Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Cum sa comanzi o Tesla in Romania
Last Updated: Sep 21 2023 12:27, Started by
Ahasverus
, Feb 20 2022 11:21
·
7
#1
Posted 20 February 2022 - 11:21
Fata de alte marci de masini, cand cumperi o Tesla, parca cumperi de pe eMAG.
Nu e greu, dar unii poate au nevoie de niste indicatii generale. Ca idee, Tesla e foarte opaca cand e vorba de date tehnice, ei nu dau niciodata capacitatea bateriei (kWh), ci autonomia ideala, in ciclul WLTP. In fiecare an apar modificari de echipare, performanta, capacitate baterie etc. Proces: 0. Creati un cont pe site-ul Tesla 1. Accesati site-ul https://www.tesla.com/ro_ro 2. Alegeti masina (Model 3, Y, S, X) si alegeti Personalizare Comanda Pt Europa: Model 3 si Model Y se fabrica in China. Anul asta trebuie sa inceapa productia de la Berlin pentru Model Y. Model S si model X sunt produse in US, iar primele livrari probabil vor fi in 2023, candva. 3. Alegeti motorizarea, tractiunea, bateria. In functie de model, aveti 2-3 optiuni. 4. Alegeti culoarea. Culoarea alba e inclusa in pret (in unele piete e si gri inclus in pret), iar paletarul este destul de limitat. Culoarea rosie (mai mult un visiniu deschis, metalizat), e cea mai scumpa. 5. Alegeti jantele Exista optiuni aftermarket mai aratoase. 6. Alegeti culoarea interioara (alb/negru). Mie imi place Alb, dar la ce praf e in Romania, mai bine negru. 6.1. Alegeti nr de locuri, daca masina ofera aceasta optiune (5/6/7). 7. Alegeti optiunile de autopilot. Inclus in configuratia default este deja un cruise control clasic. Sincer, e destul! Pe langa asta puteti alege: - Autopilot avansat (EAP) Are niste functii interesante, dar ma indoiesc ca e foarte util in traficul din Romania) Chiar si functia Summon e limitata/inutila in UE. "the smartphone must be less than 6 meters from the car and the total distance traveled can’t exceed 20 meters." - Capabilitate Full Self-Driving (FSD) E o optiune posibila in viitor, nu se stie cand, ea este inca in dezvoltare. Cei care au cumparat-o acum cativa ani, au fost anuntati ca desi nu merge, nici pe viitor nu va merge, pt ca hardware-ul e invechit, deci nu e o idee foarte buna pentru Romania si viitorul aproapiat. *** Upgrade la EAP la FSD poate fi facut oricand, pt ca e un update software! 8. Platiti rezervarea - 500-1200 lei cu cardul de debit/credit. (pretul a variat in timp) Daca va razgandii si anulati rezervarea/nu ridicati masina, acesti bani sunt pierduti. Pastrati toate comunicarile primite pe email. E foate important de stiut ca pretul din momentul platii rezervarii, ramane fix pana la livrarea masinii, chiar daca producatorul mareste pretul a doua zi. In cazul model X, cine a rezervat anul trecut masina, deja a castigat 15-20 000 $ Estimarea livrarii la Tesla este foarte orientativa, adica adaugati 6 luni la termenul estimat, pt a nu va face iluzii desarte. Comunicarea nu e doar deficitara, ea lipseste cu desavarsire la Tesla Romania. In contul Tesla vi se spune sa stati linsititi, ca intr-o zi cu soare va aparea acolo un mesaj cu seria de sasiu a masinii (VIN) si veti fi contactati sa va pregatiti portofelul pt plata si livrare. Problema este ca in Romania exista foarte prost implementat Programul Rabla Plus. Din experientele clientilor existenti, cei care au depus deja la Tesla Romania Dosarele Rabla Plus anul trecut si erau pe cale sa expire, au primit masinile/VIN inaintea celor care au dat comanda mai inainte, dar care nu au inceput inca demersurile pt Rabla Plus. Fondurile Rabla Plus se termina in ore/zile. Odata depuse actele, stie delaerul ce sa faca, voi trebuie sa aduceti actele pentru Rabla Plus sau sa va faca dealerii rost de rable conta-cost. Problema este ca daca astepti mesajul din contul Tesla, ai mult de asteptat si s-ar putea sa ai suprize, adica sa mai iti trebuiasca cei ~10 000 eur prima lipsa de la stat, Rabla Plus. Exista un zvon ca din acest motiv livrarile Tesla in Romania sunt atat de putine, pentru ca exista marele risc ca masinile sa fie refuzate, din motiv de lipsa Rabla Plus. Prin urmare, abia dupa ce depui dovada radierii si distrugerii la Tesla Romania (presupunand ca ai deja Nota de la AFM), se marcheaza in sistem comanda ca fiind "sigura" si speri sa primesti masina anul asta. ˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜ In fine, in acest moment, Tesla NU are service oficial in Romania (DAB e service agreat pt tinichigerie si lucrari ordinare/simple). Fizic, Tesla Romania este reprezentat de cativa oameni care au biroul pus pe un HOL la DAB automobile Rulate. De afara nu stii ca acolo e Tesla Romania! Mi se pare o bataie de joc incredibila, si nu e ca si cum Tesla nu isi putea inchiria un sediu cu vitrina si imagine decenta. Pur si simplu pare a fi un dezinteres si o dezorganizare indescriptibila, unde totul e dictat de "sus/afara", iar cand vorbesti cu reprezentantii lor (omul de la biroul de pe HOL), iti dai seama ca si ei sunt frustrati ca stiu mai putine decat ce ai citit tu pe internet pe diverse forumuri. ˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜ Mai jos procesul de depunere Rabla Plus. In 2022, pentru a putea beneficia de voucherul Rabla Plus, trebuie obligatoriu sa dovedesti ca a fost casata minim o masina, mai veche de 15 ani. Se pot depune si actele pt 2 masini, caz in care prima este mai mare. Detaliile nu isi au locul aici. In principiu, actele pt masinile ce urmeaza a fi casate se cumpara de pe la Dealer/OLX. Pt ca acum e obligatorie casare, pretul la rable a explodat, iar la Tesla Romania pretul "neoficial" este: - 4000 lei pt o rabla - 7000 lei pt doua rable In afara de asta, mai aveti nevoie de: - certificat fiscal ANAF (se poate cere din Spatiul privat Anaf - SPV) si vine in cca 3 zile - certificat fiscal taxe si impozite locale, unde aveti domiciliul. In fct de localitate, se poate cere online sau prin deplasarea fizica la Tx si Impozite Locale. Sa cereti certificate pentru Programul Rabla Plus Asta inseamna ca nu aveti datorii la stat! Link update pentru Rabla Plus 2023 2023 Se pare ca anul asta NU mai da Tesla masina cu numere rosii, dovada de circulatie si 1 luna RCA. Ai nevoie de: - RCA - nr rosii - autorizatie provizorie Intri pe ghiseul.ro și achiti 13 ron pentru autorizația provizorie și 40 ron pentru numere rosii - trebuie sa ti le scoti singur si cereti pe 90 de zile! RCA trebuie sa fie valabil MINIM pe durata nr rosii (30-60-90 de zile). Recomand 90 de zile sau un an. Quote
Astfel, incepand cu 01 februarie 2017, posesorii de autovehicule care doresc sa scoata un al doilea rand de numere provizorii, o pot face, fara sa fie conditionati de plata timbrului de mediu. Acest al doilea set se poate elibera pe o perioada maxima de 60 de zile, in cazul in care a existat deja un prim set de numere rosii cu valabilitate 30 de zile. De asemenea, daca pentru autovehiculul respectiv nu s-a eliberat inca niciun set de numere provizorii, primul set poate avea din start valabilitatea de 90 de zile, conditia fiind ca asigurarea RCA sa aiba si ea valabilitate minim 90 de zile. Acum exista o extensie Chrome care va anunta daca vi s-a alocat serie de sasiu (VIN). Pentru asta trebuie sa va autentificati in contul tesla in Chrome.
Edited by Adm, 13 May 2023 - 09:48.
|
#2
Posted 20 February 2022 - 11:56
Sa comanzi e usor, problema vine dupa aceea.
tesla Romania e o rusine de afacere. Citez de pe un grup de Whatsapp al celor care isi asteapta masinile Quote Trecand peste incompetenta si/sau neputinta, ceea ce se intampla acum cu Tesla in Romania se cheama INSELATORIE. Motivele sunt: - multe probleme cu dosare rabla care nu au fost inregistrate din vina TR, situatii care au afectat direct FINANCIAR clientii. Partea cun inselatoria este ca acesti clienti au fost mintit pana in ultima zi cand nu s-a mai putut face nimic - in continuare se pot face comenzi pe site cu achitarea unei taxe de rezervare, dar cand mergi la TR ti se spune ca nu iti baga nimeni in seama comanda - pentru un client nou nu exista posibilitatea de contact cu TR, la telefonul de pe site nu raspunde nimeni niciodata - de pe site a fost sters/a disparut "subit" Order agreement, ca si cum se incearca ascunderea oricarei obligatii din partea Tesla catre clientii care au facut comenzi. - pentru clientii cu termenele de livrare depasite nu se ofera oficial un nou termen Si acestea sunt doar cateva din problemele intalnite, lucruri pentru care in alte tari Tesla ar fi avut probleme mari in primul rand din partea autoritatilor publice si in al doilea rand ar fi trebuit sa raspunda unor procese. In aceste conditii e clar ca prezenta Tesla in Romania poate fi asimilata cu cea a unui business ieftin facut pe genunchi, ca un site de tzepari care vand produse fake. Jenant! Daca Tesla isi doreste aceasta imagine si vrea "scandal" (pentru ca lucruri bune nu pot sa iasa din felul cum trateaza clientii), atunci sa fie scandal! Eu m-am hotarat si daca nu se schimba ceva repede atunci imi voi aloca timp si resurse pentru a face publica situatia (a se citi TV si presa). Asa macar sa se stie ca nu are sens sa te agiti sa faci vreo comanda pentru ca vei fi tratat ca un copil, ignorat si mintit "pe banii tai"! BTW, eu am in cont Order Agreement si pe email de la ei, dar la ce folos. E un haos total. Cine vrea sa vada daca i s-a alocat VIN, se autentifica in contul Tesla, apoi accesati asta: https://www.tesla.co...api/user-orders Vezi la VIN, daca scrie NULL sau iti apare seria de sasiu. Edited by Courage, 20 February 2022 - 12:03. |
#3
Posted 20 February 2022 - 14:28
Nu este haos. Pur si simplu, vanzarile din Romania sunt atat de slabe, incat nu-i intereseaza. Din pacate, nici diversele clasamente financiare - definitorii pentru sefi - nu ne avantajeaza.
Daca vreti un exemplu similar pentru cat de aiurea gandesc americanii... il aveti de acum 30 de ani cu produsele Apple in Romania. Dar nu-i nimic, va vor ajunge masinile si, din Bucuresti veti face cateva zile pana la Viena pentru revizii... Sau poate se face reprezentanta in Ungaria... faceti doar o saptamana dus-intors! Daca ceva nu merita... inseamna ca nu face! |
#4
Posted 20 February 2022 - 15:47
De fapt, vanzarile (rezervarile) din Romania, sunt mult mai mari decat se astepta initial, de aici si alte probleme.
Asta nu explica insa problemele de management. |
#5
Posted 20 February 2022 - 19:04
#6
Posted 22 February 2022 - 19:40
Hai ca am mai aflat una tare.
Degeaba ai depus actele si te-au inscris la AFM, ca orderul tau e inca "nesigur". Abia dupa ce ai primit nota de Inscriere de la Tesla/AFM, poti purcede sa radiezi si distruge rablele. Cand ai dovezile radierii si distrugerii, abia in acel moment Tesla Romania marcheaza comanda ca fiind "SIGURA". Nici nu se ia in calcul ca unii ar dori sa isi ia dracu masina fara Rabla Plus! Comunicarea este 0 sau smulsa cu clestele. |
#7
Posted 22 February 2022 - 20:45
Ceva trebuie sa se schimbe, este vorba despre o masina de >50k euro, nu despre Spring, care de bine de rau au VC (nu cu W, ci Vocea Clientului). Daca nu sunt deranjati, nu se vor schimba. Stiu de un caz concret in care doritorul nu a fost inscris in programul Rabla de catre Tesla Romania (baietii de la biroul din hol), iar cand a aflat era prea tarziu. Acum este in carti pentru 2022...
|
#8
Posted 22 February 2022 - 21:10
Nukem, on 22 februarie 2022 - 20:45, said:
[...]este vorba despre o masina [...] Nu e racheta interplanetara. E doar o masina. O comanzi, si gata. Daca e cazul, o mai comanzi o data. Daca nu iti convine, mergi la altii. Edited by ro_explorer, 22 February 2022 - 21:10. |
#9
Posted 23 February 2022 - 23:22
Quick Guide for Ownership Experience in Non-core or Gray Markets, and with Gray Vehicles
This quick guide explains what you may expect from Tesla if you live outside of the countries where Tesla does business or if you move a Tesla vehicle outside of the country for which it was homologated. Attached Files |
#10
Posted 24 February 2022 - 03:00
Documentul ala e absolut fascinant si evidentiaza foarte bine problema cea mai mare a marcii.
Oare e legal sa vinzi masini fara capacitatea de a le repara / efectua rechemari in tara in care le vinzi? Mi se pare strigator la cer nu doar ca n-au un service al lor, ci, mai mult, ca nici macar nu-si asuma responsabilitatea reparatiilor in garantie / rechemarilor printr-un parteneriat cu un service local. La producatorii "vechi" nu doar ca-i imposibil sa ai asemenea probleme, dar la ultimele masini pe care le-am luat am avut si asistenta rutiera moca, oricand, oriunde in Europa. Cumva ei au facut un artificiu, sa fie "dealeri" in Romania ca sa poata beneficia de reducerile Rabla Plus, dar au depus efort 0 pentru a sprijini proprietarii locali. |
|
#11
Posted 24 February 2022 - 07:28
Da, cred ca Musk are orgasm gandindu-se la zecile de mii de comenzi Tesla din Romania si la Programul Rabla+ (ala ce ramane fara bani din cauza Dacia Spring in doar doua saptamani).
Tesla nu reuseste sa produca si are intarzieri de un an la livrare. Romania este plevusca, nu iti fa iluzii. Apoi confunzi total lucrurile. Daca eu cumpar o Tesla din Germania si o inmatriculez in Bulgaria, e treaba mea, nu a Tesla sa imi ofere asistenta, roaming, service, recall si SC. Sa fim fericiti ca in sfarsit putem comanda si din Romania Tesla. In Romania exista oficial service agreat pe tinichigerie la DAB Auto + neoficial de mecanica. Probabil vor deschide candva si un service de mecanica/electrica, dar Tesla are foarte putine unitati de service in Europa, studiaza Harta. Asta inseamna in general, ca Tesla e o masina foarte fiabila, nu infailibila. |
#12
Posted 26 February 2022 - 18:54
Probleme apar la toate marcile, dar acestea le remediaza prin rechemari in service pentru remediere. In caz de probleme de proiectare/productie, cine le rezolva in cazul Tesla? Vezi stopuri aburite, portbagaj in care intra apa, placute frana fraramicioase etc (nu mai vorbesc de cazul Paris, care inca e o nebuloasa...).
|
#15
Posted 14 October 2022 - 08:19
ia vezi preturile la ei vs site oficial si cum e cu rabla + la ei.(pretul pe site oficial nu inlude nicio rabla)
funny cum poti sa crezi ca un tert poate fi mai rapid decat dealerul oficial (cand oricum toata comanda la Tesla merge online, dealerul doar te ajuta cu rabla si livrarea). |
|
#16
Posted 14 October 2022 - 09:08
Hai ca nu e chiar asa de rau. M-am uitat si preturile sunt legitime.
La Tesla oficial, Model Y LR baza : 66990 EUR (TVA inclus) din care scazi rabla si iesi pe la 56-57K EUR. La "baieti" acolo pe site acelasi model este 56.763 EUR (TVA inclus) considerand si rabla plus in calcul - deci cam acelasi pret la sfarsit. Edited by ro_explorer, 14 October 2022 - 09:09. |
#17
Posted 14 October 2022 - 09:15
ro_explorer, on 14 octombrie 2022 - 09:08, said:
Hai ca nu e chiar asa de rau. Termenul de livrare variaza functie de momentul la care se comanda masina si daca mai gasim vreo masina care mai poate fi configurabila la acel moment. Un termen final va fi comunicat de Tesla dupa plasarea comenzii (presupune plata avansului de 10%). Pretul include transportul la Bucuresti si nu include omologarea RAR. acum 1 an plateai masina complet, si luai banii pe rabla+ mai tarziu, cand aplicau ei de dosar...si prindeau fonduri. daca e asa...comparabil, cum iti explici ca lumea sta luni intregi dupa dealer si nu ia de aici? acum ceva timp era mare scandal cu ei si comenzile luate si ne onorate, nu mai stiu detalii, dar era si disuctia cu rabla+ ne-recuperata. Edited by wrc2007, 14 October 2022 - 09:16. |
#18
Posted 14 October 2022 - 09:53
Faceti cum credeti eu doar v-am dat o informatie, sper sa ajute, eu voi lua sigur de la ei.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users