Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Achizitie Duster 4x4 sau variante 4x4 mai ieftine ca Duster 4x4 pentru offroad ocazional, rabla, prime de casare, ecobonus etc

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020
Salut !

Am deschis acest topic deoarece sunt interesat si poate sunt interesati si altii in achizitionarea unui 4x4 si am facut o lista de intrebari - nu am gasit la toate raspuns sau ce am gasit online este contradictoriu insa am gandit ca poate mai este cineva care a parcurs toate etapele si are o mare parte din raspunsuri.

Masina o sa fie doar pentru offroad ocazional, 3-4-5 concedii pe an, am altceva pentru condus in oras sau pe autostrada.

1. Masina 4x4 veche sau noua - am inclinat catre masina noua cu garantie - pana acum am avut un second hand si 2 masini noi - am fost multumit de toate 3 insa mi se pare mai comod sa fie noua. Astept pareri daca considerati ca merita si o 4x4 veche desi sunt mai linistit sa platesc mai mult de noua si sa nu pierd timpul la mecanic cu ea.

2.a.Masina 4x4 romaneasca sau straina - aici ar interveni criteriul de pret deoarece si Duster mi se pare scump in raport cu o garsoniera, nu stiu unde scria ca in Ro Duster e mai scump ca-n alte tari (Spania) - deci o sa vorbim doar de 4x4 sub sau egal cu pretul de Duster chiar daca varianta straina prezinta orice diferente (mai mica, mai mare, mai proasta la consum etc).

*** Singurul criteriu sa ma arunc peste pretul de Duster la un 4x4 ar fi daca scumpesc guvernantii impozitele, taxele si altele pentru non-hibride, non-electrice etc fiind singurul motiv care - bine argumentat - m-ar orienta catre hibride, electrice.

Totusi, am inteles ca nu mai sunt in Ro statii de incarcare electrice gratuite si ca la masinile electrice hibride inca este o mare problema bateria, plus ca in Apuseni sau alte zone unde am iesit in offroad nu gasesti asa ceva, lipsa de autonomie ar fi un minus ptr 4x4 electric. Pana or sa puna panou fotovoltaic pe masini mai dureaza.

2.b. In caz de masina Ro - Duster - TCe 150 4WD sau Blue dCi 115 4WD ? Cineva care le-a condus offroad poate a simtit vreo diferenta. Alte variante de 4x4 Ro nu mai gasesc , cica ar fi si Stepway 4x4 dar nu-mi apare in configurator, DUSTER EXTREME nici pe el nu-l gasesc. Pe un topic scriau ca-s probleme cu Duster sa-l iei la munte, vine cu garda mai mica din fabrica, are scut de plastic si nu metalic - cine stie rog sa zica.

2.c. In caz de masina straina - am inteles ca principalii rivali ar fi Lada Niva , Ford EcoSport , Kia Stonic, Opel Crossland X / Mokka , Mazda CX-3 , Suzuki Vitara mai erau parca ceva 4x4 si mai micute insa pentru varianta 4x4 parca depaseau ca pret Duster - desi erau cu mult mai neincapatoare.

Nu stiu in 2022 daca exista variante 4x4 mai ieftine ca Duster 4x4 dar ar merita discutate.

3. Masina negociata in reprezentanta, discount, bonusuri etc - ma intereseaza la Duster sau echivalente daca ati reusit negocieri consistente cu dealerul.

4. Programul rabla - prime de casare - se accepta una sau 2 prime de casare ?

5. Programul rabla - ecobonus - din ce am gasit online Ecobonusul se majorează de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, iar în cazul ecobonusului GPL, emisii sub 96 grame dioxid de carbon, ecobonusul se majorează de la 1.000 de lei la 1.500 de lei. Putem ajunge la o sumă maximă care poate fi primită de o persoană fizică de 2.250 de euro dacă se cumulează prima de casare cu ecobonusul
Nu m-am lamurit aici / nu cunosc daca:
5.a. Cum s-a ajuns la 2250 EUR
5.b. Ecobonusul GPL este musai la hibrida GPL+electric sau orice GPL < 96 gr ?
5.c. Exista 4x4 Duster sau echivalent in pret de Duster care sa se incadreze la pct. 5 ?

6. Programul rabla - cu ITP sau fara - online gasesc ba ca trebuie sa aiba rabla ITP, ba ca poate fi casata fara ITP - in alta parte scrie ca aproximativ 1.500 de euro va fi prima de casare care se va plăti acelor persoane care predau o mașină înmatriculată - de unde rezulta ca ar fi prima si pentru neinmatriculata.

7. Programul rabla - voucher rabla de la dealer - cunoscuti mi-au spus ca si-au cumparat direct de la dealer voucher rabla la pret mult mai mic decat de la mica publicitate - nu stiu daca e adevarat sau nu.

8. Programul rabla - daca ma hotarasc sa duc la rabla una din masinile inmatriculate, trebuie sa aiba tot pe ea cand o predai ? Roata de rezerva, cric, stingator etc . Intreb pentru ca n-am mai dus la rabla de-ale mele pana acum, am cumparat doar tichetul.

Multumesc anticipat

Edited by Malineanu, 20 January 2022 - 20:28.


#2
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,566
  • Înscris: 31.01.2010
Pot sa va spun ca am mers cu 1,5Dci si se comporta bine in teren, nu cred ca veti merge dumneavoastra in concediu unde am umblat eu cu Dusterul.
Dintre toate doar Niva este de teren, mai buna ca Dusterul insa nu va doriti Niva in concediu, daca ati merge 90% in teren greu, da, ar fi o alegere.
Celelalte, habar n-am cum merg in teren dar daca faceti forestiere si va alegeti timpul cred ca toate ar fi o alegere, mai putin Niva, masina pe care o apreciez dar n-o recomand, la fel ca pe Jimmny.
Ale noastre au fost citeva dotate cu scut de alu si inaltate, este firma ce se ocupa de asta, ala ce l-am plimbat eu era normal de fabrica.

Edited by Ion_Bumbu, 20 January 2022 - 20:40.


#3
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Daca e pt off road mai bine DCI decat TCE.
Asa cum zice d-nu Bumbu , o Niva pt off road e cea mai indicata insa de concedii nici poveste .

#4
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,789
  • Înscris: 20.10.2015

 BaXXXon, on 20 ianuarie 2022 - 20:45, said:

o Niva pt off road e cea mai indicata insa de concedii nici poveste .

E enervanta, mai repede un Suzuki

#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Judecand dupa modul in care pui problema recomand o pauza. E f posibil sa iti treaca.
Nu de alta dar n-ai nicio treaba cu masinile in general si cu "4x4" in special. Vei farama rapid orice masina ai lua.

Si e posibil sa nu ajungi cu ea pe roti la asfalt.

#6
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 BaXXXon, on 20 ianuarie 2022 - 20:45, said:

Daca e pt off road mai bine DCI decat TCE.
Asa cum zice d-nu Bumbu , o Niva pt off road e cea mai indicata insa de concedii nici poveste .

Ce e cu Niva de nu merge in concediu ?

 Ion_Bumbu, on 20 ianuarie 2022 - 20:38, said:

Pot sa va spun ca am mers cu 1,5Dci si se comporta bine in teren, nu cred ca veti merge dumneavoastra in concediu unde am umblat eu cu Dusterul.
Dintre toate doar Niva este de teren, mai buna ca Dusterul insa nu va doriti Niva in concediu, daca ati merge 90% in teren greu, da, ar fi o alegere.
Celelalte, habar n-am cum merg in teren dar daca faceti forestiere si va alegeti timpul cred ca toate ar fi o alegere, mai putin Niva, masina pe care o apreciez dar n-o recomand, la fel ca pe Jimmny.
Ale noastre au fost citeva dotate cu scut de alu si inaltate, este firma ce se ocupa de asta, ala ce l-am plimbat eu era normal de fabrica.

Bãnuiesc cã se pierde garanția la inaltare. Scutul la Logan era din tabla solida. La MCV e plastic. Am înțeles cã și la Duster ar fi plastic. Probabil s ar gãsi metalic pe la cineva și asta nu afecteazã garanția.

 underb, on 20 ianuarie 2022 - 22:25, said:

Judecand dupa modul in care pui problema recomand o pauza. E f posibil sa iti treaca.
Nu de alta dar n-ai nicio treaba cu masinile in general si cu "4x4" in special. Vei farama rapid orice masina ai lua.

Si e posibil sa nu ajungi cu ea pe roti la asfalt.

Nu știu cu ce ai tu treabã de vii cu rãspunsuri de astea.

#7
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Niva pe sosea e foarte incomoda si obositoare + ca nici nu poti merge mai tare de 80km/h in siguranta, fiind foarte rigida. E o masina proiectata pt camp , drumuri de pamant, exact ca un Aro 10-4, doar ca e ceva mai performanta in off road .

 Tsunnnami, on 20 ianuarie 2022 - 22:18, said:


E enervanta, mai repede un Suzuki
Enervanta de buna in off road ca-n rest nu merita atentia.

#8
Ger0nimo

Ger0nimo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 994
  • Înscris: 21.07.2021
Ar merge asta

Attached Files



#9
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,566
  • Înscris: 31.01.2010
Niva face ca o combina in interior, n-are aia treaba cu nici un confort, isi face datoria sa te duca pe noroaie sau araturi din pct A in B.
Inaltarea era facuta de ceva firma autorizata Dacia/Renault, nu a afectat garantia, in fapt garda la sol este suficienta cred ca 4 sau 5cm a fost inaltata dar scuturile sint de baza.

Edited by Ion_Bumbu, 21 January 2022 - 01:39.


#10
d-ardeleanu

d-ardeleanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,576
  • Înscris: 12.02.2008
Jimny e tatal lor pentru concediu in off...dar e mica si lenesa pe asfalt.E scumpa si sh. Ecosport e 4x4 doar diesel. E inalta, usoara si merge bine pe asfalt. Depinde de ce vrei sa faci, forestiere sau mai greu...

Edited by d-ardeleanu, 21 January 2022 - 08:48.


#11
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

 Ger0nimo, on 21 ianuarie 2022 - 00:34, said:

Ar merge asta
Ar merge pe naiba ! Pragurile alea si jantele pe 19 n-au ce cauta in off road.

#12
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 Ion_Bumbu, on 21 ianuarie 2022 - 01:38, said:

Niva face ca o combina in interior, n-are aia treaba cu nici un confort, isi face datoria sa te duca pe noroaie sau araturi din pct A in B.
Inaltarea era facuta de ceva firma autorizata Dacia/Renault, nu a afectat garantia, in fapt garda la sol este suficienta cred ca 4 sau 5cm a fost inaltata dar scuturile sint de baza.

Da, cam asa este. Aseara am intrat pe youtube sa mai vad una-alta...

Niva e zgomotoasa, pare un ARO din anii '70 la dotari si 4wd all time din ce recenzii am vazut. Fără clima. E buna daca ma sihastresc.

Eco Sport nu pare offroad deloc. Imi placuse Kuga acum cativa ani insa era muuuult mai scump ca Duster.

SX4 nu cred că are garda și portbagaj - desi am coleg care e tare mandru de el. Nu inteleg cum poate o familie din 3 insi sa incapa in portbagajul ala.

Mokka pare scund si parca fragil pentru forestiere - desi si la modelul asta am un coleg foarte multumit de el. Vine cu multe pe el standard dar nu pare facut pentru muntii nostri.

Vitara pare un rival serios pt Duster insa nu stiu cu intretinerea cum este in timp, mai ales daca mergi cu el la Pestera Bolii , la Izvorul Crucii sau urci pe ploaie la Covatari - sau pur si simplu vrei sa treci mai departe cu ea de unde-si lasa toti masina. Sunt sigur ca este ok off-road insa costurile de intretinere vor scumpi concediile prin bolovani.

Mazda e prea scumpă - si ea - s-o iei pe forestiere.

O sa mai caut rivali ptr Duster 2022 - ca tot in jurul Dusterului e bataia pestelui . Acum cativa ani erau ceva modele mai mici 4x4 si mai ieftine ca Duster.

Noi suntem o familie de maniaci cu muntele, ne-au dus parintii de la 3-4 ani prin toti muntii Romaniei si am ramas cu obiceiuri montane.
Acum sunterm toti fratii ajunsi la familiile noastre insa le taram dupa noi sistematic peste tot.

Ideea e ca daca ne-am bagat aproape pe toate forestierele , pantele, valcelele si versantii cu o garda la sol de 15 cm si fara tractiune integrala si ne-au scos primarii cu tractorul sau alti 4x4 binevoitori, ar merge ceva mai bine cu un awd s-o luam iarasi de la capat.
Asta pentru ca am constatat ca daca te trezesti de dimineata de la 6 si pleci pe un traseu te intorci mult mai devreme inapoi daca un 4x4 te lasa mai aproape, mai sus. Sau faci 2 varfuri in aceasi zi.

Nu mai comentez situatia in care ai tot felul de bolovani pe drum si nevasta vrea sa se dea jos ca nu mai suporta zgomotele din scut (aici te ajuta o garda mai inalta si "calci" mai bine cu tractiune integrala ; plus un scut metalic solid , nu de plastic) si plange ca daca se rupe vreo roata a vazut kk de urs pe drum si e sigura ca revine ursoaica cu puii pe acolo pana se insereaza.

 d-ardeleanu, on 21 ianuarie 2022 - 08:46, said:

Jimny e tatal lor pentru concediu in off...dar e mica si lenesa pe asfalt.E scumpa si sh. Ecosport e 4x4 doar diesel. E inalta, usoara si merge bine pe asfalt. Depinde de ce vrei sa faci, forestiere sau mai greu...

Forestiere, pante abrupte unde 4x4 puternice isi iau avant ca altfel isi pierd "momentul", drumuri cu ceva bolovani de 10-15 cm, sa ajung sub Vf. Papusa la izvor, sa trec de telefericul de la Postavarul , am ratat cateva schituri si cabane cu panta mare ca-mi pleca masina cu spatele - chestii de genul - nimic in plus  . Nu am nici o treaba cu off-road-ul decat in limita urcarii pe munte insa iti dau exemple cam din fiecare versant unde drumul forestier ajunge sa fie atat de distrus incat iti trebuie 4wd + garda la sol sa treci mai departe + ceva experienta off-road.

 Ion_Bumbu, on 21 ianuarie 2022 - 01:38, said:

Niva face ca o combina in interior, n-are aia treaba cu nici un confort, isi face datoria sa te duca pe noroaie sau araturi din pct A in B.
Inaltarea era facuta de ceva firma autorizata Dacia/Renault, nu a afectat garantia, in fapt garda la sol este suficienta cred ca 4 sau 5cm a fost inaltata dar scuturile sint de baza.

Adica Dusterul a ajuns la 25 cm garda ?

#13
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,566
  • Înscris: 31.01.2010
Da, cam pe acolo a ajuns insa ala era folosit in teren unde nu se merge in concediu, n-are rost sa va bateti capul cu marirea garzii, scuturi de alu de 5mm si este absolut suficient.

#14
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,906
  • Înscris: 09.12.2004
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/O8rITIwY3bA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#15
dacis2

dacis2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,497
  • Înscris: 03.01.2007

 Malineanu, on 20 ianuarie 2022 - 20:25, said:

Masina o sa fie doar pentru offroad ocazional, 3-4-5 concedii pe an, am altceva pentru condus in oras sau pe autostrada.

1. Masina 4x4 veche sau noua - am inclinat catre masina noua cu garantie
2.a.Masina 4x4 romaneasca sau straina - aici ar interveni criteriul de pret deoarece si Duster mi se pare scump in raport cu o garsoniera, nu stiu unde scria ca in Ro Duster e mai scump ca-n alte tari (Spania) - deci o sa vorbim doar de 4x4 sub sau egal cu pretul de Duster
2.c. In caz de masina straina - am inteles ca principalii rivali ar fi Lada Niva , Ford EcoSport , Kia Stonic, Opel Crossland X / Mokka , Mazda CX-3 , Suzuki Vitara
Nu stiu in 2022 daca exista variante 4x4 mai ieftine ca Duster 4x4 dar ar merita discutate
3. Masina negociata in reprezentanta, discount, bonusuri etc - ma intereseaza la Duster sau echivalente daca ati reusit negocieri consistente cu dealerul.
4. Programul rabla - prime de casare - se accepta una sau 2 prime de casare ?
6. Programul rabla - cu ITP sau fara
7. Programul rabla - voucher rabla de la dealer
8. Programul rabla - daca ma hotarasc sa duc la rabla una din masinile inmatriculate, trebuie sa aiba tot pe ea cand o predai
1. Esti sigur ca pentru 3-4-5 concedii pe an (adica 5-7-10.000 km) merita sa cumperi o masina noua? Mai ales ca din ce ai scris nu rezulta ca te-ai documentat prea bine inainte de a-ti face aceste planuri.
2.a) O masina noua 4x4 va costa macar 17-18.000 de euro. Asta daca iei in calcul Duster, pentru ca un alt 4x4 autentic (excluzand Niva, care este mai mult un tractor decat o masina) cu macar performantele si calitatile Dusterului nu cred ca gasesti nou sub 30.000. 30.000 de euro fiind o suma chiar foarte optimista.
2.c) In afara de Duster si Lada Niva, toate celelalte masini enumerate (in variantele fabricate azi) nu sunt masini de teren veritabile
Nu stiu in 2022 daca exista variante 4x4 mai ieftine ca Duster 4x4 dar ar merita discutate
3. In vremurile astea nu prea ai ce negocia la dealeri. Maxim 200 de euro. Ar face exceptie situatia in care te-ai orienta spre o masina de drive test, caz in care ai putea obtine reduceri mai importante.
4. + 6. Deocamdata nu s-a decis daca se accepta una sau 2 prime de casare si nici daca ITP-ul devine obligatoriu. Asteapta sa iasa ghidul in varianta aprobata si vei afla.
7. Voucherul il iei de unde vrei. La dealer vei plati probabil maxim 2000 de lei, posibil chiar nimic. Depinde inclusiv de prevederile din Ghidul de finantare
8. Nu e nimeni chiar asa rigid. Trebuie sa aiba un minim de componente, definite prin ghid

#16
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,865
  • Înscris: 22.12.2005

 Malineanu, on 20 ianuarie 2022 - 20:25, said:

Salut !

Am deschis acest topic deoarece sunt interesat si poate sunt interesati si altii in achizitionarea unui 4x4 si am facut o lista de intrebari - nu am gasit la toate raspuns sau ce am gasit online este contradictoriu insa am gandit ca poate mai este cineva care a parcurs toate etapele si are o mare parte din raspunsuri.

Masina o sa fie doar pentru offroad ocazional, 3-4-5 concedii pe an, am altceva pentru condus in oras sau pe autostrada.

1. Masina 4x4 veche sau noua - am inclinat catre masina noua cu garantie - pana acum am avut un second hand si 2 masini noi - am fost multumit de toate 3 insa mi se pare mai comod sa fie noua. Astept pareri daca considerati ca merita si o 4x4 veche desi sunt mai linistit sa platesc mai mult de noua si sa nu pierd timpul la mecanic cu ea.

2.a.Masina 4x4 romaneasca sau straina - aici ar interveni criteriul de pret deoarece si Duster mi se pare scump in raport cu o garsoniera, nu stiu unde scria ca in Ro Duster e mai scump ca-n alte tari (Spania) - deci o sa vorbim doar de 4x4 sub sau egal cu pretul de Duster chiar daca varianta straina prezinta orice diferente (mai mica, mai mare, mai proasta la consum etc).

*** Singurul criteriu sa ma arunc peste pretul de Duster la un 4x4 ar fi daca scumpesc guvernantii impozitele, taxele si altele pentru non-hibride, non-electrice etc fiind singurul motiv care - bine argumentat - m-ar orienta catre hibride, electrice.

Totusi, am inteles ca nu mai sunt in Ro statii de incarcare electrice gratuite si ca la masinile electrice hibride inca este o mare problema bateria, plus ca in Apuseni sau alte zone unde am iesit in offroad nu gasesti asa ceva, lipsa de autonomie ar fi un minus ptr 4x4 electric. Pana or sa puna panou fotovoltaic pe masini mai dureaza.

2.b. In caz de masina Ro - Duster - TCe 150 4WD sau Blue dCi 115 4WD ? Cineva care le-a condus offroad poate a simtit vreo diferenta. Alte variante de 4x4 Ro nu mai gasesc , cica ar fi si Stepway 4x4 dar nu-mi apare in configurator, DUSTER EXTREME nici pe el nu-l gasesc. Pe un topic scriau ca-s probleme cu Duster sa-l iei la munte, vine cu garda mai mica din fabrica, are scut de plastic si nu metalic - cine stie rog sa zica.

2.c. In caz de masina straina - am inteles ca principalii rivali ar fi Lada Niva , Ford EcoSport , Kia Stonic, Opel Crossland X / Mokka , Mazda CX-3 , Suzuki Vitara mai erau parca ceva 4x4 si mai micute insa pentru varianta 4x4 parca depaseau ca pret Duster - desi erau cu mult mai neincapatoare.

Nu stiu in 2022 daca exista variante 4x4 mai ieftine ca Duster 4x4 dar ar merita discutate.

3. Masina negociata in reprezentanta, discount, bonusuri etc - ma intereseaza la Duster sau echivalente daca ati reusit negocieri consistente cu dealerul.

4. Programul rabla - prime de casare - se accepta una sau 2 prime de casare ?

5. Programul rabla - ecobonus - din ce am gasit online Ecobonusul se majorează de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, iar în cazul ecobonusului GPL, emisii sub 96 grame dioxid de carbon, ecobonusul se majorează de la 1.000 de lei la 1.500 de lei. Putem ajunge la o sumă maximă care poate fi primită de o persoană fizică de 2.250 de euro dacă se cumulează prima de casare cu ecobonusul
Nu m-am lamurit aici / nu cunosc daca:
5.a. Cum s-a ajuns la 2250 EUR
5.b. Ecobonusul GPL este musai la hibrida GPL+electric sau orice GPL < 96 gr ?
5.c. Exista 4x4 Duster sau echivalent in pret de Duster care sa se incadreze la pct. 5 ?

6. Programul rabla - cu ITP sau fara - online gasesc ba ca trebuie sa aiba rabla ITP, ba ca poate fi casata fara ITP - in alta parte scrie ca aproximativ 1.500 de euro va fi prima de casare care se va plăti acelor persoane care predau o mașină înmatriculată - de unde rezulta ca ar fi prima si pentru neinmatriculata.

7. Programul rabla - voucher rabla de la dealer - cunoscuti mi-au spus ca si-au cumparat direct de la dealer voucher rabla la pret mult mai mic decat de la mica publicitate - nu stiu daca e adevarat sau nu.

8. Programul rabla - daca ma hotarasc sa duc la rabla una din masinile inmatriculate, trebuie sa aiba tot pe ea cand o predai ? Roata de rezerva, cric, stingator etc . Intreb pentru ca n-am mai dus la rabla de-ale mele pana acum, am cumparat doar tichetul.

Multumesc anticipat

 Malineanu, on 20 ianuarie 2022 - 20:25, said:

Salut !

Am deschis acest topic deoarece sunt interesat si poate sunt interesati si altii in achizitionarea unui 4x4 si am facut o lista de intrebari - nu am gasit la toate raspuns sau ce am gasit online este contradictoriu insa am gandit ca poate mai este cineva care a parcurs toate etapele si are o mare parte din raspunsuri.

Masina o sa fie doar pentru offroad ocazional, 3-4-5 concedii pe an, am altceva pentru condus in oras sau pe autostrada.

1. Masina 4x4 veche sau noua - am inclinat catre masina noua cu garantie - pana acum am avut un second hand si 2 masini noi - am fost multumit de toate 3 insa mi se pare mai comod sa fie noua. Astept pareri daca considerati ca merita si o 4x4 veche desi sunt mai linistit sa platesc mai mult de noua si sa nu pierd timpul la mecanic cu ea.

2.a.Masina 4x4 romaneasca sau straina - aici ar interveni criteriul de pret deoarece si Duster mi se pare scump in raport cu o garsoniera, nu stiu unde scria ca in Ro Duster e mai scump ca-n alte tari (Spania) - deci o sa vorbim doar de 4x4 sub sau egal cu pretul de Duster chiar daca varianta straina prezinta orice diferente (mai mica, mai mare, mai proasta la consum etc).

*** Singurul criteriu sa ma arunc peste pretul de Duster la un 4x4 ar fi daca scumpesc guvernantii impozitele, taxele si altele pentru non-hibride, non-electrice etc fiind singurul motiv care - bine argumentat - m-ar orienta catre hibride, electrice.

Totusi, am inteles ca nu mai sunt in Ro statii de incarcare electrice gratuite si ca la masinile electrice hibride inca este o mare problema bateria, plus ca in Apuseni sau alte zone unde am iesit in offroad nu gasesti asa ceva, lipsa de autonomie ar fi un minus ptr 4x4 electric. Pana or sa puna panou fotovoltaic pe masini mai dureaza.

2.b. In caz de masina Ro - Duster - TCe 150 4WD sau Blue dCi 115 4WD ? Cineva care le-a condus offroad poate a simtit vreo diferenta. Alte variante de 4x4 Ro nu mai gasesc , cica ar fi si Stepway 4x4 dar nu-mi apare in configurator, DUSTER EXTREME nici pe el nu-l gasesc. Pe un topic scriau ca-s probleme cu Duster sa-l iei la munte, vine cu garda mai mica din fabrica, are scut de plastic si nu metalic - cine stie rog sa zica.

2.c. In caz de masina straina - am inteles ca principalii rivali ar fi Lada Niva , Ford EcoSport , Kia Stonic, Opel Crossland X / Mokka , Mazda CX-3 , Suzuki Vitara mai erau parca ceva 4x4 si mai micute insa pentru varianta 4x4 parca depaseau ca pret Duster - desi erau cu mult mai neincapatoare.

Nu stiu in 2022 daca exista variante 4x4 mai ieftine ca Duster 4x4 dar ar merita discutate.

3. Masina negociata in reprezentanta, discount, bonusuri etc - ma intereseaza la Duster sau echivalente daca ati reusit negocieri consistente cu dealerul.

4. Programul rabla - prime de casare - se accepta una sau 2 prime de casare ?

5. Programul rabla - ecobonus - din ce am gasit online Ecobonusul se majorează de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, iar în cazul ecobonusului GPL, emisii sub 96 grame dioxid de carbon, ecobonusul se majorează de la 1.000 de lei la 1.500 de lei. Putem ajunge la o sumă maximă care poate fi primită de o persoană fizică de 2.250 de euro dacă se cumulează prima de casare cu ecobonusul
Nu m-am lamurit aici / nu cunosc daca:
5.a. Cum s-a ajuns la 2250 EUR
5.b. Ecobonusul GPL este musai la hibrida GPL+electric sau orice GPL < 96 gr ?
5.c. Exista 4x4 Duster sau echivalent in pret de Duster care sa se incadreze la pct. 5 ?

6. Programul rabla - cu ITP sau fara - online gasesc ba ca trebuie sa aiba rabla ITP, ba ca poate fi casata fara ITP - in alta parte scrie ca aproximativ 1.500 de euro va fi prima de casare care se va plăti acelor persoane care predau o mașină înmatriculată - de unde rezulta ca ar fi prima si pentru neinmatriculata.

7. Programul rabla - voucher rabla de la dealer - cunoscuti mi-au spus ca si-au cumparat direct de la dealer voucher rabla la pret mult mai mic decat de la mica publicitate - nu stiu daca e adevarat sau nu.

8. Programul rabla - daca ma hotarasc sa duc la rabla una din masinile inmatriculate, trebuie sa aiba tot pe ea cand o predai ? Roata de rezerva, cric, stingator etc . Intreb pentru ca n-am mai dus la rabla de-ale mele pana acum, am cumparat doar tichetul.

Multumesc anticipat

am eu de vanzare ( 4x4 150CP , GPf)vezi topicul meu.
asta ca idee daca te bate vreu un gand de sh.

pe nou isi merita banii cu prisosinta (nu intru in polemici "trolistice") - nu exista nimic comparativ la acelasi pret( de nou).
asta dupa 30k + , grecia, Bg, remorca cu scuter, vara, iarna.

#17
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 dacis2, on 21 ianuarie 2022 - 18:50, said:


1. Esti sigur ca pentru 3-4-5 concedii pe an (adica 5-7-10.000 km) merita sa cumperi o masina noua? Mai ales ca din ce ai scris nu rezulta ca te-ai documentat prea bine inainte de a-ti face aceste planuri.
2.a) O masina noua 4x4 va costa macar 17-18.000 de euro. Asta daca iei in calcul Duster, pentru ca un alt 4x4 autentic (excluzand Niva, care este mai mult un tractor decat o masina) cu macar performantele si calitatile Dusterului nu cred ca gasesti nou sub 30.000. 30.000 de euro fiind o suma chiar foarte optimista.
2.c) In afara de Duster si Lada Niva, toate celelalte masini enumerate (in variantele fabricate azi) nu sunt masini de teren veritabile
Nu stiu in 2022 daca exista variante 4x4 mai ieftine ca Duster 4x4 dar ar merita discutate
3. In vremurile astea nu prea ai ce negocia la dealeri. Maxim 200 de euro. Ar face exceptie situatia in care te-ai orienta spre o masina de drive test, caz in care ai putea obtine reduceri mai importante.
4. + 6. Deocamdata nu s-a decis daca se accepta una sau 2 prime de casare si nici daca ITP-ul devine obligatoriu. Asteapta sa iasa ghidul in varianta aprobata si vei afla.
7. Voucherul il iei de unde vrei. La dealer vei plati probabil maxim 2000 de lei, posibil chiar nimic. Depinde inclusiv de prevederile din Ghidul de finantare
8. Nu e nimeni chiar asa rigid. Trebuie sa aiba un minim de componente, definite prin ghid

Multumesc pentru raspunsul elaborat, pe scurt:

N-am timp de service, una noua se strica mai rar, nu sunt genul care bibileste masinile si probabil una sh trebuie cautata, verificata, sa ai pastile de inima daca te lasa ceva etc. Se pierde timp. Pe nici un topic n-am gasit o firma de sh care sa aiba preturi mici in comparatie cu pretul nou si sa dea si garantie. Daca exista, poate aflu si eu de ea si iau in calcul varianta sh. N-am exclus-o deloc. Doar ca nu-mi atrage atentia.

N-am avut timp sa ma documentez inainte sa-mi fac planuri - asa este, ma documentez dupa ce am planificat ca iau 4x4, de acum incolo, printre picaturi, de-asta pun multe intrebari. Invat repede. Deja in 48 de ore topicul asta m-a lamurit cu multe. Am mai stat si 2 ore pe youtube. Mai mult de acest forum, youtube si cateva recenzii chiar nu o sa am timp, mai bine pierd timp sa caut un apartament decat o masina. Important e si la apartament, si la masina, sa fii documentat inainte sa dai banii pe ele, este irelevant cand ai planificat ca le cumperi,.

Banii nu-s o problema doar ca de 30-40k prefer sa cumpar imobiliare, nu o masina, de-asta ma tot invart in jurul Dusterului.

Ce este peste pret de Duster mi se pare scump pentru ceva care oricum ajunge rabla. Din cate imobile am luat - pretul lor a crescut - nu conteaza ca e teren sau casa, masinile or sa ajunga toate rable. Daca as gasi ceva 4x4 sh cu o garantie rezonabila, poate as lua sh.

Daca as gasi ceva mai ieftin ca Duster - dar nu Niva - care sa aiba 4wd , garda la sol min 20 cm - l-as lua. Acum cativa ani erau prin reprezentante tot felul de oferte, ba la Kia 4x4, ba la Fiat 4x4 - toate erau sub pret Duster nou dar nu cautam 4x4 atunci si am luat altceva.

Faptul ca 4x4 o sa stea 8 luni pe an degeaba, nu ma deranjeaza, nu pot fi pe munte luna de luna, mai am una cu 15k la bord care sta in garaj. Rotile de iarna le am pe alta 90k la bord cu care circul frecvent si nu ma supar cand mi-o zgarie desteptii pe unde o parchez.

 Ion_Bumbu, on 21 ianuarie 2022 - 15:24, said:

Da, cam pe acolo a ajuns insa ala era folosit in teren unde nu se merge in concediu, n-are rost sa va bateti capul cu marirea garzii, scuturi de alu de 5mm si este absolut suficient.

Daca iau Duster pana la urma va contactez in privat sa-mi dati relatii cu inaltare si scut, daca ati mai facut si stiti. Parca ambele m-ar interesa. Nu am habar ce scut are Dusterul pe el in 2022. O fi tot de plastic ca la MCV.

 foxbat, on 21 ianuarie 2022 - 18:59, said:




am eu de vanzare ( 4x4 150CP , GPf)vezi topicul meu.
asta ca idee daca te bate vreu un gand de sh.

pe nou isi merita banii cu prisosinta (nu intru in polemici "trolistice") - nu exista nimic comparativ la acelasi pret( de nou).
asta dupa 30k + , grecia, Bg, remorca cu scuter, vara, iarna.

N-am gasit decat poze din Grecia, nici o poza cu masina. Dar nu-ti bate capul. Azi nu ma uit dupa sh.

#18
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,566
  • Înscris: 31.01.2010
Era masina de flota, cei de la auto au comandat, noi eram utilizatori, scutul e de baza, inaltarea n-are rost la dumneavoastra.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate