Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

De ce la noi nu sunt autobuze tip "bot de caine"?

* * - - - 6 votes
  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#19
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,466
  • Înscris: 01.08.2006
Autobuzele de oras e clar ca sunt cu bot scurt. Mie mi se pare ca botul ala e inutil, e un spatiu utilizat ineficient. Mai ales in aglomeratie, strazi inguste, mai bagi si botul ala in fata, ca sofer, nu vezi cat de aproape esti de obstacolul din fata. De multe ori, in trafic, se trece la centimetri fata de o masina parcata aiurea, spre exemplu. Cu botul ala in fata, numai cu senzori sau daca te ajuta cineva poti sa te descurci.

View PostEMPP, on 22 februarie 2022 - 10:13, said:

uite ce avem la cluj pentru școlari
https://www.economic...-ti_196688.html

Le-am vazut, dar nu-s asa multe. Oricum, au botul scurt, se descurca in trafic. In plus, copiii se urca odata, coboara odata, nu e flux mare de calatori ca in transportul cu calatori obisnuiti.

Edited by bai3tzash, 22 February 2022 - 10:16.


#20
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,298
  • Înscris: 07.02.2003

View PostAztecWarrior, on 22 februarie 2022 - 09:28, said:

Nimeni, nu a reusit sa explice coerent de ce in Romania autobuzele "nose dog" lipsesc in totalitate. Nici in restul Europei (pe unde am ajuns) nu am vazut - sa ma corectati daca nu este asa.
Acestea sunt autobuzele "nose dog"
Nici camioanele europene nu sunt dog nose... si nici prin alte tari decat foarte rar unde au exportat americanii. In UE se poarta motorul in spate la autobuze sau sub cabina la camioane.
Americanilor le plac mult axele cardanice.

Edited by andreic, 22 February 2022 - 10:17.


#21
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003

View Postbai3tzash, on 22 februarie 2022 - 10:01, said:

Poate or fi ceva caracteristici tehnice pentru care noi le avem astea, americanii le au pe cele cu bot de caine.
E aceeasi poveste ca si la camioane. Din cate stiu e vorba de lungimea maxima admisa, asa cum a mai zis un coleg mai sus. Orasele europene sunt vechi cu drumuri inguste, aglomerate. Trebuie sa fie mai mici si sa incapa mai multi oameni.
Pe americani ii doare in basca de lungimi.

#22
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,298
  • Înscris: 07.02.2003
Se incurca si americanii prin localitati rurale mici cand trebuie sa faca 90° cu camionul, darama semafoare, calca trotuatre etc... dar intr-adevar latimile benzilor sunt altele si permit manevrarea vehiculelor mai lungi.

Edited by andreic, 22 February 2022 - 10:28.


#23
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,721
  • Înscris: 13.07.2011
Autobuzele americane canadiene sunt construite pentru tipul lor de strazi, care sunt destul de late in general. In Europa avem altfel de strazi unde nu sunt chiar foarte avantajoase. Pe langa asta au motoare mari, care consuma mult (in America acest lucru nu este important, deoarece au alte tarife).

#24
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,734
  • Înscris: 26.08.2008

View PostAztecWarrior, on 22 februarie 2022 - 09:28, said:

1. Costuri reduse - 50-60% mai ieftine decat autobuzele "normale" la acelasi numar de pasageri, jumatate pretul si chiar mai mult - practic aici ar trebui sa se termine toata discutia.
2. Ampatamentul este mai mic ceea ce le face agile in trafic si usor de manevrat - ar fi mult mai bune pe strazile inguste din Europa
3. Deoarece directia este in fata volanului oricine care stie conduce o masina le poate conduce fara instructie suplimentara. La autobuzele "normale" volanul fiind in fata directiei trebuie o perioada de antrenament pana inveti sa il conduci. Cu cat rotile de directie sunt mai in spate cu atat este mai dificil.
4. Sunt mai sigure - in caz de accident frontal intr-un autobuz normal ai doar un panou de sticla si atat.
5. Sunt iefine de intretinut - doar ridici capota si ai acces la motor. Autobuzele normale au panou de acces in spate, laterale si chiar interior. Mecanicii taxeaza de 3 ori mai mult manopera la autobuz normal ca la cel bot de caine.
6. Sunt mai silentiose pentru pasageri. Motorul este in fata, nu sub tine. Ba mai mult, sunt cca 50 cm spatiu liber intre motor si compartiment ceea ce usureaza munca mecanicilor, atenueaza zgomotul si vibratiile
7. Fiind ceva mai joase sunt mai stabile in curbe la mare viteza.
8. Procentual sunt mai fiabile. De exemplu nu au atatea probleme cu directia ca la autobuzele normale unde directia este lunga si complicata.
Ar mai fi si altele mai marunte.
Chiar sunt interesat sa ascult opinia unor soferi de autobuz referitor la acest subiect.
1. De unde ai scos-o? Ai preturi la ambele tipuri de autobuze in Europa?
2. Am mari dubii; zici tu ca iesi mai usor cu carnatul ala de bot ca sa te asiguri in intersectii?
3.
4. In caz de accident frontal are ce intra ditamai motorul peste tine in compartiment;
5. Asta cu taxare de 3x e din putul gandirii. Ai tu preturi de la acelasi atelier mecanic care sa confirme ce zici?
6. Deloc nu sunt mai silentioase cele cu motor in fata, nu este ca si cum nu te-ai intelege om cu persoana in cele cu motor sub podea sau in spatele autobuzului; Vibratiile nu cred ca sunt diminuate daca ai motorul amplasat in botul camionului, sa fim seriosi.
7.
8. Supozitii.

Edited by BlueKing-69, 22 February 2022 - 10:32.


#25
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
se pare ca in europa pana in 1998 lungimea maxima era 12m si de atunci e 15m si la merikani e 45 picioare adica aprox 13.7m la autobuze rigide. Probabil ca fiind limitata atatia ani la 12m au dezvoltat designul asta care evident maximizeaza volumul fiind o cutie cu roti si ulterior nu au avut motive sa schimbe designul doar au crescut lungimea la 15m. Designul asta cu bot e mai comun in america si la camioane. Mie imi place mai mult cu bot dar posibil ca economic vorbind sa fie mai bune cele "botless". Chiar si optimus prime e un camion cu bot daca retin corect, americanilor le plac mai mult cele cu bot.
Firmele auto oricum sunt interesate ca servisul sa fie mai scump deci nu aveau motiv sa proiecteze o noua structura cu bot care insemna multe modificari.

Edited by chilly willy, 22 February 2022 - 10:47.


#26
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Ce intrebari existentiale au unii dimineata.

#27
Pafarist

Pafarist

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 185
  • Înscris: 01.06.2009
Salut!

După cum au spus colegii de mai sus, este vorba de lungimea maximă autorizată.
În Europa este reglementată lungimea întregului vehicul (cap tractor + remorcă) în timp ce în America este reglementată doar lungimea remorcii.

https://www.quora.co...-European-truck
https://www.quora.co...cks-aerodynamic

Attached Files



#28
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

View PostAztecWarrior, on 22 februarie 2022 - 09:28, said:

Nimeni, nu a reusit sa explice coerent de ce in Romania autobuzele "nose dog" lipsesc in totalitate. Nici in restul Europei (pe unde am ajuns) nu am vazut - sa ma corectati daca nu este asa.

pentru că legislație.

Edited by DaculScoril0, 22 February 2022 - 11:02.


#29
the_northpole

the_northpole

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,797
  • Înscris: 10.01.2010
@OP, vezi ca nici autobuzele Greyhound nu sunt cu bot.

#30
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007

View PostAztecWarrior, on 22 februarie 2022 - 09:55, said:

Lasa spatiul - in ambele poti sa stai in picioare daca vrei. Esti dispus sa platesti dublu, ca sa ai 10 cm in plus deasupra capului cand stai in picioare? Si sa te beleasca mecancii de sangerezi? Un autobuz inalt v-a fi automat mai instabil la curbe in mare viteza - poate de-aia auzim de autocaruri rasturnate cu zeci de morti !!!

1. daca in SUA costa mai putin nu inseamna ca au acelasi pret in Europa.
2. Autobuzele nu merg cu mare viteza.
3. Autobutzele alea cu bot de caine  au putine locuri, doar o usa, deci nu f utile pt transportul urban. Eventual sa inlocuiasca autocarele.

Oricum, uite cum ar trebui sa arate un autobuz, nu ca alea americane cu design de anii 50.
https://www.google.c...QMygCegUIARC_AQ

Edited by giuliani, 22 February 2022 - 11:45.


#31
AztecWarrior

AztecWarrior

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 17.02.2020

View PostBlueKing-69, on 22 februarie 2022 - 10:29, said:

1. De unde ai scos-o? Ai preturi la ambele tipuri de autobuze in Europa?
2. Am mari dubii; zici tu ca iesi mai usor cu carnatul ala de bot ca sa te asiguri in intersectii?
3.
4. In caz de accident frontal are ce intra ditamai motorul peste tine in compartiment;
5. Asta cu taxare de 3x e din putul gandirii. Ai tu preturi de la acelasi atelier mecanic care sa confirme ce zici?
6. Deloc nu sunt mai silentioase cele cu motor in fata, nu este ca si cum nu te-ai intelege om cu persoana in cele cu motor sub podea sau in spatele autobuzului; Vibratiile nu cred ca sunt diminuate daca ai motorul amplasat in botul camionului, sa fim seriosi.
7.
8. Supozitii.

Edited by AztecWarrior, 22 February 2022 - 12:17.


#32
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Noi avem strazi mai mici si mai inguste si implicit este mai greu de manevrat un autobuz de genul asta precum si un cap tractor cu capota, fata de cele cu cabina avansata, sau "cab forward".
Joaca putin American Truck Simulator si vei intelege si virtual ca sunt mai greu de manevrat.

Scania are un model de camion din seria T, dar este popular prin nordul europei.

#33
AztecWarrior

AztecWarrior

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 17.02.2020

View PostBlueKing-69, on 22 februarie 2022 - 10:29, said:

1. De unde ai scos-o? Ai preturi la ambele tipuri de autobuze in Europa?
2. Am mari dubii; zici tu ca iesi mai usor cu carnatul ala de bot ca sa te asiguri in intersectii?
3.
4. In caz de accident frontal are ce intra ditamai motorul peste tine in compartiment;
5. Asta cu taxare de 3x e din putul gandirii. Ai tu preturi de la acelasi atelier mecanic care sa confirme ce zici?
6. Deloc nu sunt mai silentioase cele cu motor in fata, nu este ca si cum nu te-ai intelege om cu persoana in cele cu motor sub podea sau in spatele autobuzului; Vibratiile nu cred ca sunt diminuate daca ai motorul amplasat in botul camionului, sa fim seriosi.
7.
8. Supozitii.
Vizibilitatea nu este o problema https://www.istockph...22217-314426675
Au oglinzi suplimentare care rezolva problema
Motorul nu intra peste tine - este bine prins de sasiu. Ditamai sasiul - numai un camion poate l-ar indoi. Astea normale ai parbrizul si atat. Cauta pe Youtube video cu autobuze zdrobite frontal.
Asa erau acolo preturile. Daca ar fi aici astfel de autobuze ar fi taxate mai putin la manopera. O garantez. Cu cat un mecanic injura mai mult si trebuie sa demonteze mai mault cu atat manopera va fi mai mare.
Unde este mai usor sa lucrezi? 1 sau 2?
1 https://www.alamy.co...um=1&flip=0&pl=
2 https://www.istockph...380642-11601329
La 2 ce usor accesezi de exemplu alternatorul. Ce scurta e directia prinsa ca la autovehicul direct de roti - nu complicatiile constructive (care cresc pretul)

Edited by AztecWarrior, 22 February 2022 - 12:50.


#34
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
zici ca-i o duba-autobuz. sau gen cand dimineata duci colete la fan courier si pe dupa-amiaza iei muncitorii de pe santier

#35
AztecWarrior

AztecWarrior

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 17.02.2020

View PostDaculScoril0, on 22 februarie 2022 - 11:01, said:

pentru că legislație.
Ne aratati, va rugam, legea care interzice autobuzele cu bot, sau legea care specifica ca este obligatoriu ca autobuzele sa fie plate in fata?
Nu cred ca e chestie de lungime - sunt autobuze cu capacitate mai mare 56 de locuri de exemplu, sau sunt si cu 36. Ar putea alea mai mici sa aiba.

View PostEMPP, on 22 februarie 2022 - 10:13, said:

uite ce avem la cluj pentru școlari
https://www.economic...-ti_196688.html
Yeeaahhh Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image
Acum un sofer de pe astea sa vorbeasca pro si contra

View Postjericho, on 22 februarie 2022 - 09:53, said:

nu stiu ce vezi tu mai ieftin la autobuzele alea, sunt 100k de dolari fara taxe, capacitate de 28 de pasageri, motoare de 7-8 litri pe benzina
Sunt diesel toate - nu am vazut in US si Canada autobuz pe benzina. Vezi link-ul 2. De la un dealership oarecare  luat la intamplare. Toate sunt diesel.
Uite aici unul nou din 2019. Ce motor are? https://www.lasvegas...ool-bus-b24632/ Nu te uita la alea din anii '50. Vezi alea noi

Edited by AztecWarrior, 22 February 2022 - 13:03.


#36
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,440
  • Înscris: 31.01.2010
Pe linga toate, in Europa lungimea maxima e limitata cred ca la 18,5m, din cauza aia si camioanele sint cu post de conducere avansat.
La americani lungimea este mai mare si prefera cehicule cu post de conducere devansat, sint mai comode soferul nefiind pe axa fata si mult mai sigure in caz de accident pentru sofer cel putin.

LE, la 18,75m este limitarea
https://www.untrr.ro...iuni-scurte.pdf

Edited by Ion_Bumbu, 22 February 2022 - 13:15.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate