Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Porsche - Combustibil sintetic

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,653
  • Înscris: 05.02.2012
Vazusem chestia asta in urma cu ceva luni, dar am vazut subiectu nou cu super-bateria chinezeasca si mi-am reamintit. Nefiind un fan al masinilor electrice , m-am bucuat la chestia asta ca la pomul de craciun Posted Image

https://www.motoraut...etic-fuel-plant

Masinile care vor folosi acest tip de combustibil vor polua mai putin decat o masina electrica (ma gandesc ca se refera poluarea produsa in schimbul energiei electrice la incarcare)
Singura problema ar fi pretul (momentan) , insa sunt sigur ca in timp, cu tehnologii noi , pretul va scadea Posted Image  

In schimb :

Quote

However, the amount of energy involved makes the process of manufacturing and distributing synthetic fuel less efficient than charging an electric car.
Vedem ce va fi pe viitor si cum va fi optimizata productia sau poate se vor gasi noi metode mai ieftine si mai putin poluante

De pe alt site

Quote

"At full scale, we expect a reduction in the CO2 impact of around 85%. If you consider well-to-wheel, where we have to transport fuel, we have a global supply chain, everything around that - you have efficiency across the whole process. In a well-to-wheel consideration, it is on the same level as an electric car."

Edited by Andreysc7, 13 January 2022 - 23:46.


#2
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019
Vad ca se merge in continuare pe prostia CO2 = Poluare, prostie care a umplut orasele europene de dieseluri.

#3
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,653
  • Înscris: 05.02.2012
Parerea mea e ca fabricarea unei baterii de la A la Z (inclusiv materia prima) + nereciclarea ei sunt chestii mult mai poluante decat eFuel (cel mentionat in postare) . Acuma e totul fun & games, pana vor fi multe abandonate + cand vor aparea cozi la statiile de incarcare

Edited by Andreysc7, 14 January 2022 - 00:02.


#4
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postunu999, on 13 ianuarie 2022 - 23:57, said:

prostia CO2 = Poluare
Cum iti place zapada de anul asta? E faina, nu? Abundenta, alba si pufoasa ... asa cum trebuie sa fie pe timp de iarna ...

#5
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
CO2 e viata, cu el se hranesc plantele, fibra lemnoasa e facuta din CO2ul din aer prin fotosinteza.

Poluarea e facuta de NOXe, la origine sensul termenului facand referire la oxizii de azot toxici si cancerigeni ( nitrogen oxide ) si apoi fiind extins si la compusi sulfurosi cancerigeni, particule de funingine cancerigene, monoxid de carbon toxic, ozon la nivelul solului cancerigen (ozonul e bun in stratosfeta nu in biosfera unde arde si irita materia).
Un combustibil nu are cum sa nu fie poluant.
Chiar si hidrogenul pur, prin ardere produce ozon care nu are ce sa caute la nivelul solului.

Iar intre o centrala electrica care polueaza in afara localitatii ( insa cele hidro si solare nu polueaza), si milioane de masini care iti scuipa in nas gaze toxice, e o diferenta aproape infinita, catastrofal mai grav pt. masinile cu motor pe combustie.

Edited by loock, 14 January 2022 - 00:12.


#6
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,038
  • Înscris: 22.05.2003
CO2 este principalul gaz cu efect de sera.
Dieselul e iubit pt ca e eficient, dar e jale la noxe - NOx.

Despre aia care se plang de poluarea rezultata de productia de baterii, le amintesc ca e poluare localizata si controlata, pe cand poluarea din orase ne imbolnaveste pe toti.
bateriile dupa ce le folosesti in EV, le poti folosi inca multi ani in sistemele de acumulare PV.

Abia atunci pe duci la reciclat.

Combustibilul sintetic este doar o ghidusie de marketing, pt ca in sine e Metanol creat chimic folosind energie electrica ecologica (PV/Eolian).

E o ecuatie cu rezultat 0, dar cam atat.

#7
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,435
  • Înscris: 31.01.2010
Aveti aici ceva despre combustibilii alternativi:
https://www.jsae.or...._vol74_8-14.pdf
Cu metanolul mai este o problema, toxicitatea lui.
La fel, prin ardere degaja Co2 la loc, care ar fi procentul de Co2 rexulata din producere/ardere habar n-am.
Vom mai trai si vedea, daca nu mareste continutul ce Co2 din atmosfera poate va fi viabila

#8
bullterrorist

bullterrorist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,939
  • Înscris: 18.10.2007
Suna a calul care manaca doar paie sau jaratic sau ceva de genul ca nu mai stiu povestea.

#9
kopilu_198

kopilu_198

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 25.10.2008
si fiind un combustibil creat de Porsche, va dati seama ca o sa fie eftin ca braga

#10
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019

View PostAdm, on 14 ianuarie 2022 - 00:22, said:

CO2 este principalul gaz cu efect de sera.

Metanul ia podiumul. Din acest motiv vezi flacarile alea desupra sondelor de petrol: e mai ecologic sa-l arzi degeaba decat sa-l lasi liber in atmosfera. Unii spun ca ar fi de 30 de ori mai potent decat CO2-ul.

La noi, pe langa agricultura utila, o mare sursa de metan degajat sunt gropile de gunoi si statiile de epurare. Acel metan l-am putea capta si arde apoi in CET-uri, obtinand energie electrica/termica si eliberand CO2 in atmosfera. Insa pana sa se intample asta, sunt mai mari sansele sa scapam de CET-uri... ca polueaza, dom'le.


Carbonul din atmosfera se poate capta in lemn: copacul ia CO2 din atmosfera, C-ul ajunge in trunchi ducand la cresterea arborelui, iar O2-ul este eliberat inapoi in atmosfera. Lemnul folosit apoi in constructii (de la case individuale pana la blocuri turn) capteaza carbonul pana cand dai foc la casa. Bine, aici o sa avem de-a face cu a doua obsesie a romanului: casa cu beton cat pentru un buncar, "sa reziste".


View Postro_explorer, on 14 ianuarie 2022 - 00:05, said:

Cum iti place zapada de anul asta?

Ce treaba are zapada cu CO2-ul? Aaaaa, vrei sa spui ca e canicula afara? Ma indoiesc. Pana sa ne omoare canicula, o sa ne termine NOx-ele care au acaparat orasele.

Oricum chestiunea nu era ca CO2-ul ar fi paradisul, ci faptul ca politicienii din UE au marsaluit pe ideea ca dieselul este mai ecologic deoarece rezulta mai putin CO2, promovand-ul prin politici fiscale: acciza la motorina a fost pentru foarte mult timp mai scazuta decat cea la benzina. Au fost si sunt atat de obsedati de CO2 incat au bagat cancerul in orase.

CO2 este doar o particica din puzzle, insa obsesiile ne fac sa nu mai vedem padurea din cauza copacilor. Ne afundam in smog doar ca sa scadem un singur parametru al poluarii. Bravos!


View PostIon_Bumbu, on 14 ianuarie 2022 - 02:08, said:

Vom mai trai si vedea, daca nu mareste continutul ce Co2 din atmosfera poate va fi viabila

Nu neaparat. De exemplu bioetanolul a fost promovat tot ca o solutie verde fiindca... nu mareste continutul de CO2 din atmosfera (practic captezi carbon in plante, pe care transformi in etanol si le arzi, eliberand carbonul inapoi in atmosfera, apoi plantele il capteaza din nou, le arzi iar s.a.m.d.).

Insa acesta a dus la scumpirea alimentelor deoarece, surpriza, plantatiile pentru bioetanol au luat partial locul plantatiilor pentru hrana.

Din nou un mare succes al obsedatilor de CO2. Operatia a reusit, pacientul e mort.



Un oras cu autoturisme pe benzina va avea un aer mai curat decat acelasi oras dar cu autoturisme diesel, chiar daca primele genereaza ceva mai mult CO2.

#11
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020

View PostAdm, on 14 ianuarie 2022 - 00:22, said:

bateriile dupa ce le folosesti in EV, le poti folosi inca multi ani in sistemele de acumulare PV.
Abia atunci pe duci la reciclat.

S-a mai terminat un mit. Lumea incepe sa se uite in sus...

"Costă mai mult să le reciclezi decât să faci altele noi"
Sursa:
https://economie.hot...analiza-bbc.htm
sau originalul:
https://www.bbc.com/...swered-question

Edited by adip1962, 14 January 2022 - 10:00.


#12
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,809
  • Înscris: 18.12.2007
Pe termen scurt da, costa mai mult.
Pe termen mediu si lung apar alte costuri din cauza poluarii.

#13
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,435
  • Înscris: 31.01.2010

View Postunu999, on 14 ianuarie 2022 - 09:44, said:

Nu neaparat. De exemplu bioetanolul a fost promovat tot ca o solutie verde fiindca... nu mareste continutul de CO2 din atmosfera (practic captezi carbon in plante, pe care transformi in etanol si le arzi, eliberand carbonul inapoi in atmosfera, apoi plantele il capteaza din nou, le arzi iar s.a.m.d.).


Nu-i chiar asa, si la producerea etanolului se foloseste energie externa care se aduna la Co2 eliberat in atmosfera mai mult decit la arderea lui directa, la fel cit omse introduce si cit Co2 rezulta prin producerea acelui combustibil "Porsche" ?
Asa si benzina sintetica se produce din celuloza insa procedeul este mai scump decit producerea etanolului desi si aia este aproape ecologica...

Edited by Ion_Bumbu, 14 January 2022 - 12:48.


#14
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,972
  • Înscris: 15.06.2007

View PostAndreysc7, on 13 ianuarie 2022 - 23:45, said:

Vazusem chestia asta in urma cu ceva luni, dar am vazut subiectu nou cu super-bateria chinezeasca si mi-am reamintit. Nefiind un fan al masinilor electrice , m-am bucuat la chestia asta ca la pomul de craciun Posted Image

https://www.motoraut...etic-fuel-plant

Masinile care vor folosi acest tip de combustibil vor polua mai putin decat o masina electrica (ma gandesc ca se refera poluarea produsa in schimbul energiei electrice la incarcare)
Singura problema ar fi pretul (momentan) , insa sunt sigur ca in timp, cu tehnologii noi , pretul va scadea Posted Image  

In schimb :


Vedem ce va fi pe viitor si cum va fi optimizata productia sau poate se vor gasi noi metode mai ieftine si mai putin poluante

De pe alt site
parerea mea, este ca articolul deocamdata pare un fel de clickbait. Nu se specifica ce cantitate de energie electrica se consuma pentru producerea unui litru de combustibil sintetic.
Doi la mana, acel combustibil nu va ajunge niciodata in benzinarii , pentru utilizarea in masinile conventionale.

"Porsche plans to use synthetic fuel in its Mobil 1 Supercup one-make race series beginning in 2022."

Imi amintesc cum se lauda guvernatorul Californiei cu "hydrogen highway" ca vor face masini cu hidrogen, bla bla.. s-a materializat?

Edited by tfmercedez, 14 January 2022 - 13:32.


#15
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,653
  • Înscris: 05.02.2012
@

View Posttfmercedez, on 14 ianuarie 2022 - 13:29, said:

Doi la mana, acel combustibil nu va ajunge niciodata in benzinarii , pentru utilizarea in masinile conventionale.

Probabil ca si armata credea la fel in ceea ce priveste gps-ul :P ca nu va ajunge niciodata pe mana publicului :P . E un inceput si pe partea de "eFuel".
Scrie si in articol ca se poate folosi si pe masinile standard si ca in momentul de fata (data publicarii) se testau pe pompele standard de combustibil

#16
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,972
  • Înscris: 15.06.2007

View PostAndreysc7, on 14 ianuarie 2022 - 15:24, said:

@

Probabil ca si armata credea la fel in ceea ce priveste gps-ul :P ca nu va ajunge niciodata pe mana publicului :P . E un inceput si pe partea de "eFuel".
Scrie si in articol ca se poate folosi si pe masinile standard si ca in momentul de fata (data publicarii) se testau pe pompele standard de combustibil



Ai vrut sa pari isteț.. si de la radare s-a ajuns la aparte cu microunde. Si uite ca toti avem cuptor cu microumde dar nu si radar pe acasa.

pai se poate.. si eu as baga, daca l-as primi cadou. Dar sa platesc 10 lei pe litru, cand am la 6 lei combustibil normal,  nu m-am lovit la cap, intelegi?  
Si daca e sa ne scarpinam pe dos, daca tot ai electricitatea disponibila, de ce sa te mai chinui sa electrolizezi apa, sa captezi co2 din atmosfera  (adica niste compresoare uriase vor face aer comprimat, apoi il lichefiaza, separa gazele din el, ca sa obtina CO2?)
BTW, cat este proportia de CO2 din aer?
Daca nu stiai: 0,04% sau 400ppm.  Asta ca sa iti faci o idee cat azot, oxigen si alte gaze separa in procesul de extragere. Ca au si celelalte gaze utilitatea lor comerciala, e partea a doua, si probabil ca prin comercializarea lor, se va subventiona costul CO2 recuperat din aer.  Oricum procesul pare absurd de " energy intensive".
Per total, e mai simplu sa alimentezi o masina electrica direct cu energia aia.

Edited by tfmercedez, 14 January 2022 - 17:48.


#17
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,546
  • Înscris: 02.10.2009
Datorita ineficientei energetice la obtinerea comb sintetici, metoda ramane de folosit doar pentru utilizarea surplusului de energie electrica generat de panouri solare. Acolo unde  daca exista. Stocare adica, in ideea sa nu se piarda aceea energie si sa fie folosita ulterior.
In aceste conditii randamentul energetic al operatiilor nu conteaza, dar daca procedeul e poluant din alte cauze, altele decat conversia, devine el insusi parte a problemei. E vorba de cantitatea de materiale si energie consumate pentru constructia si intretinerea instalatiilor in conditiile unei uzuri substantiale data de un regim de lucru intermitent, azi e, maine si poimaine nu e (soare).
In final tot ardere este, cu consecintele stiute , “carbon neutral” e iluzoriu, simpla vorba-n vant.

LE. Problma surplusului de energie din neconventionale, in special solar se poate atenua de exemplu prin interconectarea liniilor electrice, in special est-vest din cauza de diferenta de fus orar, varfurile de sarcina apar la momente diferite, decalate la cel putin o ora doua. Desigur ca sunt pierderi la transmisie pe distante de mii de km, dar probabil ca e mai simplu si mai putin poluant decat sa faci cateva uzine de procesare.

Edited by Rosebud09, 14 January 2022 - 19:59.


#18
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,972
  • Înscris: 15.06.2007

View PostRosebud09, on 14 ianuarie 2022 - 19:51, said:

Datorita ineficientei energetice la obtinerea comb sintetici, metoda ramane de folosit doar pentru utilizarea surplusului de energie electrica generat de panouri solare. Acolo unde  daca exista. Stocare adica, in ideea sa nu se piarda aceea energie si sa fie folosita ulterior.
In aceste conditii randamentul energetic al operatiilor nu conteaza, dar daca procedeul e poluant din alte cauze, altele decat conversia, devine el insusi parte a problemei. E vorba de cantitatea de materiale si energie consumate pentru constructia si intretinerea instalatiilor in conditiile unei uzuri substantiale data de un regim de lucru intermitent, azi e, maine si poimaine nu e (soare).
In final tot ardere este, cu consecintele stiute , “carbon neutral” e iluzoriu, simpla vorba-n vant.

LE. Problma surplusului de energie din neconventionale, in special solar se poate atenua de exemplu prin interconectarea liniilor electrice, in special est-vest din cauza de diferenta de fus orar, varfurile de sarcina apar la momente diferite, decalate la cel putin o ora doua. Desigur ca sunt pierderi la transmisie pe distante de mii de km, dar probabil ca e mai simplu si mai putin poluant decat sa faci cateva uzine de procesare.
sa vorbesti de surplus de energie electrica, e ca si cum ai zice de surplus de aur intr-o mina de aur.
De parca instalatiile astea "bio" fie ele solare ori eoliene,   se cumpara la duzina, sa fie acolo, in plus. Cand in realitate, niciodata nu sunt destule, si sunt si exorbitant de scumpe pe de alta parte .
Cand am citit acolo Chile, m-am gandit ca sunt aia care fac experimente cu alge marine si cu plancton din oceanul arctic.  Ar fi fost un mega gest de ipocrizie, sa  incerce sa faca ceva din plancton, baza lantului trofic marin.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate