pustii, vezi incarcari din an in pasti. lumea sa ingramadeste si sta la cozi la cele free inca, deci nu ai prea mari emotii cu cele cu plata

Daca ne dai aici traseul relativ - galati -----ce oras, putem sa ti dam cateva idei, dar tot luate de pe plugshare, acolo poti vedea daca statiile au probleme, etc

Concluzia, cu astfel de masina (una din cele mai bune pentru drum lung din gama ei), n ai deloc de ce sa ai emotii. Avem infrastructura proasta, dar aceste drumuri, cu putina atentie, sunt facubile

Singura dificultate pt ei, dar cum a zis si ro explorer, ar fi pornirea incarcarii din app, dar e lejer. Ai sa vezi, daca se obisnuiesc cu masina, o sa o vrea ei Posted Image)


ca sa ti recomandam un cablu type 2, masina ta poate 11kw pe on board charger? adica iarasi cum a zis cineva, e varianta luxury?

Edited by megastorm, 08 March 2022 - 18:52.


#17
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

View PostWaffle, on 08 martie 2022 - 16:41, said:


De unde pleaca ai tai ?

#18
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,834
  • Înscris: 30.07.2007

View PostBaXXXon, on 08 martie 2022 - 19:03, said:

De unde pleaca ai tai ?

View PostWaffle, on 08 martie 2022 - 17:51, said:

P.S. ei locuiesc in galati deci dupa calculele mele ar avea nevoie de o incarcare maxim 2 ca sa fie siguri ca ajung la mine cu bine. Dupa nu vor mai fi probleme.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate