Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
CASCO mașini electrice - 2022
Last Updated: Aug 12 2023 19:58, Started by
radu90
, Feb 17 2022 21:28
·
7
#1
Posted 17 February 2022 - 21:28
Întrucât urmează sa intru curând în posesia celui de-al doilea EV din familie, am studiat ofertele CASCO pentru 2022, pe piața din RO.
Am observat o reținere clara a companiilor de asigurări pe acest segment, fata de anul trecut, când nu făceau (încă) o discriminare între ICE și EV. Tema a fost o Tesla Model 3, cu un preț de achiziție de 47000 euro, plata integrala. Deoarece am lansat cererea mai multor brokeri, a trebuit sa semnez contracte de mandat cu fiecare, deoarece companiile de asigurări s-au prins ca erau mai multe cereri pe același VIN. Menționez ca sunt asigurat CASCO din 2012 și nu am avut niciodată un dosar de dauna. Astfel, am extras următoarele date: - Ergo, Gothaer, Garanta - nu ofertează electric (mi s-a spus ca nici Generali, dar...exsita un dar!) - Omniasig a ofertat o prima de asigurare de 22303 lei/an - Asirom a ofertat 30013 lei/an - Groupama a ofertat 10002 lei/an - Alianz 4110 lei/an, cu franșiza 1500 lei Comparativ cu anul trecut, când Omniasig oferta între 750-850 euro/an pentru aceeași mașină, anul asta s-au răzgândit și au pus un preț prohibitiv pentru a descuraja orice tentativa de a asigura un EV (sau o Tesla). Surpriza a venit de la Generali, despre care mai multi brockeri mi-au spus ca nu asigura EV, care mi-a făcut o oferta (printr-un broker) de cca 1000 euro/an prima de asigurare, cu o franșiza de...1000 euro! Pana la momentul asta este singura oferta pentru Tesla M3 de luat în seama. Sunt curios sa știu ce oferte ati obținut în 2022 pentru EV-uri (exclus leasing, acolo e alta poveste - un deal între asigurator și compania de leasing). Edited by radu90, 17 February 2022 - 21:29. |
#4
Posted 17 February 2022 - 21:45
Nu știu. Sa nu crezi ca asiguratorii isi justifica răspunsul.
|
#5
Posted 17 February 2022 - 21:47
Holy shit! Chiar sunt pe bune sumele alea? Că totuși vorbim de mașini, fie ele și electrice, la prețuri totuși omenești, nu vorbim de sute de mii de euro preț de achiziție.
Totuși, de ce consideri că Generali la 1000 /an + 1000 franșiză sună mai bine decât Allianz cu <1000/an și vreo 300 franșiză? |
#6
Posted 17 February 2022 - 21:49
Epdm, on 17 februarie 2022 - 21:45, said:
Ce o fi in minte lor, oare? O masina electrica are riscuri mai mici decat benzinarele. In special Tesla. Idioti. Dimpotriva, o masina electrica are un risc mult mai crescut de auto-incendiu de la baterii. Cate benzinare ai auzit sa ia foc singure, in parcare? Apoi reparatia, imagineaza-ti ca s-a lovit serios bateria la un accident si trebuie schimbata. O baterie noua costa cat masina.. |
#7
Posted 17 February 2022 - 21:54
aeon, on 17 februarie 2022 - 21:49, said:
Dimpotriva, o masina electrica are un risc mult mai crescut de auto-incendiu de la baterii. Cate benzinare ai auzit sa ia foc singure, in parcare? Apoi reparatia, imagineaza-ti ca s-a lovit serios bateria la un accident si trebuie schimbata. O baterie noua costa cat masina.. M-am gandit la auto-incendiere, dar sunt chiar atat de multe cazuri? Ce absurd. Peste tot o fi asa, sau numai la noi? Edited by cumparator, 17 February 2022 - 21:56. |
#8
Posted 17 February 2022 - 21:56
#12
Posted 17 February 2022 - 22:05
Cu Tesla e complicat in cazul accidentelor prin prisma lipsei acute de piese de schimb care poate provoca costuri mari chiar si pt. piese banale ( daca cautati veti gasi nenumarate situatii cu saptamani de asteptare pt. o amarata de bara fata/spate de ex) prin prisma faptului ca in perioada asta teoretic vor fi nevoiti sa ofere masina de schimb din clasa echivalenta .
De asemenea potentialul de daune exorbitante e mai ridicat din cauza faptului ca battery pack-ul nu se repara ci se inlocuieste cu totul si pretul cu manopera e aproape de pretul masinii (cel putin varianta de baza) ; au fost destule situatii cu obiecte metalice aflate pe drum aruncate de roti in mers care au afectat integritatea modulului ( fara a se declansa un incendiu ) care insa aveau ca solutie unica doar inlocuirea pack-ului . |
#13
Posted 17 February 2022 - 22:16
Pare ca ai de facut o alegere foarte simpla: te asiguri la Allianz sau nu te asiguri
Oferta lor pare corecta si comparabila (raportat la valoarea masinii) cu cea pentru ICE. Iar asiguratorii care nu fac pentru electrice sunt viitoarele firme care vor da faliment ... aia nu isi inteleg menirea pe piata. Un client odata pierdut din motive de astea penibile, nu va reveni sa te mai intrebe prea curand. Edited by utopium, 17 February 2022 - 22:17. |
#14
Posted 17 February 2022 - 22:19
Totuși tu cât vrei sa plătești? Ai preturi excelente, la 3% din valoarea asigurata, un casco, e preț extraordinar. Tu ai la Țiriac chiar mai puțin.
|
#15
Posted 17 February 2022 - 22:24
esti optimist cu "saptamani". stiu caz concret, Spring cumparat in noiembrie, lovit in decembrie, va fi reparat prin martie, nu se stie unde. ca nu sunt piese in toata Romania.
la Tesla, probabil ca reparatia se face peste un an, doi. me_iauras, on 17 februarie 2022 - 22:05, said:
Cu Tesla e complicat in cazul accidentelor prin prisma lipsei acute de piese de schimb care poate provoca costuri mari chiar si pt. piese banale ( daca cautati veti gasi nenumarate situatii cu saptamani de asteptare pt. o amarata de bara fata/spate de ex) |
|
#16
Posted 17 February 2022 - 22:48
aeon, on 17 februarie 2022 - 21:49, said: Dimpotriva, o masina electrica are un risc mult mai crescut de auto-incendiu de la baterii. Cate benzinare ai auzit sa ia foc singure, in parcare? Apoi reparatia, imagineaza-ti ca s-a lovit serios bateria la un accident si trebuie schimbata. O baterie noua costa cat masina.. Asta e o prostie, nu cred ca are nicio treaba. Problema e lipsa de piese, service, lipsa de oameni calificati. |
#17
Posted 17 February 2022 - 22:48
aeon said: 1645127344[/url]' post='28809418'] Dimpotriva, o masina electrica are un risc mult mai crescut de auto-incendiu de la baterii. Cate benzinare ai auzit sa ia foc singure, in parcare? Apoi reparatia, imagineaza-ti ca s-a lovit serios bateria la un accident si trebuie schimbata. O baterie noua costa cat masina.. glumesti. https://money.cnn.co...risk/index.html https://electrek.co/...fires-than-evs/ https://www.autoinsu...tric-car-fires/ https://cleantechnic...tric-car-fires/ https://www.greencar...vs-gas-vehicles https://thedriven.io...sky-data-shows/ Edited by Epdm, 17 February 2022 - 22:54. |
#18
Posted 17 February 2022 - 22:54
Am CASCO Omniasig la EQC, franciza 0, emisa in oct 2021.
Rata anuala 1790 eur, valoarea asigurata 76200 eur => rata de 2.34%. E bine, daca ai rata casco sub 3% din valoarea asigurata. Edited by Courage, 17 February 2022 - 22:55. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users