Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Sfat achiziție SUV 4X4 nou

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#37
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ce suv nou de max 40k NU gasesti usor cu manuala?
Nu discut oportunitatea manualei. Probabil o vrea pt frana de motor dar daca nu are si macar un diesel 2.0 tot n-o sa aiba cine stie ce frana.

Sau vorbeai de second?

#38
zadada

zadada

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 290
  • Înscris: 23.03.2015
Korando, dar second, are devalorizare mare deci preturi ridicole la mana a doua

#39
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,056
  • Înscris: 17.01.2012

View Postunderb, on 16 ianuarie 2022 - 19:04, said:


Nu discut oportunitatea manualei. Probabil o vrea pt frana de motor dar

șefu', poți avea frână de motor ȘI pe automată, în 2 moduri:
1.pui cutia în mod „S”, iar frâna de motor își va face datoria
2.dacă vrei să vină „și mai în nas”, atunci ai modul manual și o ții numa-n treapta 1...

era să uit, mai ai și: „hill descend”

numa' să caști ochii :P

#40
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,887
  • Înscris: 03.12.2001
omul cât trăiește învață. eu eram convins că frâna de motor înseamnă să iei piciorul de pe accelerație. 12 ani de condus automate aruncați pe geam.

#41
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postgushpi, on 17 ianuarie 2022 - 10:31, said:



șefu', poți avea frână de motor ȘI pe automată, în 2 moduri:
1.pui cutia în mod „S”, iar frâna de motor își va face datoria
2.dacă vrei să vină „și mai în nas”, atunci ai modul manual și o ții numa-n treapta 1...

era să uit, mai ai și: „hill descend”

numa' să caști ochii :P

Ti se pare ca vorbeam despre mine?
Era o presupunere legata de preferinta lui pt manuala.

Dar daca tot ai dat buna ziua, cu asta de jos cum ramane?

View Postgushpi, on 16 ianuarie 2022 - 18:55, said:

https://www.hyundai-...s_specification

și ce dacă are cutie automată?
(așa cum zicea un coleg, cam greu să MAI găsești manuală la suv-uri)

Chiar gasesti greu SUV manual nou in 40k euro?

View Postvali, on 17 ianuarie 2022 - 11:48, said:

omul cât trăiește învață. eu eram convins că frâna de motor înseamnă să iei piciorul de pe accelerație. 12 ani de condus automate aruncați pe geam.

Mai conteaza si treapta in care esti. Cand o poti selecta.

Edited by underb, 17 January 2022 - 11:54.


#42
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019

View PostXL700VA, on 16 ianuarie 2022 - 13:10, said:


Nu e chiar mica. Are 6,4 m lungime, 2,2 m lățime, 1000 kg goala, si 1200 masa maxima! Tot la un Duster m-am gândit prima data ... Dar e ușor, are numai 1400 kg. Nu ii da un "sut" rulota?
Nu, pentru că rulota e cu frana. Fără, zboară și o mașină de 3 tone.

#43
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Problema nu e doar la franare si nu doar greutatea e problema. Problema cu rulota e ca nu are greutatea concentrata pe axa. Este distribuita pe o lungime mare si apare un cuplu de forte care iti trage de carlig cand stanga cand dreapta. La aceeasi greutate, cu cat e mai lunga rulata cu atat va trage mai tare stanga-dreapta de carlig.

#44
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,056
  • Înscris: 17.01.2012
ce să fie? i-am arătat un suv, care i s-ar potrivi și are cutie automată!
și l-am întrebat: de ce să se limiteze la manuală, dacă tot poate trece la următorul nivel... :)

#45
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,636
  • Înscris: 28.11.2001
circulatul cu remorca (rulota) presupune o modalitate de condus diferita fata de situatia cand se circula fara nimic atarnat de carlig.

Este adevarat ca masinile "potente" pot tractat cu viteze superioare, totusi asta nu inseamna ca gradul de periculozitate nu creste exponential.

Cuminte ar fi ca viteza specificata in actele remorcii sa nu fie depasita, iar aceasta este in marea majoritate a cazurilor 80 Km/h (poate ajunge la 100 dar nu mai mult), iar asta pe autostrada .... pe drumuri virajate limita maxima trebuie scazuta si mai mult.
In acest regim de circulatie nici "cuplu de forte"  nu este atat de "periculos".

Din observatii personale in peste 15 ani de circulat cu remorca grea (stupi a caror masa varia si care nu de putine ori sarea de limita de 3.500 Kg), pe DN-uri nu se depaseste 60 Km/h, iar pe autostrada se merge in coloana cu camionele (80 Km/h) ... asa se evita atat uzura familiilor de albine si mai ales se asigura conditiile de siguranta pe drum (exista diferenta majora intre cum se comporta remorca la o franare / manevra brusca la diferente relativ mici de viteaz, la 60 Km/h totul este normal dar la ... 70 Km/h ... devine practic incotrolabila (balans generat de sleaurile de pe asfalt, franare mult mai lunga, tendinta de asezat perpenticular pe sensul de mers, etc).

Edited by Tarzy, 17 January 2022 - 13:46.


#46
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Nou, Rexton e cam singura opțiune serioasă.
https://www.autovit....n-ID7GM6n6.html


Altfel un Santa Fe cu putini km:

https://www.autovit....2-ID7GWC3N.html

Sau un Kia Sorento, sora la santa Fe

Mai exista Toyota Highlander, am niste prieteni ce asta folosesc ei la rulota, adusa cu ei din Canada, acuma se vinde oficial și la noi.

https://www.autovit....s-ID7GG6yh.html

Prin prisma dimensiunilor: in buget mai intra Mitsubishi Outlander și Honda CR-V (doar hibrid, nu vrei alt motor pt că nu are cutia pt așa ceva)

Recomandarea e automata cu Convertizor de cuplu, aia rezista bine la tractat, mașinile mari gen Rexton, santa Fe, Highlander etc au de regula esp ( trailer assist) și alte sisteme pentru a gestiona ok o rulota.

Sau recomandare clasica toureg V6 cu puțini km.

Poți căuta pe tfl truck: Ike gauntlet sa vezi cum testeaza americanii remorcile, și toate mașinile au automate de zeci de ani. Daca aia nu știu cu ce se mănâncă rulotele, atunci cine?

Edited by t-balt, 17 January 2022 - 20:35.


#47
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Am rămas dator cu un răspuns. Nu am mai postat, deoarece un moderator m-a suspendat!
Deci sa revin. Un coleg de serviciu mi-a împrumutat masina lui de serviciu. Un Duster din 2019 cu 65000 km la bord, 1,5 diesel, sa fac un test. Am mers cu aceasta masina 200 de kilometrii (Suceava -Câmpulung Moldovenesc-Rădăuți-Suceava). Cu rulota legata de el. Am făcut aproximativ 5 ore cu pauze (am oprit pe drum sa vad dacă totul e ok). Masina se comporta admirabil. Pe drumul Suceava Câmpulung Moldovenesc am atins ușor 110 km, si masina mai putea. Cu Dokkerul cu pedala la blana, abia am atins 100 km/h! Totuși, din prudenta nu am mai accelerat, părerea mea e ca la o rulota 100 km/h nu trebuie depășit. Accelerează relativ bine. Am putut depăși camioane, ceea ce cu Dokker-ul era imposibil! Am mers și pe serpentine (Câmpulung Moldovenesc-Rădăuți). Pe coastele de pe Trei Movile (cei din zona știu, sunt niște curbe ac de par, în urcare) s-a descurcat minunat. La coborât la fel, nu am simțit nici un pericol.
Concluzie: Dusterul se comporta excelent cu rulota. Si cred ca asta va fi masina. E mult mai ieftina, un Duster Confort 4x4 diesel e sub 20000 de euro. Singura belea e termenul de livrare... cel mai devreme în mai 2022. Dar asta e ...

Edited by XL700VA, 22 January 2022 - 10:43.


#48
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,865
  • Înscris: 22.12.2005
ei, se pare ca gresit si moderatorul ca iar postezi. speram ca mai bine ca inainte.
in ce priveste rulota & sutff - sa vezi ce misto e bezinarul de 150 CP daca fumegatorul de 115 cp a fost ce trebuie.
atentie la partea legala- cu remorca atasata nu prea e voie cu vitezele de care zici tu.

iar consmul creste grav cu viteza deci mergem legal (maxim).
Dokkerul nu are nicio treaba in comparati asta.
am mers cu Sandero 2 persoane si am fost foarte multumit.
cand am pus 4 si bagaje si am mers doar cu tr 1 pe Trasfagarasan, blana. Imi venea s-o las acolol.motorizarea nu este pentru "Carat"

in rest colegul initiator  are parerile lui, nu e genul "intelept" asa ca o sa faca algerile dupa il taie capul( pe banii lui face ce vrea).

#49
Yo-carman

Yo-carman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 20.01.2022
X-trail.
Începe de la 27.000 Euro.

La tractarea rulotei contează mai puțin CP. Cuplul este cel care face diferența.

Edited by Dany_Darke, 22 January 2022 - 11:22.


#50
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

View Postfoxbat, on 22 ianuarie 2022 - 10:50, said:

ei, se pare ca gresit si moderatorul ca iar postezi. speram ca mai bine ca inainte.
in ce priveste rulota & sutff - sa vezi ce misto e bezinarul de 150 CP daca fumegatorul de 115 cp a fost ce trebuie.
atentie la partea legala- cu remorca atasata nu prea e voie cu vitezele de care zici tu.

iar consmul creste grav cu viteza deci mergem legal (maxim).
Dokkerul nu are nicio treaba in comparati asta.
am mers cu Sandero 2 persoane si am fost foarte multumit.
cand am pus 4 si bagaje si am mers doar cu tr 1 pe Trasfagarasan, blana. Imi venea s-o las acolol.motorizarea nu este pentru "Carat"

in rest colegul initiator  are parerile lui, nu e genul "intelept" asa ca o sa faca algerile dupa il taie capul( pe banii lui face ce vrea).
Nu e vorba de viteza, e vorba de cum accelerează. Am depășit camioane, ceea ce cu mașina cealaltă era imposibil. Consumul a fost de 24 de litrii pemtru toata excursia. Consum real, măsurat la pompa (plinul la plecare, plinul la sosire). Deci undeva la 12 la suta. Nu e mult, ținând cont ca am mers pe serpentine,  ca nu am mers chiar liniștit, ci un pic "sportiv" - în măsura care a permis rulota!

Edited by XL700VA, 22 January 2022 - 11:18.


#51
redeagle222

redeagle222

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 30.03.2015

View PostYo-carman, on 22 ianuarie 2022 - 11:09, said:

X-trail.
Începe de la 27.000 Euro.

La tractarea rulotei contează mai puțin CP. Cuplul este cel care face diferența.



X-Trail doar cu cutie manuala. Automata are doar  CVT si nu este recomandata la tractari de orice fel .

#52
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,192
  • Înscris: 13.07.2005

View Postredeagle222, on 27 ianuarie 2022 - 10:42, said:


.... Automata are doar  CVT si nu este recomandata la tractari de orice fel .

Cine te-a pacalit ?
Daca se respecta masele maxime de tractare specificate de producator, nu conteaza ce cutie de viteze are masina.
Sau or fi producatorii nebuni si-i dau singuri cu testa-n oo ...

#53
zamaraii

zamaraii

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 11.12.2006
Toti americanii cu rulote aleg manuala...mda...

#54
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Merg americanii cu pickupurile alea automate si trag barci, si rulote de 2 ori mai mari ca una europeana cum naiba sa nu te descurci cu un SUV mare si automata la o rulota decenta?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate