Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Suzuki Swace SZ5 1.8l hibrid 122cp

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
189 replies to this topic

#1
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,797
  • Înscris: 09.01.2007
Am tot zis ca-l fac si am tot amanat, dar acum imi iau inima in dinti, pentru ca daca nu erau discutiile d-aici aproape sigur imi luam altceva. Desi imi doream Corolla, era mult in afara bugetului, si nu stiam ca exista alternativa la Suzuki.

Inceputul a fost threadul de-aici, care m-a ajutat sa restrang lista la 3 modele, care apoi s-au facut doua din cauza modului in care Hyundai isi trateaza clientii: Ceed SW 1.5t vs Swace. Pentru cei ce nu stiu, swace e de fapt un corolla touring sports cu sigle de Suzuki, pentru ca Toyota detine 5% din Suzuki si le "imprumuta" Corolla TS si Rav4 PHEV pentru a-si atinge tintele definite de normele europene.
Le-am vazut pe ambele, le-am condus, mi-a placut mai mult la sportivitate Kia, dar mi s-a parut mai placut Swace-ul. Prietena a zis din prima Swace pentru ca hibrid, automata, si pentru ca nu-i placea botul kiei deloc. Eu nu sunt de acord, in continuare consider ca Ceed-ul arata mult mai bine. Prietenii au zis la fel, ca ar merge pe Suzuki pentru ca-i Toyota, asa ca pana la urma am ramas cu asta.

Aventura a inceput greoi, pentru ca desi am platit avansul la sfarsitul lui Septembrie, si masina era in parcarea dealerului, nu am putut s-o ridic pana pe 30 Decembrie. Asta datoria in principal programului Rabla, care a oprit inscrierile pe 3 decembrie, dar in acelasi timp au lasat nesolutionate dosarele depuse de pe la mijlocul lui Septembrie, pentru ca deh, Romania.
Pretul era de 23500 eur + 2800 de lei pentru a se ocupa ei de ticket rabla (nu am vrut sa casez fosta masina ca mai avea destula viata in ea).
Am avut noroc ca (dupa spusele celor de la dealer) Suzuki are nevoie sa vanda un anume numar de masini cu emisii reduse de CO2 in Europa, anual, asa ca au suportat ei diferenta de pret dintre pretul fara Rabla si ce-am negociat cu ei. Singura ciudatenie e ca a trebuit sa cumpere dealerul masina si sa mi-o revanda mie - chestie care a mai intarziat vreo 2 saptamani tot procesul. Pana la urma am dat fix 24000 eur, putin mai putin decat negociasem. Sunt curios daca as fi avut eu tichet rabla ce se intampla, dar pana la urma nu conteaza foarte mult.
Evident, daca nu faceau asta nu acceptam sa pun eu diferenta pentru Rabla (ar fi insemnat 12000 de lei), asa ca ar fi trebuit sa astept pana in Februarie si toate cele. Sau sa-mi retrag avansul si sa ma reorientez (spre SH probabil ca nu aveam de gand sa astept inca 6 luni pentru Kia).

Despre masina:
Aveam doua optiuni, Passion (standard) ori Spirit (full), si eventual culoarea. Versiunea full costa cu aproape 3000 de euro mai mult si includea BI-LED, BSM, senzori 360, SIPA, senzori spate de iesire din parcare/trafic lateral, keyless entry/go. Am ales full pentru ca voiam farurile led, din ce-am citit pe forumurile Toyota e diferenta sesizabila intre ele, dar de fapt ce e cu adevarat util sunt senzorii 360, care ajuta enorm pana te obisnuiesti cu dimensiunile masinii.
M-am obisnuit relativ repede cu ea, e foarte placut de condus si ma calmeaza mult la volan, mai ales in Bucuresti. Ajuta si "gaming-fication"-ul din bord, scoruri pentru condus linistit, ajuta si zgomotul foarte redus atunci cand mergi lent, etc. Prietena inca nu are curajul s-o conduca singura dar se obisnuieste si ea incet-incet.
I-am luat anvelope de iarna (alpin 6), un dashcam 70mai 500-parca, covorase de iarna de la HotAuto. Dintre astea pot sa recomand covorasele, sunt romani, le fac pe comanda, sunt relativ scumpe - 280ron dar foarte bine facute si cu aspect mult mai ok decat "tavitele" de cauciuc. Ah, si am comandat un AAWireless pentru a nu mai conecta/deconecta telefonul de fiecare data cand urc in masina, vine candva in Martie/Aprilie.
I-am facut prima revizie si a fost totul OK, apoi i-am schimbat uleiul pentru ca am eu pitici pe creier, dobanditi de la un tehnician toyota care face multe videouri pe youtube si insista tot timpul ca schimburile de ulei dese sunt cheia prelungirii vietii motorului. Masina foloseste 0w16, si a fost vreo 250 de lei + ceva mai mult manopera.
Stiu ca producatorul nu mai recomanda schimb de ulei dupa primii 1000km de mult, dar am mai auzit de la diversi ca totusi se strang impuritati in filtru dupa primele sute/mii de km, chiar daca motoarele sunt "pre-rodate", si ca de stricat nu are cum sa strice oricum.

