Garantie pe baza bonului/facturii fiscale
Last Updated: Feb 11 2022 19:04, Started by
MembruAnonim
, Feb 11 2022 02:37
·
0
#1
Posted 11 February 2022 - 02:37
Este in regula sa mi se refuze solicitarea de a primi certificat de garantie? Raspunsul este: garantia este pe baza bonului/facturii fiscale.
Insa nu stiu termenul de garantie, poate sa fie 1 an, 2 ani, 6 luni etc. Nu stiu conditiile de acordare a garantiei, unde ma pot prezenta, nr. telefon/adresa service etc. Edited by MembruAnonim, 11 February 2022 - 02:38. |
#2
Posted 11 February 2022 - 03:04
Se practică asta cu garanția pe e-mail de ceva timp, dar depinde și de produs, ceea ce nu ai specificat.
În descrierea produsului sau pe factura de pe e-mail ar trebui să vezi cât are garanție. |
#3
Posted 11 February 2022 - 06:14
Nu cred ca e normal.
Daca nu ai adresa email, ce faci? Cel putin teoretic, trebuie sa existe alternativa la trimiterea prin email. Cum tot teoretic, nu cred ca se aplica, este ca nu poti obliga angajatul sa aiba cont in banca pentru incasarea salariului. |
#4
Posted 11 February 2022 - 07:13
Conform legislației garanția produselor este de 2 ani de la data achiziției. Lista depanatorilor autorizați trebuie sa fie în cutia produsului, e obligatoriu să ți se ofere manualul în limba română și certificatul de garanție (de obicei o fițuică cu un tabel in care s-ar trece intrari-iesiri din garanție). Dacă achiziția e pe PF și nu primești documentele de mai sus, faci reclamație la ANPC pe numele vânzătorului și importatorului. Sau, mai întâi, contactezi importatorul și te lămurește el. Are obligația să ofere manual și certificat de garanție.
La garanție se cere "proof of purchase", adică chitanța, bonul sau factura, împreună cu cărticica sau certificatul de garanție din cutie. Dacă achiziția s-a făcut din Hypermarket, în caz de probleme duci produsul la ei, cu bonul de cumpărături primit la achiziție. Așa că nu-l pierde! Edited by nei-k, 11 February 2022 - 07:14. |
#5
Posted 11 February 2022 - 07:22
In cutia produsului sigur nu e o foaie "certificat de garanție"? Bonul este pt a dovedi data cumpărării.
Așa e la Lidl |
#6
Posted 11 February 2022 - 07:38
Legea nu prevede obligația emiterii certificatului de garanție. Prevede doar obligația emiterii lui, la cerere, pentru bunurile de folosință îndelungată.
La fel, nu poate fi refuzata garanția pe motiv de lipsa certificat garanție. E obligatorie dovada cumpărării. |
#7
Posted 11 February 2022 - 08:12
Eu sunt in discutii cu Altex de cateva zile ptr un certificat de garantie stick de memorie usb. In magazin si initial la telefon ma tot abureau ca e in baza facturii 24 luni.
La stickul asta, pe site scrie ca e 60 luni. Daca nu rezolv fac retur. |
#8
Posted 11 February 2022 - 10:02
Pe factura se mentioneaza si durata garantiei. Daca nu este specificat, garantia by default e 24 de luni
|
#9
Posted 11 February 2022 - 17:55
Pe facturile mele de la Altex - atat online cat si din magazin - nu se mentioneaza durata garantiei.
|
#10
Posted 11 February 2022 - 19:04
slai, on 11 februarie 2022 - 07:38, said:
Legea nu prevede obligația emiterii certificatului de garanție. Prevede doar obligația emiterii lui, la cerere, pentru bunurile de folosință îndelungată. La fel, nu poate fi refuzata garanția pe motiv de lipsa certificat garanție. E obligatorie dovada cumpărării. Quote
Articolul 21 (1) La cererea consumatorului, certificatul de garanție, emis în baza garanției comerciale, va fi oferit în scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil și accesibil acestuia. Bunurile de folosinta indelungata trebuie sa vina cu certificat de garantie. Quote (3) Produsele de folosință îndelungată trebuie să fie însoțite de certificatul de garanție emis pe baza garanției comerciale și, dacă reglementările în vigoare prevăd, de declarația de conformitate, precum și de cartea tehnică ori de instrucțiunile de folosire, instalare, exploatare, întreținere, eliberate de producător. https://legislatie.j...Document/209226 |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users