Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
S.U.V. mania - de unde a pornit?
Last Updated: Jan 30 2022 17:24, Started by
djl
, Jan 24 2022 15:28
·
0
#37
Posted 24 January 2022 - 19:11
Erata, era sec 18 fiind vorba de 1769 Cugnot.
Insa exista picturi murale din Egiptul antic care redau vehicule cu aburi. Edited by loock, 24 January 2022 - 19:11. |
#38
Posted 24 January 2022 - 20:01
BaXXXon, on 24 ianuarie 2022 - 15:41, said:
In Suv urci ca sa intri si cobori ca sa iesi , din autoturismele joase , urci ca sa iesi si cobori ca sa intri. Care dintre utilizatori crezi ca-si f*t genunchii mai repede ?! oricum sare si la urcare si la coborare ! Foloseste picioarele din spate pe post de arcuri. Mania SUV a pornit de la faptul ca Drumurile sunt naspa plin de gropi (si peste tot nu doar aici) ! Deci trebuie o roata mai mare sa treci peste gropi, atunci implica altfel de masina ! Totusi vrem ca masina sa fie si Sportiva, deci de aici S din SUV. Si utilitara, adica daca vrei sa poti arunca in Bena, orice , dar ulterior bena sa transformat in Haion, dar aceeasi idee, sa incapa multe. Plus siguranta: vezi daca un Suv face accident cu un sedan cine iese mai bine? Unde esti mai in siguranta? Cred ca in Suv ! Deci toti vor Mini Tren-ulete cu roti cat mai mari. Mai ales femeile care se simt " mai protejate" si barbatii " mai masculini" - ca "pot oferi o masina care protejeaza femeia/familia" si au masina Sportiva Utilitara , cu Roti Mari !!! si am uitat sa mentionez: este un Americanism important in Europa de ceva timp. Daca va uitati la Asiatici sau Africani, ei prefera altfel de masini ( sedan, si tot sedan) ... |
#39
Posted 24 January 2022 - 20:26
#40
Posted 24 January 2022 - 20:27
#41
Posted 24 January 2022 - 20:50
Cred ca primul SUV "adevarat", adica o masina care nu era de teren, dar vroia sa semene cu una a fost Renaultul Scenic (aparut prin 1996) urmat de varianta 4x4 = Renault RX4 (aparut in 1999 sau 2000).
Pana atunci nu prea existau suv-uri...erau autoturisme de teren, cu tractiune 4x4, mai spartane ca dotari... Edited by Malus_Dacus, 24 January 2022 - 20:51. |
#42
Posted 24 January 2022 - 21:14
#43
Posted 24 January 2022 - 21:25
richelieu, on 24 ianuarie 2022 - 18:34, said:
Cine știe ce înseamnă un SUV, și-l ia pentru avantajele lui, ca are destule. Are si niste dezavantaje pentru aia care nu locuiesc in zone unde offroad-ul e un must have. Aerodinamica de cutie de pantofi, consum pe masura, nu neaparat ai spatiu mai mult in SUV iar daca e ceva mai vechi nici macar siguranta nu e ce trebuie, vorba aia, dupa impact masina era intreaga dar ocupantii au devenit bulion cu carne. Ma refer la SUV-uri pe bune, nu chestii crossover gen clasa mica pe tocuri. De ce sunt la moda? Pentru ca figuratie, daca vorbim de oras! 8 din 10 X5-uri, Land Rover, G Class etc sunt conduse de pitzi de 1 metru 50 care se uita la drum pe sub volan ca sa vada ceva sau de Karens care-si cara boracii la scoala cu o chestie de 2 tone jumate. Mai nou e si mai rau, vad o gramada de Ford-uri Ranger sau Dodge RAM la oameni care n-au de carat decat eventual 2 baxuri de apa si o plasa de la supermarket si care daca ies din oras oricum nu merg pe forestiere, doar pe nationale sau autostrada. Oh well... |
#44
Posted 24 January 2022 - 22:16
sincer, mie nu imi plac suv-urile!Vezi ceva mai de sus in suv, e adevarat....dar aerodinamica e de toata jena!Senzatia de barca....In fine...Probabil ca la 65 de ani, daca ii mai apuc, imi iau si eu unul ca se urca si se coboara mai usor!
|
#45
Posted 24 January 2022 - 22:21
pusca mea... daca ai o lada niva si imi spui ca ai nevoie de masina de teren, te cred. daca vii cu un suv care costa o caciula de bani, limo like, pe care daca-l zgarii faci AVC la gandul cat o sa te coste reparatia am sa te rog sa ma scuzi. in plus, 99% din suv-urile de pe sosele n-au capabilitati reale off-road...
|
#46
Posted 24 January 2022 - 22:26
Eu singurul dezavantaj as vedea consumul. Si preturile la cauciuce!
In rest are multiple avantaje. De pe wiki: There is no universally accepted definition of the sport utility vehicle.[5] Dictionaries, automotive experts, and journalists use varying wordings and defining characteristics, in addition to regional variations of usage by both the media and the general public. The auto industry also has not settled on one definition of the SUV.[5] The actual term "Sport Utility Vehicle" did not come into wide popular usage until the late 1980s. Before then, such vehicles were marketed as four-wheel drives, jeeps, station wagons, or other monikers. Numa ca SUV -urile noastre "moderne" nu prea sunt 4 wheel drive. Station wagoon (break) nici atat ! |
|
#47
Posted 24 January 2022 - 23:08
Andreysc7, on 24 ianuarie 2022 - 15:38, said: Si eu ma gandesc sa imi iau un SUV , pentru siguranta celui mic + spatiu Inseamna ca astepti cu sufletul la gura BMW X8 si X9 si dupa BMW X Autobuz. Din ce am vazut in trafic, cam saraci romanii, nu.s prea multe X7, iar treaba cu siguranta nu tine...vreti siguranta in caz ca faceti prostii si sa nu muriti o data cu nevinovatii de pe contrasens. Ca daca s.ar conduce prudent, poti trai o viata linistita si in Matiz, dar te omoara unu' d'asta cu masina cumparata pentru siguranta |
#48
Posted 24 January 2022 - 23:10
In SUA station wagon au existat de prin 1934 si erau mari ca niste SUVuri mari, am scris mai sus de Suburban, Bronco, si apoi japoneze Bushmaster, etc.
Exista si modele wagon/variant 4x4 mici facute din sedan/berlina. Renault 12 Sinpar 4x4 a castigat raliuri celebre. Si Dacia a facut un prototip de 1310 Break 4x4 cu mecanica de ARO... Si exista desigur si de la alte firme, si BMW X drive si Mercedes si Porsche si multe altele. Legat de SUVurile de azi, nu toate dar destul de multe au si versiuni 4x4. Unele din cele 4x4 au performante reduse de offroad, altele sunt decente. Si Duster are varianta 4x4 inca de la prima generatie, cu performante chiar respectabile, dar nu prea e cumparata respectiva varianta pt. ca are un pret care se apropie de masini mai bune de la alte branduri. |
#49
Posted 24 January 2022 - 23:11
sa ne spuna aia mai in varsta: e adevarat ca de la o varsta incolo preferi un suv, pentru ca intrii mai usor in el,fiind mai inalt? bine.. nu vorbim de masini inalte de neam prost ci suv-urile compacte, care au pragul ceva mai sus si in care urci, nu cobori..
|
#50
Posted 24 January 2022 - 23:24
Vanitty, dar cum se face ca romanii mai in varsta nu se muta si la casa, cu garaj ca anexa a casei,ca la bloc exista si riscul sa mai urci pe scari + distanta mare de la masina pana la apartamant?
|
#51
Posted 24 January 2022 - 23:29
rim80, on 24 ianuarie 2022 - 18:09, said:
N-ar fi atunci mai bun un Hummer? Asta da masina, siguranta pasiva cat incape. Doar cadou daca as primi, si asa l-as vinde direct. Mai rar asa masina urata care sa si coste ceva bani, pur si simplu nu as vedea sensul sa conduc asa ceva. Edited by giuliani, 24 January 2022 - 23:30. |
|
#53
Posted 25 January 2022 - 06:38
AWE, on 24 ianuarie 2022 - 21:25, said: Are si niste dezavantaje Iar pentru oras, mi-am cumpărat o Honda Insight. Nu ca m-as descurca mai bine cu ea ca e mai mică, dar un tren de rulare complicat și cu multe elemente in miscare, e predispus mult mai mult defectării, in regimul tranzitoriu al orașului, iar o cutie de transfer costa cât am dat eu pe amărâta aia de Honda |
#54
Posted 25 January 2022 - 09:21
Pentru ca industria vrea sa vanda iar marketingul creeaza nevoile. Asta se intampla de jumatate de secol, nu de acum. La fel si in industria auto. Oamenii nu-si cumpara tot timpul turisme asa ca promovezi ceva mai mare, mai sigur, mai confortabil, statut social, si oamenii se inghesuie sa cumpere. Si cum nu cumperi camioneta pentru statut social ii spui SUV si se vinde. Iar daca SUV-ul e prea scump si strazile prea inguste inalti turismele si le botezi "crossover". Pentru ca brusc au inceput sa creasca bordurile, sa apara schimbari climatice si sa fim mai grasi si sa nu ne putem da jos din turism cumparam crossover, pentru ca daca tot suntem "eco" si am facut motoarele mai eficiente de ce sa nu stricam aerodinamica si sa nu aducem consumul la nivelul anilor '90?
Edited by spooky51, 25 January 2022 - 09:22. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users