Pareri personale:
The good:

- Usor de condus, nu tineam neaparat sa fie automata dar cand te prinde ora de varf in bucuresti e foarte ok.
- Chiar sprintena la viteze de oras/DN (undeva intre 30-80 e foarte ok acceleratia pentru cat de grea e).
- Consum redus in bucuresti, poti s-o tii sub 5 daca mergi relaxat, poate sa urce peste 6 daca faci drumuri scurte si trebuie sa se incalzeasca habitaclu, daca accelerezi brusc si apoi franezi brusc, etc. In afara am avut medie de 6.3% pe Bucuresti-Brasov-Bucuresti. Mai mult la dus, mai putin la intors, cu ACC pus pe limita de viteza + 5km/h (care e de fapt e cam limita de viteza pe GPS).
- Directia mi se pare buna, mai ales pe sport unde se intareste putin volanul, e mai agila in serpentine decat pare.
- Sistemul keyless e gandit destul de bine, inclusiv buton de incuiere la portbagaj, chiar nu ai nevoie sa scoti cheia din buzunar vreodata.
- Farurile imi plac, nu am apucat sa vad pe viu un corolla/swace cu optiunea "standard" dar nu am ce comenta la astea. Am prins inclusiv ceata si ploaie puternica, nu am avut probleme.
- Imi plac toate butoanele de pe volan, de pe bord, in special de la clima, sunt foarte placute la atingere, usor de gasit pe intuneric/cand nu te uiti la ele, si materialele in general sunt decente. Nu cred ca are piele pe nicaieri dar fata de modelele mai vechi de corolla in care am fost pare mult mai bine finisata.
- Bordul e gandit ok in mare, nu stiu ce sens are turometrul daca nu-l controlezi tu deloc, si oricum poti auzi motorul ca sa-ti faci o idee de turatii, dar in afara de asta e destul de customizabil, usor de citit, cu diverse grafice utile cum ar fi presiunea pedalei de acceleratie, care iti da o idee buna despre care-i punctul in care ceri prea mult de la motorul electric si va porni motorul termic, chestii de genul asta de detaliu dar care duc la experienta mai placuta overall.

The meh:
- Infotainmentul nu e la nivel de Kia/VW/etc., dar Android Auto e ok, se misca bine.
- Audio e OK dar se putea si mai bine, mi se pare prea bass-y.
- Lane keeping si celelalte chestii de asistenta mi se par cam ciudatele, probabil ca nu sunt obisnuit cu ele desi am mai condus masini cu sistemele astea. Lane controlul mi se pare putin cam agresiv, nu stiu, l-am scazut la minim si pare mai putin deranjant, dar ceva tot imi displace la el, nu destul cat sa-l dezactivez complet.
- Faza lunga automata functioneaza perfect 95% din timp dar in acele 5% din situatii in care nu o aprinde/stinge cand trebuie ma enervez.
- cu eCVT-ul m-am obisnuit foarte repede, dar inteleg de ce unora li se pare enervanta, are un mic delay intre apasatul pedalei si acceleratia efectiva, sau faptul ca masina sta in 5000 de ture dar accelereaza liniar. E ciudata senzatia la inceput, dar departe de a mi se parea un factor important.
- Luftul de deasupra farurilor mi se pare o alegere de design cel putin ciudata. Nu pare sa intre mizerie p-acolo sau ceva dar arata suspect.
- Volanul e incalzit doar in laterale, nu 360°, tot mai bine decat deloc dar e ciudata senzatia cand treci de la portiunea calda la aia care-i sloi.
- Parcarea automata e un gimmick, functioneaza dar mi se pare mai complicat decat sa te bazezi pe camera si senzori si s-o faci tu. Banuiesc ca e utila daca esti total incepator si nu esti sigur cum ar trebui sa aliniezi masina, dar chiar si asa dupa 1-2 luni de folosire sigur nu mai apesi pe butonul ala vreodata. Ah, si o face si cam repede, trebuie sa franezi tu, altfel intra frana de urgenta si se dezactiveaza, e prea complicat de folosit.
- Camera din spate e lizibila, dar ar putea avea rezolutie mai buna, iar liniile de ghidaj nu se misca in functie de bracare.

The bad:
- Mi se pare inca destul de lenesa la viteza, adica peste 90kmh daca vrei sa depasesti trebuie sa fii atent, ca accelereaza destul de lent, la deal si la viteza de autostrada la fel, nu poti sa "sari peste" un TIR in 3-4 secunde. Am observat asta pe urcus spre predeal de exemplu, unde se fac doua benzi. Eu vin de la un fiesta de 68 de cp deci nu ma dezamageste, ma simt mult mai in siguranta la manevre de genul, dar kia-ul se simtea mai agila.
- Cam joasa, i-am luat scut dar nu l-am montat inca, are garda la sol de vreo 13-14 cm parca. Am mai urcat borduri cu ea dar mici. Nu am avut inca probleme cu gropi sau denivelari.
- Galagioasa la viteze mari, peste 100 km/h in special, sau oricand urca motorul peste 3000 de ture. Nu mai tin minte daca si kia era la fel dar in Honda Civic, de exemplu nu ai problema asta. Nu e absurd, te poti intelege cu cei din masina, poti da muzica mai tare, dar se poate mult mai bine.

Cam atat. Poze nu prea i-am facut, nu sunt genul. O sa incerc sa-i fac mai spre primavara daca ma prinde pe vreun munte ceva pe lumina buna.

Attached Files

  • Attached File  kek.jpg   485.67K   437 downloads

Edited by TehCube, 17 February 2022 - 17:51.


#2
MiG29

MiG29

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,051
  • Înscris: 16.12.2002
Sa o stapanesti sanatos! Totusi o poza din interior chiar asa vrea sa vad Posted Image

#3
talex007

talex007

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,087
  • Înscris: 18.11.2005
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme. Ar fi interesant sa pui niste poze cu bordul si interiorul. Multumesc

#4
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,797
  • Înscris: 09.01.2007
Multumesc, am o singura poza vai steaua ei cu interiorul pe care am facut-o la repezeala in prima zi pentru un prieten, si nu o mai am la rezolutie originala, din pacate, ca am luat-o de pe istoricul de messenger.
O sa-i mai fac, dar nu mi-a trecut prin cap pana acum. Oricum, e 100% interior de Corolla, il gasiti usor prin clipuri de genul asta:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MzICPU1imEM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
sau fara vorbaraie:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/utDUgOQutk4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Inca ceva, ce am uitat sa mentionez, are o treapta in plus la schimbator, marcata "B", in care tine motorul pornit pentru a genera mai mult curent in timpul franarii regenerative. In timpul franarii oricum foloseste motorul electric pentru regenerare, dar in treapta respectiva foloseste SI frana de motor pentru a regenera si mai mult. E mult mai eficienta regenerarea in modul asta, dar doar daca cobori un deal. Pe drum drept nu ai mare beneficiu, ba chiar poti consuma mai mult din cauza ca tine motorul termic pornit tot timpul.
Efectul secundar pentru care imi place treapta asta este ca poti face frana de motor, chestie care nu e foarte usor de facut pe restul automatelor pe care le-am condus. Singura care mi-a placut pana acum a fost un s-tronic cu padele, care trecea in modul manual cand coborai treapta, si aveai frana de motor "reala", dar in rest i-am cam simtit lipsa franei de motor la cutia automatica. Totusi, treapta asta compenseaza cat-de-cat. Mult mai ok decat pe drive la vale in treapta asta.

Attached Files



#5
daemon

daemon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,541
  • Înscris: 08.12.2001
Foarte faină mașina, să o stăpânești mult și fără probleme.

Chiar am văzut azi una în trafic, am zis ce Corolla frumoasă, și când m-am apropiat mi-am adus aminte că Swace e aproape același lucru din exterior.

Cum sunt covorașele acelea de la HotAuto? Am tot văzut reclamă la ele, poze și filme, dar nu știu păreri ale posesorilor. Eu am avut covorașe textile cu mașina, pe care le-am dat jos și am luat un set de cauciuc de la dealer (am altă hibridă Toyota) și sunt ok, dar nu wow. Problema e că la mine în timp se face gaură la toate covorașele unde stau cu călcâiul și mă gândesc că astea or fi mai rezistente.

Seamănă la feeling mai mult cu cele textile sau cele de cauciuc? Dacă ai și niște poze, ar fi super, am înțeles că acoperă mai mult ca altele din suprafață.

#6
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,797
  • Înscris: 09.01.2007
Mie imi plac foarte mult, sunt 100% cauciuc, destul de groase/rigide, deci nu cred ca o sa se faca gaura prea repede, dar de la distanta au aspect de textila. O sa le fac poze, dar cele de pe site sunt cat se poate de reprezentative. Eu am luat negru cu negru (ma batea gandul sa iau o margine colorata dar ar fi fost singura pata de culoare la interior si nu avea sens.
Mi-a placut mult experienta cu ei, am dat comanda prin eMAG pe la 11:00 AM si m-au sunat la jumatate de ora dupa sa ma intrebe ce model de Corolla am, pentru ca difera intre hatch/sedan, si i-am zis ca-i Touring Sports. Mi-a zis domnisoara ca le vor taia si coase astazi, si a doua zi urmeaza sa le am, si asa a fost.
Se potrivesc bine, se instaleaza mai greoi ca sunt rigide dar nu cat sa-ti bati capul prea tare. Au scai pe dedesubt in unele zone din extremitati si adera bine la mocheta masinii, iar la sofer au clipsurile de prindere, desi nu vad nicio sansa sa se miste de-acolo avand in vedere ca ocupa tot spatiul si nici nu se indoaie usor. La fel si la pasager, dar fara clipsuri. Nu cred ca s-au miscat 1 cm de cand le-am pus.
Le-am spalat o data dupa ce-am tarat noroi pe ele si intra apa in toate gaurelele alea, daca nu esti atent cand le scuturi de umpli de apa. Deci si de retinut lichid o sa retina bine daca versi cafea/apa/suc pe ele. Traiasca tensiunea superficiala.

Acum, nu pot sa zic daca merita, le am de prea putin timp. Ma gandesc ca daca se uzeaza cea de la sofer in 2-3 ani, sa ii contactez sa mai fac una doar pentru sofer, ca mi se pare genul de firma care ar face asa ceva daca-i rogi frumos. Posted Image

Attached Files

  • Attached File  hqa.jpg   242.89K   288 downloads


#7
alexanrusso

alexanrusso

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 216
  • Înscris: 02.12.2016
Cati km merge in regim pur electric?

#8
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,797
  • Înscris: 09.01.2007
Putini, nu e gandita pentru asa ceva. Probabil undeva intre 1-2 km. Dar si de incarcat se incarca foarte repede bateria, asa ca am avut drumuri prin oras (vreo 3 ore de plimbat in bucuresti intr-o sambata) unde graficul imi arata ca am mers 65% din timp pe electric, iar consumul a fost extrem de mic (in jur de 4, maxim 4.5 pe ~40 de km de oras). La ora de varf, in schimb, unde accelerezi mai repede si franezi mai brusc, iar nu faci mare lucru cu el, probabil scade procentul pe la 25-35% electric, si atunci consumul o sa fie in jur de 6%.
Ea trece tot timpul de capul ei intre electric si termic. Se opreste motorul cam de fiecare data cand iei piciorul de pe acceleratie. Porneste de capu' lui la semafor cand admiri peisajul. Am mers la 60 km/h peste 1 minut pe electric, probabil era putina panta, si tineam piciorul pe pedala in pozitie fixa. Nu e o regula. Cand urci in ea si porneste clima porneste si motorul termic. Daca e deja incalzita, poti sa te urci in ea si sa pleci pe electric pana la prima panta sau pana apesi mai tare pe acceleratie. E foarte random.

Reversul medaliei e la drum lung, cand mergi foarte putin pe electric. La 200 de km de drum intins, de exemplu, vei avea probabil sub 10% electric, si 90% motor termic, iar ala consuma undeva intre 5 si 8 in functie de viteza medie si cat de agresiv conduci, banuiesc. Economia o faci doar la viteze de sub 70km/h, din ce-am observat. Nu are legatura cu Plug-In hybrid.

#9
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,039
  • Înscris: 08.08.2018

View PostTehCube, on 17 februarie 2022 - 20:13, said:

Reversul medaliei e la drum lung, cand mergi foarte putin pe electric. La 200 de km de drum intins, de exemplu, vei avea probabil sub 10% electric, si 90% motor termic, iar ala consuma undeva intre 5 si 8 in functie de viteza medie si cat de agresiv conduci, banuiesc. Economia o faci doar la viteze de sub 70km/h, din ce-am observat. Nu are legatura cu Plug-In hybrid.

La drum intins pe autostrada, poate, dar pe drumuri judetene cred ca hibridele au cel mai mic consum. De cand s-a mai incalzit, a mea (Camry) a scos oriunde intre 3.7 si 5.2, in functie de pedala si de ora (fac naveta zilnic 50+50km). Oricum n-am vazut consum mai mare de 6 nici la -10 grade pe DN-uri. Cel mai mare consum (14%) l-am avut in oras, -10 grade, dimineata, sub 4 km, bateria era oarecum goala si ma si grabeam. Cred ca asta este scenariul cand un hibrid consuma cu pofta.

#10
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Câți mai mulți km fără incidente și bucură-te de ea la maxim.


Ce nu înțeleg eu la noile modele Toyota, ce rost au admisiile alea frontale false?
Ar trebui să impresioneze pe cineva?

#11
Rene1984

Rene1984

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 01.11.2011
Foarte interesantă alegere, mulțumim pentru jurnal. Mulți kilometri fără probleme.

Și Subaru Forester eboxer al meu are un comportament hibrid aproape identic. La început mi se părea total aleatoriu când intră termicul și când nu, când e full electric sau când merg ambele în tandem. După 8-9 luni am decis să nu mai dau mare importanță și să mă bucur doar de mașină și condus. Consumurile nu-s așa mici ca la Swace, dar nici departe nu sunt, dacă sunt grijuliu cu accelerația. Încă o dată, felicitări pentru mașină.

#12
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,797
  • Înscris: 09.01.2007

View Postmannick, on 17 februarie 2022 - 20:54, said:

La drum intins pe autostrada, poate, dar pe drumuri judetene cred ca hibridele au cel mai mic consum. De cand s-a mai incalzit, a mea (Camry) a scos oriunde intre 3.7 si 5.2, in functie de pedala si de ora (fac naveta zilnic 50+50km). Oricum n-am vazut consum mai mare de 6 nici la -10 grade pe DN-uri. Cel mai mare consum (14%) l-am avut in oras, -10 grade, dimineata, sub 4 km, bateria era oarecum goala si ma si grabeam. Cred ca asta este scenariul cand un hibrid consuma cu pofta.

Se poate, eu nu am apucat sa fac prea multe drumuri cu ea, doar bucuresti - bv si inapoi, de 2 ori. In drumul asta e mix de autostrada / DN / serpentine, si am avut cel mai putin la intors (BV -> Bucuresti) vreo 5.5%. O sa trebuiasca sa merg iar in curand si o sa ma intorc pe DN1, de curiozitate, sa incerc sa merg la viteza legala, sa vad daca autostrada strica asa mult media de consum. Oricum, nu am luat-o pentru ca-i hibrid si vreau consum mic, partea cu hibrid-ul m-a atras din alte motive, mai tehnice, imi place ideea de a nu avea ambreiaj si curele de accesorii si toate cele. Stiu ca si la asta sunt destule care se pot strica dar cumva aveam un feeling ca primesc mai multa tehnologie in aproximativ aceeasi bani. Daca mai economisesc ceva-ceva si cu consumul, cu atat mai bine.

View Postericmario, on 17 februarie 2022 - 21:19, said:

Ce nu înțeleg eu la noile modele Toyota, ce rost au admisiile alea frontale false?
Ar trebui să impresioneze pe cineva?
Nu stiu, nici mie nu-mi plac in mod deosebit ca design. Dar nu e trendul lor, toata industria a iesit in decor de mult cu ornamente fake. Nu le vad rostul. Mi-ai adus aminte de cut-ul asta:
https://www.youtube....rts/80so52nwCDw
Las' ca vin electricele si obsesia pentru coeficient aerodinamic cat mai bun, si vor disparea multe dintre alegerile astea ciudate.

View PostRene1984, on 17 februarie 2022 - 23:08, said:

Și Subaru Forester eboxer al meu are un comportament hibrid aproape identic.
Da, de cand am luat-o si cu ocazia cunostiintelor care si-au mai comandat masini recent am tot citit/vazut clipuri despre cum functioneaza hibridul la diverse firme. Se pare ca fiecare si l-au imaginat intr-un mod diferit, si multi au decis sa foloseasca un sistem mai simplist care sacrifica din consum pentru un plus de putere. Honda e un alt exemplu.
Astia de la Toyota au plecat de la prius pe care au incercat sa-l faca sa consume cat mai putin, si sistemul de pe Corolla e acelasi. As fi fost mai fericit daca consuma cu 1% in plus si avea cu 30 de cai mai mult. :)

Multumesc tuturor pentru urari! La fel si voua!

#13
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,634
  • Înscris: 22.03.2007
Să o stăpânești sănătos, mașina e simpatică!

Deunăzi am mers cu o skoda superb, automată, bănuiesc un 2.0 TDi (era taxi). Consum în oraș 5,5%, Extraurban spunea șoferul 4%. Personal, combinația CVT-Atkinson-baterie Hybrid modestă-consum mare extraurban-motor zgomotos și demaraj mediocru nu mă convinge să dau 24.000 pe așa ceva. Spunea cineva pe YT că la un anumit rulaj i-au cerut 1400 ron pentru o verificare sistem Hybrid (mașina nu mai era în garanție). Oare minte?

Edited by takis, 17 February 2022 - 23:32.


#14
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,797
  • Înscris: 09.01.2007
Depinde ce faceau la 'verificare'. De exemplu, daca vrei sa-ti faci un diagnostic la baterie la orice electrica, e scump. Trebuie echipament specializat, trebuie s-o incarce/descarce de cateva ori si sa-ti faca un raport cu starea de sanatate a ei. Daca era revizie simpla, nu vad de ce ar costa atat ca-s aceleasi filtre, ulei, etc. Depinde ce trebuiau sa-i faca. Am tot citit prin manual si caietul de service si nu pare nimic serios in prima suta de mii de km. Singurul lucru dubios e cu uleiul, mi se pare aberant sa schimbi 0W16 la 15.000 km. O sa o fac pe la 8000 cel mai probabil.

Legat de garantie, Toyota da 6 ani "full", Suzuki da 3 ani full + 7 ani la sistemul hibrid (scria p-acolo de motor / transmisie / baterie / etc.). Banuiesc ca partile mai scumpe din ea fac parte din sistemul hibrid, gen invertor, motor electric, baterie, partea de transmisie cu planetare, etc.. Iar faptul ca-i toyota a fost unul din principalele motive pentru care am ales-o fata de Kia, pentru plusul de fiabilitate. Acu', ce sa zic, daca or pica chestii, or pica, vedem. Dar am vazut pe grup de "tepe auto" prius cu 500k km in bord si raport car vertical in care aratau ca-s dati inapoi inca 200k km, deci nu am mare stres.

Demarajul nu e mediocru, la viteze de oras si chiar DN, te ajuta motorul electric si "se simte" de mai multi cai decat are. Problema o vezi la acceleratie la viteze mari sau in panta.
Oricum, pentru mine dieselul iesea din discutie, nu fac destui km anual cat sa-mi pese asa mult de consum si am avut masini diesel cu probleme, unele fix din cauza ca nu le foloseam destul de des. Deci indiferent ce luam nu as fi avut consum mai mic. As fi avut mai multi cai, dar cu manuala, ceea ce acum nu mi se pare o idee la fel de buna. Sau as fi dat mai putini bani. Dar diesel, doar cand o sa fac peste 20.000 de km/an.

Despre superb, nu stiu ce sa zic de consumul ala, pare plauzibil, dar daca o conduci foarte molcom, nu in regim de taxi. Nu am condus superb dar am condus octavia destul de mult (avem in firma, am inchiriat cu saptamanile prin afara), inclusiv mai noi, si n-am vazut genul ala de cifre in bord. M-am uitat oricum si la Octavia 1.5 TSI DSG si trebuia sa dau minim 5000 de euro in plus. Mi-ar fi placut dar era mai la indemana Civic-ul daca imi permiteam sa ma intind peste 25k.
Dar sunt de acord ca acum un an-doi as fi zis ca e masina de <20k. Probabil p-acolo e "valoarea reala", doar ca piata de-acum dicteaza altceva, din pacate pentru toti care-si cumpara masini in perioada asta.

Edited by TehCube, 18 February 2022 - 01:10.


#15
daemon

daemon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,541
  • Înscris: 08.12.2001
Ai ales bine, daca faci drumuri in oras si pe DN-uri, atunci pe autostrada chiar nu conteaza cat consuma. Masina e foarte faina, in oras ai demaraj destul cat sa iti faci treaba, oricum conducand o masia hibrida inveti sa conduci mai anticipativ si mai prudent, fara sa vrei. Sunt si care duc la extrem condusul asta, dar incurca traficul.

Toyota da 10 ani garantie la sistemul hibrid, conditionata de verificarea lui anual (e cam 250 de lei aceasta verificare, si la ea se conecteaza la ceva servere, ca am fost odata degeaba si nu au putut), asa ca merita. Eu n-am auzit de alta verificare, dar exista dealeri si dealeri.

#16
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Posttakis, on 17 februarie 2022 - 23:30, said:

Spunea cineva pe YT că la un anumit rulaj i-au cerut 1400 ron pentru o verificare sistem Hybrid (mașina nu mai era în garanție). Oare minte?
Mintea partial, adica era revizie+verificare sistem hybridPosted Image

View PostTehCube, on 17 februarie 2022 - 23:25, said:

Astia de la Toyota au plecat de la prius pe care au incercat sa-l faca sa consume cat mai putin, si sistemul de pe Corolla e acelasi. As fi fost mai fericit daca consuma cu 1% in plus si avea cu 30 de cai m
Exista varianta Toyota, motorul de 2.0 184cp.

#17
alextz

alextz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 182
  • Înscris: 05.05.2002

View Posttakis, on 17 februarie 2022 - 23:30, said:

Deunăzi am mers cu o skoda superb, automată, bănuiesc un 2.0 TDi (era taxi). Consum în oraș 5,5%, Extraurban spunea șoferul 4%. Personal, combinația CVT-Atkinson-baterie Hybrid modestă-consum mare extraurban-motor zgomotos și demaraj mediocru nu mă convinge să dau 24.000 pe așa ceva. Spunea cineva pe YT că la un anumit rulaj i-au cerut 1400 ron pentru o verificare sistem Hybrid (mașina nu mai era în garanție). Oare minte?

Am avut eu O3 RS 2.0 TDI si aveam media 8.2% interior-exterior mers normal. Afara sub 5.5% nu am vazut.
Am un CT200h si un Rav4 hybrid AWD si la ultimul am media 7.2%. Tragi singur concluzia ce avioane spune omul.

#18
MiG29

MiG29

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,051
  • Înscris: 16.12.2002

View PostTehCube, on 18 februarie 2022 - 00:59, said:

M-am uitat oricum si la Octavia 1.5 TSI DSG si trebuia sa dau minim 5000 de euro in plus.

Eu am dat pe Octavia 1.5 TSI DSG STYLE cu optionale 24 si un pic in 2021. Acum sare la 30.000. WTF? N-a trecut nici macar un an

P.S. Oricum la consum in oras cand e aglomerat Skoda sub 8,5 nu scade, La tine vad ca e mult mai bine in conditiile astea.

Edited by MiG29, 18 February 2022 - 11:31.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate