Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 

Profesorii în greva, iar.

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
172 replies to this topic

#163
redbotos

redbotos

    Productiv

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,141
  • Înscris: 01.03.2015

View Postflorinel, on 23 ianuarie 2022 - 08:18, said:

Hai sa generalizam. Ca asa ne place.

Daca in unele scoli exista suplinitori prosti, inseamna ca toti profesorii sunt la fel.

E cam ca si cum ai spune ca ai intalnit un cersetor pe strada, deci toti romanii sunt cersetori. La fel, daca niste popi au violat copii - clar, toti popii sunt violatori de copii.
Pe acelasi principiu, daca iti prezint un profesor exceptional - inseamna ca toti sunt asa.

Am vazut ca ai scris mai devreme cu mare mandrie cum ai adunat niste elevi in jurul tau si cum i-ai invatat tu despre motoare. Cum s-ar zice, ne-ai demonstrat ca ai talent mai mult decat un profesor. Adica stii tu mai bine cum trebuie facut.
Ce altceva mai stii tu atat de bine?
Motoare, nu? Pai, e simplu - hai sa te combin la un salariu de 2 ori mai mare decat ai acum, poate chiar de 3 ori mai mare. O sa ai de facut exact ce i-ai invatat pe elevii aia - motoare diesel cu dpf si adblue, motoare GPL, transmisii mecanice, powershift si CVT; diagnoza; diverse hidraulice. Vorbim de la chestii simple, gen diagnosticat/inlocuit senzori, injectoare...si pana la ceva mai complexe, care necesita desfacerea completa a motorului, rectificare, honuire; reparatii la cota superioara..+ reparatii de transmisii care necesita efectuarea unor jocuri cu comparatorul si urma de ceara.
Bineinteles, se da proba de lucru - diagnoza si reparatia unui defect.

Te bagi?
Bun. Sa zicem ca știi 99% specialitate, gen mecanica.
Ok?
Cum le insuflii, atragi, le explici pe înțelesul lor asta?
Ai dăruire, te străduiești, le explici cum trebuie sa ii atragi spre a înțelege mecanica, astfel din mana ta sa iasă oameni bine pregătiți pentru viitor, ori te doare la basca, vorba unui user "la bugetari timpul trece, leafa merge..."

Tu nu înțelegi gravitatea problemei.
Sa zicem ca un om ajunge cadru didactic.
La acel învățător, sa zicem, ia o grupa de copii cam 15 ar fi o medie, care ii pregătește timp de 4 ani.
La 40 de ani de învățământ ar venii cu 150 de copii educati.
Acuma câți din învățători își fac treaba? Sa zicem ca 90%.
Numai 10% dacă vin la servici în scârbă și se comporta cu aceeași scârbă fata de copii e un dezastru.
Doar 10% zic, dar mie teama ca e mult mai mult.



#164
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,111
  • Înscris: 29.06.2005
Ai gresit din start.
1. Cine crede ca stie 99% din ceva - ala e un habarnist. Cu cat stii mai mult cu atat intelegi ca tot timpul ai ceva de invatat.
2. Cum inveti, insufli...etc? NU cu materia si metodele dictate de la minister. As putea sa revin la metafora cu batutul cuielor cu bormasina, da` nu-s convins ca intelegi ce spun.
O sa  incerc o chestie diferita, sa vedem daca asa intelegi:
In semestrul X, programa de la minister iti dicteaza (impune...etc) sa predai inlocuirea unui injector.
Programa aia, dictata, suna cam asa: " In cele 10 ore ale semestrului X elevul trebuie sa stie cum se schimba injectorul. Pentru asta, aveti de facut urmatoarele:
- Ora nr1. Se predau notiuni despre microgram. Predarea se face prin metoda directa, cu exemplu la tabla si formula de calcul/transformare. La sfarsitul orei elevii trebuie sa stie totul despre microgram
- Ora nr2. Se predau notiuni despre etansari. Predare se face prin metoda indirecta, prin intrebari si raspunsuri. La sfarsitul orei elevii trebuie sa stie totul despre etansari, tipuri, materiale utilizate, avantaje/dezavantaje raportat la substante/temperaturi...etc
- Ora nr3. Se predau notiuni despre presiune si modalitati de obtinere. Predare prin metoda exemplului. La sfarsitul orei elevii trebuie sa stie pompe in linie, rotative, de inalta presiune, pompe duze, unitati de masura a presiunii, sisteme de control a acesteia...etc
- Ora nr4. Senzori si importanta lor........
- Ora nr5. Analiza semnalelor de la senzori, ECU...etc
- Ora nr6. Injectorul. Tipuri constructive, avantaje si dezavantaje...etc
- Ora nr7. Sisteme de fixare,
- Ora nr8. Montaj si demontare, scule utilizate...etc
- Ora nr9. Recapitulare
- Ora nr10. Evaluare (teza/lucrare/ascultare...etc)
Fiecare punct de mai sus are impusa metoda de predare cam ca la orele 1-3 + ce trebuie sa obtii la sfarsitul orei.

Profesorul primeste programa de la minister si pentru fiecare ora trebuie sa faca plan de lectie, fise de lucru si alte hartii.
Planul de lectie, care are vreo 3-5 pagini se rezuma cam asa:
- Pentru semestrul X, ora nr1 la mecanica trebuie sa predau elevului microgramul. La sfarsitul orei elevul trebuie sa intelega si sa foloseasca corect notiunea de microgram
Voi preda folosind metoda directa. O sa le desenez la tabla, o sa-i scot la tabla pentru exemplificare, o sa le pun intrebari si astept de la ei raspunsuri.
Intrebarile pe care le voi pune sunt:
a. , b. , c....etc
Pentru intrebarea a - astept raspunsurile 1, 2, 3
pentru intrebarea b - astept raspunsurile....
Si asa mai departe.
In ultimele 10 minute din ora...recapitulez cu elevii notiunile.
Prin predarea orei, prin metoda directa, doresc sa obtin urmatoarele:
- elevul sa stie ce e ala
- elevul sa stie cum apare
- elevul sa stie....etc
Si asa mai departe.

Fisele de lucru:
- fie au intrebari cu variante de raspuns
- fie exercitii
Astea si le concepe fiecare profesor in parte, isi alege ce intrebari sa puna, ce variante de raspuns....etc

Toate hartiile alea se fac si printeaza in afara orelor de curs. Tot in afara orelor, se face corectarea lor si eventual, notarea.

Am rezumat cat de mult am putut cam ce am inteles eu din modalitatea de lucru. Probabil ca exemplele nu-s neaparat corecte - daca sunt profesori pe aici, ma pot corecta.
Oricum ideea ramane.

Materia este foarte stufoasa - se impun in continuare o groaza de chestii nu neaparat utile, iar metodele de predare sunt impuse - chiar daca nu mai sunt actuale.

Sa nu uitam ca am fost elevi. Si sa ne amintim ca la matematica, jumate de clasa casca, un sfert joaca avioanele pe hartie, 10% schimba biletele si doar 15% chiar erau atenti si chiar intelegeau chineza aia.
Ma rog, varianta moderna e ca se uita pe facebook si tiktok.
Iar atmosfera ramanea neschimbata la orice materie, se schimbau doar cei 15% care sunt atenti.
Pentru ca ....interese diferite, inclinatii diferite.


Deci - redbotos - si mie mi-ar fi usor sa adun jumate din baietii de liceu daca le vorbesc despre BMW-uri sau gagici
Nu garantez ca as face acelasi lucru vorbind despre fizica fluidelor sau mecanica newtoniana.

E usor sa vorbesti (barfesti...etc) despre altii - cand nu stii ce vorbesti. E simplu sa-i judeci pe altii (desi asta e apanajul mintilor slabe) fara sa fi fost in locul lor, sau fara sa ai macar idee despre situatie.

Eu as fi curios ce parere ai despre medici. Poate ca nah, de vreme ce te pricepi la predat, poate te pricepi si la diagnosticare si tratament. Sau, despre mecanici - nu-i asa ca tu stii mai bine cum se face treaba?

Inca o data, revin cu provocarea:
De vreme ce stii mecanica incat sa predai (cum te-ai laudat tu, ca ai adunat elevii si i-ai invatat);
De vreme ce lucrezi pe un salariu mic  - 1500 lei, cum ai spus
Te ajut eu - iti dau minim 3 firme care te angajeaza maine cu salariu de la de 2 pana la 3 ori mai mare - doar sa treci interviul tehnic si proba de lucru. Care ar trebui sa fie foarte usoare pentru tine, de vreme ce stii mecanica cat sa-i inveti pe altii.
Primesti masina de serviciu, scule, materiale....tot ce-ti trebuie, si o sa repari....mecanice in curtea clientului.

Te bagi? (a treia oara nu te m ai intreb)

Edited by florinel, 26 January 2022 - 07:19.


#165
redbotos

redbotos

    Productiv

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,141
  • Înscris: 01.03.2015
Stau, ma uit și nu înțeleg de ce nu ești profesor.
Oare câți dintre cadre didactice fac exact cum ai scris tu?
Apoi contează sa nu predai mecanic și explicația ta sa stârnească imaginația.
Eu ași începe cu o gluma, apoi cu o nota de seriozitate.

Copiii vin la mine fără nici un subiect, vin de dragul discuției.
Mai nou, vin rusii.
Si le explic ca nu vine nici un rus, și poate maximum sa intre în Ucraina pentru o parte din ea.
Si alte lucruri.
Dacă pe mine, ma asculta, înseamnă că am lipici.
Ceea ce unor cadre didactice le lipsește.
Ba din contra, îmi aduc aminte de o cucoana, când era în perioada "aia" era foarte irascibila.
Sa nu mai spun ce făcea cu bieții copii.
Nu, nu pot sa accept lucruri din astea.
Școală, alături de alte instituții, trebuie sa fie un exemplu.
Școală, biserica și armata locuri unde se preda disciplina.
Iar școală ocupa mai mult timp decât oricare.
Mai mult decât familia.
Ce se întâmplă, dacă în școală sunt exemple negative?
Copiii sunt isteți, știu mai multe, afla, aud.
Eu le explic celor trei copii ai mei, despre corectitudine și munca.
Atât știu.
Asa fac eu.
Ce se întâmplă cu copiii au căror părinți nu știu nici măcar atâta lucru?
Si nici de la școală nu au exemplu bun.
Deci, noi vorbim aici despre comportamentul profesorilor, strict.

Apoi, programa aia, cred ca se repeta și anul viitor, poate cuici schimbări.
Nu trebuie sa faci alta programa.
Nu se schimba materia de la A la Z.
Hai sa fim serioși.
Iar aici vorbim despre cum își fac treaba și dacă merita fiecare bănuț.
După cum se vede, unii nici măcar nu au ce cauta acolo.




#166
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,976
  • Înscris: 18.12.2007

View Postredbotos, on 26 ianuarie 2022 - 07:36, said:

După cum se vede, unii nici măcar nu au ce cauta acolo.

Asta e general valabil pentru orice meserie si orice post.

Dumneata ai un dinte impotriva profesorilor si e clar ca orice ti s-ar spune nu o sa ti se schimbe parerea.

#167
redbotos

redbotos

    Productiv

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,141
  • Înscris: 01.03.2015
Cand se va accepta ca exista probleme (rezolvabile) in sistemul din educatie, si bine inteles se va recunoaste de catre acestia, atunci nu va avea nimeni cu nimeni.
Dar pana atunci, eu nu am nici o putere decat sa arat unele fapte si sa atrag atentia.

Edited by redbotos, 26 January 2022 - 12:14.


#168
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,111
  • Înscris: 29.06.2005

Quote

Inca o data, revin cu provocarea:
De vreme ce stii mecanica incat sa predai (cum te-ai laudat tu, ca ai adunat elevii si i-ai invatat);
De vreme ce lucrezi pe un salariu mic  - 1500 lei, cum ai spus
Te ajut eu - iti dau minim 3 firme care te angajeaza maine cu salariu de la de 2 pana la 3 ori mai mare - doar sa treci interviul tehnic si proba de lucru. Care ar trebui sa fie foarte usoare pentru tine, de vreme ce stii mecanica cat sa-i inveti pe altii.
Primesti masina de serviciu, scule, materiale....tot ce-ti trebuie, si o sa repari....mecanice in curtea clientului.

Te bagi? (a treia oara nu te mai intreb)

Deci nu.

Tu ai impresia că orice parerist poate să facă orice.
Tu ai impresia că dacă stai la povesti nemuritoare( că ăia nu e mecanica, ce povestești tu) ai lipici si te pricepi la predat. Ba chiar ne spui care planul tau educativ.

Eu spun că nu e problema. Ești liber să candidezi la un post de suplinitor, să îl ocupi, și să predai. Că tot îți vine ție natural.
Să ne povestești după asta daca salariul e meritat sau nu.

Eu, unul, nu as lucra ca profesor. Am capu' mare după  o oră cu nepoții (2). Apoi mă gândesc ce înseamnă 15 copii, învățați de acasă că profesorii sunt "câh"....

#169
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,976
  • Înscris: 18.12.2007

View Postredbotos, on 26 ianuarie 2022 - 12:13, said:

Cand se va accepta ca exista probleme (rezolvabile) in sistemul din educatie, si bine inteles se va recunoaste de catre acestia, atunci nu va avea nimeni cu nimeni.
Dar pana atunci, eu nu am nici o putere decat sa arat unele fapte si sa atrag atentia.

Cine a zis ca nu sunt probleme?
Noi zicem ca problemele sunt in alta parte, nu unde zici tu. Iar ce zici tu sunt de fapt efectele si nu cauza.

#170
redbotos

redbotos

    Productiv

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,141
  • Înscris: 01.03.2015

View PostAlexEn, on 26 ianuarie 2022 - 17:52, said:



Cine a zis ca nu sunt probleme?
Noi zicem ca problemele sunt in alta parte, nu unde zici tu. Iar ce zici tu sunt de fapt efectele si nu cauza.
Nu putem schimba problemele acolo, chiar dacă ar ieșii lumea la vot 100%.
Chiar dacă ar vota pe cine așteptați dumneavoastră sa iasă.
Nu se va schimba nimic.
Se poate schimba sus, dacă schimbam jos.
Si asta e cu bătaie lunga.
Dacă schimbam gândirea copiilor, comportamentul lor, educandui corect, fiind un exemplu în fata lor, s-ar putea ca unii dintre noi sa mai prindem roadele mult așteptate.
Dar dacă acasă părinții nu sunt un exemplu bun, poate din lipsa de timp , copleșiți de datorii, munca, stres, etc, sau lipsa de respect fata de societate, dacă politicul a ajuns o mare parte negativa, sexismul de la TV și rețele de socializare, nonvalori promovate ca valori, se mai adaugă și conduita greșită a cadrelor didactice, la ce rezultate sa ne așteptăm pe viitor?
Cadrele didactice se dau o parte importanta a societății, care se vor respectați prin principiul educației pe care îl oferă.
E aici e problema, ca nu mulți părinți spun lucrurilor pe nume.
Si se leagă ca a țipăt la copil un învățător.
Pe mine asta nu ma deranjează de loc.
Ma deranjează dacă nu o face, pentru ca asta denota lipsa de interes pentru ce face.
Sa spunem ca unul dintre partide politice, spune ca vrea sa facă reforme în educație.
Câți dintre cadrele didactice vor vota reforma?


#171
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,976
  • Înscris: 18.12.2007

View Postredbotos, on 29 ianuarie 2022 - 23:46, said:

Si se leagă ca a țipăt la copil un învățător.
Pe mine asta nu ma deranjează de loc.
Ma deranjează dacă nu o face, pentru ca asta denota lipsa de interes pentru ce face.

Cu asta m-am lamurit ce fel de mentalitate ai fata de scoala si de ce ar trebui sa faca un profesor.
Nu are sens sa continuam discutia fiindca nu vei intelege niciodata care e problema.

#172
redbotos

redbotos

    Productiv

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,141
  • Înscris: 01.03.2015

View PostAlexEn, on 30 ianuarie 2022 - 20:01, said:



Cu asta m-am lamurit ce fel de mentalitate ai fata de scoala si de ce ar trebui sa faca un profesor.
Nu are sens sa continuam discutia fiindca nu vei intelege niciodata care e problema.
Dacă ai putea sa spui pe direct fără ocolișuri, poate a-și putea înțelege.
Hai sa încercăm. Ok?

#173
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,111
  • Înscris: 29.06.2005
Insisti in continuare sa te faci de ras. Era o vorba romaneasca pentru asta, dar n-o sa o spun. Foloseste-ti imaginatia.

Pe scurt - scoala se face dupa niste criterii - iar "parerea parintilor" nu e unul din criteriile astea.
Pentru ca parerea parintilor este extrem de subiectiva:
- unii considera ca trebuie tipat la copii lor (wtf???)
- altii considera ca odraslele lor sunt cele mai frumoase, destepte si merita doar note maxime.
- unii parinti au ceva scoala, si/sau inteleg cam ce inseamna sa lucrezi cu zeci de copii cu personalitati diferite
- alti parinti n-au scoala, si daca ei au urat-o, atunci copiii lor merita mai mult. Cat de mult e mai mult...."sky is the limit"
- etc.

Tie iti place sa-ti dai cu parerea in orice domeniu(din cate se pare), desi nu stii nimic despre domeniul respectiv.
Am mai spus si mai sus ca "parerismul" asta e apanajul mintilor slabe. Si este intalnit destul de des in randul celor cu putina educatie( atentie, educatie, n-am zis scoala)

Ne-ai tot povestit tu ce veleitati de profesor ai. Cum ai povestit tu de mecanica, ba chiar istorie.
Totusi, lucrezi pe salariu de nimic, n-ai spus daca calificat sau nu - iar cand s-a pus problema sa te ajut sa castigi bani frumosi de pe urma mecanicii pe care sustii ca o cunosti - ai zis "pas".

Ca sa fiu mai clar - una e sa-i inveti pe copii ceva ce chiar cunosti; si alta e sa-i inveti niste tampenii "din auzite".

Tu iti imaginezi ca tabla inmultirii, sau deprinderile de scriere sa fac la sezatoare. Mult succes, ia sa ne dai exemplu, cum ai invatat tu niste copii de clasa 1 sa faca literele. La sezatoare.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate