![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
De ce la noi nu sunt autobuze tip "bot de caine"?

#1
Posted 22 February 2022 - 09:28

Nimeni, nu a reusit sa explice coerent de ce in Romania autobuzele "nose dog" lipsesc in totalitate. Nici in restul Europei (pe unde am ajuns) nu am vazut - sa ma corectati daca nu este asa.
Acestea sunt autobuzele "nose dog" https://www.lasvegas...tle-bus-ss6972/ https://nwbus.com/our-inventory/ In schimb, in US si Canada domina net Genul acesta de autobuze au o serie de avantaje care le spulbera pe autobuzele "normale" de la noi, iar dezavantajele sunt insignificante (o usoara reducere in vizibilitate care poate fi remediata cu cateva oglinzi suplimentare cum am vazut). Deci ar trebui sa le vedem pe sosele in numar mare, dar totusi nu sunt. 1. Costuri reduse - 50-60% mai ieftine decat autobuzele "normale" la acelasi numar de pasageri, jumatate pretul si chiar mai mult - practic aici ar trebui sa se termine toata discutia. 2. Ampatamentul este mai mic ceea ce le face agile in trafic si usor de manevrat - ar fi mult mai bune pe strazile inguste din Europa 3. Deoarece directia este in fata volanului oricine care stie conduce o masina le poate conduce fara instructie suplimentara. La autobuzele "normale" volanul fiind in fata directiei trebuie o perioada de antrenament pana inveti sa il conduci. Cu cat rotile de directie sunt mai in spate cu atat este mai dificil. 4. Sunt mai sigure - in caz de accident frontal intr-un autobuz normal ai doar un panou de sticla si atat. 5. Sunt iefine de intretinut - doar ridici capota si ai acces la motor. Autobuzele normale au panou de acces in spate, laterale si chiar interior. Mecanicii taxeaza de 3 ori mai mult manopera la autobuz normal ca la cel bot de caine. 6. Sunt mai silentiose pentru pasageri. Motorul este in fata, nu sub tine. Ba mai mult, sunt cca 50 cm spatiu liber intre motor si compartiment ceea ce usureaza munca mecanicilor, atenueaza zgomotul si vibratiile 7. Fiind ceva mai joase sunt mai stabile in curbe la mare viteza. 8. Procentual sunt mai fiabile. De exemplu nu au atatea probleme cu directia ca la autobuzele normale unde directia este lunga si complicata. Ar mai fi si altele mai marunte. Chiar sunt interesat sa ascult opinia unor soferi de autobuz referitor la acest subiect. Edited by AztecWarrior, 22 February 2022 - 09:40. |
#2
Posted 22 February 2022 - 09:41

Poti sa ne zici de unde ai scos toate informatiile astea?
Si zici ca autobuzele americane sunt mai joase ca astea: [ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/42/MVG_5284_Munchen_Ostbahnhof_18-07-2007.jpg/800px-MVG_5284_Munchen_Ostbahnhof_18-07-2007.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] sau ca asta [ https://mybus.man.eu/_Resources/Persistent/7306b71fb55bd2ff11de1194cc7736954776fae2/P_Bus_EOT_Skyliner_2016-03_1%20%281%29-1200x433.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Bursul, 22 February 2022 - 09:42. |
#4
Posted 22 February 2022 - 09:43

Poti sa ne zici de unde ai scos toate informatiile astea? Si zici ca autobuzele americane sunt mai joase ca astea: [ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/42/MVG_5284_Munchen_Ostbahnhof_18-07-2007.jpg/800px-MVG_5284_Munchen_Ostbahnhof_18-07-2007.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#5
Posted 22 February 2022 - 09:44

Quote 1. Costuri reduse - 50-60% mai ieftine decat autobuzele "normale" la acelasi numar de pasageri, jumatate pretul si chiar mai mult - practic aici ar trebui sa se termine toata discutia. de unde atat? cum ai ajuns la concluzia asta? un avantaj sigur este ca ai acces mai bun la motor. Edited by the_northpole, 22 February 2022 - 09:47. |
#6
Posted 22 February 2022 - 09:49

de unde atat? cum ai ajuns la concluzia asta? Si am locuit odata in apropierea unui dealer de autobuze in US. Asa erau acolo. Unul nou normal 150 000$ unul bot de caine 70 000$. Variau preturile dar in general erau la 50% la autobuz nou la acelasi numar de pasageri. Colac peste pupaza, cum zic romanii, aici in Romania, lipit de noi este un dealership de autobuze SH. Si il cunosc pe patron. El le aduce de pe unde le gaseste si a zis ca nu sunt in Europa - sau cel putin nu a vazut nici el. Edited by AztecWarrior, 22 February 2022 - 09:52. |
#7
Posted 22 February 2022 - 09:49

PROS OF A CONVENTIONAL DOG-NOSE
Good for backroads (best approach angle and good clearance) Easily accessible engine Rear door allows for creation of garage/storage space Only 2 wheel arches to build around Classic "school-bus look" CONS OF A CONVENTIONAL DOG-NOSE Drive shaft and exhaust run length of bus, limiting under-storage/tank options Can have poor departure angle on the longer Type C buses Less interior space than a flat-nose of same length ![]() ![]() More likely to get rejected from RV park PROS OF A REAR-ENGINE FLAT-NOSE (TRANSIT) More interior space than a conventional bus of same length ![]() ![]() Quietest option while driving Tend to have longer wheel-base, smoother ride No driveshaft/exhaust running under bus, so better storage/tank installation options Typically has better departure angle than same length FE bus Good front visibility Less likely to be rejected at RV park (compared to a dog-nose) Best traction, with weight of engine over drive wheels CONS OF A REAR-ENGINE FLAT-NOSE (TRANSIT) No rear door, so no good option for garage (they'll have a side emergency exit towards the rear, so you can still have another entrance, just more difficult to turn into garage/storage area) Often have lower ground clearance due to storage bays Engine hump in the rear limits rear floor options 4 wheel arches to build around |
#8
Posted 22 February 2022 - 09:51

#9
Posted 22 February 2022 - 09:53

nu stiu ce vezi tu mai ieftin la autobuzele alea, sunt 100k de dolari fara taxe, capacitate de 28 de pasageri, motoare de 7-8 litri pe benzina
|
#10
Posted 22 February 2022 - 09:55

PROS OF A CONVENTIONAL DOG-NOSE Good for backroads (best approach angle and good clearance) Easily accessible engine Rear door allows for creation of garage/storage space Only 2 wheel arches to build around Classic "school-bus look" CONS OF A CONVENTIONAL DOG-NOSE Drive shaft and exhaust run length of bus, limiting under-storage/tank options Can have poor departure angle on the longer Type C buses Less interior space than a flat-nose of same length ![]() ![]() More likely to get rejected from RV park PROS OF A REAR-ENGINE FLAT-NOSE (TRANSIT) More interior space than a conventional bus of same length ![]() ![]() Quietest option while driving Tend to have longer wheel-base, smoother ride No driveshaft/exhaust running under bus, so better storage/tank installation options Typically has better departure angle than same length FE bus Good front visibility Less likely to be rejected at RV park (compared to a dog-nose) Best traction, with weight of engine over drive wheels CONS OF A REAR-ENGINE FLAT-NOSE (TRANSIT) No rear door, so no good option for garage (they'll have a side emergency exit towards the rear, so you can still have another entrance, just more difficult to turn into garage/storage area) Often have lower ground clearance due to storage bays Engine hump in the rear limits rear floor options 4 wheel arches to build around Edited by AztecWarrior, 22 February 2022 - 09:57. |
|
#11
Posted 22 February 2022 - 09:56

Ai vazul si tu clipul ala si vrei sa ne anunti?
![]() Avem si noi camioane de transport persoane ca practic asta sunt otobuzele de care zici, chiar daca la noi nu au bot de camion american. Se cara muncitorii cu ele. Pt asta sunt ok. Alte intrebari? Edited by underb, 22 February 2022 - 09:57. |
#12
Posted 22 February 2022 - 09:59

Acuma nah, fiecare tara trebuie sa aiba specificul ei. Mie imi plac mult alea englezesti etajate.
Eu vreau din alea mai multe nu din astea Nose Dog, cum tot vedem in filmele gen Resident Evil! Sa iti tina Canadienii si Americanii cultura lor (si autobuzele si mai ales RV park-urile) pentru ei ! Si imi place #10 AztecWarrior ca ti-ai dat singur raspunsul ![]() Edited by MembruAnonim, 22 February 2022 - 10:06. |
#13
Posted 22 February 2022 - 09:59

Curbe de mare viteza si autobuze, baba si miltraliera.
In plus, nu le vezi cu ¨bot de caine¨ din acelasi motiv pentru care nu vezi autotractoare cu bot de caine. Lungimi maxime autorizate. |
#14
Posted 22 February 2022 - 09:59

#15
Posted 22 February 2022 - 10:01

Din ce vad in poze, sunt utile doar la transportul pe distante lungi, cu putini oameni de urcat/coborat. Cu o singura intrare in fata, e inutil in orase.
Cred ca poate sa spuna cu adevarat daca sunt diferente utile sau inutile un sofer care a condus ambele variante, altfel ne dam cu parerea strict pe caracteristicile tehnice. Sincer, cred ca nu avem in Europa cele cu "bot de caine" din simplul fapt ca primele autobuze vandute pe al nostru continent au fost cele cu "bot normal" si de acolo a continuat obiceiul asta pana in zilele noastre. Poate or fi ceva caracteristici tehnice pentru care noi le avem astea, americanii le au pe cele cu bot de caine. |
|
#16
Posted 22 February 2022 - 10:09

Sincer, cred ca nu avem in Europa cele cu "bot de caine" din simplul fapt ca primele autobuze vandute pe al nostru continent au fost cele cu "bot normal" si de acolo a continuat obiceiul asta pana in zilele noastre. Poate or fi ceva caracteristici tehnice pentru care noi le avem astea, americanii le au pe cele cu bot de caine. nici macar, si americanii tot pe cele cu bot normal le folosesc in orase, uite niste poze din new york, nu stiu ce fumeaza initiatorul dar cred ca e ceva bun, american https://www.google.c...6&bih=608&dpr=1 |
#17
Posted 22 February 2022 - 10:12

Cele cu motor lung fata sunt mult mai greu de gestionat in spati mici , greu de condus in orase aglomerate .
Au unghiuri moarte mai multe fata de cele cu fata taiata . Am lucrat pe kraz si cand am trecut pe roman am zis ca nu-i adevarat , masina cu motor lung e ok pe drumuri unde nu te intereseaza nimic , mai dai jos un pom, mai un bolovan si in rest te doare la basca . Edited by ldpe, 22 February 2022 - 10:13. |
#18
Posted 22 February 2022 - 10:13

Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users