Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Aplicatie medicala / asistent med...

Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 

De ce la noi nu sunt autobuze tip "bot de caine"?

* * - - - 6 votes
  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#37
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,042
  • Înscris: 02.09.2005
prietene, fumezi ceva bun, felicitari, nu stiu cum de ai vazut tu ca sunt diesel toate ca eu dau de motoare pe benzina in linkurile puse de tine
https://www.lasvegas...ttle-bus-21507/
https://nwbus.com/in...-luggage-21279/

Edited by jericho, 22 February 2022 - 13:11.


#38
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Ba e şi chestie de loc... încap cu cel puţin 10 oameni în minus.
Iei, subiect despre otobele!      Posted Image        Posted Image
Ca f.d. au existat autobuze cu motor în faţă şi în Europa. În cea continentală până pe la sfârşitul anilor '60 - începutul anilor '70. Cele cu botul ieşit, cred că doar până în anii '60. Şi în România au fost carosate/asamblate şi produse autobuze cu motorul în faţă: "Renault" (atât cu bot, cât şi cu motorul în dreapta şoferului), "M.T.D." ("Mao Tze Dun") *, "T.V." 1 ("Tudor Vladimirescu" 1) **.
Mai e o problemă: dacă ai motorul în faţă, axul ăla de transmisie (sau cum îi zice) va trece pe sub podea, deci nu poţi avea podea coborâtă, necesară azi (după mine, podeaua parţial coborâtă e cea mai bună). De ce aveau clasicele autobuze "Routemaster" (dar şi alte autobuze şi troleibuze etajate) urcarea prin spate? Că erau după puntea/punţile spate, adică după partea mecanică de cutie de viteze şi transmisie, deci putea să fie mai jos podeaua de urcare. Nu m-am prins de asta până nu m-am uitat la o carte despre otobele (am una bengoasă; doar 2 au fost aduse la dispăruta Librăria "Noi" - ştiu cine a luat-o pe ailalată).

* denumire din anii '50 a defunctelor uzine "Vulcan" din Bucureşti. Autobuzele erau pe şasiu prelungit de camion "S.R."-101. "Vuclan" doar le asambla. La producerea lor colaborau mai multe uzine;
** primele "T.V." 1 arătau ca "M.T.D.", ulterior schimbânduli-se puţin forma. Uzinele "Tudor Vladimirescu" (ulterior "Autobuzul" - deşi producea şi troleibuze; "Rocar") produceau iniţial batoze (treirătoare statice). "T.V." 1 probabil tot motor de "S.R."-101 aveau, adică şi nenorocirea aia de cutie nesincronizată.
Nici un exemplar de "M.T.D." sau "T.V." 1 nu mai există.

Edited by djl, 22 February 2022 - 13:25.


#39
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,565
  • Înscris: 08.03.2017

View PostEMPP, on 22 februarie 2022 - 10:13, said:

uite ce avem la cluj pentru școlari
https://www.economic...-ti_196688.html
Prind dimineata 2 care merg de la capatul lui 32 la capat linie 33 , imi vine sa-i imping pe cuvant, poate nu au motor si dau la pedale sau soferi prosti ...sa mergi tu cu 28 km/h permanent avand in vedere ca e gol in fata si nu transpoti nimic la acea ora .
Cred ca din acest motiv nu sunt ok cele cu motor fata Posted Image , 28 la ora ...

La americani e altceva , au alte norme, au tiruri de zici ca nu se mai termina plus sunt mai late . In Prahova au adus Mack-uri pentru prospectiuni petroliere si nu puteau sa iasa pe asfalt cu ele decat cu masini speciale de incadrare, foarte late pentru benzile nostre de 3.25m , lucrau doar local cu ele la transport de sonde.

Edited by ldpe, 22 February 2022 - 15:07.


#40
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,636
  • Înscris: 28.11.2001
Au existat la noi ... https://www.google.c...=Heyw1XGHTh-ToM

Incomode si relativ nu și economice ...  folosesti un mijloc de transport capabil sć transport zeci de tone, cu costuri pe masura pentru a plimba de colo colo cāteva persoane ... ce pot fi plimbare in mijloc de transport dedicat la jumatate din costuri

#41
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View PostIon_Bumbu, on 22 februarie 2022 - 13:10, said:

Pe linga toate, in Europa lungimea maxima e limitata cred ca la 18,5m, din cauza aia si camioanele sint cu post de conducere avansat.
La americani lungimea este mai mare si prefera cehicule cu post de conducere devansat, sint mai comode soferul nefiind pe axa fata si mult mai sigure in caz de accident pentru sofer cel putin.

LE, la 18,75m este limitarea
https://www.untrr.ro...iuni-scurte.pdf

18.75m e pentru autobuze articulate. Adevarul e ca in europa autobuzele pot fi la fel de lungi ca in america. 45 de picioare inseamna 13.7m si autobuz cu 2 axe vad la noi din tabelul tau 13.5m.
E o chestie de design pana la urma. Autobuzele rigide in ro vad 15m care e regula europeana, in usa cred ca tot 45 de picioare, nu am date sigure.

Edited by chilly willy, 22 February 2022 - 15:19.


#42
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,803
  • Înscris: 15.08.2014

View PostTarzy, on 22 februarie 2022 - 15:17, said:

Au existat la noi ... https://www.google.c...=Heyw1XGHTh-ToM

Incomode si relativ nu și economice ...  folosesti un mijloc de transport capabil să transport zeci de tone, cu costuri pe masura pentru a plimba de colo colo câteva persoane ... ce pot fi plimbare in mijloc de transport dedicat la jumatate din costuri
Ce n ai inteles tu ca astea se foloseau acolo unde nu putea trece nimic altceva, adica autobuze le s ar fi rupt efectiv in doua. In anii 90 chiar erau inca drumuri de pamint care deserveau sate si commune. Nici cu hammer ul nu razbeai. Sau crezi ca Ro era toata la doua benzi pe sens, asfalt ca n palma ?

#43
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,636
  • Înscris: 28.11.2001

View Postpetit_christian, on 22 februarie 2022 - 17:04, said:


Ce n ai inteles tu ca astea se foloseau acolo unde nu putea trece nimic altceva, adica autobuze le s ar fi rupt efectiv in doua. In anii 90 chiar erau inca drumuri de pamint care deserveau sate si commune. Nici cu hammer ul nu razbeai. Sau crezi ca Ro era toata la doua benzi pe sens, asfalt ca n palma ?

Nu am nevoie sa inteleg ca am avut (ne)sansa de a experimenta direct.
Se foloseau pentru "naveta" oamenilor de prin sate catre santierele din Bucuresti .... erau drumuri asfaltate, dar intradevar in stare nu cea mai buna. Cat timp oamenii hamaleau pe santiere "duba oltenesca" mai transporta una alta (materiale de constructii, utilaje daca incapeau pe usa, etc), apoi dupa amiaza incarcata iar de "navetisti" facea drumul retur spre sate. Daca era timp se mak dadea cu matura inainte de imbarcare, dar nu putine erau situatiile cand oamenii se imbarcau in praf de var si ciment.
Dupa 2000 au inceput sa fie inlocuite de microbuze ptr oamenii si utilitare pentru materiale ... pe langa economia de motorina cred ca a contat si limutarea accesului auto de mare tonaj in zonele centrale.

#44
scania_delfin

scania_delfin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,133
  • Înscris: 25.01.2015

View Postdjl, on 22 februarie 2022 - 13:24, said:

Ba e şi chestie de loc... încap cu cel puţin 10 oameni în minus.
Iei, subiect despre otobele!   Posted Image Posted Image
Ca f.d. au existat autobuze cu motor în faţă şi în Europa. În cea continentală până pe la sfârşitul anilor '60 - începutul anilor '70. Cele cu botul ieşit, cred că doar până în anii '60. Şi în România au fost carosate/asamblate şi produse autobuze cu motorul în faţă: "Renault" (atât cu bot, cât şi cu motorul în dreapta şoferului), "M.T.D." ("Mao Tze Dun") *, "T.V." 1 ("Tudor Vladimirescu" 1) **.
Mai e o problemă: dacă ai motorul în faţă, axul ăla de transmisie (sau cum îi zice) va trece pe sub podea, deci nu poţi avea podea coborâtă, necesară azi (după mine, podeaua parţial coborâtă e cea mai bună). De ce aveau clasicele autobuze "Routemaster" (dar şi alte autobuze şi troleibuze etajate) urcarea prin spate? Că erau după puntea/punţile spate, adică după partea mecanică de cutie de viteze şi transmisie, deci putea să fie mai jos podeaua de urcare. Nu m-am prins de asta până nu m-am uitat la o carte despre otobele (am una bengoasă; doar 2 au fost aduse la dispăruta Librăria "Noi" - ştiu cine a luat-o pe ailalată).

* denumire din anii '50 a defunctelor uzine "Vulcan" din Bucureşti. Autobuzele erau pe şasiu prelungit de camion "S.R."-101. "Vuclan" doar le asambla. La producerea lor colaborau mai multe uzine;
** primele "T.V." 1 arătau ca "M.T.D.", ulterior schimbânduli-se puţin forma. Uzinele "Tudor Vladimirescu" (ulterior "Autobuzul" - deşi producea şi troleibuze; "Rocar") produceau iniţial batoze (treirătoare statice). "T.V." 1 probabil tot motor de "S.R."-101 aveau, adică şi nenorocirea aia de cutie nesincronizată.
Nici un exemplar de "M.T.D." sau "T.V." 1 nu mai există.
Motor sasiu  erau fabricate la Brasov caroseria  la Autobuzul,veneau soferii de la Brasov echipati ca cosmanautii.

#45
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,803
  • Înscris: 15.08.2014
@tarzy Romania nu e doar Bucuresti ul si satele de linga. Erau drumuri de munte teroare,numai cu asa ceva razbeai. poate or mai fi si acum. Iarna pe zapada ce sa mai zic.

#46
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,636
  • Înscris: 28.11.2001

View Postpetit_christian, on 22 februarie 2022 - 18:21, said:

@tarzy Romania nu e doar Bucuresti ul si satele de linga. Erau drumuri de munte teroare,numai cu asa ceva razbeai. poate or mai fi si acum. Iarna pe zapada ce sa mai zic.

Bineinteles .... dar la cat erau de submotorizate si mai ales de stricacioase mare curaj trebuia pentru cei care le foloseau in afara asfaltului.
Poate variantele cu tractiune integrala ... si mult mai bine intretinute sa fi fost pretabile.

#47
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,851
  • Înscris: 25.01.2007

View Postbai3tzash, on 22 februarie 2022 - 10:01, said:

Din ce vad in poze, sunt utile doar la transportul pe distante lungi, cu putini oameni de urcat/coborat. Cu o singura intrare in fata, e inutil in orase.
Cred ca poate sa spuna cu adevarat daca sunt diferente utile sau inutile un sofer care a condus ambele variante, altfel ne dam cu parerea strict pe caracteristicile tehnice.

ALA DIN START va prefera autobuzele noastre, cu motor in spate, decat ala unde el sta langa motor.

#48
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,803
  • Înscris: 15.08.2014
Nu era ça si cum ar fi avut de ales. Era asta sau nimic.
Daca e pe asa, Nu vrei sa stii cum coborau iarna camioanele cu lemne din padure. Mai mult sanie, mi ales ca se putea frina permanent puntea spate, aveau telecomanda cu fir pt treaba asta. Asa a fost.

#49
pisoiu_22

pisoiu_22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,842
  • Înscris: 13.01.2019
Nu cred ca sunt deloc ok alea bot de caine sau ce dracu. Alea deriva din alea foarte vechi de acum 120 de ani, lafel si camioanele lor.

Chiar simplist vorbind nu pot avea avantaje deloc, sunt mai lungi si spatiu util mai mic la aceeasi lungime, tractiunea pana in spate, greu de facut mai ales la un articulat de 20 m lungime, Spatiul ala de deasupra capotei e chiar un spatiu pierdut pt care sasiul trebuie sa fie mai lung si sa aibe intarituri sa nu se rupa.

Astea de la noi au avut initial motorul in fata ca si alelalte, apoi a fost mutat la mijloc si apoi simplificat enorm si dus in spate antrenand direct rotile motare ca la masinile sport.

Totusi probabil initiatorul a gansit in sensul in care wv a dus la transporter motorul din spate in fata. Insa acolo e altceva, motorul trecut in fata a fost mult imbunatatit si crescuta pputerea, iar in spate acel motor nu prea avea loc si incurca daca aveau si o usa in spate de acces.

Insa daca ne uitam bine sunt si la noi in europa midibuze si majoritatea au motorul in spate nu in fata ca dubele.

Au si existat situatii in care sasiul camioanelor americane s-a rupt imediat dupa motor sau sub cabina spre spate, sunt evident prea lungi si nu-s ok, poate doar din traditie mai fac ei astfel de masini la care ergonomia si economia nu se cunosc..

Si in URSS si China  africa america de sud asia au tot model ca in europa, deci e clar ca alea cu bot nu-s deloc bune. material in plus pret mai mare consum mai mult, condus mai greu.

La alea cu bot singurul avataj e zgomotl mai mic care in salon nu se aude, poate ca asta uneori conteaza, fata de a merge o ora cu ceva cu motorul in spate care huruie harjaie taraie braie de te doare capul si asurzesti. Bine 10 minute mergi dar mai mult nu merita si atunci intradevar cele cu motorul in fata sunt mai ok, adca la rute interurbane..

#50
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,632
  • Înscris: 21.06.2016
Americanii folosesc autocare foarte similare (identice?) cu cele din Europa pentru transport pe distante lungi.
Astea cu bot vin de la faptul ca de obicei contruiesc o platforma pe care construiesc orice, camioane, autobuze, rv-uri, etc (F450 in linkurile de mai sus) pentru ca e ieftin si eficient, chiar daca nu e vehiculul optim.
Diferenta vine si din faptul ca genul asta de autobuze sint cumparate de obicei de particulari sau institutii mici care sint sensibili la cost, nu de primarii etc are nu dau bani de la ele.

View Postpetit_christian, on 22 februarie 2022 - 17:04, said:

Ce n ai inteles tu ca astea se foloseau acolo unde nu putea trece nimic altceva, adica autobuze le s ar fi rupt efectiv in doua. In anii 90 chiar erau inca drumuri de pamint care deserveau sate si commune. Nici cu hammer ul nu razbeai. Sau crezi ca Ro era toata la doua benzi pe sens, asfalt ca n palma ?

Am mers si eu cu mocanite d-astea, urcau la exploatari forestiere pe drumuri desfundate.

Edited by vrajitoruldinoz, 23 February 2022 - 03:42.


#51
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,632
  • Înscris: 21.06.2016

Quote

Astea cu bot vin de la faptul ca de obicei contruiesc o platforma pe care construiesc orice, camioane, autobuze, rv-uri, etc (F450 in linkurile de mai sus)

Bineinteles ca intrebarea urmatoare o sa fie de ce camioanele au bot.
Sint niste avantaje la camioanele cu cabina in spatele motorului si niste dezavantaje.  Dezavatajele nu conteaza asa mult in SUA (nu intra in orase cu strazi inguste etc) iar avarjele siunt foarte importante.
Cu alte cuvinte vehicolul potrivit pe continetul potrivit.

#52
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postvrajitoruldinoz, on 23 februarie 2022 - 03:46, said:

Americanii folosesc autocare foarte similare (identice?) cu cele din Europa pentru transport pe distante lungi.
Astea cu bot vin de la faptul ca de obicei contruiesc o platforma pe care construiesc orice, camioane, autobuze, rv-uri, etc (F450 in linkurile de mai sus) pentru ca e ieftin si eficient, chiar daca nu e vehiculul optim.


asa e, sunt platforme de dimensuni medii care pot fi orice, autobuz, ambulanta, platforma, cisterna etc. Daca te uiti la cele americane o sa vezi ca unele nu sunt fabricate de aceeasi firma care a fabricat platforma. Aia cumpara platforma sasiu + motor + cabina si pun pe ea ce vrea clientul sau alte variante (fac proiectul si executia e facuta de alti subcontractori). Aceste autobuze sunt in general pentru putini pasageri. Cred ca singura exceptie ar fi autobuzele scolare si trebuie sa fie si acolo o explicatie legata de refolosirea unor platforme mai vechi.
De ex startrans e un brand care ofera autobuze si alte masini pe diverse platforme : chevrolet, ford
https://www.creative...?make=startrans
aceeasi poveste si la starcraft
https://www.starcraftbus.com/

Edited by chilly willy, 23 February 2022 - 09:33.


#53
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postvrajitoruldinoz, on 23 februarie 2022 - 04:16, said:



Bineinteles ca intrebarea urmatoare o sa fie de ce camioanele au bot.
Sint niste avantaje la camioanele cu cabina in spatele motorului si niste dezavantaje.  Dezavatajele nu conteaza asa mult in SUA (nu intra in orase cu strazi inguste etc) iar avarjele siunt foarte importante.
Cu alte cuvinte vehicolul potrivit pe continetul potrivit.

Treaba cu bot/fara bot e legata strict de cum sunt facute camioanele in US.

In cazul autobuzelor, diferentierea e dupa tipul platformei. De camion cu motorul pe fata sau de autobuz cu motorul in spate.

Singurul avantaj major al platformei de camion e costul mai scazut. Restul sunt doar bonus. Daca nu aveau pret mic si poate cost mai scazut de operare astfel de autobuze nu existau decat poate doar pt a transporta muncitori in zone inaccesibile unui autobuz obisnuit.

Edited by underb, 23 February 2022 - 13:37.


#54
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
În România au fost otobele cu motorul în faţă şi scaun în dreapta şoferului (nu ştiu dacă cele de producţie indigenă erau aşa, cele de import Cehoslovacia da). Unora le plăcea acel scaun din dreapta motorului, că se vedea în faţă.   :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate