Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Cum sa gasesti avocat asa repede ...
 Recomandare BMW X3, buget 30K Euro

ANAF Zile lucratoare mai 2022/ de...

baterie laptop nou

Unde incarci butelia cu argon pen...
 Munteanu Gheorghe Piatra Neamt Lu...

Rammstein - Dicke Titten

Ce este asta?

Retinut permis fara proces verbal
 Salamander sau Aluplast

Cumparare stocuri de la firme in ...

setup minidlna pe linux mint

Caut scurtmetraje romanești
 

NewMotion Home Basic / Renault Edition 11kW - EVSE

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,945
  • Înscris: 26.11.2001
NewMotion Home Basic / Renault Edition 11kW este aparent statia pe care ti-o dau cadou unii dealeri Renault, cand cumperi un EV.

Un vecin a cumparat-o de pe OLX si am furat-o sa ma uit la ea.

Pe net acest model nu pare sa fie direct de vanzare, ci direct prin dealerii Renault, deci nu prea gasiti informatii despre versiunea Home 11kW.
gasiti insa informatii despre NewMotion Home Advanced, care e intr-adevar mult mai capabila si mai dotata.

Versiunea simple, Home este tinuta la minim:
- NU are detectie curenti DC, deci trebuie montata o un diferential Type B (80 USD la chinezi) si o siguranta termica (MCB) curba C.
- Piesa de langa contactor este ABB EH04-11N - nu stiu exact la ce foloseste
- este pregatita pentru 22kW (cabluri de 6mmp) si contactor 4P ABB 40A, dar limitarea o face software-ul si marketingul.
- vs versiunea Advanced, la aceasta NU poti lega cablu (vezi video), dar are o optiune interesanta, unde introduci in priza stecherul si il blocheaza permanent (e ca si cum statia are cablu).
- are si un utilitar care poate fi pus pt a monitoriza consumul de curent al casei, astfel incat sa limiteze puterea statiiei, daca bransamentul e prea mic
- merge cu 3 faze sau doar cu 1 faza.
- nu are niciun fel de control access, deci trebuie sa o aveti in curte, altfel o poate folosi oricine.

Manualele se gasesc aici (in partea de jos),
Manualul acestei statii e atasat.
Attached File  Manual_7-11kW_renault_Home_Basic.pdf   2.25MB   6 downloads

La aceasta controlul puterii se face analogic, printr-un switch rotativ cu mai multe pozitii.

Attached File  seteri_amperi.jpg   176.16K   16 downloads

Aparent, statia are doua moduri de lucru:

Attached File  dip_switch.png   353.87K   43 downloads

1. EV Generic
2. EV- & ZE-Ready certified

Am pus poze cu interiorul.

Vestea buna este ca e statia e relativ modulara, iar daca placa de control se prajeste, cu o investitie minima de cca 100 EUR puteti cumpara un controller Duosida, cu suport pt solenoidul de blocare cablu.

Consider ca gasiti oferte mai bune la chinezi (sub 2000 lei), cu tot cu protectie DC inclusa.
Pe OLX sunt intre 1300-3000 lei acum...
Oamenii nici nu stiu prea bine ce vand, deci se arunca la pret.

Attached Files



#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,845
  • Înscris: 22.05.2003
Mda, NewMotion = Shell.

Prin tarile unde au reprezentare, vin cu o facilitate interesanta, daca cumperi o statie non-Basic.

O conectezi la internet (cablu/wifi) si o poti inrola in sistemul lor de plata, deci oricine o poate folosi, si primesti si tu niste gologani pt asta.

O ideea care ar fi excelenta, daca ar aparea si la noi.

In rest, asta basic, nu degeaba o dau cadou, pt ca mai basic decat atat nu exista!
Ma mir ca are functie de lock pt cablu, ca si aia e optionala.

E de porc ca nu are protectie DC ;(
E si mai de porc ca au limitat-o software, desi HW e capabila de 22kW.

#3
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,460
  • Înscris: 31.01.2010
Nu-i de porc limitarea aia deoarece o pui pe reteaua de acasa unde ai un disjunctor de 32Aac care sare la un consum de ...22kW. :D
Prin urmare daca mai porneste masina de spalat sau un cutor electric ramii in intuneric.
Daca o pui pe racord separat este altceva.

#4
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,297
  • Înscris: 01.03.2013

View PostCourage, on 18 ianuarie 2022 - 23:42, said:

- Piesa de langa contactor este ABB EH04-11N - nu stiu exact la ce foloseste
Este un intrerupator (comutator cu 2 pozitii, SPDT) care urmareste pozitia fizica, mecanica a contactelor contactorului.
Probabil este folosit de soft pentru a monitoriza pozitia reala a contactorului, functionarea corecta a contactorului (daca contactorul chiar face ce i se comanda sau s-a ars bobina si nu mai inchide sau s-au sudat contactele si nu mai deschide circuitul).

Cand bobina contactorul este ne-alimentata, ar trebui sa fie inchis circuitul intre 21-22 si intrerupt intre 33-34.
Cand contactorul este alimentata, ar trebui sa fie intrerupt circuitul intre 21-22 si inchis intre 33-34.

Edited by kolfleading, 19 January 2022 - 07:02.


#5
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,297
  • Înscris: 01.03.2013

View PostIon_Bumbu, on 19 ianuarie 2022 - 02:34, said:

Nu-i de porc limitarea aia deoarece o pui pe reteaua de acasa unde ai un disjunctor de 32Aac care sare la un consum de ...22kW. Posted Image
Prin urmare daca mai porneste masina de spalat sau un cutor electric ramii in intuneric.
Daca o pui pe racord separat este altceva.
La majoritatea statiilor poti regla tu limita de la 6A pana la maximul suportat de statie. Probabil si la asta, prin comutatoarele acelea rotative de pe placa electronica.
In cazul acesta, echipamentul fizic ar putea duce 32A (contactor, cablurile interne), dar este limitata din soft la 16A.

Unii producatori mai fac chestia asta. Fizic, vand un singur produs, dar il vand in varianta "11 kW" si varianta "22 kW", evident, cu vreo 100 EUR mai scumpa.

View Postkolfleading, on 19 ianuarie 2022 - 06:53, said:

(comutator cu 2 pozitii, SPDT)
Am gresit prima data, n-am marit destul poza.
Acum vad ca sunt 2 comutatoare single-pole cu cate o pozitie fiecare, unul este normal deschis NO, celalalt este normal inchis NC
1 x SPST-NO + 1 x SPST-NC

Functionarea este cea descrisa mai sus.

#6
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,945
  • Înscris: 26.11.2001
Am pus acum si setarile de curent, cu max 11 A.

Attached File  seteri_amperi.jpg   176.16K   15 downloads

@Ion_Bumbu
Unii acasa avem 40A siguranta generala, am facut ATR (spor la 25kW).
Unele masini se incarca cu 24A (Tesla S/X). Aceea e doar puterea maxima folosibila, dar care poate fi reglata mai jos.

Din pacate, diferentele intre 11-22kW, dpdv al pretului sunt MULT mai mari decat 100 EUR, MULT!

#7
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,845
  • Înscris: 22.05.2003
Placa are si suport fizic pentru senzor DC (nu stiu daca si software)

Aici se vede in video unde se conecteaza (iar mufa alba cu 4 pini exista) - CON3

Sensorul este RCM14-03 si e imposibil de gasit usor.
Chiar daca il ai, nu stii daca exista suport in firmware si nici nu vad cum ai putea testa.
Iesi mai bine cu un Type B.

Vad ca are si suport modbus, insa in lipsa oricarei posibilitati de comunicatie (lipseste modulul LAN), nu vad la ce ar folosi.


Poti incerca sa lipesti o mufa mama RJ45, daca te pricepi si sa speri ca exista suportul software Posted Image

Attached Files



#8
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,460
  • Înscris: 31.01.2010
Pina la urma este o priza trifazica cu protectie care trimite info catre SMPS-ul masinii cit poate trage din retea,
Cind vor fi mai multe pe acelasi trafo, tronson de retea va fi mult mai interesant daca toti vor dori sa incarce cu 22kWh, de aia este limitarea aceea, e de bun simt nu este altceva, la 10 astfel de utilizatori
trebuie trafo de 1/4MW, pina acuma toti se gindesc la mediu, Co2, de acuma este cazul sa va ginditi si la vecini ...
:D
Nu-i totul asa cum pare la prima vedere, adica hotir, este corect facuta acea limitare si in functie de retea.
Mai dati cu intrebarea pe la ceva energeticieni, indivizi care lucreaza in acest domeniu si atunci o sa aflati mai multe.

#9
kantiarion

kantiarion

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 02.04.2008
Am cumparat si eu aceasta statie de pe olx la un pret derizoriu si am zis sa ma joc cu ea.

Ce am descoperit:

1. O poti pacali foarte usor sa mearga la 22KW, Se conecteaza L1, N, PE in bornele de intrare, si L2, L3 direct in intrarile contactorului (intrarile 4 si 6), se selecteaza comutatorul de putere pe pozitia 3.
  Statia nedetectand intrarile L2,L3 va crede ca e conectata monofazic si va comanda masina sa traga pana la 32A.

2. Poti comanda oprirea si pornirea incarcarii daca inlocuiesti suntul alb cu un switch smart. Cand deschizi circuitul statia opreste soft incarcarea masinii in 1-2 secunde, cand il inchizi masina reincepe incarcarea. (Eu folosesc un Shelly 3EM cu care monitorizez incarcarea si pornesc/opresc statia)

Mai trebuie sa vad cum pot face sa setez puterea maxima de incarcare in timp real.(sigur se poate face ceva prin mufa aceea RJ12)

Destul de reusita statia pentru pretul platit de mine (200E statia + 100E shelly)

#10
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,945
  • Înscris: 26.11.2001
Sunt doua componente.

1. Poti folosi acel shunt alb cu Shelly sau un banal Sonoff de 10 USD, daca doresti doar ON/OFF.

2. masina oricum e conectata pe 3 faze, deci nu prea inteleg ce zici de conectare cabluri.
iti recomand sa o conectezi cum trebuie, sa nu sari contactorul (L2 si L3), ca NU are rost.

Problema este ca la statia de 11 kW, indiferent de pozitia comutatorului, statia genereaza semnal de 11 kW (16A) catre masina.

Vezi imaginea

Attached File  seteri_amperi.jpg   176.16K   10 downloads

Daca ai de 7 kW, atunci da, e posibil ceea ce zici.

Edited by Courage, 21 January 2022 - 20:30.


#11
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,945
  • Înscris: 26.11.2001
Inteleg ca ai intrerupt acest shunt si ai legat acolo un Shelly?

Am gasit asta

https://go.newmotion...an-installation
https://go.newmotion...lt-installation

Seria de la a mea este cu 06B Renault -> series 1

https://go.newmotion...llation#series1

Gata si manualul corect!

Nissan are de 22 Kw, Renault are de 11kW

Attached Files



#12
kantiarion

kantiarion

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 02.04.2008

View PostCourage, on 21 ianuarie 2022 - 20:16, said:

Sunt doua componente.

1. Poti folosi acel shunt alb cu Shelly sau un banal Sonoff de 10 USD, daca doresti doar ON/OFF.

2. masina oricum e conectata pe 3 faze, deci nu prea inteleg ce zici de conectare cabluri.
iti recomand sa o conectezi cum trebuie, sa nu sari contactorul (L2 si L3), ca NU are rost.

Problema este ca la statia de 11 kW, indiferent de pozitia comutatorului, statia genereaza semnal de 11 kW (16A) catre masina.

Vezi imaginea

Attachment seteri_amperi.jpg

Daca ai de 7 kW, atunci da, e posibil ceea ce zici.

La 2 pentru ca statia nu detecteaza (curent/tensiune pe L2/L3) considera ca e conectata monofazat si merge pana la 7.2KW(32A)... si spun asta facand testul cu un ZOE.
Si am specificat clar ca L2/L3 se conecteaza la bornele 2/4 care sunt intrarile in contactor, iar ce era conectat la acele borne ramane in aer.

#13
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,945
  • Înscris: 26.11.2001
Cred ca o poza face cat 1000 de cuvinte.

Intrarile sunt pare 2,4,6,8 si iesirile impare 1, 3, 5, 7

Am vazut ca intr-adevar, exista niste transformatoare care detecteaza daca e curent, e destul sa le deconectezi pe acelea de pe 2 si 3.

Nu inteleg faza asta:

Quote

iar ce era conectat la acele borne ramane in aer.

Spune si despre sunt plz.

Nu am un ZOE ca sa pot testa Posted Image

P.S. Tu sigur ai de 11 kW, renault?
In mod normal ar trebui sa moduleze max 16A.

Edited by Adm, 21 January 2022 - 21:24.


#14
kantiarion

kantiarion

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 02.04.2008

View PostCourage, on 21 ianuarie 2022 - 21:20, said:

Cred ca o poza face cat 1000 de cuvinte.

Intrarile sunt pare 2,4,6,8 si iesirile impare 1, 3, 5, 7

Am vazut ca intr-adevar, exista niste transformatoare care detecteaza daca e curent, e destul sa le deconectezi pe acelea de pe 2 si 3.

Nu inteleg faza asta:



Spune si despre sunt plz.

Nu am un ZOE ca sa pot testa Posted Image

P.S. Tu sigur ai de 11 kW, renault?
In mod normal ar trebui sa moduleze max 16A.
deci in pozele postate se vede releul  cu intrari 2,4,6,8. de la clemele de racord pleaca in paralel 2 fire, unul care intra in partea de control a statiei si unul care merge catre acele borne. Ca statia sa nu mai detecteze tensiune si nici curent(nu stiu care e logica nu acea placa) eu am legat ce vine de la retea pe L2 direct in 4 si L3 in 6, si am scos firele care erau conectate in acele puncte, astfel ca statia sa nu detecteze tensiune de L2 si L3.

Nu pot garanta ca am 11KW, Renault, dar ca asa ceva mi-a fost vanduta si arata exact cu ce ai tu postat. Si da, daca o conectez ca in manual si mut doar swith-ul acela pe pozitia 3 incarca cu 11KW, deci presupun ca e acelasi model.

In viata de zi cu zi o folosesc la 11KW cu cablul blocat in ea, masina mea oricum nu stie mai mult (Citigo 2x3.7KW)


Cat despre sunt (cel marcat de tine cu verde) acela e doar un contact. Cand e inchis (asa cum vine statia) ea incarca normal. cand il deschizi (il tai) atunci statia opreste incarcarea in 1-2 secunde, o reporneste cand il inchizi. Poti folosi orice releu on/off. Eu am pus acel shelly cu care monitorizez si cat a incarcat intr-o sesiune pentru a o putea ori automat dupa ce a incarcat X KWh.

Statia asta +shelly face aproape tot ce face statia GO-E care a costat de 2 ori mai mult. Are in plus limitarea puterii in functie de puterea disponibila in casa(daca montezi dispozitivul de monitorizare curent cu care vine). Are in minus modularea in timp real a puterii de incarcare (era utila cand ai panouri fotovoltaice, dar de cand cu noua lege a compensarii 1:1 nu mai are nici o utilitate)

Edited by kantiarion, 21 January 2022 - 21:59.


#15
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,945
  • Înscris: 26.11.2001
1. Scoate contactorul si sub el, vei vedea 3 transformatoare mici de curent, cate unul pe fiecare faza.

Acestea intra in placa de baza cu 3 mufe. (nu se vede in poze, ca e chiar la portiunea superioara a contactorului; cabluri rosu+negru)
Asa "vede" placa de baza daca esti conectat pe 3 faze.

2. Deconecteaza transformatoarele de la L2 si L3 de pe placa de baza.

3. Monteaza la loc, cum trebuie contactorul si cablurile sale (ca in schema originala)

Eu as fi incercat sa lipesc si o mufa RJ45, apoi sa vad daca merge sa accesez cu softul de la seria 0, dar nu e statia mea si nu vreau sa stric ceva.

Edited by Courage, 21 January 2022 - 22:07.


#16
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,945
  • Înscris: 26.11.2001
Am primit pe Whatsapp de la @kantiarion

Attached Files



#17
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,845
  • Înscris: 22.05.2003
Nissan Basic 22

[ https://player.vimeo.com/video/400568159 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nissan Basic Home 7kW

[ https://player.vimeo.com/video/400569492 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Renault Basic Home 7 Kw

[ https://player.vimeo.com/video/400897710 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Renault Basic Home 11 Kw

[ https://player.vimeo.com/video/400908304 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

* trebuie sa ai cont Vimeo (gratis)

#18
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,297
  • Înscris: 01.03.2013

View PostCourage, on 21 ianuarie 2022 - 22:04, said:

1. Scoate contactorul si sub el, vei vedea 3 transformatoare mici de curent, cate unul pe fiecare faza.

Acestea intra in placa de baza cu 3 mufe. (nu se vede in poze, ca e chiar la portiunea superioara a contactorului; cabluri rosu+negru)
Asa "vede" placa de baza daca esti conectat pe 3 faze.
Prin transformatoarele de curent poate detecta doar curentul, dupa ce masina incepe sa consume.
Curentul poate fi detectat doar cand exista un consumator.
Daca masina nu consuma, transformatorul de curent scoate zero la iesire.
Daca masina consuma, transformatorul de curent scoate la iesire un curent proportional cu curentul consumat de masina.
Transformatoarele de curent sunt probabil folosite pentru a supraveghea ca masina se conformeaza la limita de curent transmisa de statie prin CP.

Statia detecteaza daca este racordata monofazat / trifazat masurand tensiunea pe intrarile L1, L2, L3.
In schema originala, astea intra mai intai in placa de baza, acolo sunt masurate si de acolo ies spre intrarile contactorului.
Tensiunea se poate detecta si in gol, nu e nevoie sa fie un consumator.

Daca detecteaza bransament monofazat (placa de baza vede tensiune doar pe L1) statia merge cu limita max. 32A (7.4 kW).
Daca detecteaza bransament trifazat (placa de baza vede tensiune pe L1, L2, L3) statia merge cu limita max. 16A (11 kW).

Colegul kantiarion a conectat L2 si L3 direct la intrarile contactorului, fara sa le mai dea si la placa de baza.
In felul acesta, placa de baza CREDE ca este bransament monofazat (vede tensiunea bransamentului doar pe L1) si atunci da drumul la max. 32A si ZOE e fericita Posted Image
Contactorul intrerupe toate 3 fazele. Nu e nici o problema.

View PostCourage, on 21 ianuarie 2022 - 22:04, said:

2. Deconecteaza transformatoarele de la L2 si L3 de pe placa de baza.
Daca faci asta, statia va detecta in continuare bransament trifazat (vede tensiune L1, L2, L3) si softul va da drumul la max. 16A.
Dar incarcand o masina trifazata, statia va crede ca masina este monofazata.
Statia va vedea consum de curent doar pe L1.
Statia va vedea curent zero pe L2 si L3 in timpul incarcarii (adica masina cu incarcator monofazat).

Edited by kolfleading, 22 January 2022 - 11:25.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate