Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...
 Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?
 

S.U.V. mania - de unde a pornit?

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
100 replies to this topic

#91
__-__

__-__

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 303
  • Înscris: 30.11.2021
Asta in ce film SF ?
Dupa asta cu un SUV are CX si aerodinamica mai bune ca un sedan ce urmeaza, ca are consum mai mic ? 😂😂😂

#92
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,447
  • Înscris: 04.05.2006

 raducut123, on 27 ianuarie 2022 - 00:02, said:


Majoritatea suv-urilor au Cx-ul mult mai mic decat al sedanurilor!Vrei sa-ti desenez sa intelegi de ce?Sau ,...e clar?
Lasam și noi aroganta acasă când ieșim in public? Ca nu cred ca ne permitem sa ne tragem de sireturi chiar așa cu oricine și oricum.

Și ca sa îți răspund, Cx-ul este doar una dintre variabilele care definesc dinamica unei mașini. Dacă pui de exemplu suficientă putere (si cuplu) si aderentă pe un cub cu latura de 3 metri, poate sa bată pe 400m un turism cu Cx cât mai apropiat de ideal.


 __-__, on 27 ianuarie 2022 - 08:30, said:

Asta in ce film SF ?
Dupa asta cu un SUV are CX si aerodinamica mai bune ca un sedan ce urmeaza, ca are consum mai mic ? 😂😂😂

Lasa-l ca a auzit el ceva, dar a priceput pe dos ;)

Edited by richelieu, 27 January 2022 - 13:28.


#93
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 29.01.2008
Sedanurile sunt mai bune decât SUV-urile și crossoverele? OK.
Am avut sedan (Opel Vectra C 1.8 16V), acum am crossover (Captur 0.9TCe).
Consum mediu: Vectra 8,2-8,4; Captur 6,7-7 l/100km, același șofer și stil de conducere. Avantaj Captur.
Portbagaj: la geamantane, genți și bagaje mici a încăput în portbagaj la Captur cu planșeta scoasă tot ce a încăput în portbagaj la Vectra, dar în portbagaj la Vectra au încăput doar două anvelope 205/60R16, în timp ce la Captur au încăput toate 4. Avantaj Captur.
Parcare: în locuri unde cu Vectra trebuia să fiu atent să nu frec bordura cu bara față, cu Capturul trebuia să fiu atent să nu urc cu totul pe bordură. Locuri unde cu Vectra nu am avut loc să parchez și a trebuit să caut 15 minute alt loc de parcare, cu Capturul am parcat lejer. Avantaj Captur.
Ieșiri la iarbă verde: Captur intră ca nesimțitul în locuri unde Vectra mergea la limită sau mi-ar fi fost frică să nu rămân blocat. Avantaj Captur.
Mers pe autostradă: cu Captur am mers cu 5 persoane + bagaje lejer cu 160 km/h; cu Vectra am mers peste 190. Avantaj Vectra (că nu am prins radar, altfel ar fi fost avantaj Captur - permisul). Contează mai puțin, că nu prea trec de 140 de regulă.
Demaraj: mai bun la Vectra decât la Captur, dar nu sunt pilot de curse. Oricum, avantaj Vectra.
Stabilitate în curbe: contrar așteptărilor, cam la fel (Vectra cu arcuri și amortizoare Kyb, nu originale). Egalitate.
Dotări: la Vectra în plus climatronic bi-zonă, oglindă interioară electrocromatică, ventilație pentru locurile spate, cotieră spate, ștergătoare de parbriz automate.
Tragem linie și iasă în avantaj Captur.
Când am luat Capturul puteam să iau la preț foarte apropiat Megane sedan: dimensiuni asemănătoare cu Vectra C, dar garda mai joasă, fără protecțiile de plastic pentru praguri, pentru bările față și spate, deci mai expus la lovituri la ieșiri la iarbă verde, iar portbagajul (500 litri) egal cu cel de la Vectra ca volum, dar cu formă neregulată (față de forma dreptunghiulară de la Vectra) și gura de încărcare mai mică decât la Vectra C. Față de Captur 0.9TCe, ar fi avut motorul 1.3TCe, mai puternic, dar cu injecție directă și filtru de particule (0.9TCe e cu injecție indirectă fără filtru de particule).
Pentru ce am eu nevoie, a fost mai potrivit Capturul. Am lăsat sedanurile pentru cei pasionați de așa ceva.

#94
Freaka-the-Disk

Freaka-the-Disk

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 06.10.2021

 richelieu, on 27 ianuarie 2022 - 13:25, said:

Dacă pui de exemplu suficientă putere (si cuplu) si aderentă pe un cub cu latura de 3 metri, poate sa bată pe 400m un turism cu Cx cât mai apropiat de ideal.


Cardinale, cu respect, dar discutia viza dinamica unui automobil. respectivul cub poate bate orice, dar asta doar pana la prima curba.

#95
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,447
  • Înscris: 04.05.2006
Pai tot cu respect, așa e.
Doar ca SUV-urile de top nu sunt cuburi :)
Și crede-ma, un X5M  de exemplu (sau orice SUV din zona respectiva), bate la orice, undeva la 80% dintre turisme. La orice mai puțin la costuri 😂😂

Discutam de dinamica, nu de spațiu de parcare și alte considerente de genul.

Am dat exemplul cu cubul doar ca sa înțeleagă omul ca Cx-ul singur nu îți spune nimic despre dinamica.

#96
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,211
  • Înscris: 05.06.2002

 richelieu, on 27 ianuarie 2022 - 17:52, said:

Doar ca SUV-urile de top nu sunt cuburi Posted Image
asta-i de top? :)

[ https://www.auto-data.net/images/f54/Mercedes-Benz-G-class-W463.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#97
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,447
  • Înscris: 04.05.2006
Nu dpdv dinamic. Doar dpdv bombardieristic 😂😂

#98
castiel97

castiel97

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 07.02.2020

 alin2pas, on 27 ianuarie 2022 - 15:05, said:

Sedanurile sunt mai bune decât SUV-urile și crossoverele? OK.
Am avut sedan (Opel Vectra C 1.8 16V), acum am crossover (Captur 0.9TCe).
Consum mediu: Vectra 8,2-8,4; Captur 6,7-7 l/100km, același șofer și stil de conducere. Avantaj Captur.
Portbagaj: la geamantane, genți și bagaje mici a încăput în portbagaj la Captur cu planșeta scoasă tot ce a încăput în portbagaj la Vectra, dar în portbagaj la Vectra au încăput doar două anvelope 205/60R16, în timp ce la Captur au încăput toate 4. Avantaj Captur.
Parcare: în locuri unde cu Vectra trebuia să fiu atent să nu frec bordura cu bara față, cu Capturul trebuia să fiu atent să nu urc cu totul pe bordură. Locuri unde cu Vectra nu am avut loc să parchez și a trebuit să caut 15 minute alt loc de parcare, cu Capturul am parcat lejer. Avantaj Captur.
Ieșiri la iarbă verde: Captur intră ca nesimțitul în locuri unde Vectra mergea la limită sau mi-ar fi fost frică să nu rămân blocat. Avantaj Captur.
Mers pe autostradă: cu Captur am mers cu 5 persoane + bagaje lejer cu 160 km/h; cu Vectra am mers peste 190. Avantaj Vectra (că nu am prins radar, altfel ar fi fost avantaj Captur - permisul). Contează mai puțin, că nu prea trec de 140 de regulă.
Demaraj: mai bun la Vectra decât la Captur, dar nu sunt pilot de curse. Oricum, avantaj Vectra.
Stabilitate în curbe: contrar așteptărilor, cam la fel (Vectra cu arcuri și amortizoare Kyb, nu originale). Egalitate.
Dotări: la Vectra în plus climatronic bi-zonă, oglindă interioară electrocromatică, ventilație pentru locurile spate, cotieră spate, ștergătoare de parbriz automate.
Tragem linie și iasă în avantaj Captur.
Când am luat Capturul puteam să iau la preț foarte apropiat Megane sedan: dimensiuni asemănătoare cu Vectra C, dar garda mai joasă, fără protecțiile de plastic pentru praguri, pentru bările față și spate, deci mai expus la lovituri la ieșiri la iarbă verde, iar portbagajul (500 litri) egal cu cel de la Vectra ca volum, dar cu formă neregulată (față de forma dreptunghiulară de la Vectra) și gura de încărcare mai mică decât la Vectra C. Față de Captur 0.9TCe, ar fi avut motorul 1.3TCe, mai puternic, dar cu injecție directă și filtru de particule (0.9TCe e cu injecție indirectă fără filtru de particule).
Pentru ce am eu nevoie, a fost mai potrivit Capturul. Am lăsat sedanurile pentru cei pasionați de așa ceva.

Dacă vrei spatiu nu-ti iei Sedan, comparația nu e ok, nici măcar cross-over sau sub, majoritatea au loc doar de doua plase de cumpărături din Lidl.. tot break-ul e baza aici.
Culmea, mai mulți cunoscuți care au avut aceleași mașini pe mâna Sedan și break au spus că break-ul se simte mai bine pe sosea.

Mie nu mi-au plăcut break-urile dar când trec pe la Dedeman / metro și văd cât încape în el nu-mi mai trebuie altceva.

#99
__-__

__-__

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 303
  • Înscris: 30.11.2021
Depinde de nevoile fiecaruia, eu am vrut break insa am luat sedan, iar sedanul are cel mai bun cx dintre toate variantele modelului respectiv.
Urmatoarea va fi probabil suv hibryd ca na, varsta, drumurile , etc.
Probabil ideal este breakul allroad insa au devenit din ce in ce mai rare.

#100
MBSL

MBSL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 16.11.2021
„De gustibus non est disputandum !”

Ar fi spus Cicero sau Seneca.

Fiecare este liber să aleagă modelul de autovehicul cel mai potrivit satisfacerii nevoilor lui,

#101
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,447
  • Înscris: 04.05.2006
Desigur, aici dezbatem posibilele motive care stau la baza alegerilor respective ;)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate