Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
S.U.V. mania - de unde a pornit?
Last Updated: Jan 30 2022 17:24, Started by
djl
, Jan 24 2022 15:28
·
0
#91
Posted 27 January 2022 - 08:30
Asta in ce film SF ?
Dupa asta cu un SUV are CX si aerodinamica mai bune ca un sedan ce urmeaza, ca are consum mai mic ? 😂😂😂 |
#92
Posted 27 January 2022 - 13:25
raducut123, on 27 ianuarie 2022 - 00:02, said: Majoritatea suv-urilor au Cx-ul mult mai mic decat al sedanurilor!Vrei sa-ti desenez sa intelegi de ce?Sau ,...e clar? Și ca sa îți răspund, Cx-ul este doar una dintre variabilele care definesc dinamica unei mașini. Dacă pui de exemplu suficientă putere (si cuplu) si aderentă pe un cub cu latura de 3 metri, poate sa bată pe 400m un turism cu Cx cât mai apropiat de ideal. __-__, on 27 ianuarie 2022 - 08:30, said:
Asta in ce film SF ? Dupa asta cu un SUV are CX si aerodinamica mai bune ca un sedan ce urmeaza, ca are consum mai mic ? 😂😂😂 Lasa-l ca a auzit el ceva, dar a priceput pe dos Edited by richelieu, 27 January 2022 - 13:28. |
#93
Posted 27 January 2022 - 15:05
Sedanurile sunt mai bune decât SUV-urile și crossoverele? OK.
Am avut sedan (Opel Vectra C 1.8 16V), acum am crossover (Captur 0.9TCe). Consum mediu: Vectra 8,2-8,4; Captur 6,7-7 l/100km, același șofer și stil de conducere. Avantaj Captur. Portbagaj: la geamantane, genți și bagaje mici a încăput în portbagaj la Captur cu planșeta scoasă tot ce a încăput în portbagaj la Vectra, dar în portbagaj la Vectra au încăput doar două anvelope 205/60R16, în timp ce la Captur au încăput toate 4. Avantaj Captur. Parcare: în locuri unde cu Vectra trebuia să fiu atent să nu frec bordura cu bara față, cu Capturul trebuia să fiu atent să nu urc cu totul pe bordură. Locuri unde cu Vectra nu am avut loc să parchez și a trebuit să caut 15 minute alt loc de parcare, cu Capturul am parcat lejer. Avantaj Captur. Ieșiri la iarbă verde: Captur intră ca nesimțitul în locuri unde Vectra mergea la limită sau mi-ar fi fost frică să nu rămân blocat. Avantaj Captur. Mers pe autostradă: cu Captur am mers cu 5 persoane + bagaje lejer cu 160 km/h; cu Vectra am mers peste 190. Avantaj Vectra (că nu am prins radar, altfel ar fi fost avantaj Captur - permisul). Contează mai puțin, că nu prea trec de 140 de regulă. Demaraj: mai bun la Vectra decât la Captur, dar nu sunt pilot de curse. Oricum, avantaj Vectra. Stabilitate în curbe: contrar așteptărilor, cam la fel (Vectra cu arcuri și amortizoare Kyb, nu originale). Egalitate. Dotări: la Vectra în plus climatronic bi-zonă, oglindă interioară electrocromatică, ventilație pentru locurile spate, cotieră spate, ștergătoare de parbriz automate. Tragem linie și iasă în avantaj Captur. Când am luat Capturul puteam să iau la preț foarte apropiat Megane sedan: dimensiuni asemănătoare cu Vectra C, dar garda mai joasă, fără protecțiile de plastic pentru praguri, pentru bările față și spate, deci mai expus la lovituri la ieșiri la iarbă verde, iar portbagajul (500 litri) egal cu cel de la Vectra ca volum, dar cu formă neregulată (față de forma dreptunghiulară de la Vectra) și gura de încărcare mai mică decât la Vectra C. Față de Captur 0.9TCe, ar fi avut motorul 1.3TCe, mai puternic, dar cu injecție directă și filtru de particule (0.9TCe e cu injecție indirectă fără filtru de particule). Pentru ce am eu nevoie, a fost mai potrivit Capturul. Am lăsat sedanurile pentru cei pasionați de așa ceva. |
#94
Posted 27 January 2022 - 16:07
richelieu, on 27 ianuarie 2022 - 13:25, said:
Dacă pui de exemplu suficientă putere (si cuplu) si aderentă pe un cub cu latura de 3 metri, poate sa bată pe 400m un turism cu Cx cât mai apropiat de ideal. Cardinale, cu respect, dar discutia viza dinamica unui automobil. respectivul cub poate bate orice, dar asta doar pana la prima curba. |
#95
Posted 27 January 2022 - 17:52
Pai tot cu respect, așa e.
Doar ca SUV-urile de top nu sunt cuburi Și crede-ma, un X5M de exemplu (sau orice SUV din zona respectiva), bate la orice, undeva la 80% dintre turisme. La orice mai puțin la costuri 😂😂 Discutam de dinamica, nu de spațiu de parcare și alte considerente de genul. Am dat exemplul cu cubul doar ca sa înțeleagă omul ca Cx-ul singur nu îți spune nimic despre dinamica. |
#96
Posted 27 January 2022 - 18:50
richelieu, on 27 ianuarie 2022 - 17:52, said:
Doar ca SUV-urile de top nu sunt cuburi [ https://www.auto-data.net/images/f54/Mercedes-Benz-G-class-W463.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#98
Posted 29 January 2022 - 18:04
alin2pas, on 27 ianuarie 2022 - 15:05, said:
Sedanurile sunt mai bune decât SUV-urile și crossoverele? OK. Am avut sedan (Opel Vectra C 1.8 16V), acum am crossover (Captur 0.9TCe). Consum mediu: Vectra 8,2-8,4; Captur 6,7-7 l/100km, același șofer și stil de conducere. Avantaj Captur. Portbagaj: la geamantane, genți și bagaje mici a încăput în portbagaj la Captur cu planșeta scoasă tot ce a încăput în portbagaj la Vectra, dar în portbagaj la Vectra au încăput doar două anvelope 205/60R16, în timp ce la Captur au încăput toate 4. Avantaj Captur. Parcare: în locuri unde cu Vectra trebuia să fiu atent să nu frec bordura cu bara față, cu Capturul trebuia să fiu atent să nu urc cu totul pe bordură. Locuri unde cu Vectra nu am avut loc să parchez și a trebuit să caut 15 minute alt loc de parcare, cu Capturul am parcat lejer. Avantaj Captur. Ieșiri la iarbă verde: Captur intră ca nesimțitul în locuri unde Vectra mergea la limită sau mi-ar fi fost frică să nu rămân blocat. Avantaj Captur. Mers pe autostradă: cu Captur am mers cu 5 persoane + bagaje lejer cu 160 km/h; cu Vectra am mers peste 190. Avantaj Vectra (că nu am prins radar, altfel ar fi fost avantaj Captur - permisul). Contează mai puțin, că nu prea trec de 140 de regulă. Demaraj: mai bun la Vectra decât la Captur, dar nu sunt pilot de curse. Oricum, avantaj Vectra. Stabilitate în curbe: contrar așteptărilor, cam la fel (Vectra cu arcuri și amortizoare Kyb, nu originale). Egalitate. Dotări: la Vectra în plus climatronic bi-zonă, oglindă interioară electrocromatică, ventilație pentru locurile spate, cotieră spate, ștergătoare de parbriz automate. Tragem linie și iasă în avantaj Captur. Când am luat Capturul puteam să iau la preț foarte apropiat Megane sedan: dimensiuni asemănătoare cu Vectra C, dar garda mai joasă, fără protecțiile de plastic pentru praguri, pentru bările față și spate, deci mai expus la lovituri la ieșiri la iarbă verde, iar portbagajul (500 litri) egal cu cel de la Vectra ca volum, dar cu formă neregulată (față de forma dreptunghiulară de la Vectra) și gura de încărcare mai mică decât la Vectra C. Față de Captur 0.9TCe, ar fi avut motorul 1.3TCe, mai puternic, dar cu injecție directă și filtru de particule (0.9TCe e cu injecție indirectă fără filtru de particule). Pentru ce am eu nevoie, a fost mai potrivit Capturul. Am lăsat sedanurile pentru cei pasionați de așa ceva. Dacă vrei spatiu nu-ti iei Sedan, comparația nu e ok, nici măcar cross-over sau sub, majoritatea au loc doar de doua plase de cumpărături din Lidl.. tot break-ul e baza aici. Culmea, mai mulți cunoscuți care au avut aceleași mașini pe mâna Sedan și break au spus că break-ul se simte mai bine pe sosea. Mie nu mi-au plăcut break-urile dar când trec pe la Dedeman / metro și văd cât încape în el nu-mi mai trebuie altceva. |
#99
Posted 29 January 2022 - 18:09
Depinde de nevoile fiecaruia, eu am vrut break insa am luat sedan, iar sedanul are cel mai bun cx dintre toate variantele modelului respectiv.
Urmatoarea va fi probabil suv hibryd ca na, varsta, drumurile , etc. Probabil ideal este breakul allroad insa au devenit din ce in ce mai rare. |
#100
Posted 30 January 2022 - 06:44
„De gustibus non est disputandum !”
Ar fi spus Cicero sau Seneca. Fiecare este liber să aleagă modelul de autovehicul cel mai potrivit satisfacerii nevoilor lui, |
|
#101
Posted 30 January 2022 - 17:24
Desigur, aici dezbatem posibilele motive care stau la baza alegerilor respective
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users