Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

RANSOMWARE
 Stick/device pentru streaming 2022

instalare windows xp pe un calcul...

racordare curent container modular

Produs Jell-O - gelatina cu arome...
 Imprumut garantat de actiuni pe I...

Ac cu probleme dupa reabilitare b...

Scade antigelul din vas dupa fiec...

Ficat ortotopic
 Act notarial

Scadere RPM la semafor

Dureri ingrozitoare la genunchi

The Terminal List (2022 - ...)
 

Calcule emisii CO2 directe & indirecte pentru masina cu motor benzina vs masina electrica, relevant pentru Bucuresti/Romania

* * - - - 4 votes
  • Please log in to reply
179 replies to this topic

#73
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
ofticat, atata te duce capul. In Romania sunt peste 6 milioane de autoturisme. inmultit cu 10k inseamna 60 miliarde euro. De unde va avea statul 60 de miliarde in plus pe langa ce cheltuie deja ca sa dea stimulente? si oricum pe masura ce se uzeaza si trebuie inlocuite de unde alti bani ca masinile astea nu prea au viata de sh?
Sigur ca Toyota a pierdut trenul, sau europa a pierdut trenul. Cumva toyota e tot numarul 1 la distanta mare de VW pe locul 2. Si toate chestiile astea nu sunt ca si cum ar fi fortate de anumiti politicieni care nici ei nu stiu cum se poate realiza
https://fordauthorit...france-germany/

#74
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 19.02.2007
Tu ai zis-o singur .. nu am zis eu nimic ..
Dar nu contează.

Ești bine cu tine 👍
Personal aleg sa nu îmi mai pierd timpul cu tine .. nu are rost.

Multa sănătate!

#75
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 06.08.2006

View Postchilly willy, on 18 ianuarie 2022 - 20:11, said:

. Leaf-urile sunt terminate la 8 ani.
Aiurea! Sunt pe piata SH anunțate la vânzare Leaf-uri din prima generație (fabricație 2011) cu sănătatea baterieii 88%.
Unde vezi tu “terminate”?

Edited by Fujitsu, 24 January 2022 - 02:05.


#76
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nu stiu unde le vezi tu ca eu nu le vad. M-am uitat de curiozitate pe mobile.de sa vad in ce stare sunt leaf-uri de 10 ani. Pe langa faptul ca sunt putine si cu putini kilometri la destule era data si autonomia. Masina are baterie de 24kWh si se da un consum mediu de 15kWh/100km. Autonomia data la cele mai multe (la care e data) e vara 90-100km si iarna 70-80km. Na spune tu cat % din baterie mai are?

#77
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 06.08.2006
https://www.olx.ro/d...ic-IDfx7xl.html

#78
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
eu nu m-as baza pe ce spune pe olx dar oricum sa stii ca sunt si pe mobile.de masini cu starea bateriei buna chiar si mai vechi dar au niste elemente comune. Unele au suferit o schimbare a bateriei care a decedat in garantie astfel ca e normal sa aiba SOH buna si la 10 ani si altele sunt doar putin utilizate. Uzura bateriei depinde de mai multi factori : calendar, numarul de cicluri, DOD, temperatura. Masina asta in particular are putini km. Dupa diversi autori si tinand cont de modul de productie a energiei nr de km pentru break-even e undeva intre 80k si 150k km. Dupa alte studii calificate drept carcotase, rau voitoare, platite de industria petrolului etc ar fi peste 200-250k. Deci masina asta la 110k km nu e sigur ca a ajuns la punctul de break-even pentru ca in germania energia nu e foarte verde. Si observi ca spune autonomia declarata de fabrica nu cea constatata de el. Nu spune cat e autonomia masurata de vanzator. Te si intrebi de ce vrea sa o schimbe cu una termica daca e asa buna..

ex
https://suchen.mobil...2c-05d7d915c228

anuntul o sa dispara in timp dar pun o citare din text:
Er hat Mitte 2019 bei Nissan mit 136.000km eine neue Batterie bekommen, also ab da wieder volle Reichweite ! Diese ist inclusive und muss nicht gemietet werden. Ebenso wurden beide Querlenker vorne erneuert.
A primit o baterie nouă la Nissan la jumătatea anului 2019 cu 136.000 km, deci de atunci din nou autonomie completă! Acesta este inclusiv și nu trebuie închiriat. Ambele brațe frontale au fost, de asemenea, reînnoite.
deci bateria a rezistat cca 8 ani  (inmatriculata 08.2011) si undeva intre 130-140k km. Daca era mai putin folosita probabil tinea mai mult.

https://suchen.mobil...55-74558e93f81e

masina asta are doar 17800km in aproape 10 ani si autonomia masurata e :
Reichweite im Sommer ca. 90 - 100 Km (Je nach Wetter, Fahrbahn und Verbraucher)
Reichweite im Winter ca. 70 - 80 KM (Je nach Wetter, Fahrbahn und Verbraucher)

deci e o variatie destul de mare. Posibil ca ala cu km putini sa o fi tinut tot timpul incarcata la 100% in priza si bateria s-a dus si nefolosita. Exploatata cu atentie o sa tina si peste 10 ani dar trebuie sa ai nervi sa fi atent sa nu o incarci peste 80% sa nu o descarci sub 20%, sa eviti incarcarea la rece. Oricum tot e un echilibru. Daca faci putine cicluri tine mai mult bateria dar nu faci km si nu ajunge la break even. Daca faci multe poate ajunge la break even dar nu o sa treaca de 10 ani cu SOH peste 80% sau 70% sau cat iti da fabricantul garantie.

Edited by chilly willy, 24 January 2022 - 21:58.


#79
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 06.08.2006
Argumentele tale par ok, dar pe de alta parte se pare ca oamenilor care și-au luat electrica le place sa conducă astfel de mașini si nu renunța la ele, sau dacă le vând își cumpara tot electrica.
Pe undeva, teoria nu bate cu practica.

#80
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
unii da unii nu. Nu a zis nimeni sa interzica masinile electrice, in esenta ele sunt la fel de poluante ca si cele cu combustie. Daca cei care le au le prefera nu e nimic grav. Practic daca ne uitam la factorii care influenteaza emisiile cea mai curata masina electrica ar trebui sa fie din clasa de masini mici de oras cu baterie mica pentru care nu s-a emis mult CO2 si ar trebui o standardizare a acestor baterii ca sa poata fi schimbate (asta nu le-ar conveni fabricantilor). Practic ar fi ok ca masini de oras (a 2-a masina pentru cei care au destui bani), masini pentru taxi, livrari etc.
Masinile electrice mari cu baterii mari sunt doar niste jucarii scumpe care polueaza mai mult decat varianta pe combustie de aceeasi clasa din cauza emisiilor mari cu fabricarea bateriei si oricum sunt foarte grele astfel ca eficienta lor e tot mai mica pe masura ce devin tot mai grele. Industria auto s-a luptat tot timpul sa reduca greutatea masinilor asta fiind unul din factorii care le afecteaza performanta si consumul. E simplu de ce, accelerarea unei masini grele necesita mai multa energie decat pentru una usoara. Unii o sa zica da dar astea electrice au franarea aia regenerativa si recupereaza. Nu e chiar asa, regenerarea aia nu are eficienta 100%, e doar pe la 30% deci o masina grea indiferent ca e termica sau electrica tot pierde mult din cauza greutatii.

#81
Vlad_22

Vlad_22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,762
  • Înscris: 16.07.2015

View Postchilly willy, on 25 ianuarie 2022 - 10:30, said:

unii da unii nu. Nu a zis nimeni sa interzica masinile electrice, in esenta ele sunt la fel de poluante ca si cele cu combustie. Daca cei care le au le prefera nu e nimic grav. Practic daca ne uitam la factorii care influenteaza emisiile cea mai curata masina electrica ar trebui sa fie din clasa de masini mici de oras cu baterie mica pentru care nu s-a emis mult CO2 si ar trebui o standardizare a acestor baterii ca sa poata fi schimbate (asta nu le-ar conveni fabricantilor). Practic ar fi ok ca masini de oras (a 2-a masina pentru cei care au destui bani), masini pentru taxi, livrari etc.
Masinile electrice mari cu baterii mari sunt doar niste jucarii scumpe care polueaza mai mult decat varianta pe combustie de aceeasi clasa din cauza emisiilor mari cu fabricarea bateriei si oricum sunt foarte grele astfel ca eficienta lor e tot mai mica pe masura ce devin tot mai grele. Industria auto s-a luptat tot timpul sa reduca greutatea masinilor asta fiind unul din factorii care le afecteaza performanta si consumul. E simplu de ce, accelerarea unei masini grele necesita mai multa energie decat pentru una usoara. Unii o sa zica da dar astea electrice au franarea aia regenerativa si recupereaza. Nu e chiar asa, regenerarea aia nu are eficienta 100%, e doar pe la 30% deci o masina grea indiferent ca e termica sau electrica tot pierde mult din cauza greutatii.
Nu știi tu, boss, ăștia cu electricele nu mai pot ei de binele Planetei... Hai, pe bune, cine îi crede?!
Dar tot cumpără plastic in draci, unii nu reciclează, aruncă gunoiul pe unde apucă, știm... A la IobagLand.
De deșeurile, unele toxice, importate de noi, de arderile de tot felul de prostii, gen cauciucuri, cabluri, prin jurul Capitalei, de despăduriri și nu numai, nu-i vezi să protesteze. Ecologiști de online.

Nu sunt ipocrit, eu reciclez, nu arunc deșeurile pe unde prind, colectez uleiul etc. Fac cât pot, în prezent, însă până când corporațiile nu vor mai produce în draci, mai mult decât se consumă, nu se va rezolva nimic, în mare... De asta nu spune nimeni, nimic, însă sunt eu vinovat și alterez mediul, cu Euro 5... Hai, ceva, nu zic ce... Fi-mi-ar scârbă de propagandiștii ăștia.

Edited by Vlad_22, 25 January 2022 - 12:16.


#82
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 19.02.2007
Vezi ca vorbesti in necunoștință de cauza ..
Spre surprinderea ta, marea majoritate a posesorilor de masini electrice au un IQ suficient pentru a nu fi ipocriti.
Deșeurile le pun selectiv dinainte de a avea electrice, nu mai cumpar pungi de plastic si refolosesc sascose de ani buni, duc biomasa in locurile special amenajate, etc.
Sunt sigur ca nu sunt singurul, si sunt sigur ca sunt si multi care nu au EV care fac ce fac eu.
Si nu se bate nimeni in piept ca e ecologist .. asta se numește bun simt, dar tine de fiecare cum a fost crescut ..
Forumul este pentru informare, in special de la cei ce au trecut prin anumite experiente, pentru ca altii sa beneficieze de acele cunoștințe.
Restul e .. zgomot de fundal...

Edited by rhadoo_ds, 25 January 2022 - 15:51.


#83
Vlad_22

Vlad_22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,762
  • Înscris: 16.07.2015
Evident, nu zic că toți, clar, însă mulți sunt doar cu vorba ecologiști, că dă bine, vezi Greta, ONG-uri, teme politice etc. Pe mine mă deranjează doar cei care folosesc ecologia doar pt buzunarul propriu, imagine și capital politic.

Degeaba nu mai cumpărăm noi plastic, cat timp el se produce și va ajunge la un moment dat, la groapa de gunoi, ori în ocean, de multe ori.

Edited by Vlad_22, 25 January 2022 - 15:56.


#84
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,925
  • Înscris: 15.12.2009
Eu nu mi-am cumparat electrica pentru ecologie. Mi-am cumparat electrica pentru placerea de a conduce un asemenea agregat. Partea de ecologie vine la pachet, bonus daca vrei.
Asta nu schimba faptul ca per total masina asta este mai curata decat una bazata pe ICE.

#85
Vlad_22

Vlad_22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,762
  • Înscris: 16.07.2015
Este, într-adevăr, însă în ansamblu, prea puțin contează.

Edited by Vlad_22, 25 January 2022 - 16:21.


#86
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,925
  • Înscris: 15.12.2009

View PostVlad_22, on 25 ianuarie 2022 - 16:21, said:

însă în ansamblu, prea puțin contează.
E un pas mi c in fata, nu in spate, ceea ce conteaza. Iar cand vor fi predominante in orase o sa se simta si cu nasul, nu numai cu aparatele de masura.

#87
Vlad_22

Vlad_22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,762
  • Înscris: 16.07.2015
Da, să sperăm că va continua trend-ul și se vor face și alți pași, pe lângă aceștia. Trebuie însă și educație, și una e la voi, în Suedia, parcă și alta la români, aici.

Edited by Vlad_22, 25 January 2022 - 16:32.


#88
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nus ce sa zic, ieri, in zi libera senzorii aia airly din bucuresti aratau la ora 2 noaptea valori cam cu 70% mai mari decat azi la ora 15. Presupun ca mergea cineva cu masina diesel prin bucuresti sau ardeau unii deseuri prin zona. Atata vreme cat doar ne prefacem ca rezolvam deseurile nu se va rezolva nimic, nici poluarea nici emisiile de CO2. Degeaba mergi cu masina electrica si aia emite cu 20% mai putin la 180-200.000km (daca apuca sa mearga atata) si altii ard deseurile provocand si emisii de substante toxice (prin arderea plasticului nu rezulta doar particule ci si tot felul de dioxine si chimicale greu de inventariat pentru ca se formeaza variabil in functie de temperatura din momentul arderii, cantitatea de oxigen, masa plastica in cauza, prezenta altor substante tot felul de compusi mai toxici sau mai putin toxici). Nu foloseste la nimic colectarea separata atata vreme cat nu au ce sa faca cu deseurile. Se tot macane cu reciclarea si economia circulara. E o tampenie. Doar metalul si sticla pot fi reciclate restul e un esec total, se cheltuie si bani si energie suplimentara ca sa sorteze si sa plimbe deseurile prin tara ca sa nu faca nimic cu ele.

#89
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,925
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 25 ianuarie 2022 - 17:50, said:

Degeaba mergi cu masina electrica si aia emite cu 20% mai putin la 180-200.000km
Aia care isi castiga existenta din analize si studii tind sa te contrazica:
https://www.reuters....ars-2021-06-29/

#90
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
da, ai dreptate aici, aia traiesc din estimari pe care le schimba tot timpul ca sa se vada ca lucreaza
University of Liege researcher Damien Ernst said in 2019 that the typical EV would have to travel nearly 700,000 km before it emitted less CO2 than a comparable gasoline vehicle. He later revised his figures down.
Now, he estimates the break-even point could be between 67,000 km and 151,000 km. Ernst told Reuters he did not plan to change those findings, which were based on a different set of data and assumptions than in Argonne's model.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate