Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 

Masina pana in 30.000 Euro

* * * - - 1 votes
  • Please log in to reply
318 replies to this topic

#289
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 26.06.2009
Consumul nu se modifica pentru ca nu “se asaza” nimic - tehnic nici rodaj nu mai exista. Eu ti-as recomanda, fiind TSI, sa o conducinmai turat dupa ce uleiul ajunge peste 80 de grade. Schimba peste 2500-3000 ture, nu mergi “la consum” si schimbi la 1500 ture! Schimba uleiul la 10-12k km (daca mergi mult in oras) si motorul ala te tine mult si bine!

#290
paranoiaaaa

paranoiaaaa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 342
  • Înscris: 14.05.2012

View PostA_Stere, on 12 ianuarie 2023 - 16:13, said:

Cum spuneai si tu cateva postari mai in urma, n-are sens sa-i bagi in seama pe oamenii care comenteaza doar ca sa se afle intreaba sau ca sa judece pe altul (noi ne permitem Logan sh dar comentam de ce si-a luat altul VAG ca eu mi-as fi luat BMW daca aveam banii lui). Daca faci jurnal de bord, eu am sa-l citesc cu interes, si presupun ca si alti colegi care poate-si doresc modelul sau sunt curiosi despre el, prin urmare zic sa te concentrezi pe latura pozitiva, scrii despre masina ta si ajuti si pe altii sa aleaga informat Posted Image.
E o decizie foarte inteleapta sa nu o chinui in perioada de rodaj, iar consumul se mai "aseaza", cumva dupa primii 5000km o data si poate dupa 10.000 devine mai clar. Eu am vreo 8.5k pana acum si consumul mixt de cand e luata s-a asezat pe la  7.7l/100km in conditiile in care ultimele 2-3 luni am condus 80% doar in oras in conditii de bara la bara.
Drumuri faine si sa ai si tu parte doar de lucruri bune!

Multumesc. Eram obosit perioada aia dupa o gramada de umblatura si nu aveam energia pentru bagatori in seama! Consumul e dat si de modul de folosire /oras. Hunedoara 10, Piatra Neamt 12, Iasi si Bucuresti a ajuns si la 18 (20 de porniri de 3-4 km). Piatra Neamt - Hunedoara a fost 7.6. A crescut pe la Praid si Cheile Bicazului.

View PostCumulus, on 12 ianuarie 2023 - 18:44, said:

Consumul ramane acelasi, dar te obisnuiesti cu masina si poti merge mai economic, dar de scazut nu scade.

Ma obisnuiesc, am facut foarte multe drumuri scurte la temperaturi scazute si a sarit calul. Dar mi-am asumat, asa ca asta e Posted Image!

View PostXman_ghio, on 12 ianuarie 2023 - 19:13, said:

Consumul nu se modifica pentru ca nu “se asaza” nimic - tehnic nici rodaj nu mai exista. Eu ti-as recomanda, fiind TSI, sa o conducinmai turat dupa ce uleiul ajunge peste 80 de grade. Schimba peste 2500-3000 ture, nu mergi “la consum” si schimbi la 1500 ture! Schimba uleiul la 10-12k km (daca mergi mult in oras) si motorul ala te tine mult si bine!

Prima data o sa il schimb la 10.000. O sa ma dau la motor dupa ce il simt mai "rodat". Pun benzina de 99 in principiu. Poate e pe fond psihic pentru ca in general am grija de masini. Cei care au cumparat vechea masina de la mine erau atat de incantati, m-au chemat la masa dupa. Au zis ca a fost condusa de o femeie, atat de ingrijita era. Doar eu stiu ca aveam grija deoarece la un drum lung am nevoie de o masina buna. Si evident cand  mai prindeam autostrada libera si dreapta mergeam cu 200 de "ceva" pe ora. Masina aia a vazut si paie si bataie, dar si schimbul la maxim 14.000. Mereu am asteptat cateva secunde sa se faca ungerea, nu voiam sa plec in sarcina fara o ungere corespunzatoare, sau fara sa astept ca bujiile incandescente sa se stinga. Nici nu ma dadeam la ea pana nu se incalzea motorul suficient. Mereu schimbam pana in 3000 pana se incalzea si dupa 2500 dupa. Revenind la cea noua, e destul de rapida cand te dai la ea, plus ca inca nu am lovit nici o bordura Posted Image)!
Multumesc de sfaturi!

Edited by paranoiaaaa, 19 January 2023 - 15:07.


#291
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 09.01.2007
Eu citeam niste discutii (la alte motoare, ce-i drept) cum ca cel mai bine e sa pui ce-a recomandat producatorul (la carburant ma refer) si ca cea de 99/100 pusa tot timpul nu face neaparat bine, ba chiar poate sa duca la uzura prematura.
NU ma pricep indeajuns de mult ca sa zic daca asa e sau nu. Inteleg de ce cifra octanica ar putea insemna temperaturi ceva mai ridicate sau chestii similare, dar in orice caz era vorba de perioada indelungata de timp.

Si eu am avut pitici pe creier cu uleiul, l-am schimbat la 1000 km ca sa treaca ala de "rodaj" si apoi la 10k. Mergand destul prin bucuresti cu el, nu planuiesc sa-l las sa treaca de 10k, desi producatorul zice 15k.

#292
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,562
  • Înscris: 26.05.2022
Nu reprezinta nicio temperatură mai înaltă ci doar rezidtenta mai mare la detonații.

Acum masinile sunt destul de inteligente sa se adapteze. In unele cazuri, multi posesori simt un oarecare efect placebo, in alte cazuri, benzina de 99+ poate sa nu fie chiar 99+ fiindca in statie s-a mai "pierdut" din aditiv, sau X alte motive.

Concluzia as zice, ca nu face rau, dar nici nu ajută.

#293
GT_Xpress

GT_Xpress

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,895
  • Înscris: 18.07.2018
Daca folosești mai des mașina, schimba uleiul mai des și filtrele.  Nu exista ulei pe viață sau peste 10.000 de km.  
Mai bine schimbi mai devreme și mai bine cheltui mai puțin pe ulei și filtre decât pe reparații majore care sunt mult mai scumpe.
În privința achiziționării unei mașini noi de 30.000 de euro, recomand să vie și ceva bani în plus ca nu se știe... poate pe unele intervenții.
Garanția la mașina noua nu acoperă chiar în totalitate 100%.
Renault Austral, Megan, Arkana, Clio si Captur.  De la Hyundai recomand i20 și poate i30.
La BMW, nu știu ce sa recomand, doar seria 1 și atât, restul sunt mai scumpe.
Recomand motor pe benzina daca se merge mai mult în oraș. Nu recomand unul pe motorina ca ar însemna sa chinui mașina prin localitate.
Și Dacia recomand, un Joker hybrid, Duster, Logan. La VW: Tango, T-Roc, T-Cross.
Dacă s-am răzgândit și vrea sh: BMW seria 3 cât mai recent anul de producție, poate găsi ceva bun la acești bani.
Renault Talisman Inițiale Paris.  La Honda: Jazz -E și atât. La sh poate sunt mai multe modele dar atenție la specificații tehnice și configurații dar și cartea de service.

P/S; Mai este varianta ca mașina nouă și cele de la Kia, cele de la producător sud corean, și poate încerca ofertele de la producător chinez.

#294
Mihaitsa07

Mihaitsa07

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 03.06.2023
Imi plac recomandarile astuia de mai sus si totodata inexistenta unui ulei peste 10.000km sau chinuirea ( si schingiurea ) unui motor diesel in localitate.
Printre atatea recomandari a clasat acolo Logan, nu vad de ce ar mai trebui continuata vreo discutie, alegerea banuiesc ca a venit de la sine.

#295
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,562
  • Înscris: 26.05.2022

 GT_Xpress, on 08 octombrie 2023 - 02:59, said:

Daca folosești mai des mașina, schimba uleiul mai des și filtrele.  Nu exista ulei pe viață sau peste 10.000 de km.  
Mai bine schimbi mai devreme și mai bine cheltui mai puțin pe ulei și filtre decât pe reparații majore care sunt mult mai scumpe.
Si totusi sunt atat de multe masini care n-au facut revizii decat la 30k si au ajuns bine mersi la peste 200k km. Unele chiar si la peste 400k. Mai putine ce-i drept, dar nu fiindca n-a tinut motorul ci fiindca s-a terminat leasingul.

#296
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 26.06.2009
Producatorul recomanda schimbul la 30k km din motive de... mediu! Pentru ca e strans de "oo" de catre UE sa fie mai eco. Din acelasi motiv iti spune in bord sa schimbi vitezele la 1200 ture - ceea ce este total nesanatos pentru masina.

Oricum in primii 100k km nu prea cade nimic la motor, dupa aia devine mai interesant, dar producatorul nu mai ofera garantie asa ca nu il mai intereseaza!

#297
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,111
  • Înscris: 04.08.2007
Motorul nu funcționează în km și nici uleiul nu-și pierde proprietățile in km ci în timp și regimuri de funcționare.
E totuna pt ulei sa mergi 30k km in regim preponderent autostrada, adică în ultima treaptă și turații mici, cu puține porniri la rece, in 300 ore sau 30k km in regim de oraș sau mixt, cu mai multe porniri la rece, in 1000 ore?
Daca cumperi mașina de noua și scapi de ea în câțiva ani și 100k km, merge. In rest, schimburi la 30k, mașina condusă în România si 400k km făcuți fără nicio problema ... povesti sau excepții.

Edited by remvirg, 24 October 2023 - 09:32.


#298
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 26.06.2009
Am spus si eu mereu ca pentru ulei ar trebui sa afiseze in bord numarul de ore de functionare motor cu uleiul existent (informatii care exista de fapt in ECU).

Exact cum ai spus: nu e totuna 1000km in oras, bara la bara, cu opriri-porniri la rece; sau 1000km pe autostrada unde mergi constant si nici nu schimbi viteza aproape deloc.

#299
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,111
  • Înscris: 04.08.2007
La mașinile cu distribuție pe lanț întinzătorul este acționat de presiunea uleiului. Schimb ulei la 30k, sare distribuția de la punct și te întrebi de ce, că doar e pe viață, nu se schimbă, sau se schimba la 200k. De ce a sărit la 70k?

Edited by remvirg, 25 October 2023 - 07:56.


#300
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,199
  • Înscris: 08.01.2021

View Postremvirg, on 25 octombrie 2023 - 07:56, said:

De ce a sărit la 70k?

Răspuns corect și final A: Pentru ca e VAG :D

Mașinile mai moderne au un algoritm care tine cont de ce ziceați mai sus, numărul de porniri, de cicluri de încălzire, de timp etc care calculează "viata" uleiului nr de km rămași până la revizie.

#301
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,111
  • Înscris: 04.08.2007
Corect @kiloW,
Și la unele mașini mai vechi, pe vremea când erau făcute de ingineri nu de contabili, in carte spunea că faci schimbul de ulei de exemplu la 15k insa daca exploatezi mașina în condiții mai grele (circuli pe autostrăzi în Germania fără limită de viteză cu viteaza maxima, circuli preponderent urban, tractezi remorca, etc) schimbul îl faci mai des, la 10k sau mai puțin. Cine să citească?
In service nu-ți spunea nimeni asta, normal, motoarele trebuie sa se mai strice, sa nu șomeze băietii.

Edited by remvirg, 25 October 2023 - 08:10.


#302
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,562
  • Înscris: 26.05.2022
Uleiurile au mai evoluat de atunci, ca si tratamentele termice si restul materialelor.

In rest, sunt numai pareristi de pe margine care au impresia ca lanțul "sare" la 70k, sau ca e pe viață.

Intre timp si curelele au evoluat. Acum sunt intarite cu kevlar si se schimba la mai toate marcile la peste 200k. Asta desi aceeași specialisti spuneau pana mai ieri alaltaieri ca sa se schimbe la 60k.

#303
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 09.01.2007
Si reversul medaliei e valid. Stiu pe cineva care a avut un lant de distributie rupt la Qashqai la 140k km, si el se jura ca in maintenance info scria ca trebuie sa-i schimbi abia la 150k. :)

#304
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,111
  • Înscris: 04.08.2007
Sigur, au evoluat uleiurile. De prin 2006-2008 a apărut o singura categorie superioara, CK-4 pt diesel în 2017, respectiv SP pt benzina prin 2020.
"Recomandările" pt schimb de ulei la 30k (indiferent de regimul de utilizare a mașinii) ale alora nepareristi de pe margine sunt anterioare acelor categorii de uleiuri. Iar evoluția în mare parte a fost pt a susține cerințele de emisii.
Da, ei eu știu un lodgy la care s-a rupt cureaua la 62k km după schimb, adica la 2000 km peste aia 60k care cică sunt abureala.

Edited by remvirg, 25 October 2023 - 15:45.


#305
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,562
  • Înscris: 26.05.2022
In primul rand in 2008 nu existau uleiuri long life, apoi producatorul de motoare tot actualizează periodic normele pentru motoarele noi. Dar chestiile astea nu sunt publice. Tu ca utilizator nu ai acces la formula chimică a smacului din cutie.

Lodgy ala ce motor avea? Daca zici de curea as zice ca 1.5dci. Motoare din astea au fost produse minim un milion. Daca se rupea cureaua asa cu una cu doua ai fi vazut sute de topicuri peste tot.

Asa exemple am si eu, 220k fara inlocuit cureaua la un Passat b8 2.0tdi. Depasit intervalul cu minim 10k, iar intervalul de schimb al uleiului depasit si ala aproape de fiecare data in istoric. Masina se vindea asa la iesirea din leasing si nu era epava.

Edited by NikoroB, 25 October 2023 - 18:00.


#306
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 09.01.2007
Dezgrop acest thread pentru ca am gasit o chestie interesanta pe forum Toyota si nu stiam unde sa discut. Mi-am adus aminte de discutiile de-aici cu schimbat ulei.
A pus omu' mana pe interiorul tevii de esapament la un Toyota Hibrid 1.8l si pare plina de ulei. Altii au contribuit p-acolo cu poze cu tevile lor, care nu-s deloc asa, deci ori e vorba de exploatare, ori de reprezentante care fac reviziile doar 'pe hartie'.

Dar daca presupunem ca s-au facut corect, vorbim de motor care arde ulei dupa nici 100k km, cu schimburi la 15k. D-apai la 30k cum zic unii producatori.
Eu nu zic, masina in discutie sigur mai tine inca 100k, inca p-atatia ani, or whatever, dar e trist sa ai probleme de genul pe care nu prea le poti repara in primii 100k.

Atasez niste poze:

Attached Files



Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate