De ce la noi nu sunt autobuze tip "bot de caine"?

#19
Posted 22 February 2022 - 10:14

Autobuzele de oras e clar ca sunt cu bot scurt. Mie mi se pare ca botul ala e inutil, e un spatiu utilizat ineficient. Mai ales in aglomeratie, strazi inguste, mai bagi si botul ala in fata, ca sofer, nu vezi cat de aproape esti de obstacolul din fata. De multe ori, in trafic, se trece la centimetri fata de o masina parcata aiurea, spre exemplu. Cu botul ala in fata, numai cu senzori sau daca te ajuta cineva poti sa te descurci.
Le-am vazut, dar nu-s asa multe. Oricum, au botul scurt, se descurca in trafic. In plus, copiii se urca odata, coboara odata, nu e flux mare de calatori ca in transportul cu calatori obisnuiti. Edited by bai3tzash, 22 February 2022 - 10:16. |
#20
Posted 22 February 2022 - 10:16

Nimeni, nu a reusit sa explice coerent de ce in Romania autobuzele "nose dog" lipsesc in totalitate. Nici in restul Europei (pe unde am ajuns) nu am vazut - sa ma corectati daca nu este asa. Acestea sunt autobuzele "nose dog" Americanilor le plac mult axele cardanice. Edited by andreic, 22 February 2022 - 10:17. |
#21
Posted 22 February 2022 - 10:21

Poate or fi ceva caracteristici tehnice pentru care noi le avem astea, americanii le au pe cele cu bot de caine. Pe americani ii doare in basca de lungimi. |
#22
Posted 22 February 2022 - 10:27

Se incurca si americanii prin localitati rurale mici cand trebuie sa faca 90° cu camionul, darama semafoare, calca trotuatre etc... dar intr-adevar latimile benzilor sunt altele si permit manevrarea vehiculelor mai lungi.
Edited by andreic, 22 February 2022 - 10:28. |
#23
Posted 22 February 2022 - 10:28

Autobuzele americane canadiene sunt construite pentru tipul lor de strazi, care sunt destul de late in general. In Europa avem altfel de strazi unde nu sunt chiar foarte avantajoase. Pe langa asta au motoare mari, care consuma mult (in America acest lucru nu este important, deoarece au alte tarife).
|
#24
Posted 22 February 2022 - 10:29

1. Costuri reduse - 50-60% mai ieftine decat autobuzele "normale" la acelasi numar de pasageri, jumatate pretul si chiar mai mult - practic aici ar trebui sa se termine toata discutia. 2. Ampatamentul este mai mic ceea ce le face agile in trafic si usor de manevrat - ar fi mult mai bune pe strazile inguste din Europa 3. Deoarece directia este in fata volanului oricine care stie conduce o masina le poate conduce fara instructie suplimentara. La autobuzele "normale" volanul fiind in fata directiei trebuie o perioada de antrenament pana inveti sa il conduci. Cu cat rotile de directie sunt mai in spate cu atat este mai dificil. 4. Sunt mai sigure - in caz de accident frontal intr-un autobuz normal ai doar un panou de sticla si atat. 5. Sunt iefine de intretinut - doar ridici capota si ai acces la motor. Autobuzele normale au panou de acces in spate, laterale si chiar interior. Mecanicii taxeaza de 3 ori mai mult manopera la autobuz normal ca la cel bot de caine. 6. Sunt mai silentiose pentru pasageri. Motorul este in fata, nu sub tine. Ba mai mult, sunt cca 50 cm spatiu liber intre motor si compartiment ceea ce usureaza munca mecanicilor, atenueaza zgomotul si vibratiile 7. Fiind ceva mai joase sunt mai stabile in curbe la mare viteza. 8. Procentual sunt mai fiabile. De exemplu nu au atatea probleme cu directia ca la autobuzele normale unde directia este lunga si complicata. Ar mai fi si altele mai marunte. Chiar sunt interesat sa ascult opinia unor soferi de autobuz referitor la acest subiect. 2. Am mari dubii; zici tu ca iesi mai usor cu carnatul ala de bot ca sa te asiguri in intersectii? 3. 4. In caz de accident frontal are ce intra ditamai motorul peste tine in compartiment; 5. Asta cu taxare de 3x e din putul gandirii. Ai tu preturi de la acelasi atelier mecanic care sa confirme ce zici? 6. Deloc nu sunt mai silentioase cele cu motor in fata, nu este ca si cum nu te-ai intelege om cu persoana in cele cu motor sub podea sau in spatele autobuzului; Vibratiile nu cred ca sunt diminuate daca ai motorul amplasat in botul camionului, sa fim seriosi. 7. 8. Supozitii. Edited by BlueKing-69, 22 February 2022 - 10:32. |
#25
Posted 22 February 2022 - 10:34

se pare ca in europa pana in 1998 lungimea maxima era 12m si de atunci e 15m si la merikani e 45 picioare adica aprox 13.7m la autobuze rigide. Probabil ca fiind limitata atatia ani la 12m au dezvoltat designul asta care evident maximizeaza volumul fiind o cutie cu roti si ulterior nu au avut motive sa schimbe designul doar au crescut lungimea la 15m. Designul asta cu bot e mai comun in america si la camioane. Mie imi place mai mult cu bot dar posibil ca economic vorbind sa fie mai bune cele "botless". Chiar si optimus prime e un camion cu bot daca retin corect, americanilor le plac mai mult cele cu bot.
Firmele auto oricum sunt interesate ca servisul sa fie mai scump deci nu aveau motiv sa proiecteze o noua structura cu bot care insemna multe modificari. Edited by chilly willy, 22 February 2022 - 10:47. |
#27
Posted 22 February 2022 - 10:48

Salut!
După cum au spus colegii de mai sus, este vorba de lungimea maximă autorizată. În Europa este reglementată lungimea întregului vehicul (cap tractor + remorcă) în timp ce în America este reglementată doar lungimea remorcii. https://www.quora.co...-European-truck https://www.quora.co...cks-aerodynamic Attached Files |
#28
Posted 22 February 2022 - 11:01

Nimeni, nu a reusit sa explice coerent de ce in Romania autobuzele "nose dog" lipsesc in totalitate. Nici in restul Europei (pe unde am ajuns) nu am vazut - sa ma corectati daca nu este asa. Edited by DaculScoril0, 22 February 2022 - 11:02. |
|
#29
Posted 22 February 2022 - 11:34

@OP, vezi ca nici autobuzele Greyhound nu sunt cu bot.
|
#30
Posted 22 February 2022 - 11:38

Lasa spatiul - in ambele poti sa stai in picioare daca vrei. Esti dispus sa platesti dublu, ca sa ai 10 cm in plus deasupra capului cand stai in picioare? Si sa te beleasca mecancii de sangerezi? Un autobuz inalt v-a fi automat mai instabil la curbe in mare viteza - poate de-aia auzim de autocaruri rasturnate cu zeci de morti !!! 1. daca in SUA costa mai putin nu inseamna ca au acelasi pret in Europa. 2. Autobuzele nu merg cu mare viteza. 3. Autobutzele alea cu bot de caine au putine locuri, doar o usa, deci nu f utile pt transportul urban. Eventual sa inlocuiasca autocarele. Oricum, uite cum ar trebui sa arate un autobuz, nu ca alea americane cu design de anii 50. https://www.google.c...QMygCegUIARC_AQ Edited by giuliani, 22 February 2022 - 11:45. |
#31
Posted 22 February 2022 - 12:13

1. De unde ai scos-o? Ai preturi la ambele tipuri de autobuze in Europa? 2. Am mari dubii; zici tu ca iesi mai usor cu carnatul ala de bot ca sa te asiguri in intersectii? 3. 4. In caz de accident frontal are ce intra ditamai motorul peste tine in compartiment; 5. Asta cu taxare de 3x e din putul gandirii. Ai tu preturi de la acelasi atelier mecanic care sa confirme ce zici? 6. Deloc nu sunt mai silentioase cele cu motor in fata, nu este ca si cum nu te-ai intelege om cu persoana in cele cu motor sub podea sau in spatele autobuzului; Vibratiile nu cred ca sunt diminuate daca ai motorul amplasat in botul camionului, sa fim seriosi. 7. 8. Supozitii. Edited by AztecWarrior, 22 February 2022 - 12:17. |
#32
Posted 22 February 2022 - 12:17

Noi avem strazi mai mici si mai inguste si implicit este mai greu de manevrat un autobuz de genul asta precum si un cap tractor cu capota, fata de cele cu cabina avansata, sau "cab forward".
Joaca putin American Truck Simulator si vei intelege si virtual ca sunt mai greu de manevrat. Scania are un model de camion din seria T, dar este popular prin nordul europei. |
#33
Posted 22 February 2022 - 12:41

1. De unde ai scos-o? Ai preturi la ambele tipuri de autobuze in Europa? 2. Am mari dubii; zici tu ca iesi mai usor cu carnatul ala de bot ca sa te asiguri in intersectii? 3. 4. In caz de accident frontal are ce intra ditamai motorul peste tine in compartiment; 5. Asta cu taxare de 3x e din putul gandirii. Ai tu preturi de la acelasi atelier mecanic care sa confirme ce zici? 6. Deloc nu sunt mai silentioase cele cu motor in fata, nu este ca si cum nu te-ai intelege om cu persoana in cele cu motor sub podea sau in spatele autobuzului; Vibratiile nu cred ca sunt diminuate daca ai motorul amplasat in botul camionului, sa fim seriosi. 7. 8. Supozitii. Au oglinzi suplimentare care rezolva problema Motorul nu intra peste tine - este bine prins de sasiu. Ditamai sasiul - numai un camion poate l-ar indoi. Astea normale ai parbrizul si atat. Cauta pe Youtube video cu autobuze zdrobite frontal. Asa erau acolo preturile. Daca ar fi aici astfel de autobuze ar fi taxate mai putin la manopera. O garantez. Cu cat un mecanic injura mai mult si trebuie sa demonteze mai mault cu atat manopera va fi mai mare. Unde este mai usor sa lucrezi? 1 sau 2? 1 https://www.alamy.co...um=1&flip=0&pl= 2 https://www.istockph...380642-11601329 La 2 ce usor accesezi de exemplu alternatorul. Ce scurta e directia prinsa ca la autovehicul direct de roti - nu complicatiile constructive (care cresc pretul) Edited by AztecWarrior, 22 February 2022 - 12:50. |
|
#34
Posted 22 February 2022 - 12:46

zici ca-i o duba-autobuz. sau gen cand dimineata duci colete la fan courier si pe dupa-amiaza iei muncitorii de pe santier
|
#35
Posted 22 February 2022 - 13:00

pentru că legislație. Nu cred ca e chestie de lungime - sunt autobuze cu capacitate mai mare 56 de locuri de exemplu, sau sunt si cu 36. Ar putea alea mai mici sa aiba.
Yeeaahhh ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Acum un sofer de pe astea sa vorbeasca pro si contra
nu stiu ce vezi tu mai ieftin la autobuzele alea, sunt 100k de dolari fara taxe, capacitate de 28 de pasageri, motoare de 7-8 litri pe benzina Uite aici unul nou din 2019. Ce motor are? https://www.lasvegas...ool-bus-b24632/ Nu te uita la alea din anii '50. Vezi alea noi Edited by AztecWarrior, 22 February 2022 - 13:03. |
#36
Posted 22 February 2022 - 13:10

Pe linga toate, in Europa lungimea maxima e limitata cred ca la 18,5m, din cauza aia si camioanele sint cu post de conducere avansat.
La americani lungimea este mai mare si prefera cehicule cu post de conducere devansat, sint mai comode soferul nefiind pe axa fata si mult mai sigure in caz de accident pentru sofer cel putin. LE, la 18,75m este limitarea https://www.untrr.ro...iuni-scurte.pdf Edited by Ion_Bumbu, 22 February 2022 - 13:15. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users