Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Joc Drone

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri
 Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 

S.U.V. mania - de unde a pornit?

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
100 replies to this topic

#37
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Erata, era sec 18 fiind vorba de 1769 Cugnot.
Insa exista picturi murale din Egiptul antic care redau vehicule cu aburi.

Edited by loock, 24 January 2022 - 19:11.


#38
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostBaXXXon, on 24 ianuarie 2022 - 15:41, said:

In Suv urci ca sa intri si cobori ca sa iesi , din autoturismele joase , urci ca sa iesi si cobori ca sa intri. Care dintre utilizatori crezi ca-si f*t genunchii mai repede ?!

oricum sare si la urcare si la coborare ! Foloseste picioarele din spate pe post de arcuri.

Mania SUV  a pornit de la faptul ca Drumurile sunt naspa plin de gropi (si peste tot nu doar aici) !  
Deci trebuie o roata mai mare sa treci peste gropi, atunci implica altfel de masina !  Totusi vrem ca masina sa fie si Sportiva, deci de aici  S din  SUV.
Si  utilitara, adica  daca vrei sa poti arunca in Bena, orice ,   dar ulterior bena sa transformat in  Haion,  dar aceeasi idee, sa incapa multe.
Plus siguranta:   vezi daca un Suv face accident cu un sedan cine iese mai bine? Unde esti mai in siguranta? Cred ca in Suv !

Deci toti vor  Mini Tren-ulete  cu roti cat mai mari. Mai ales femeile care se simt " mai protejate"  si barbatii  " mai masculini" - ca "pot oferi o masina care protejeaza femeia/familia" si  au masina Sportiva Utilitara , cu Roti  Mari !!!

si am uitat sa mentionez: este un Americanism important in  Europa de ceva timp.  Daca va uitati la Asiatici sau Africani,  ei prefera altfel de masini ( sedan, si tot sedan) ...

#39
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,471
  • Înscris: 04.05.2006

View Postloock, on 24 ianuarie 2022 - 19:11, said:

Erata, era sec 18 fiind vorba de 1769 Cugnot.
Insa exista picturi murale din Egiptul antic care redau vehicule cu aburi.

Da, 18…dar oricum îmi scosesem din minte autovehiculele cu abur :)

#40
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,235
  • Înscris: 05.06.2002

View Postloock, on 24 ianuarie 2022 - 19:11, said:

Insa exista picturi murale din Egiptul antic care redau vehicule cu aburi.
si cu extraterestri. am vazut eu la tv. :P

#41
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,928
  • Înscris: 11.07.2016
Cred ca primul SUV "adevarat", adica o masina care nu era de teren, dar vroia sa semene cu una a fost Renaultul Scenic (aparut prin 1996) urmat de varianta 4x4 = Renault RX4 (aparut in 1999 sau 2000).
Pana atunci nu prea existau suv-uri...erau autoturisme de teren, cu tractiune 4x4, mai spartane ca dotari...

Edited by Malus_Dacus, 24 January 2022 - 20:51.


#42
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postloock, on 24 ianuarie 2022 - 19:11, said:


Insa exista picturi murale din Egiptul antic care redau vehicule cu aburi.
Full de full fără piele, știm.

#43
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,558
  • Înscris: 12.10.2005

View Postrichelieu, on 24 ianuarie 2022 - 18:34, said:

Cine știe ce înseamnă un SUV, și-l ia pentru avantajele lui, ca are destule.

Are si niste dezavantaje pentru aia care nu locuiesc in zone unde offroad-ul e un must have. Aerodinamica de cutie de pantofi, consum pe masura, nu neaparat ai spatiu mai mult in SUV iar daca e ceva mai vechi nici macar siguranta nu e ce trebuie, vorba aia, dupa impact masina era intreaga dar ocupantii au devenit bulion cu carne. Ma refer la SUV-uri pe bune, nu chestii crossover gen clasa mica pe tocuri.

De ce sunt la moda? Pentru ca figuratie, daca vorbim de oras! 8 din 10 X5-uri, Land Rover, G Class etc sunt conduse de pitzi de 1 metru 50 care se uita la drum pe sub volan ca sa vada ceva sau de Karens care-si cara boracii la scoala cu o chestie de 2 tone jumate. Mai nou e si mai rau, vad o gramada de Ford-uri Ranger sau Dodge RAM la oameni care n-au de carat decat eventual 2 baxuri de apa si o plasa de la supermarket si care daca ies din oras oricum nu merg pe forestiere, doar pe nationale sau autostrada. Oh well... Posted Image

#44
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,192
  • Înscris: 12.09.2013
sincer, mie nu imi plac suv-urile!Vezi ceva mai de sus in suv, e adevarat....dar aerodinamica e de toata jena!Senzatia de barca....In fine...Probabil ca la 65 de ani, daca ii mai apuc, imi iau si eu unul ca se urca si se coboara mai usor!

#45
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,235
  • Înscris: 05.06.2002
pusca mea... daca ai o lada niva si imi spui ca ai nevoie de masina de teren, te cred. daca vii cu un suv care costa o caciula de bani, limo like, pe care daca-l zgarii faci AVC la gandul cat o sa te coste reparatia am sa te rog sa ma scuzi. in plus, 99% din suv-urile de pe sosele n-au capabilitati reale off-road...

#46
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu singurul dezavantaj as vedea consumul. Si preturile la cauciuce!
In rest are multiple avantaje.

De pe wiki: There is no universally accepted definition of the sport utility vehicle.[5] Dictionaries, automotive experts, and journalists use varying wordings and defining characteristics, in addition to regional variations of usage by both the media and the general public. The auto industry also has not settled on one definition of the SUV.[5]
The actual term "Sport Utility Vehicle" did not come into wide popular usage until the late 1980s. Before then, such vehicles were marketed as four-wheel drives, jeeps, station wagons, or other monikers.

Numa ca SUV -urile noastre "moderne" nu prea sunt 4 wheel drive. Station wagoon (break)  nici atat !

#47
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 02.06.2021

View PostAndreysc7, on 24 ianuarie 2022 - 15:38, said:



Si eu ma gandesc sa imi iau un SUV , pentru siguranta celui mic + spatiu

Inseamna ca astepti cu sufletul la gura BMW X8 si X9 si dupa BMW X Autobuz. Din ce am vazut in trafic, cam saraci romanii, nu.s prea multe X7, iar treaba cu siguranta nu tine...vreti siguranta in caz ca faceti prostii si sa nu muriti o data cu nevinovatii de pe contrasens. Ca daca s.ar conduce prudent, poti trai o viata linistita si in Matiz, dar te omoara unu' d'asta cu masina cumparata pentru siguranta

#48
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
In SUA station wagon au existat de prin 1934 si erau mari ca niste SUVuri mari, am scris mai sus de Suburban, Bronco, si apoi japoneze Bushmaster, etc.

Exista si modele wagon/variant 4x4 mici facute din sedan/berlina.
Renault 12 Sinpar 4x4 a castigat raliuri celebre.
Si Dacia a facut un prototip de 1310 Break 4x4 cu mecanica de ARO...
Si exista desigur si de la alte firme, si BMW X drive si Mercedes si Porsche si multe altele.

Legat de SUVurile de azi, nu toate dar destul de multe au si versiuni 4x4.
Unele din cele 4x4 au performante reduse de offroad, altele sunt decente.
Si Duster are varianta 4x4 inca de la prima generatie, cu performante chiar respectabile, dar nu prea e cumparata respectiva varianta pt. ca are un pret care se apropie de masini mai bune de la alte branduri.



#49
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,567
  • Înscris: 05.11.2009
sa ne spuna aia mai in varsta: e adevarat ca de la o varsta incolo preferi un suv, pentru ca intrii mai usor in el,fiind mai inalt? bine.. nu vorbim de masini inalte de neam prost ci suv-urile compacte, care au pragul ceva mai sus si in care urci, nu cobori..

#50
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 02.06.2021
Vanitty, dar cum se face ca romanii mai in varsta nu se muta si la casa, cu garaj ca anexa a casei,ca la bloc exista si riscul sa mai urci pe scari + distanta mare de la masina pana la apartamant?

#51
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007

View Postrim80, on 24 ianuarie 2022 - 18:09, said:

N-ar fi atunci mai bun un Hummer? Asta da masina, siguranta pasiva cat incape.


Doar cadou daca as primi, si asa l-as vinde direct. Mai rar asa masina urata care sa si coste ceva bani, pur si simplu nu as vedea sensul sa conduc asa ceva.

Edited by giuliani, 24 January 2022 - 23:30.


#52
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
eu as schimba cu seria 5 :)

#53
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,471
  • Înscris: 04.05.2006

View PostAWE, on 24 ianuarie 2022 - 21:25, said:



Are si niste dezavantaje
Bineînțeles ca are, însă cei care le aleg rațional, le aleg pentru avantajele lor :). Nu exista lucru sa abia doar avantaje, alegi punând in balanța și văzând care îți convine mai mult. Pentru mine, singurul dezavantaj notabil este ținuta de drum, care ar fi putut fi compensata cu o suspensie adaptiva. Am condus un X5 cu așa ceva și cu mâna pe inima spun ca nu sunt multe turisme care se țin mai bine pe sosea. Însă costa mult, reparațiile sunt scumpe și nu e un must have pentru mine, pentru ca nu conduc sportiv. Însă spațiul interior, este mult mai mare decât la turismul echivalent și mai e și poziția la volan complet diferită și mult mai comoda la drumuri lungi. Iar eu fac drumuri lungi destul de des.
Iar pentru oras, mi-am cumpărat o Honda Insight. Nu ca m-as descurca mai bine cu ea ca e mai mică, dar un tren de rulare complicat și cu multe elemente in miscare, e predispus mult mai mult  defectării, in regimul tranzitoriu al orașului, iar o cutie de transfer costa cât am dat eu pe amărâta aia de Honda :lol:

#54
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Pentru ca industria vrea sa vanda iar marketingul creeaza nevoile. Asta se intampla de jumatate de secol, nu de acum. La fel si in industria auto. Oamenii nu-si cumpara tot timpul turisme asa ca promovezi ceva mai mare, mai sigur, mai confortabil, statut social, si oamenii se inghesuie sa cumpere. Si cum nu cumperi camioneta pentru statut social ii spui SUV si se vinde. Iar daca SUV-ul e prea scump si strazile prea inguste inalti turismele si le botezi "crossover". Pentru ca brusc au inceput sa creasca bordurile, sa apara schimbari climatice si sa fim mai grasi si sa nu ne putem da jos din turism cumparam crossover, pentru ca daca tot suntem "eco" si am facut motoarele mai eficiente de ce sa nu stricam aerodinamica si sa nu aducem consumul la nivelul anilor '90? Posted Image

Edited by spooky51, 25 January 2022 - 09:22.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate