![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Skoda Enyaq Coupe

#91
Posted 12 February 2022 - 20:32

mie chiar imi place cum arata, foarte aproape de conceptul vision-e.
discutiile despre pret si comparatiile cu Passat, superb, Kodiaq nu-si au rostul, e cu totul alta masina. trb comparata cu EV-uri din clasa ei: model y, Ariya, Ioniq 5, EV6, q4 etron, id4/5...atat la pret cat si dimensiuni. bine c-ati inceput sa aduceti si octavia 3 in discutie.... rog nu chizditi nici topic-ul asta... |
#92
Posted 12 February 2022 - 20:37

In ceea ce priveste preturile mari ale EV-urilor nu se poate pune problema de profit mai mare pentru producatori. Pe langa costurile mai mari cu materialele si aici includ bateria fiecarui EV iesit de pe linia de productie ii este atribuit costul de R&D si costul invesitiilor in capacitati de productie adecvate. Aceste costuri sunt incomparabil mai mari decat costurile atribuite in trecut dezvoltarii si productiei unui model nou, cu propulsie conventionala. Fiecare proces de R&D si constructie de linii/fabrici, indiferent de model si motorizare, include aproximativ aceleasi componente de cost : teren, constructii, oameni, training, materii prime, operatii, echipamente, scule, etc... Doar inflatia e un factor de la timpul X din trecut pana acum dar si pretul este indexat peste acest factor Edited by radu103, 12 February 2022 - 20:38. |
#93
Posted 12 February 2022 - 21:34

Pot sa incerc sa explic cat mai succint. Plec de la premiza ca nu lucrezi in industria auto. Poate gresesc.
R&D - producatorii auto traditionali dezvolta in paralel atat EV cat si non-EV. Au renuntat la o parte din modelele non-EV dar in general au crescut numarul de modele pe care le ofera. Producatorii traditionali nu au avut competente, resurse umane, echipamente, locatii pentru a dezvolta EV-uri. Pentru asta au angajat, au reprofilat oameni, au facut achizitii de echipamente, au ridicat cladiri, au externalizat munca mai mult decat pana atunci etc. In acelasi timp au mers mai departe cu dezvoltarea de non-EV. Chiar daca au redus resursele alocate pentru non-EV nu se poate vorbi despre un transfer 1 la 1 de la non-EV la EV. Toate costurile suplimentare au ajuns, firesc, in costul masinilor electrice si partial in costul celor non-EV. Productie - Simplist ar fi pe aceeasi logica. Una e sa ai 10 fabrici si 30 de linii de asamblare la nivel global pe care le reutilizezi de la o generatie de masina la alta facand investitii in modernizare si alta este sa reutilezi total sau aproape total liniile de productie sau chiar sa faci linii noi pentru ca cele existente sunt necesare inca pentru modele non-EV. Toate costurile suplimentare au ajuns, firesc, in costul masinilor electrice si partial in costul celor non-EV. Daca te asteptai la citate, surse si numere exacte te dezamagesc. Sunt destule studii si articole despre asta disponibile la un click distanta. In plus lucrez intr-o companie care este in linia intai in ceea ce priveste electrificarea si bugetele pentru un numar mare de proiecte imi sunt accesibile (asta daca se poate pune problema de incredere...pe forum). |
#94
Posted 15 February 2022 - 12:33

Prezentare video pentru cine înțelege limba lui Goethe:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Tg9b-a1RoDg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] La 11:05 compartimentul motor cu toată tăblăraia și mățăraia la vedere... Asta fiind varianta de top, afaik! Edited by garett, 15 February 2022 - 12:34. |
#95
Posted 15 February 2022 - 13:00

Citind ce ai scris despre compartimentul motor ma asteptam la ceva "horror". Mi se pare chiar curat. Iti lipseste un capac mare de plastic ?
Din poze si clipuri Skoda nu imi placea cum arata. Parca arata mai bine in filmarea asta. Doar partea din spate cu stopurile atat de mici imi displace. Edited by r_vlad, 15 February 2022 - 13:03. |
#96
Posted 15 February 2022 - 13:13

Prezentare video pentru cine înțelege limba lui Goethe: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Tg9b-a1RoDg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] La 11:05 compartimentul motor cu toată tăblăraia și mățăraia la vedere... Asta fiind varianta de top, afaik! in afara de asta, ai mai remarcat ceva? |
#97
Posted 15 February 2022 - 14:50

Iti lipseste un capac mare de plastic ? Și căptușeală la capotă, btw. Mi se pare cam aiurea compartimentul "motor" pentru cât costă, that's all. Mi-a plăcut ID.Cross de la faza de prototip, ideea de "SUV coupe", dar cam multe compromisuri, imho.
in afara de asta, ai mai remarcat ceva? În rest e același Enyaq, același ecran mic în fața șoferului, același bling-bling în "grilă" etc Atunci când Tesla și "Mache" îți arată că SE POATE face ceva elegant în "compartimentul motor" mi se pare lazy să lași toată mățăraia la vedere! Măcar mergi all-in și îl faci să nu se deschidă deloc ca la iX! Edited by garett, 15 February 2022 - 14:55. |
#98
Posted 15 February 2022 - 15:13

#99
Posted 15 February 2022 - 20:14

Atunci când Tesla și "Mache" îți arată că SE POATE face ceva elegant în "compartimentul motor" mi se pare lazy să lași toată mățăraia la vedere! Măcar mergi all-in și îl faci să nu se deschidă deloc ca la iX! Buna prezentarea, si eu zic ca arata mai bine aici decat in prezentarile initiale (si da, si domnisoara e simpatica) ![]() Masina arata mai bine decat Tesla Model Y si exterior, si interior. Apropo, GSMArena a lansat un site de masini electrice, poti face comparatii cum faceai intre telefoane pe GSMArena: https://www.arenaev....141&idDrive3=45
Și căptușeală la capotă, btw. |
#103
Posted 15 February 2022 - 20:33

Nu ma deranjeaza faptul ca e minimalist in rest, aia e ok ... doar ca nu pare ca au gandit deloc estetic sau ergonomic cand au amplasat acea tableta. In rest sunt de acord cu tine ca pe RS-uri Skoda vine cu extra bling-bling-uri si elemente "sportive" care de obicei ma fac sa prefer interiorul unei versiuni Style unei versiuni (v)RS.
Dar nu ma convinge nici minimalismul asta gen Ioniq 5, adica e sec bordul ala. Am mai spus-o, unii producatori se straduie prea mult sa faca electricele sa arate radical diferit si de cele mai multe ori le fac uratele. |
#104
Posted 15 February 2022 - 23:02

#105
Posted 16 February 2022 - 10:22

Si mie mi se pare chiar "curat", nu stiu ce ai vrea, extra-capace decorative care sa faca accesul mai greu la orice? Repet, uită-te la Tesla sau Mach-e. Capitonajul nu reduce doar zgomotul, maschează și structura, oi fi inginer de structuri da' nu țin să văd bracheții de ranforsare a capotei, știu pe unde sunt.
De gustibus. Mie nu imi mai plac masinile cu interioare incarcate cu bling-bling. Apropo de "clanul MEB", înainte să fac DT cu ID.3 mi se părea complet aiurea ecranul ăla mai mic decât telefonul mobil, în realitate cred că m-am uitat o singură dată la el pentru că AVEA HUD! În materie de gusturi îmi place mai mult integrarea de la Enyaq decât la IDs, dar aș putea trăi cu micimea lui. Dar fără ecran în față și fără HUD, "viața e pustiu"! ![]() Edited by garett, 16 February 2022 - 10:26. |
|
#106
Posted 16 February 2022 - 10:25

Pe partea realistica, viteza este in campul vizual asa cum e acum, nu e problema. Dar un HUD as fi apreciat si eu, clar, mai ales astea noi cu AR, care iti deseneaza sageti si alte informatii pe unde trebuie sa mergi sau pe unde se intampla lucruri.
|
#107
Posted 16 February 2022 - 10:27

E în marginea câmpului vizual, o vezi, cumva, dar nu e în față. Iar AR-ul, da, face toți banii!
Cel mai utilă mi se pare avertizarea de unghi mort în HUD, tbh. Edited by garett, 16 February 2022 - 10:28. |
#108
Posted 16 February 2022 - 12:16

Acces la ce? În afară de pus "zeamă de parbriz" nu vreau să umblu la nici o mașină! Eu astept mai mult pragmatism de la o masina, cu atat mai mult de la o Skoda. Si la Octavia PHEV de exemplu am criticat faptul ca venea cu roti de minim 18", o chestie complet inutila si care ii mareste pretul fara rost (in conditiile in care nici macar Passatul sau Superb-ul PHEV nu veneau cu minim 18" ci cu 17"). Intre timp au facut si pe Octavia default 17" pe PHEV, ca era ciudat sa vina cu mai mult decat Superb. Poti lasa chestii de genul asta la optionale si sa pornesti pretul de mai jos. Cu cat vor avea mai putine fitze in program, cu atat va fi mai bine pentru consumator. Alta chestie enervanta la electrice e limitarea electronica a vitezei maxime la 160 km/h (la tot mai multe modele). Nu ca as fi eu genul care sa merg cu 200 (o singura data i-am dat la actuala pana la 200), dar 160 atingi intr-o depasire mai viguroasa ... lasa limita macar la 180 sau si mai bine las-o sa mearga cat poate, ca n-am de gand sa merg prea des cu 180-200 oricum, dar nu pune limitari fara rost. Bine, la Coupe RS au pus limita la 180, dar restul Enyaq-urilor sunt limitate la 160. Edited by utopium, 16 February 2022 - 12:17. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users