Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne
 Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 

Calcule emisii CO2 directe & indirecte pentru masina cu motor benzina vs masina electrica, relevant pentru Bucuresti/Romania

* * - - - 4 votes
  • Please log in to reply
179 replies to this topic

#55
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nenea ala alb inchis prezinta niste studii facute de altii most likely de niste manufactureri de ev-uri sau de un grup de oameni de stiinta britanici. Chiar si in ce spune el sunt niste gauri. Dupa 140.000 majoritatea masinilor electrice sunt pe moarte. Tesla si unele care au baterii mari merg mai mult dar sa ne uitam la spring care are garantie 120,000km si cine crede ca o sa treaca de 140,000. Intr-adevar dupa 140,000 o sa fie tot mai mici emisiile ca nu o sa mai circule. Si alea 90,000 pomenite in video sunt mile nu km. La fel si cele 52,000. Majoritatea studiilor prezinta situatia la 150,000km si nu intamplator pentru ca aproximativ aia e zona unde grosul ev-urilor cu pret accesibil se predau. In schimb la termice acolo incepe a doua tinerete. Ar mai fi cum ar mai fi daca s-ar oferi baterii de schimb la preturi accesibile dar firmele auto nu vor asta si nu ofera decat la preturi descurajante (tesla 23000, leaf 15000$) si luni de asteptare ca sa renunte. Deci viata masinii electrice se incheie odata cu moartea bateriei. Doar cateva mai supravietuiesc prin tot felul de inginerii facute de ateliere private cu baterii recuperate din masini tamponate.
Reciclarea bateriilor nu ca nu e posibila ci nu e economica pentru ca materialaele recuperate costa mai mult ca cele extrase din pamant. Costul in dolari nu ne spune si emisiile. Si trebuie facuta o distinctie clara, tu te referi doar la tesla. Tesla face si drege dar ei nu sunt singurii producatori. Da, tesla tine mai multi km pentru ca are baterie mai mare si ei si triseaza punand baterii mai mari decat capacitatea utilizabila ca sa nu trebuiasca incarcata 100% si sa aiba de unde sa scada. E o strategie buna dar scumpa. Masini comune mai ieftine ca ZOE sau leaf sau spring nu au asa ceva. Nici tesla nu recupereaza nimic din baterii doar mint, daca citesti ce scriu ei vorbesc in principal de safe disposal. Deci ei se asigura ca te scapa de bateria veche si nu o arunca in mediu. Dar ca o recicleaza complet asta e asa doar sugerat.
Si studiile alea care se termina la 200,000km. Ok si? Termica merge fara probleme 400-500,000. Am vazut masina diesel (audi) de 450,000km si 10 ani cu revizii facute la service-ul oficial mergea perfect nu ai fi zis ca are atatia km. La 450,000 la Volvo ala electric esti gata cu a doua masina, o dai pe a doua la srot. In plus e vorba si de degradarea calendaristica. Sunt masini care sunt utilizate intens si masini care nu fac decat 10,000 sau mai putin pe an. Dar si daca fac 5000 pe an tot vor fi terminate la 10 ani.
Asa cum ne tot spui ca ai descoperit emisiile indirecte si aia de la volvo crezi ca nu s-au gandit la ele majoritatea studiilor sunt facute pe genuchi ca sa iasa concluzia care trebuie si se omit factori esentiali. Cei mai importanti sunt
1. termica tine 20+ ani si nu conteaza daca o folosim rar sau o folosim intens. Schimbarea unor piese la motor ca segmentii sau distributia nu-i va schimba amprenta de carbon. Electrica va depinde atat de calendar cat si de cicluri si isi va termina viata la cca 10 ani sau niste km care depind de marimea bateriei intre 150,000 si 250,000 aproximativ jumatate sau mai putin din viata unei termice astfel ca emisiile cu fabricarea unei noi masini trebuie luate in calcul. aici e cea mai mare omisiune a studiilor intentionata pentru ca de fapt dubleaza emisiile de start ale electricei.
2. reciclarea e doar o gargara corporatista pe moment, ea nu exista decat ca macinarea bateriilor si punerea lor in saci. Unii le si topesc. Emisiile reciclarii sunt neglijate in cam toate studiile. Costul nu e egal cu emisiile. Se mentioneaza 65$ kWh. Cat curent si cat carbon emis poate insemna asta? poate fi tot cam 100kg/kWh?
3. mix-ul energetic nu e reprezentativ pentru ca 90% din oameni incarca acasa overnight cand nu ai energie solara si nici nu stii daca bate vantul sau nu. Sunt si care au statii de incarcare la servici dar sunt putini. Asta pentru ca studiile incep sa faca presupuneri cum ar fi daca am incarca bateria in norvegia cu energie hidro dar am conduce masina in spania unde e cald si are randament mai bun.
4. Multe studii fac din start afirmatia ca la termice nu ai cum sa reduci emisiile dar la electrice ai avea prin reducerea ponderii fosilului in mix. E uite ca au incercat in europa in 2021 si le-a iesit exact pe dos. In plus posibilitatile de reducere a emisiilor la termice sunt practic nelimitate. Cea mai simpla cale chiar fara combustibil sintetic e sa folosesti CNG (gaz natural comprimat) folosit de exemplu in brazilia de multi ani si au inceput sa apara si in Romania. Datorita faptului ca are mai mult hidrogen (la 1C are 4H fata de benzina care are 2H la 1C si prin asta emisiile de carbon la aceeasi energie generata sunt cu 21% mai mici). Deci nu am facut nimic decat ca am schimbat combustibilul fosil cu altul tot fosil si avand mai mult hidrogen emisiile scad cu 21%. Daca si adaug combustibil sintetic fabricat din gunoi, deseuri, biogaz deja pot reduce emisiile si sub 50% fara sa ma fortez prea tare tehnic si nici economic.
In final as face remarca ca vin tot felul de pulifrici care fac afirmatii scoase din cur fara vreun suport gen explorerul si prietenii lui care din postura de proprietari de tesla au devenit niste autoritati in domeniu si cer altora sa spuna ce specializari au. Eu i-as invita pe ei sa ne spuna primii cu ce se ocupa, ce specializari au si unde lucreaza.

#56
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 20.12.2004
@chilly willy:
1. Exista si cazuri cunoscute de Tesla Model S cu 300k-400k km cu bateria originala:
https://teslamotorsc...battery.222146/
BTW, valoarea aceea absoluta de 10 ani, "cat tine bateria", de unde ai scos-o?

2. Nu stiu cat CO2 se emana la reciclarea bateriei, dar e estimare simpla ar fi: proportional cu raportul dintre costul de reciclare si costul de fabricatie.
Sa zicem 50%.
Dar este un "catch" aici: 50% folosind in calcul emisiile CO2 generate de mixul energetic de peste 15-20 ani (*), cand se va recicla bateria, nu din cel actual. :)
(*) uite ca eu nu sunt de acord cu cei 10 ani "hardcodati" ai tai.. :)

3. Teoria "mixul energetic nocturn este mai murdar decat cel diurn" -> mi se pare o teorie empirica, pentru care astept niste date concrete (relevante pentru Romania).
Pana la proba contrarie, este legenda urbana pentru mine.

BTW, exista un site (are si app): https://app.electricitymap.org/zone/RO
Se poate urmari in timp real valoarea mixului energetic din ultimele 24h, pt RO sau alta tara.

4. Nu stiu altii cum sunt, dar mie mi-a ajuns poluarea din Bucuresti.
Inlocuirea termicelor cu altfel de termice este un paleativ.
Solutia corecta este una singura: fara emisii locale (adica urbane).
Reducerea emisiilor de carbon este doar un bonus. ;)

Oricum, piata europeana si-a aratat clar trendul -> anul acesta exista sanse realiste ca vanzarile de electrice sa depaseasca vanzarile de diesele (in ambele cazuri masini noi).
In 5 ani nu cred ca mai cumpara nimeni termice noi...

P.S: Nu cred ca-i cazul sa trecem la insulte; consider ca am discutat civilizat cu toata lumea...

#57
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Invariabil orice discutie referitoare la masinile electrice devine o sursa de disputa. Motive gasiti voi.
Dupa parerea mea, orice subiect care coreleaza poluarea cu transportul auto particular - adica exact ala despre care vorbiti voi este o falsa discutie.
De ce?
Sursele de poluare la nivelul UE:
1. Activitati agricole (90% amoniac, 80 % metan)
2. Productie/distributie energie (60% oxizi de sulf)
3. Fenomene naturale
4. Deseuri / minele de carbune / transportul gazelor naturale pe distante lungi
5. Transport rutier (40% din emisiile de azot)
6. Arderea combustibililor (transport / incalzire productie energie etc.) - cu alte cuvinte tot ce inseamna ardere
Sursa: Agentie Europeana de mediu. Dintr-un motiv pe care nu-l inteleg AEM nu a luat in considerare transportul aerian si naval.
Precum vedeti, transportul rutier este a 5-a cauza. Cat din transportul rutier este cel privat, particular? Sa spunem jumatate? Si atunci de ce numai aici, in acest procent nesemnificativ, se pune accentul pe reducerea poluarii si trecerea la electric? Nu ma vrajiti cu tintele de mediu asumate...
Raspunsul este: este profitabil!
Unii fac bani si multimea (ca sa fiu foarte politicos) se contrazice pe teme false.

#58
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,971
  • Înscris: 01.03.2013

 adip1962, on 20 ianuarie 2022 - 06:02, said:

5. Transport rutier (40% din emisiile de azot)
Momentan cea mai urgenta problema sunt emisiile de gaze cu efect de sera (in principal CO2, fiind cantitate mare).
Eliminarea poluarii din orase ar fi un bonus.

 adip1962, on 20 ianuarie 2022 - 06:02, said:

Si atunci de ce numai aici, in acest procent nesemnificativ, se pune accentul pe reducerea poluarii si trecerea la electric?
Se pune accentul in toate domeniile, dar noi suntem pe sectiunea Auto a forumului asa ca discutam despre masini si variante mai putin poluante pentru masini.

#59
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
pana si studiul Volvo zice ca nu sunt prea verzi, Toyota a zis din start ca sunt mai poluante si nesustenabile dar pentru bani o sa e fabrice. Presupun ca nu stiu ce vorbesc mai ales volvo vine cu studiul asta in timp ce e o gargara generala cu ev-urile. Chiar si sa aiba un mic avantaj el e insuficient pentru lozincile ca au emisii 0 si ca vor elimina emisiile de carbon, carbon neutral etc.
Problema celor mai multe studii prea optimiste e ca se bazeaza pe niste presupuneri. Ca vom invea niste baterii oarecare ca o sa creasca ponderea surselor regenerabile in mix. Adevarul e ca nu stim, daca ne uitam in urma vedem doar promisiuni neimplinite.
Energia necesara reciclarii nu are legatura cu raportul dintre costul de fabricare si cel de reciclare. Fabricarea unui produs costa mai mult decat reciclarea. Recuperarea materiilor prime dintr-un produs poate costa mult mai mult insa decat obtinerea lor din alte surse, e la mintea cocosului. In cazul bateriilor de vina e faptul ca elemente chimice variate sunt amestecate in compusi complecsi greu de separat e cauza.
Intrebarea de unde 10 ani arata ca nu stii mai nimic despre baterii. Ele au nste curbe de degradare calendaristica si la numarul de cicluri si la temperatura si la starea de incarcare. Toti acesti factori modifica durata pana cand bateria nu mai e in parametri. Cu cat e mentinuta prea incarcata sau la temperatura ridicata si multe cicluri se degradeaza mai repede. De aia se da garantia 8 ani. Dar aia e perioada minima daca bateria e folosita agresiv. Daca e incarcata doar intre 20-80% si are putine cicluri si nici nu e asa cald poate rezista si 10 ani dar peste 10 ani foarte putine baterii mai sunt in uz. Sunt cazuri deosebite dar pe de alta parte sunt baterii care se defecteaza in garantie si compenseaza numarul redus de baterii care rezista mai mult. E o distributie gaussiana daca ai auzit de ea. Varful curbei e la 10 ani. Cele care tin mai mult sunt cam la fel de multe ca cele care se defecteaza mai repede. Deci viata lor e 10 ani in medie. E ca si varsta medie la oameni sa zicem 80 de ani dar unii mor la 30 si altii traiesc 100. Si studiile tot despre 10 ani vorbesc uneori mai clar uneori mai voalat. Lor le si convine asta pentru ca statistic oamenii tin o masina cam 8-10 ani dupa care  schimba si daca e si nereparabila e si mai bine.
Mixul nocturn e mixul fara solar. Probabil ca inca nu ai aflat ca noaptea nu-i ca ziua si iara nu-i ca vara. Il poti intreba pe dl basescu pentru clarificari. Si daca te uiti pe pagina aia indicata si muti sliderul cu ora o sa vezi ca e alt % de renewable ziua la ora 12 fata de noaptea la ora 12. Vara e si mai mare diferenta. Ex acum la ora 9 e 53% renewable si la ora 2AM era 31% . Cred ca mitul e rezolvat.
Poluarea din bucuresti e in cea mai mare parte generata de arderile ilegale din zonele limitrofe. Probabil ca nu ai facut legatura intre faptul ca maximul de poluare e noaptea si des in weekend cand aia ard la greu ca politistii sun liberi (ex tzeegani de la sintesti). Si masinile au partea lor dar si aici e discutabil in special legat de folosirea altor combustibili ca etanolul care nu emite NOx nici SOx nici particule, nimic in afara de CO2.
Trendul aratat de piata europeana e bazat pe noutate dar multi se vor razgandi si mai ales pe reducerile foarte mari date la cumparare si scutiri de taxe. Odata ce aceste scutiri dispar trendul cred ca va muri. Mai e si piata sh care in Romania e de 3x mai mare ca piata de masini noi ori astea electrice nu prea exista ca sh pentru ca sunt nereparabile.
Intreaba pe cine vrei daca ar da 19000euro pe Dacia spring. Cate masini electrice sh se cumpara in Romania? Si cat sunt de vechi? Nu e ca si cum ai cumpara o Tesla de 2 ani sau un ZOE de 8 ani. Dar vechimea medie a parcului auto din ro e peste 16 ani. Cate masini electrice de 15-20 de ani crezi ca vor putea fi in uz?

Edited by chilly willy, 20 January 2022 - 11:15.


#60
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 20.12.2004
@chilly willy:
1. Toyota sunt pe nicaieri cand vine vorba de full-electrice, au ramas blocati in #nuseincarcalapriza, te rog scuteste-ma.
E ca si cum i-ai fi intrebat pe fabricantii de sabii din Evul Mediu ce parere au despre armele de foc. :)

2. Se pare ca nimeni nu stie nimic despre baterii Li-Ion, in afara de tine...
"However, drivers can expect upwards of 10 years or 100,000 miles of use – with reports of twice that distance – from an electric car."
https://www.rac.co.u...batteries-last/
"The battery can last at least 10 years even up to 20 years before needing replacement."
https://www.large.ne...ws/8bu43qd.html

Singurele baterii auto unde 10 ani ar fi durata maxima de viata plauzibila sunt cele NiMH, dar pe alea le mai gasesti doar la #nuseincarcalapriza
Daca mai insisti pe tema "bateriile Li-Ion sunt terminate dupa 10 ani", vino cu niste linkuri credibile, ca de povesti ne-am cam saturat...

3. Referitor la mixul energetic:
Ieri la ora 21:00 -> 282g CO2/kWh, azi la ora 09:00 -> 247g CO2/kWh, azi la ora 21:00 -> 242 g CO2/kWh.
So, care-i concluzia mareata?

Iar referitor la "iarna nu-i ca vara", vara avem atat solar cat si consum masiv ziua din cauza AC-urilor.
Iar noaptea consumul tipic de energie electrica este mai mic (in valoare absoluta) decat ziua, indiferent de anotimp.
Asa ca ponderea nuclearului, hidro si eolianului (care nu emit CO2) in consum este mai mare (ca procent adica).

Asadar, astept in continuare statistici din care sa rezulte ca mixul energetic nocturn este mai "murdar" decat cel diurn.
Doar ca din cate vad, esti adeptul povestilor, nu al datelor verificabile...

In plus, anul acesta cam in toate momentele zilei mixul emergetic a fost sub 300g CO2/kWh, asa ca ce-am calculat in postul initial este oricum acoperitor.

4. Referitor la SH-uri ieftine, acesta nu mi se pare a fi un drept fundamental.
Dreptul la sanatate este mult mai important.

Iar referitor la "cetatenii" din Sintesti, what's your point?
Capitala noastra europeana :) are acum doua surse masive de poluare, dar fiind independente una de alta, pot fi tratate separat.

BTW, ati remarcat stirea asta?
https://www.hotnews....ndra-dublin.htm
Hint: "London's Congestion Charge" ;)

#61
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
sigur Toyota din postura de cel mai mare fabricant de sabii masini din lume cu o valoare dubla fata de locul 2 nu stiu ce vorbesc, sunt niste idioti care nu se potrivesc cu ideile tale. Si nici Volvo nu stiu ce spun au facut afirmatiile doar asa ca sa fie contra.
tu ai niste texte asa ca greta cu dreptul la sanatate de parca ar atenta cineva la sanatatea ta si aia nu ar fi tzeeganii care ard deseuri. Nu peste mult timp o sa arda si baterii si o sa vezi atunci cum e cu sanatatea.
Sigur eu spun povesti neverificabile, pe saitul ala pe care l-ai indicat e graficul cu emisiile /kWh. E sub nasul tau si spui ca nu exista:
Cred ca se vede cu ochiul liber cresterea emisiei dupa ora 5 si e iarna cand solarul nu produce destul. Si ce legatura are faptul ca vara sunt AC-uri? asta modifica intensitatea emisiilor/kWh? Ce legatura are sula cu prefectura? Vara se foloseste AC si noaptea poate chiar mai mult ca ziua oamenii sunt la lucru ziua.

Attached Files


Edited by chilly willy, 21 January 2022 - 09:41.


#62
__-__

__-__

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 303
  • Înscris: 30.11.2021
Vara cand merg ac-urile duduie carbunele la greu, dar de unde sa stie verzii detalii de astea...

Misto va fi cand va disparea carbunele..in maxim 5 ani !
Atunci sa vezi hipsterii cum alearga pe benzi sa produca curent, sau fac lumina cu oglindutele din posete !
Legat de electrice, in urmatorii 10-15 ani cea mai rentabila va fi o hibrida plugin, va scuti poluarea cu noxe acolo unde trebuie, in oras. Dintre toNti semnatarii tratatelor de la Kyoto si altele, Europa este singura care si-a bagat paru in coor, pe restul ii doare la banana, mai ales pe americani, desi toNti s-au angajat la aceesi caruta.
Asa sunt europenii, mai bomboana de pe coliva !

#63
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
oricum calculele facute de colegul erau la 247 g/kWh, eu am pus doar 233g care e o valoare data pentru UK dar realitatea pare sa fie mai aproape de 280-290 ca vad ca oscileaza intre 240 si 310 deci cam cu 15-20% mai mult decat am estimat initial

#64
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 20.12.2004

 chilly willy, on 21 ianuarie 2022 - 09:31, said:

sigur Toyota din postura de cel mai mare fabricant de sabii masini din lume cu o valoare dubla fata de locul 2 nu stiu ce vorbesc, sunt niste idioti care nu se potrivesc cu ideile tale. Si nici Volvo nu stiu ce spun au facut afirmatiile doar asa ca sa fie contra.
tu ai niste texte asa ca greta cu dreptul la sanatate de parca ar atenta cineva la sanatatea ta si aia nu ar fi tzeeganii care ard deseuri. Nu peste mult timp o sa arda si baterii si o sa vezi atunci cum e cu sanatatea.
Sigur eu spun povesti neverificabile, pe saitul ala pe care l-ai indicat e graficul cu emisiile /kWh. E sub nasul tau si spui ca nu exista:
Cred ca se vede cu ochiul liber cresterea emisiei dupa ora 5 si e iarna cand solarul nu produce destul. Si ce legatura are faptul ca vara sunt AC-uri? asta modifica intensitatea emisiilor/kWh? Ce legatura are sula cu prefectura? Vara se foloseste AC si noaptea poate chiar mai mult ca ziua oamenii sunt la lucru ziua.
Referitor la Toyota - si Nokia era liber de piata inainte de aparitia iPhone-ului si parea de neclintit in pozitia respectiva...
In legatura cu Greta, e simplu, eu doresc eliminarea ambelor surse de poluare, nu vad care-i problema.

Referitor la grafic, statisticile nu se fac pe o zi, ci pe termen lung.
La ora asta graficul arata cu totul altfel:
https://app.electricitymap.org/zone/RO

Nu are nici un sens sa continuam cu ping-pong-ul cu grafice pe o zi; daca-mi aduci o statistica (credibila) pe 1 an, din care sa rezulte ca mixul energetic nocturn e mai murdar decat cel diurn, n-am nici o problema sa recunosc ca am gresit...

 __-__, on 21 ianuarie 2022 - 15:21, said:

Misto va fi cand va disparea carbunele..in maxim 5 ani !
Atunci sa vezi hipsterii cum alearga pe benzi sa produca curent, sau fac lumina cu oglindutele din posete !

1. Da' tu ce masina super-macho conduci? Hai uimeste-ma!
Electrica mea are 450+ CP, pe care-i si folosesc, cand am ocazia -> si tot polueaza mult mai putin decat un Ford Focus, dupa cum am demonstrat.

2. Orice persoana cu IQ-ul (cel putin) mediu ar intelege ca o resursa nu dispare pur si simplu, ci pe masura ce devine mai rara, pretul ei creste.
Ca urmare, mai degraba cred ca o sa stai tu pe intuneric decat sa nu mai aiba "hipsterii" bani pentru alimentarea masinilor electrice.

 chilly willy, on 21 ianuarie 2022 - 15:29, said:

oricum calculele facute de colegul erau la 247 g/kWh, eu am pus doar 233g care e o valoare data pentru UK dar realitatea pare sa fie mai aproape de 280-290 ca vad ca oscileaza intre 240 si 310 deci cam cu 15-20% mai mult decat am estimat initial
Ai incurcat borcanele; mai citeste o data postul meu initial.

Edited by mars2k, 21 January 2022 - 19:43.


#65
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
toyota e una si nokia alta, ce are sula cu prefectura?
probabil ca ai niste probleme serioase, graficul arata ca noaptea emisiile sunt mai mari. Incapatanarea asta prosteasca in a refuza evidenta e tipica multor ev-tarzi.
Am gasit totusi un tabel din germania pe un an. Cred ca e vizibila partea verde de la orele pranzului si partea rosie din cursul noptii.
Din tabel se vede si perioada cu vant din primavara
Da, ok am gresit nu ai pus 247 ci 299 valoare care pare ok, eu in calcul am pus 233 ca aia am gasit-o pentru uk, nu am avut date pentru Romania.
colegul s-a referit la carbune ca dispare nu in sensul ca se termina ci ca se interzice utilizarea lui.
In rest nu ai dovedit cam nimic, adica ti-ai dovedit tie pe restul nu prea cred ca i-ai convins cu calcule fake

Attached Files


Edited by chilly willy, 21 January 2022 - 20:20.


#66
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,971
  • Înscris: 01.03.2013

 __-__, on 21 ianuarie 2022 - 15:21, said:

Vara cand merg ac-urile duduie carbunele la greu, dar de unde sa stie verzii detalii de astea...
Cand merg AC-urile, duduie fotovoltaicele, dar de unde sa stie cei care trec pe-aici doar ca sa faca trolling si flamebait...

#67
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,458
  • Înscris: 17.09.2007

 adip1962, on 20 ianuarie 2022 - 06:02, said:

Sursele de poluare la nivelul UE:
1. Activitati agricole (90% amoniac, 80 % metan)
2. Productie/distributie energie (60% oxizi de sulf)
3. Fenomene naturale
4. Deseuri / minele de carbune / transportul gazelor naturale pe distante lungi
5. Transport rutier (40% din emisiile de azot)
6. Arderea combustibililor (transport / incalzire productie energie etc.) - cu alte cuvinte tot ce inseamna ardere
Sursa: Agentie Europeana de mediu. Dintr-un motiv pe care nu-l inteleg AEM nu a luat in considerare transportul aerian si naval.
Precum vedeti, transportul rutier este a 5-a cauza. Cat din transportul rutier este cel privat, particular? Sa spunem jumatate? Si atunci de ce numai aici, in acest procent nesemnificativ, se pune accentul pe reducerea poluarii si trecerea la electric? Nu ma vrajiti cu tintele de mediu asumate...
Raspunsul este: este profitabil!
Unii fac bani si multimea (ca sa fiu foarte politicos) se contrazice pe teme false.
Absolut fals, pune si tu un link, nu povesti aiurea https://www.eea.euro...ir-pollutants-8
A se vedea ca e inclus si transportul maritim iar la NOx transportul rutier este de departe cel mai poluant.
Transport is responsible for more than two thirds of all NOx emissions and accounts for a significant proportion (around 10 % or more) of the total emissions of other pollutants. Road transport, in particular, continues to account for a significant proportion of emissions of all the main air pollutants (with the exception of SOx). It is widely accepted that 'real-world emissions' of nitrogen oxides, particularly from diesel passenger cars and vans, generally exceed the permitted Euro emissions standard, which defines the acceptable limits for exhaust emissions of new vehicles sold in EU Member States.

Iar in orase transportul are o proportie si mai mare la poluare
https://www.transpor...are-all-europe/

Edited by Hansolo, 22 January 2022 - 22:01.


#68
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
Voi stiti ce e NOx-ul? si unde e el periculos sau vorbim asa ca de bau bau?

Edited by chilly willy, 22 January 2022 - 22:19.


#69
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 20.12.2004

 chilly willy, on 21 ianuarie 2022 - 20:06, said:

toyota e una si nokia alta, ce are sula cu prefectura?
Rezistenta la schimbare, asta-i elementul comun.
Si Nokia erau cu "ecranele tactile sunt o prostie, nimeni nu-si doreste asa ceva".

 chilly willy, on 21 ianuarie 2022 - 20:06, said:

probabil ca ai niste probleme serioase, graficul arata ca noaptea emisiile sunt mai mari. Incapatanarea asta prosteasca in a refuza evidenta e tipica multor ev-tarzi.
Gata, gata, relax.
Am zis ca daca vii cu niste statistici credibile, te iau in serios.
BTW, linkul original era:
https://www.eupd-res...020-sehr-stark/
Sunt o multime de informatii interesante pe site-ul EUPD Research, imi place.

Ziceai de "ev-tarzi", permite-mi sa-ti intorc "complimentul":
Chitibusareala asta a voastra, a ICE-tarzilor, este iarasi tipica pentru lipsa de argumente reale.

Am facut niste calcule folosind datele din tabelul de la EUPD Research.
Media CO2 (ponderata cu numarul de zile din fiecare luna) pe tot anul vine: 343g CO2/kWh

Facand medii (ponderate) in cateva scenarii de alimentare nocturna, obtin:
18:00 - 05:00 -> 364.3g CO2/kWh -> 6.1%
21:00 - 05:00 -> 362.3g CO2/kWh -> 5.5%
24:00 - 07:00 -> 358.5g CO2/kWh -> 4.4%


Deci atata scandal pentru un amarat de 5.5%, care ridica emisiile indirecte CO2 pentru Tesla de la 82g CO2/kWh la 86g CO2/kWh.
Nici nu ma mai obosesc sa refac calculele mele originale pentru kktishul asta.

P.S. Azi la superchargerul Tesla, langa masina mea a parcat o Tesla Model-X cu o araboaica (or whatever, de aia cu carpa-n cap..) pe locul din dreapta.
Pana si astia sunt mai deschisi la minte decat unii conationali ai mei... Posted Image

Daca doreste cineva sa faca double-check, datele (in format CSV), copiate dupa poza de la EUPD Research, sunt mai jos:
===================================
,Jan,Feb,Mar,Apr,Mai,Iun,Iul,Aug,Sep,Oct,Nov,Dec,Medie simpla,Medie ponderata,Delta %
0:00,349,227,297,294,314,362,408,413,450,368,433,396,359.3,361.0,
1:00,346,222,293,287,305,348,399,401,443,362,429,390,352.1,353.8,
2:00,342,217,293,284,301,341,390,393,438,352,425,387,346.9,348.6,
3:00,341,216,290,284,302,340,385,393,437,359,426,385,346.5,348.2,
4:00,343,220,297,290,306,344,386,399,442,368,430,388,351.1,352.8,
5:00,355,232,310,301,319,357,393,414,455,389,441,400,363.8,365.6,
6:00,367,247,322,304,318,360,389,421,464,407,451,414,372.0,373.8,
7:00,373,253,311,288,295,342,360,403,449,407,450,418,362.4,364.0,
8:00,374,253,290,263,268,318,327,373,419,400,440,419,345.3,346.8,
9:00,367,247,273,235,242,294,296,346,393,386,430,416,327.1,328.4,
10:00,359,239,253,203,216,274,273,322,366,372,420,410,308.9,310.2,
11:00,354,232,240,183,200,259,257,302,341,361,412,407,295.7,296.9,
12:00,350,229,235,172,192,250,247,291,324,351,412,409,288.5,289.7,
13:00,353,228,238,167,189,245,242,288,315,349,424,419,288.1,289.3,
14:00,364,233,246,168,189,245,242,292,320,356,444,431,294.2,295.3,
15:00,380,244,263,176,197,251,250,306,340,374,469,437,307.3,308.4,
16:00,389,258,292,198,210,265,269,328,377,398,476,429,324.1,325.3,
17:00,379,264,323,239,240,288,300,360,420,413,460,417,341.9,343.2,
18:00,373,260,335,279,276,320,333,390,454,411,454,418,358.6,360.1,
19:00,372,259,333,301,305,352,364,414,462,404,456,421,370.3,371.9,
20:00,368,254,330,306,324,376,393,427,462,400,460,422,376.8,378.6,
21:00,363,246,326,307,332,388,409,431,468,394,456,418,378.2,380.0,
22:00,359,243,323,305,333,386,413,432,468,386,454,416,376.5,378.4,
23:00,351,235,316,296,326,383,417,432,457,373,448,409,370.3,372.1,
Medie,361.3,239.9,292.9,255.4,270.8,320.3,339.3,373.8,415.2,380.8,441.7,411.5,341.9,343.4,
,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,Medie 18:00 - 05:00,364.3,6.1%
,,,,,,,,,,,,,Medie 21:00 - 05:00,362.3,5.5%
,,,,,,,,,,,,,Medie 24:00 - 07:00,358.5,4.4%
===================================

#70
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
irony on: Lasa ma .. ca toti care isi dau seama cat e de poluanta toata treaba asta cu mașinile electrice sunt doar Softpedia ...
Restul "este prosti" sau hipsteri de pun botul la asa vrajeala.

Ce calcule .. ce investitii de milioane de euro pentru unii producători auto sa treacă pe electrice .. "aia nu stie".
irony off ..

#71
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
da, e vorba de prostii de la Toyota primul fabricant din lume si de la Volvo si ailalti investesec ca sa poata sa vanda nu ca ar fi sustenabile. De exemplu Dacia a "investit" banii statului roman cate 10500euro pe masina ca sa aduca springuri din china in timp ce vand in draci masini termice dar fara springuri nu se incadrau in emisii. Intre timp ZOE sta nevanduta si e plin de zoe si leaf prin parcurile auto din germania si sunt sigur ca si in alte tari ca nu mai pot fi refolosite si nu le ia nimeni cu baterii moarte. In plus cred ca si aia de a volvo au facut calculele asa doar ca sa se conteze pe softpedia.
Vorbesti de niste kktisuri de 6%. Cand masinile astea au un avantaj minim de cateva procente si aia in tarile cu energie suficient de verde cele 6% conteaza enorm. Calculele tale sunt fara nicio baza reala atata vreme cat nu ai luat in calcul viata bateriei si a masinii. Acolo e cea mai mare investitie de CO2 care e neglijata de ev-tarzi tocmai ca sa iasa bine calculul.
Tu ai impresia ca doar tu ai dreptate si aia care nu te aproba nu sunt deschisi la minte si cand ti se spune ca ai calculat gresit vii cu argumente false ca ai vazut tu o araboaica in Tesla. De cand sunt araboaicele cu carpe in cap etalonul ingineriei? Genul asta de discurs cu minciuni si non argumente la fiecare pas e tipic pentru hipsteri ev tarzi. Neputand sa-ti sustii punctul de vedere cu care ai venit aici sa te lauzi si crezand ca vorbesti cu prostii care se vor uita ca matza in calendar la maiestria ta aritmetica ai inceput sa arunci cu non argumente ca unii investesc, ca ai vazut o araboaica etc. Pana si treaba cu emisiile nocturne ai zis ca e can-can pana cand nu a mai fost ca aia era realitatea. Si aici ai mintit putin crezand ca nu se observa ai pus emisiile nocturne vs media nu vs cele diurne. Sunt perioade cand emisiile diurne sunt pe la 170 s cele nocturne pe la 270-280 ceea ce arata o diferenta semnificativa dar cica e legenda urbana si sa gasesc eu un tabel care sa demonstreze asta. Na am gasit un tabel acum ai venit cu araboaica experta in inginerie din tesla x (si de pe locul din dreapta). Tu ai impresia ca poti prosti pe toata lumea si esti suparat ca altii nu pun botul.

Edited by chilly willy, 23 January 2022 - 16:07.


#72
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Da .. zise cel ofticat ca statul a cheltuit din banii lui sa dea la altii.
Eu nu incerc sa conving pe nimeni nimic .. doar sper ca macar unii sa stie ce sa aleaga fara a fi influențați de parerologi.
Fiecare face ce vrea cu banii lui .. am mai zis-o ..
Toyota au pierdut de mult trenul .. eu ma uitam in vecinătatea noastra ..
Nu stiu cate strategii sau cati c-level ai cunoscut .. dar ce fac nemtii nu fac degeaba ..

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate