Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

avarie usoara

Rotoare, statoare și alte ge...

Achizitie logan nou (ce cutie, ce...
 La multi ani @micutu82!

Olivia Newton-John va ramane prin...

Refuz comanda rapida ?!

Certion - proiecte la mare ș...
 Pe Windows 10 am dat o scanare a ...

Nedumerire Bticino Living Now Sma...

personal cloud? Cum si ce?

Efect advers brahiterapie
 Recomandare laptop gaming

One plus 9 Pro sau Realme GT2 Pro

Cum scap de buruieni ?

Router HG8143A5 limiteaza viteza ...
 

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

- - - - -
  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#37
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 486
  • Înscris: 12.02.2008
Poate niste semne de punctuatie puse ici-colo ar ajuta sa inteleg mai bine. Zic si io, nu dau cu parul.
Legat de meseriasul de pe youtube sa stii ca mi-au fost destule cele cateva minute pentru a-mi da seama cat de bine stapaneste pe care le impartaseste.

#38
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,692
  • Înscris: 15.12.2009
@p1073 - Postări raportate pentru "post hunting"

Rav 4 phe este o mașină de familie excelenta. Pentru un suv are performante decente dar se va comporta mereu ca un suv (aka barca).
Sa compari un suv de dimensiunile Rav4 cu orice alta mașină din orice alta clasa este noapte mintii. Mai ales când începi sa vorbești de "performante". E un suv, la naiba, ce performante îți trebuie altele decât sa ii mai dai un demaraj din când în când SUA sa ii ceri sa se comporte decent într-un off-road ușor?

M-am plimbat cu rav4 phev (are un coleg de munca)... E fain dar nu e pe gustul meu ca tip de mașină.

P. S. Phev-urile tehnic nu rămân niciodată fără baterie căci mereu o vor tine peste un nivel minim ca sa poată avea plusul de putere în caz de ceva. Performantele de co sum însă se duc la dracu odată ce se folosește motorul termic ca sa incarce bateriile.

Edited by ro_explorer, 12 March 2022 - 23:56.


#39
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 06.06.2015

 p1073, on 12 martie 2022 - 20:14, said:

eu vreau sa cumpar un lexus nx 450h f sport dar din motive ca dealerul nu avea acest model pt drive test am facut drive testul cu un Rav4 plug in din punctul meu de vedere nu se simt cei 306 cp fata de un lexus is 300h sau un BMW 525 xdrive pe care le detin ,sigur ca lexusul are 223 cp la 1600kg fata de 306 cp la 2000kg poate asta este esplicatia

Cei 300 de cai ii ai atunci cand motorul termic e pornit si incalzit. Stii sigur ca e pornit daca treci masina in modul HV. Daca nu ai facut asta, mergi si mai fa o data test-drive. Cifrele de acceleratie de pe zeperfs nu sunt din catalog, sunt scoase din teste reale cronometrate.

#40
hyperyon

hyperyon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,776
  • Înscris: 19.12.2003

 ro_explorer, on 12 martie 2022 - 23:53, said:


P. S. Phev-urile tehnic nu rămân niciodată fără baterie căci mereu o vor tine peste un nivel minim ca sa poată avea plusul de putere în caz de ceva. Performantele de co sum însă se duc la dracu odată ce se folosește motorul termic ca sa incarce bateriile.
si aici o sa apara intrebarea mea,
cat la suta din bateria aia de 18kwh ramane in acest buffer ..
aka..de cand se termina cica electricul...si porneste termicul..de in secunda doi o pui la o statie de incarcare cati kw intra? 18? daca da..atunci e mai mare bateria de are si buffer
de ce intreb asta..gasisem pe undeva (nu mai stiu care filmulet ca in weekendul trecut am ajuns la capatul youtube-ului) ca ramane cam 40% (ce mi se pare cam mult) dar daca ar fi asa...inseamna ca maximul ce il poti incarca la "pompa" e 11kwh
deci faci 70 de km aproximativ cu 11kwh sau 18?
daca ar fi 11...hai sa zicem in conditii medii 50 de km cu 10kw aka 50 de km cu 20 de lei ( la preturile actuale de la statii) ar rezulta ca si cum un consum de 5l la 100km ..ceea ce e bine...insa daca ar fi cu 18kw...nu mai e la fel de economic..
situatia mea : stau la bloc dar am la birou unde merg zilnic statie de incarcare..ce e in general goala si cu 2lei pret pe unitate
oscilez intre rav 4 pluged in sau hibrid clasic

#41
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,177
  • Înscris: 25.01.2007
Pai daca nu ai posibilitatea sa incarci acasa, chiar nu are rost sa cumper PHEV. Iesi mai castigat cu un HEV
La PHEV cari inca vreo 250kg+ cu tine.

Edited by andreyvsjoker, 15 March 2022 - 11:01.


#42
hyperyon

hyperyon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,776
  • Înscris: 19.12.2003
sa inteleg ca daca detii un phev nu merita sa fie incarcat la statii unde ai acces zilnic, ptr ca iesi mai scump
deci un phev/masina electrica merita merita doar daca incarci acasa/statii gratuite..alftfel hibrid clasic?
stiam ca nu merita phev daca nu ai unde sa o incarci...insa am acces dar cu plata..

Edited by hyperyon, 15 March 2022 - 11:00.


#43
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,177
  • Înscris: 25.01.2007
Ideea e ca daca nu reusesti sa iesi in castig cu pretul/km in Electric vs Benzina nu prea merita financiar. Merita pentru placerea de a merge electric si fara emisii.
E o masina mare , are aproape 2 tone, deci consum mediu sub 16kWh/100km nu o sa prea scoti. Asta depinde desigur si de oras, drum anotimp... iar la 2 lei/kwh incarcarea nu prea e cine ce stie ce business.
Iar cand vei dori sa mergi la drum mai lung > autonomia electrica masina va consuma mai multa benzina deoarece ai o greutate suplimentare de peste 250kg.

Costa cu vreo 10-12 mii mai mult decat un Hibrid 4x4, in functie de configuratie - prima de la stat de 5000 Euro

Edited by andreyvsjoker, 15 March 2022 - 11:14.


#44
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 06.06.2015

 hyperyon, on 15 martie 2022 - 10:40, said:

si aici o sa apara intrebarea mea,
cat la suta din bateria aia de 18kwh ramane in acest buffer ..
aka..de cand se termina cica electricul...si porneste termicul..de in secunda doi o pui la o statie de incarcare cati kw intra? 18? daca da..atunci e mai mare bateria de are si buffer
de ce intreb asta..gasisem pe undeva (nu mai stiu care filmulet ca in weekendul trecut am ajuns la capatul youtube-ului) ca ramane cam 40% (ce mi se pare cam mult) dar daca ar fi asa...inseamna ca maximul ce il poti incarca la "pompa" e 11kwh
deci faci 70 de km aproximativ cu 11kwh sau 18?
daca ar fi 11...hai sa zicem in conditii medii 50 de km cu 10kw aka 50 de km cu 20 de lei ( la preturile actuale de la statii) ar rezulta ca si cum un consum de 5l la 100km ..ceea ce e bine...insa daca ar fi cu 18kw...nu mai e la fel de economic..
situatia mea : stau la bloc dar am la birou unde merg zilnic statie de incarcare..ce e in general goala si cu 2lei pret pe unitate
oscilez intre rav 4 pluged in sau hibrid clasic

18kwh capacitate bruta. Managementul e facut de masina. Range-ul este de 70km, pe capacitatea neta, verificat in teste, e ok, 60 scoti lejer. Pe oras sunt consumuri mai bune la electrice decat afara. Ca si costuri, da, poti sa te uiti la 16kwh / 100km. Si daca incarci cu 2 lei / kwh, tot iesi la un consum echivalent de 32 / 8 = 4l / 100km. Nu poti scoate consumul asta cu un HEV simplu, de gabaritul lui Rav4.

Dar cum mai ziceau si alti colegi, daca dai 40k pe o masina, si te uiti la un +/- 2 lei  / suta de km parcursi... ceva nu se leaga :).

#45
hyperyon

hyperyon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,776
  • Înscris: 19.12.2003
nu ma uit la 2 lei ...ma uit ca din calculele mele si date declarate: 18kw  - 75 de km inseamna cam 25 de kw la suta de km...aka 50 de lei (acum) la statie..ce duce ca si cum as avea un consum aproape 7
asta daca fac 75 de km..daca fac mai putin ..si echivalentul acesta creste
deci ideea ca iei rav ..nu te pui la 2 lei insa te pui la diferenta de costuri de la 5-6 la 7-8 per termen lung
deci ai gasit undeva cat e acea capacitate neta la rav? cati kwh consuma la acei 75 de km?
asta e de fapt intrebarea mea cam care e consumul real de kwh per km...sa fac un calcul..sa trag linie si sa vad plug sau clasic
ca de sunt 16kw la suta sau chiar si 20 la suta sunt extra multumit...inseamna 40 lei la suta aka ca si cum as pune 5 litrii de benzina. deci win
Mii sa fie 40 si nu cu 50% mai mult..60 de lei (nu 2 ci 20 de lei)
ps: in momentul de fata detin un cx5 benzina, consum 7-8 afara, 11-12 oras..
am zis ca de schimb masina vreau sa scad la juma acest consum din oras

Edited by hyperyon, 15 March 2022 - 11:56.


#46
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 06.06.2015

 hyperyon, on 15 martie 2022 - 11:42, said:

deci ai gasit undeva cat e acea capacitate neta la rav? cati kwh consuma la acei 75 de km?
asta e de fapt intrebarea mea cam care e consumul real de kwh per km...sa fac un calcul..sa trag linie si sa vad plug sau clasic
ca de sunt 16kw la suta sau chiar si 20 la suta sunt extra multumit...inseamna 40 lei la suta aka ca si cum as pune 5 litrii de benzina. deci win

Corect, asta e intrebarea, nu am gasit exact consumul... desi pentru cine are e usor de masurat, ca vezi apoi la priza cat ai bagat (si da conteaza si randamentul de incarcare). Din cate am inteles, sunt f conservativi cu bateria (adica o protejeaza, pastrand buffer mare), deci ma astept la un net de 14kwh. 14kwh / 70km = 20kwh / 100km. Lucrul asta cam pusca cu consumuri ale altor electrice mari de 2t prin oras.

Edited by AlexAnnecy, 15 March 2022 - 12:16.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate