Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Calcule emisii CO2 directe & indirecte pentru masina cu motor benzina vs masina electrica, relevant pentru Bucuresti/Romania
#145
Posted 06 February 2022 - 21:55
chilly willy, on 06 februarie 2022 - 21:50, said:
masinile de buget sunt 80-90% din parcul auto deci cele 10% care stau mai bine nu reprezinta norma. Referinta este diferita de "majoritate". prm5bbtgb7661.png 27.08K 12 downloads |
#147
Posted 06 February 2022 - 22:07
Mi se rupe atat mie cat si restului lumii ce cumpara romanii. Aici vorbim de implementare si efecte la nivel de continent, cel putin ... nivel la care Romania este doar o tarisoara mica, cea mai saraca din Europa. Practic nu conteaza.
Romania o sa urmeze cursul dictat de Europa, cu ceva intarziere de 1-2 decenii data de propagarea tehnologiei SH. O sa cumpere si romanii Tesla condusa de o batranica la piata, doar duminicile - peste vreo 10-15 ani. Edited by ro_explorer, 06 February 2022 - 22:08. |
#148
Posted 06 February 2022 - 22:21
na pai asta stiam deja ca ti se rupe si ai impresia ca toti romanii si tot estul europei o sa traiasca ca in norvegia sau suedia. Totusi si in tarile din vestul europei se inmatriculeaza mai mult alte masini de buget decat Tesla. Tesla a avut un avans dar pemasura ce apar tot mai multe masini de buget inmatricularile de alte branduri sunt tot mai mari si in final tesla va fi pe la 5-6% si tot ca si acum se va ajunge ca 80-90 % din masini sa fie de buget depinzand de tara. Dacia vinde foarte multe loganuri in germania desi aia au mult mai multi bani. Masinile de buget cu baterii mici si fara management termic care trebuie stresate mai tare la DOD mai mari si cicluri mai multe nu pot sa tina nici pe departe ca tesla.
Edited by chilly willy, 06 February 2022 - 22:22. |
#149
Posted 06 February 2022 - 22:54
Intelege ca faptul ca 90% care se vand sunt de buget nu inseamna ca aia e referinta masinilor electrice.
Referinta telefoanelor mobile este iPhone, desi se vand de X ori mai multe pocnitori chinezesti. |
#150
Posted 06 February 2022 - 22:56
Cine a zis că referința este Aifon, să știm și noi.
IOS și Android sunt ecosisteme diferite, n-au rost comparațiile. Plin de fanboy, care n-au încercat și altceva. S21 U, in curând 22-ul, îl bate la toate capitolele. Referința ar trebui să țină cont și de nevoile fiecăruia, nu stau să-mi mai bat capul, că nu dau 2 bani și nu-mi pasă de comparațiile astea. Edited by Vlad_22, 06 February 2022 - 22:59. |
#151
Posted 06 February 2022 - 22:58
Toata lumea. Fie ca le convine fanior android sau nu, Iphone si ecosistemul Apple sunt referinta. Nu am auzit inca ca un producator sa vrea sa faca "Galaxy killer" sau "Oppo killer" ... toti se bat pe "iPhone killer" si inca se bat, din 2007 incoace ...
La fel e si la masinile electrice - "Tesla killer" e pozitia ... nu "Spring killer" Cand o sa intelegi de ce, ai sa ai o revelatie. Edited by ro_explorer, 06 February 2022 - 22:59. |
#152
Posted 06 February 2022 - 22:59
Nu vreau, sincer, sunt alte chestii mai importante în viață decât niște consumabile. Devenim din ce în ce mai alienați.
Cineva obișnuit cu Android, îi va fi greu să treacă pe IOS și invers, restul sunt discuții. IOS este ecosistem închis și cu asta am spus totul, evident că e mai ușor să optimizezi software-ul și hardware-ul, când ai o mână de modele. Edited by Vlad_22, 06 February 2022 - 23:04. |
#154
Posted 06 February 2022 - 23:01
Ba da, evident, dar nu-mi place atitudinea asta superioară. E o opinie, scrisă pe un forum, a dumitale nu e cu nimic mai importantă.
Mă pasionează tehnologia și telefoanele, dar nu o dau în obsesie să vreau musai să am ce e mai bun, fiindcă este ceva trecător. Îi las pe alții, cu statistici și alte chestii irelevante, să o vedem care o are mai mare, cam așa. Unii nu înțeleg încă faptul că destui cetățeni își iau mașini, telefoane, case etc. de care n-au nevoie și în uzul zilnic, nu se observă vreo diferență notabilă, pentru nevoile lor. Dacă are ultimul iPhone și Model X, nu înseamnă că e musai pasionat ci că poate are destui bani. Ăia pasionați, pălăria jos, dar sunt in inferioritate. Nu observăm cu toții, atâtea cazuri de cocalari și alte cele, la noi și peste hotare, cu ultimele gadget-uri și mașini apărute, dar nu pot lega 2 cuvinte? Nu aduc în discuțiile țepele de marketinf vândute de preaiubiții voștri de la Apple, cu acel stand și roti, printre altele. Știu, tot timpul alții le vor găsi scuze. Asta nu arată, ce să-ți povestesc, "elita" care utilizează Apple, ci faptul că există destui naivi, ca să mă exprim civilizat, care pun botul si dau 1000 dol pe un suport care nu valorează nici 100-200$. Edited by Vlad_22, 06 February 2022 - 23:14. |
|
#155
Posted 06 February 2022 - 23:01
Raz0rblade, on 18 ianuarie 2022 - 19:42, said:
Munca de Sisif, nene calculele alea. Pentru cel care le-a facut, nu neaparat necesar sa-i si apartina celui care le-a postat. Eu vad lucrurile mai simplu: 1. Masina electrica - genereaza CO2 la fabricare? da. Curentul pe care il consuma genereaza CO2 la producerea lui? da si nu, ca il poti produce si din resurse regenerable 2. Masina pe motor termic - se genereaza CO2 la fabricatie? da. Pentru fabricarea combustibilului necesar se genereaza CO2? Cam da... La arderea combustibilului ca sa obtii lucru mecanic se genereaza CO2? pai da... QED Matematica e ca o femeie, complicata si (uneori) frumoasa. Logica nu e flinta cu luneta, dar aproximativ tot acolo te duce, bineinteles daca o folosesti corect... Pe asta n-ai vazut-o venind cu logica ta de balta... https://europe.auton...neutrality-year Edited by radu103, 06 February 2022 - 23:01. |
#156
Posted 06 February 2022 - 23:17
ro_explorer, on 06 februarie 2022 - 22:07, said:
Mi se rupe atat mie cat si restului lumii ce cumpara romanii. Aici vorbim de implementare si efecte la nivel de continent, cel putin ... nivel la care Romania este doar o tarisoara mica, cea mai saraca din Europa. Practic nu conteaza. Romania o sa urmeze cursul dictat de Europa, cu ceva intarziere de 1-2 decenii data de propagarea tehnologiei SH. O sa cumpere si romanii Tesla condusa de o batranica la piata, doar duminicile - peste vreo 10-15 ani. Edited by Vlad_22, 06 February 2022 - 23:21. |
#157
Posted 06 February 2022 - 23:22
Cred ca ai interpretat complet gresit mesajul meu. Vrei sa repet?
|
#158
Posted 06 February 2022 - 23:23
Dacă în bula cuiva, nu se întâmplă nu știu ce, nu înseamnă că nu există... Newsflash. Așa și tu, trebuie să înțelegi că lumea e pestriță, cu puncte forte și destule neajunsuri.
Nu este nevoie să repeți, ci doar că exemplele date de tine reprezintă minoritatea. |
#159
Posted 06 February 2022 - 23:26
Nu am zis ca ar reprezenta majoritatea. Dar, vezi tu? majoritatea nu da referinta. Referinta in telefoane e iPhone si in masini electrice e Tesla, indiferent ca iti permiti sau nu, indiferent de ce cumpara majoritatea. Produsele brandurilor astea dau tonul in domeniu, ceilalti urmeaza.
|
|
#160
Posted 06 February 2022 - 23:29
Noi să fim sănătoși, bravo lor. Nu sunt CEO și nu lucrez la astea, deci prea puțin mă afectează. Concurența este mereu binevenita. Problema e că la un moment dat, cei care dau tonul într-un anumit domeniu, vor rămâne în urmă, inevitabil.
Mai era și cu societatea de consum, care, de multe ori, creează nevoi închipuite, dar deja suntem prea offtopic. Dacă mâine Apple, Tesla ar dispărea, n-ar fi cine știe ce diferente, înafara faptului că angajații ar fi afectați. Edited by Vlad_22, 06 February 2022 - 23:34. |
#161
Posted 07 February 2022 - 10:03
aici e vorba de poluare si emisii nu de referinta tehnica. In acest caz conteaza grosul pietei nu 5-6%. Pe anumite piete foarte bogate Tesla poate avea o cota mare de piata asa cum sa zicem in dubai isi permit sa aiba Lamborghini ca masini de politie dar nu sunt reprezentativi ca numar.
Sunt cateva chestii simple care fac masinile electrice de buget ineficiente. Cantitatea de energie pe care o poti vehicula prin baterie depinde de temperatura si de DOD. Daca bateria e tinuta la cald viata ei se scurteaza cu atat mai dramatic cu cat te apropii de cca 60C. DOD iarasi afecteaza viata bateriei destul de semnificativ. Folosirea la DOD mici duce la o cresttere cam cu 20% a cantitatii de energie care poate fi incarcata si descarcata din baterie. Tesla cu baterie mare permite folosirea ei la DOD mici si evitarea folosirii portiunii peste 85% si in plus si algoritmul lor de incarcare nu permite incarcarea la tensiunea maxima decat dupa ce bateria s-a degradat deja. La masinile de buget bateria e mica si trebuie folosita la dod mai mari ca sa poti sa ajungi la destinatie. Chiar si in oras din cauza anxiety range va fi folosita in zona cea mai defavorabila cu incarcare pana la 100%. Cei cu spring o incarca majoritatea peste noapte la 100% si o descarca poate pana la 50-60% dupa care o reincarca la 100%. Viata acestor baterii va fi mult mai scurta. https://batteryunive...based-batteries radu103, on 06 februarie 2022 - 23:01, said:
Vezi ca productia BMW iX3 este aproape carbon neutral Pe asta n-ai vazut-o venind cu logica ta de balta... https://europe.auton...neutrality-year eu nu m-as baza pe ce zic firmele ca sa-i satisfaca pe astia woke. Firme care se bazeaza 100% pe petrol vorbesc de sustenabilitate, ca sunt climate aware si alte chestii pompoase. In realitate ce zic ei? Ca fabricile lor din china planuiesc sa atinga neutralitatea in carbon pana la sfarsitul anului. Cum o sa faca asta? Pai probabil vor folosi acel scam numit carbon offset adica dau niste bani unor proiecte care chipurile scot CO2 din aer. Adica se planteaza pe undeva niste pomi, se conserva o mlastina si alte chestii altfel cum ar putea in decurs de doar cateva luni sa devina neutre in carbon? |
#162
Posted 07 February 2022 - 15:05
chilly willy, on 07 februarie 2022 - 10:03, said:
eu nu m-as baza pe ce zic firmele ca sa-i satisfaca pe astia woke. Firme care se bazeaza 100% pe petrol vorbesc de sustenabilitate, ca sunt climate aware si alte chestii pompoase. In realitate ce zic ei? Ca fabricile lor din china planuiesc sa atinga neutralitatea in carbon pana la sfarsitul anului. Cum o sa faca asta? Pai probabil vor folosi acel scam numit carbon offset adica dau niste bani unor proiecte care chipurile scot CO2 din aer. Adica se planteaza pe undeva niste pomi, se conserva o mlastina si alte chestii altfel cum ar putea in decurs de doar cateva luni sa devina neutre in carbon? Este un cost pe care si-l asuma, un cost care sa-i stimuleze in mod real sa ajunga catre zero real ca sa nu mai plateasca acea diferenta. Vezi ca e infractiune mare la nivel de firma listata public sa zici minciuni asa de usor cum spui tu. Pe gandirea ta, e mai bine sa mergem asa cum e, sa poluam ca nesimtitii ptr ca e ok asa ? Edited by radu103, 07 February 2022 - 15:06. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users