Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Mai exista democratie in SUA ?

Mai exista democratie in SUA ?

Comedia religiei
 Cum obtin numarul unui obiect din...

Bios corupt, Dell 5558

Noul PlayStation PLUS - Essential...

Inmatricularea unui vehicul cu in...
 Huawei P50 pro vs Samsung S21 FE ...

Dilema cu distributia la Citroen ...

Telefon cu butoane (Buget: ~200 l...

Payooner
 Electromotor u650

In ce condiții se poate face...

Transmitere index Apa (Bv)

Golf 5, 1.9diesel, pedala ambreiaj
 

Calcule emisii CO2 directe & indirecte pentru masina cu motor benzina vs masina electrica, relevant pentru Bucuresti/Romania

* * - - - 4 votes
  • Please log in to reply
179 replies to this topic

#1
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 20.12.2004
Avand in vedere valul de "studii" (adica fake news-uri) in legatura cu emisiile CO2 indirecte ale masinilor electrice, am decis sa-mi fac propriul meu studiu, Posted image
luand in calcul datele din Romania si consumurile reale ale celor doua masini pe care le detin: Tesla Model-3 LR si Ford Focus Mk3 1.6 Ecoboost.

Generalitati emisii CO2 direct/indirect:
emisii CO2 directe = CO2 emis direct de masina termica (prin teava de esapament)
emisii CO2 indirecte motor termic = emisii CO2 rezultate in urma extractiei petrolului, transportul lui la rafinarie, rafinarea benzinei/motorinei si transportul ei la pompa, raportat la o unitate de benzina/motorinei (litru)
emisii CO2 indirecte motor electric = emisii CO2 in procesul de producere a electricitatii, raportat la o unitate de electricitate (kWh)

Generalitati emisii CO2 direct/indirect pentru motor benzina:
CO2 direct: 1 L benzina -> 2.3 kg CO2 (raport fix)
Sursa: https://www.econolog...-or-diesel-gpl/
CO2 indirect: 1 US gallon benzina -> 3.35 pounds to 6.7 pounds CO2
Sursa: https://www.sierracl...ting-gallon-gas

1 US/UK pound =  0.45359237 kg
1 US gallon = 3.7854 L

CO2 indirect: 1 US gallon benzina -> 3.35 pounds to 6.7 pounds CO2
CO2 indirect: 3.35 pounds CO2 / 3.7854 L (litri benzina) to 6.7 pounds CO2 / 3.7854 L (litri benzina)
CO2 indirect: 1.52 kg CO2 / 3.7854 L to 3.04 kg CO2 / 3.7854 L
CO2 indirect: 0.4015 kg CO2 / 1 L to 0.803 kg CO2 / 1 L
CO2 direct: 2.3 kg CO2 / 1 L benzina

raport indirect/direct CO2 = 0.4015 / 2.3 to 0.803 / 2.3
procent CO2 indirect = 17.5% to 35% (din cantitatea de CO2 direct)

Emisii CO2 pentru motorizare termica: Ford Focus Mk3 1.6 Ecoboost (benzina):
Am folosit o valoare de 20.5%, ca procent CO2 indirect (din CO2 direct):
emisii CO2 reale: 247 g CO2/km direct (conform spritmonitor.de) + 20.5% CO2 indirect = 247 g CO2/km (direct) + 50 g CO2/km indirect -> 297 g CO2/km
N.B: CO2 indirect real ar putea fi oriunde in intervalul 43-86 g CO2/km (17.5% to 35%).

Emisii CO2 pentru motorizare electrica: Tesla Model-3 LR, baterie LG (NCM):
CO2 direct: ZERO
mix energetic RO in 2020 -> 299.5 g CO2/kWh (medie anuala)
Sursa: https://www.eea.euro...rtid_chart_1111

Consum mediu my TM3 LR: 21 kWh / 100 km (consum overall, conform computerului de bord)
=> emisii indirecte CO2 cf CB: 300 * 21 / 100 = 63 g CO2/km
Emisii indirecte CO2 reale: 63 g CO2/km + 30% marja de eroare (*) -> 82 g CO2/km
* marja de eroare include: Sentry Mode, preconditionare interior si baterie, pierderi la incarcare, etc

Termic vs electric:
Diff: 297 - 82 = 215 (g CO2/km)

CO2 generat pentru producerea bateriei Tesla Model 3 LR:
Productie baterie NMC TM3 LR, made in Asia (*): 7.5 t CO2 = 7500000 g CO2
CO2 respectiv se "amortizeaza" in: 7500000 / 215 = 35000 km

Productie baterie NCA TM3 LR, made in USA (*): 4.5 t CO2 = 4500000 g CO2
CO2 respectiv se "amortizeaza" in: 4500000 / 215 = 21000 km

(*) Sursa: Zeke Hausfather
https://www.carbonbr...-climate-change
referind:
https://www.ivl.se/d...989017/C444.pdf

Concluzii:
1. Emisiile reale CO2 pentru motoare termice, in Bucuresti/Romania, sunt MULT mai mari (3-4 ori) decat emisiile CO2 reale (indirecte) pentru motorizarile electrice.

2. CO2-ul generat de fabricarea bateriei se recupereaza foarte repede, tipic la primul proprietar.
Dupa aceea, salvam planeta big time, avand in vedere ca emisiile CO2 pentru termice sunt de vreo 3-4 ori mai mari...

3. In functie de particularitatile extractiei & transportului petrolului si rafinarii benzinei, emisiile CO2 indirecte pentru motorul termic le pot ajunge/depasi pe cele ale motorului electric.
Asta in conditiile in care CO2-ul indirect pentru termice este neglijat in majoritatea studiilor...

4. Nici pentru diesel lucrurile nu stau mai bine, deoarece un diesel emite (statistic) circa 88% din emisiile CO2 ale unui motor echivalent pe benzina
(avand 80% din consumul unui motor pe benzina, dar 1 litru de motorina contine cu 10% mai mult carbon decat un litru de benzina)

Edited by mars2k, 18 January 2022 - 19:04.


#2
Raz0rblade

Raz0rblade

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 185
  • Înscris: 18.08.2021
Munca de Sisif, nene calculele alea. Pentru cel care le-a facut, nu neaparat necesar sa-i si apartina celui care le-a postat. Eu vad lucrurile mai simplu:
1. Masina electrica - genereaza CO2 la fabricare? da. Curentul pe care il consuma genereaza CO2 la producerea lui? da si nu, ca il poti produce si din resurse regenerable
2. Masina pe motor termic - se genereaza CO2 la fabricatie? da. Pentru fabricarea combustibilului necesar se genereaza CO2? Cam da... La arderea combustibilului ca sa obtii lucru mecanic se genereaza CO2? pai da...
QED  
Matematica e ca o femeie, complicata si (uneori) frumoasa. Logica nu e flinta cu luneta, dar aproximativ tot acolo te duce, bineinteles daca o folosesti corect...

#3
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,749
  • Înscris: 06.10.2008
Daca ar fi dupa ideile statului capitalist, ar trebui sa platim in pretul alimentelor si faptul ca vaca se balega, porcu face kk si gaina gainat. Si ca toate astea trebuie cumva transformate in ceva util, deci sa platim pentru acest efort. Asa si la masina electrica.

#4
207cc

207cc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 895
  • Înscris: 28.02.2021
deepwater horizon oare cate miliarde de tone de co2 echivalent a poluat? dar vapoarele ce se scufunda incarcate cu petrol, sau chiar si cele obisnuite ce se "spala" in apa marii?

#5
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
dar nu crezi ca ai umflat foarte tare emisiile la fordul ala ca are valoarea de 108 g CO2/km in catalog nu 247g.Or fi mai optimiste in catalog dar nici de 2,5x mai mari.
Mai mult emisiile de 2.3kg CO2 la 1l benzina sunt corecte daca vorbim de benzina pura dar in prezent nu prea mai e cazul sunt amestecuri E10, E15 etc care contin 10-15% biofuel (etanol).
O alta problema e ca emisiile nu se "amortizeaza" adica nu dispar ci vrei sa spui ca de fapt emisiile celeilalte variante sunt mai mari.
O alta greseala e ca te raportezi la mixul overall dar in realitate cam 90 % din masinile electrice se incarca noaptea cand in mix nu e energie solara. Si mixul ala are emisiile calculate optimist la centrala dar pana ajunge in bateria masinii sunt cam 25% pierderi. Adica 100kWh plecati din centrala inseamna cam 75kWh in bateria masinii. Mai mult tu ai calculat cat e consumul de energie al fabricarii benzinei dar la termocentrala ai calculat cat sunt emisiile ca sa fie extras carbunele, adus gazul din rusia etc. Pentru ca emisiile pe mixul ala nu tin cont de asta.
Si ai mai uitat un factor. Dupa cca 10 ani bateria masinii electrice e terminata. La unele mai repede la altele mai tarziu. Leaf-urile sunt terminate la 8 ani. Inlocuirea bateriei se pare ca nu se face atat pentru ca nu mai vor fabricantii cat si pentru ca e prea scump cat si pentru ca nu mai e posibil vechea baterie nemaifiind in fabricatie. Un numar mic de masini mai sunt resuscitate prin tot felul de improvizatii cu baterii recuperate de la srot din masini accidentate si adaptate la masina veche dar sunt foarte putine. Cate masini accidentate poti gasi care sa aiba baterii bune?
Masinile termice rezista fara probleme 20 de ani cred ca te poti uita in jur sa vezi masini de 20 de ani sau mai vechi. Deci emisiile cu fabricarea masinii (adica a caroseriei) si a bateriei cam trebuie dublate. Si ai uitat si de reciclarea bateriei. La o masina termica o sa ai nevoie de 2 masini electrice inttregi cu caroserii si baterii si care trebuie si reciclate (bateriile). Deci o caroserie e similara cu cea termica dar ramane o caroserie si 2 baterii de fabricat in plus si reciclarea celor 2 baterii.
Cred ca ar trebui sa refaci putin calculele ca sa tii cont si de factorii astia.

Edited by chilly willy, 18 January 2022 - 20:19.


#6
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,758
  • Înscris: 15.04.2019

Vizualizare mesajmars2k, pe 18 ianuarie 2022 - 18:50, a scris:

CO2-ul generat de fabricarea bateriei se recupereaza foarte repede, tipic la primul proprietar.

Pai al doilea proprietar ii schimba bateria, nu?

#7
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
cu ce o schimba?

#8
Groh

Groh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,386
  • Înscris: 03.09.2008
Da,stim.Masinile electrice sunt bune,termicele proaste.Alt topic despre preaslavirea electricelor.
Nimic de vazut,mergem inainte.Benzina sa fie.

#9
meuser

meuser

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 358
  • Înscris: 10.03.2016
Asa ne place noua sa tragem jarul pe turta noastra . O masina usoara  cu cilindree mica  e usor acoperita de emisia CO2 daca plantezi sau nu tai  5-10 copaci. Omenirea asta a dat in populism cronic cind salveaza planeta dar nu se vrea , nu doreste sa se abtina de la nimic

#10
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 20.12.2004

Vizualizare mesajRaz0rblade, pe 18 ianuarie 2022 - 19:42, a scris:

Pentru cel care le-a facut, nu neaparat necesar sa-i si apartina celui care le-a postat.
O acuzatie de plagiat ar trebui sa vina cu o dovada, nu-i asa?
I rest my case...

Vizualizare mesajchilly willy, pe 18 ianuarie 2022 - 20:11, a scris:

dar nu crezi ca ai umflat foarte tare emisiile la fordul ala ca are valoarea de 108 g CO2/km in catalog nu 247g.Or fi mai optimiste in catalog dar nici de 2,5x mai mari.
Cum ziceam, sunt emisiile reale ale Fordului personal - ma gasesti pe sprimonitor cu acelasi nume de user.

Vizualizare mesajchilly willy, pe 18 ianuarie 2022 - 20:11, a scris:

Mai mult emisiile de 2.3kg CO2 la 1l benzina sunt corecte daca vorbim de benzina pura dar in prezent nu prea mai e cazul sunt amestecuri E10, E15 etc care contin 10-15% biofuel (etanol).
Corect, dar e un maruntis, raportat la problema de fond.
BTW de E10 stiu, a aparut intre timp E15, de cand nu mai alimentez? :)

Vizualizare mesajchilly willy, pe 18 ianuarie 2022 - 20:11, a scris:

O alta problema e ca emisiile nu se "amortizeaza" adica nu dispar ci vrei sa spui ca de fapt emisiile celeilalte variante sunt mai mari.
Corect.

Vizualizare mesajchilly willy, pe 18 ianuarie 2022 - 20:11, a scris:

O alta greseala e ca te raportezi la mixul overall dar in realitate cam 90 % din masinile electrice se incarca noaptea cand in mix nu e energie solara. Si mixul ala are emisiile calculate optimist la centrala dar pana ajunge in bateria masinii sunt cam 25% pierderi. Adica 100kWh plecati din centrala inseamna cam 75kWh in bateria masinii. Mai mult tu ai calculat cat e consumul de energie al fabricarii benzinei dar la termocentrala ai calculat cat sunt emisiile ca sa fie extras carbunele, adus gazul din rusia etc. Pentru ca emisiile pe mixul ala nu tin cont de asta.
Eu alimentez ziua. :)
In legatura cu procentul de 25% pierderi, depinde - o alimentare la statie publica AC are pierderi sub 5%.
Oricum, am mentionat ca includ o marja de eroare de 30%...

Vizualizare mesajchilly willy, pe 18 ianuarie 2022 - 20:11, a scris:

Si ai mai uitat un factor. Dupa cca 10 ani bateria masinii electrice e terminata. La unele mai repede la altele mai tarziu. Leaf-urile sunt terminate la 8 ani. Inlocuirea bateriei se pare ca nu se face atat pentru ca nu mai vor fabricantii cat si pentru ca e prea scump cat si pentru ca nu mai e posibil vechea baterie nemaifiind in fabricatie. Un numar mic de masini mai sunt resuscitate prin tot felul de improvizatii cu baterii recuperate de la srot din masini accidentate si adaptate la masina veche dar sunt foarte putine. Cate masini accidentate poti gasi care sa aiba baterii bune?
Masinile termice rezista fara probleme 20 de ani cred ca te poti uita in jur sa vezi masini de 20 de ani sau mai vechi. Deci emisiile cu fabricarea masinii (adica a caroseriei) si a bateriei cam trebuie dublate. Si ai uitat si de reciclarea bateriei. La o masina termica o sa ai nevoie de 2 masini electrice inttregi cu caroserii si baterii si care trebuie si reciclate (bateriile). Deci o caroserie e similara cu cea termica dar ramane o caroserie si 2 baterii de fabricat in plus si reciclarea celor 2 baterii.
Cred ca ar trebui sa refaci putin calculele ca sa tii cont si de factorii astia.
Durata de viata a bateriei Leaf nu este extrapolabila pentru Tesla Model-3, IMO.
Managementul termic pentru Leaf este de rasul curcilor.

#11
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
https://driving.ca/f...nge-the-battery
https://www.motorbis...nely-expensive/

realitatea e ca masina electrica tine cat tine bateria adica 8-10 ani dupa care e terminata si devine un e-waste care  trebuie reciclat cumva (adica trimis in africa sa fie ars sau in Romania sa fie ingropata sau aruncata in ocean) in timp ce masina termica merge bine mersi si 500,000km si peste 20 de ani. Reciclarea termicei e nimica toata in timp ce electrica e plina de electronice pe care le recuperam asa cum stim trimitandu-le in tari subdezvoltate ca Romania cu eticheta de bunuri second hand ca sa fie arse de tzeeganii de la sintesti pe camp.
Nu toate masinile sunt Tesla. Daca ar fi doar tesle da dar tesla e doar una din multe. In Romania sunt multe springuri de exemplu. Faptul ca tu alimentezi ziua nu te face etalon, grosul alimenteaza overnight. Majoritatea masinilor electrice din Romania nu au management termic.
Doar pierderile retelei de la centrala la incarcator se ridica la aproximativ 18-20%. Incarcatorul are tipic un randament de cca 90-95%, incarcarea bateriei se face iarasi cu un randament de cca 95% cand e noua dar scade cu timpul pana pe la 80% la baterii vechi (caldura degajata la incarcare). La fel se intampla si cu descarcarea si transformarea energiei electrice furnizate de baterie in energie mecanica se face cam cu 85% randament dar computerul masinii va masura energia rezultata din descarcarea bateriei. Deci de la centrala trebuie calculata energia x 0.8 x 0.95 x 0.95 x 0.95=68%. Atata iti spune computerul masinii fata de energia plecata din centrala dar tu calculezi emisiile la centrala . De fapt trebuie inmultit cam cu 1,5

Edited by chilly willy, 18 January 2022 - 20:40.


#12
__-__

__-__

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 303
  • Înscris: 30.11.2021
Mie mi-a placut cum termica are o emisie CO2 indirect reala care poate fi LA JUMATATE fata de electrica.
Calculul trebuie facut pentru o perioada de 10 ani, care este o durata de viata relativ aproape de varsta ideala a parcului auto.
Asta inseamna pentru electrica doua randuri de baterii.
Lasand manipularea cifrelor calculul ar trebui sa aiba rezultat total emisii la finalul celor 10 ani, nu amortizari si alte artificii.
Deci 10 ani de utilizare, 2 randuri de baterii, 150 mii km, consum mediu termica 7 litri/ 100 km, TOTAL emisii.

#13
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,472
  • Înscris: 01.03.2013

Vizualizare mesaj__-__, pe 18 ianuarie 2022 - 20:31, a scris:

Asta inseamna pentru electrica doua randuri de baterii.
Nu.

#14
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

Vizualizare mesaj__-__, pe 18 ianuarie 2022 - 20:31, a scris:

Mie mi-a placut cum termica are o emisie CO2 indirect reala care poate fi LA JUMATATE fata de electrica.
Calculul trebuie facut pentru o perioada de 10 ani, care este o durata de viata relativ aproape de varsta ideala a parcului auto.
Asta inseamna pentru electrica doua randuri de baterii.
Lasand manipularea cifrelor calculul ar trebui sa aiba rezultat total emisii la finalul celor 10 ani, nu amortizari si alte artificii.
Deci 10 ani de utilizare, 2 randuri de baterii, 150 mii km, consum mediu termica 7 litri/ 100 km, TOTAL emisii.

de ce la 10 ani si nu la end of life? La 10 ani aproape toate termicele sunt inca pe strada in timp ce electricele se retrag la srot.
Luam masina care are viata cea mai lunga si vedem cate trebuie din cealalta ca sa acopere aceeasi durata si atunci putem face comparatia altfel comparam o masina uzata pe jumatate cu una terminata.
Si as mai adauga si faptul ca practic toate masinile electrice se autodescarca. La Tesla se zice ca pierde cam 1% pe zi daca sta. Nu stiu exact dar toti au zis al fel inclusiv la springuri care sunt pielea cele mai de jos. E niste energie produsa, incarcata in baterie care se duce fara niciun beneficiu. Probabil alimenteaza circuitele si o parte se pierde prin autodescarcare.

Edited by chilly willy, 18 January 2022 - 20:54.


#15
meuser

meuser

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 358
  • Înscris: 10.03.2016
Nu se vorbeste nimic de reciclarea bateriilor  , cit consuma ce implica si ce poluare genereaza

#16
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nu se vorbeste ca nu se face. Tot ce fac in prezent sunt niste showuri in care toaca bateriile, le pun in saci si le trimit in africa unde dispar. Norvegienii au fost mai smecheri, le-au depozitat si dintr-o data au disparut asa miraculos si au aparut in africa pe un vapor. Dupa care au zis vaaai dar cum s-a intamplat asta ca e ilegaaaal. Ah bine asta e. Au dat reportajul si la tvr

#17
cristiandrei

cristiandrei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,659
  • Înscris: 19.05.2005
Probabil masinile electrice au o amprenta de carbon mai redusa, dar asta daca vrei sa cumperi o masina noua acum si alegi intre electrica si combustie. Daca e sa scoti prematur din trafic o masina pe benzina pe principiul ca mai bine o inlocuiesti cu una electrica... am dubii, la un rulaj de 15k km pe an nu cred ca obtii o reducere a emisilor.

Dar avem o problema de logica, capitalul, adica banii, sunt limitati, acum, diferenta intre o masina electrica si una pe benzina este, sa spunem, de 10K Eur. Este asta cel mai bun mod de a folosii banii? Sau putem utiliza acesti bani, 10k, pentru alte lucruri care sa reduca poluarea. De exemplu o pompa de caldura in loc de o centrala pe gaz.
Pe aceaisi linie, se subventioneaza masini electrice care fac 10k km pe an, multe nefiind folosite in afara oraselor, asadar rulajul se reduce, nu mai bine bagi banii in troleibuze? Sau tramvaie? Ca astea nu au nevoie de baterii. Cu toate ca un troleibuz cu o baterie mica este o idee buna, pentru a putea rula pe sectoare de traseu unde este dificil sa pui cabluri.
Oricum normal trebuie redusa utilizarea masinilor personale in favoarea transportului public.

Mai avem o problema de logica, daca vrem sa reducem CO2 din atmosfera, de ce taiem copaci intr-o veselie? Inteleg pentru scopuri in care au utilitate mare dar totusi, parca se exagereaza, plus ca nu se replateaza suficient.

Un alt exemplu de tampenie, utilizarea biofuel-ului, acesta de cele mai multe ori este obtinut prin procedee care sunt net pozitive in privinta emisilor de CO2 , adica se emite mai mult CO2 pentru producerea lui decat emisile eliminate prin folosirea biofuel-ului.
Si sunt multe multe exemple unde se emite CO2 aiurea, unul recent adus in discutie:  18 000 de zboruri fara calatori efectuate doar de grupul Lufthansa! Serios, suntem normali?

Asa daca vrei ca inca un argument pro electrica, intretinerea masinei pe benzina mai are niste costuri in CO2, consuma mai mult ulei, anual schimbi 4-5L, si mai multe piese. Parca asa se spune.

#18
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 20.12.2004

Vizualizare mesajchilly willy, pe 18 ianuarie 2022 - 20:31, a scris:

https://driving.ca/f...nge-the-battery
https://www.motorbis...nely-expensive/

realitatea e ca masina electrica tine cat tine bateria adica 8-10 ani dupa care e terminata si devine un e-waste care  trebuie reciclat cumva (adica trimis in africa sa fie ars sau in Romania sa fie ingropata sau aruncata in ocean) in timp ce masina termica merge bine mersi si 500,000km si peste 20 de ani. Reciclarea termicei e nimica toata in timp ce electrica e plina de electronice pe care le recuperam asa cum stim trimitandu-le in tari subdezvoltate ca Romania cu eticheta de bunuri second hand ca sa fie arse de tzeeganii de la sintesti pe camp.
Nu toate masinile sunt Tesla. Daca ar fi doar tesle da dar tesla e doar una din multe. In Romania sunt multe springuri de exemplu. Faptul ca tu alimentezi ziua nu te face etalon, grosul alimenteaza overnight. Majoritatea masinilor electrice din Romania nu au management termic.
Doar pierderile retelei de la centrala la incarcator se ridica la aproximativ 18-20%. Incarcatorul are tipic un randament de cca 90-95%, incarcarea bateriei se face iarasi cu un randament de cca 95% cand e noua dar scade cu timpul pana pe la 80% la baterii vechi (caldura degajata la incarcare). La fel se intampla si cu descarcarea si transformarea energiei electrice furnizate de baterie in energie mecanica se face cam cu 85% randament dar computerul masinii va masura energia rezultata din descarcarea bateriei. Deci de la centrala trebuie calculata energia x 0.8 x 0.95 x 0.95 x 0.95=68%. Atata iti spune computerul masinii fata de energia plecata din centrala dar tu calculezi emisiile la centrala . De fapt trebuie inmultit cam cu 1,5

1. Conform "Impact Report" din 2020 de la Tesla:
https://www.tesla.co...pact-report.pdf
..ei recicleaza toate cazurile rare de baterii care nu se mai pot folosi (ca second life, intr-o power station pentru casa) sau remanufactura (le schimba celulele defecte).
Detalii incepand cu pagina 25.

Asadar, astept poze cu baterii Tesla poluand lumea a treia, altfel este "case closed" pentru mine...

2. Ce inseamna o "baterie terminata"?
30% degradare? 50% degradare? Sau una care nu mai functioneaza?
Chiar si 50% dintr-o baterie de LR ar putea fi o solutie rezonabila pentru unii, in loc s-o schimbe.

3. Pierderile indicate de tine pentru transmisie si distributie sunt MULT exagerate.
Situatia reala este cam asa:
http://insideenergy....-and-your-plug/
In SUA, in functie de stat (cele mai putin populate au pierderi mai mari), procentul total de pierderi (transmisie + distributie) este intre 2.2% si 13.3%
Ce naiba, vorbim de o industrie matura, de peste 100 de ani...

Vizualizare mesaj__-__, pe 18 ianuarie 2022 - 20:31, a scris:

Mie mi-a placut cum termica are o emisie CO2 indirect reala care poate fi LA JUMATATE fata de electrica.
Calculul trebuie facut pentru o perioada de 10 ani, care este o durata de viata relativ aproape de varsta ideala a parcului auto.
Asta inseamna pentru electrica doua randuri de baterii.
Lasand manipularea cifrelor calculul ar trebui sa aiba rezultat total emisii la finalul celor 10 ani, nu amortizari si alte artificii.
Deci 10 ani de utilizare, 2 randuri de baterii, 150 mii km, consum mediu termica 7 litri/ 100 km, TOTAL emisii.
Poate fi la jumatate, poate fi mai mare, depinde de situatia reala.
Ma citez: "N.B: CO2 indirect real ar putea fi oriunde in intervalul 43-86 g CO2/km (17.5% to 35%)."
Oricum, nu este neglijabil, asta doream sa subliniez!

BTW, esti liber sa faci ce calcule alternative doresti; in fond ai toate datele de intrare... :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate