Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5
 Probleme cu instalator Casa verde

Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior
 Tratament pt piele..canapea

Buget 19k-masina noua-sfaturi

Grosime adeziv gresie

TVA doar la valoarea adaugata sau...
 Inregistrare ecran

M-am inregistrat in e-factura. Ca...

Voi cum faceți fața ava...

Spital stomatologic sector 4 grat...
 

Impozitarea curentului pt EV si controlul puterii

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#19
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Io am trifazic :) Nici n-as concepe mono.

#20
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,110
  • Înscris: 22.05.2003
Degeaba ai trifazic, ca masina ta incarca mono :D

#21
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,106
  • Înscris: 04.09.2013
Pana una alta, masinile electrice nu au ajuns inca la eficienta masinilor termice din punct de vedere al autonomiei. Si pe langa asta, trebuie sa te ingrijesti si mai mult de ele. Cam nasol momentan. Numai griji ne fac fiarele astea.

Dar tehnologia evolueaza. Poate intr-o zi vom avea panouri solare montate pe masina care sa permita o autonomie de 2000 km.

#22
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,110
  • Înscris: 22.05.2003
Panourile PV au eficienta scazuta, deci nu prea vad cum sa genereze asa de mult curent.
Suprafata ce poate fi folosita ca PV ajunge pentru ventilatie interioara si eventual mentinerea incarcata a bateriei de 12V.

EV este masina de oras si imprejurimi. Viitorul suna prost pt calatoriile lungi.

#23
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,106
  • Înscris: 04.09.2013
Oare ce se va intampla cu avioanele ...

#24
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

View PostAdm, on 14 ianuarie 2022 - 00:10, said:

Degeaba ai trifazic, ca masina ta incarca mono Posted Image
Mi-e suficent 7,4kwh , o pun seara si e setat pana la 90%, dimineata e calda ( program de incalzire) cand se pleaca cu ea . O faza e doar pt masina , restul is pt casa.

View PostAdm, on 14 ianuarie 2022 - 00:17, said:

EV este masina de oras si imprejurimi. Viitorul suna prost pt calatoriile lungi.
Merge si o naveta de 50-100 km pe sens. Pt mai mult avem termicele.

View Postwld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:19, said:

Oare ce se va intampla cu avioanele ...
Or sa treaca pe aburi si vor redeveni dirijabile.

View Postwld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:12, said:

Poate intr-o zi vom avea panouri solare montate pe masina
Exista deja insa eficienta e minima .

Edited by BaXXXon, 14 January 2022 - 00:25.


#25
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,110
  • Înscris: 22.05.2003

View Postwld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:19, said:

Oare ce se va intampla cu avioanele ...
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/lXUrC7XQDKs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#26
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Post_bcristian_, on 13 ianuarie 2022 - 23:54, said:

Se vorbea ca asta se va intampla de peste 20 de ani, de cand se discuta despre posibilitatea de a avea masini electrice.
Toate statele europene se bazeaza fundamental pe taxele pe carburanti, e evident ca nu se poate renunta la banii respectivi.
Accizele exista dinaintea carburantilor fosili. Lumea evolueaza si, odata cu ea, si taxele. Ce-o fi peste 20 de ani, om vedea, momentan EV-urile se incarca aproximativ oriunde, iar eforturile statelor occidentale sunt indreptate catre a incuraja EV-urile, nu a le taxa.

View Postwld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:12, said:

Pana una alta, masinile electrice nu au ajuns inca la eficienta masinilor termice din punct de vedere al autonomiei.
Hai sa nu confundam lucrurile.
Eficienta EV-urilor e superioara, ICE-urile elimina drept caldura cea mai mare parte a energiei rezultate din ardere.
Diferenta la EV-uri este ca energia stocata la bord e mult mai putina. De-aici autonomie scazuta.


View Postwld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:12, said:

Dar tehnologia evolueaza. Poate intr-o zi vom avea panouri solare montate pe masina care sa permita o autonomie de 2000 km.
Este fizic imposibil sa alimentezi o masina normala din panouri solare [montate pe ea]. Puterea totala disponibila de la soare (teoretica, deasupra atmosferei) este de 1.3kW/m2. Ai avea nevoie de o suprafata de aproximativ 7-8 metri patrati de panouri solare, cu o eficienta de 100%, pentru a putea merge incetisor, cu 60kmph. Insa, din pacate, nu traim in vid, pe orbita, deci se mai pierde energie prin atmosfera, nu poti avea unghiul de incidenta perfect, deci mai pierzi si acolo, etc.. Deci, nu, e fizic imposibil.
Singurele "masini solare" sunt prototipuri, rulate in anumite locuri pe pamant, cu forme impractice pentru o masina normala, avand caracteristici complet diferite fata de o masina de zi cu zi.

Edited by costini, 14 January 2022 - 00:32.


#27
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005

View Postwld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:12, said:

Poate intr-o zi vom avea panouri solare montate pe masina care sa permita o autonomie de 2000 km.
N-o sa vezi prea curand, deocamdata cea mai "isteata" chestie pe care o pot face roof-urile solare e sa tina interiorul masinii rece vara, cand masina sta in parcare sau sa duca o parte din necesarul  pt sat-nav. Eficacitatea e redusa, de asta nici n-a prins atat de bine. Skoda avea la un moment dat un roof de genul pe Superb, parca si Audi pe A6 sau A8, nu mai stiu exact. Grupul VAG venise cu ideea asta mareata, dar la ce pret avea optiunea de roof solar, s-au ingramadit clientii tot ba da.

View PostAdm, on 14 ianuarie 2022 - 00:01, said:

Sa nu le dam idei.
Ideile vor veni de afara, solutii standardizate.
Stai relax, idei au deja... politicienii oricum ignora tot ce le trimitem noi ca observatii si legifereaza oricum tot cum vor ei. Cea mai recenta chestie, Ladesäuleverordnung, care va intra in vigoare de la mijlocul lui 2023. S-au prefacut ca ne consulta, in fapt au ignorat absolut toate propunerile noastre (vreo 60 de firme din automotive si electro) si forma finala a fost exact asa cum au propus-o idiotii aia de parlamentari. Cred ca pe 8 decembrie anul trecut au sughitat toti din Bundestag, la ce mniezai si referiri la orificiile din care au iesit au primit.

Quote

The technology enacted also enables the rationing of electricity for EV charging because the government can decide when and if an EV can be charged, plus it also allows the EV battery to be drained into the grid if required.
Asta cu draining-ul inapoi in grid se poate numai daca ai un wallbox bidi. Dar ei o prezinta ca o chestie tare in caz ca se ia curentul: alimentezi casa de la bateria masinii.
Si gusterii se bucura ca prostii, negandindu-se ca de fapt sunt facuti din vorbe.

View Postcostini, on 14 ianuarie 2022 - 00:31, said:

[...] iar eforturile statelor occidentale sunt indreptate catre a incuraja EV-urile, nu a le taxa.
Let's agree to disagree. Believe it or not, exista deja legislatie in lucru referitoare la taxarea EV-urilor si a utilizarii statiilor de incarcare, dar inca nu exista o masa critica de adepti. Daca dau drumul acum legislatiei, se sperie multi potentiali detinatori de EV. In momentul in care se va considera ca sunt suficient de multi posesori de EV incat sa se simta la buget cand sunt mulsi, o sa vezi cum vor fi scoase de la sertar toate proiectele astea legislative.
Bineinteles, vor fi prezentate ca fiind in beneficiul nostru.

#28
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,861
  • Înscris: 28.11.2006

View PostAdm, on 14 ianuarie 2022 - 00:07, said:

Da, ideea era sa nu ai un bransament special, care sa bata la ochi.
Priza 230V si 10A gasesti in orice casa.
Deci dupa ce iti iei masina electrica, sa te ascunzi ca n-o poti incarca unde si cum vrei tu? :wallbash: Faina treaba!

In alta ordine de idei, credeam ca UK a iesit din UE ca sa nu mai fie afectata de legile aberante impuse de Bruxelles. Dar vad ca ei au mintea si mai creata :P

#29
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,110
  • Înscris: 22.05.2003
Ce nu face omul pt niste benzina electrica mai ieftina?

UK a iesit din UE pentru ca conducatorilor lor nu le conveneau regulile UE, ca nu aveau ei control.

Nu au spus niciodata ca birocratia va scadea sau regulile vor fi mai usoare, iar realitatea actuala arata ca birocratia si costurile au facut ca multe firme mici sa se inchida sau sa gafaie.

#30
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006

View Postpufonel, on 14 ianuarie 2022 - 00:49, said:

Deci dupa ce iti iei masina electrica, sa te ascunzi ca n-o poti incarca unde si cum vrei tu? Posted Image Faina treaba!

In alta ordine de idei, credeam ca UK a iesit din UE ca sa nu mai fie afectata de legile aberante impuse de Bruxelles. Dar vad ca ei au mintea si mai creata Posted Image
Legal trebuie sa existe posibilitatea sa tai statiile de incarcare in caz de urgenta sau cine stie ce combinatie. Noi care suntem cu vreo 50 de ani in urma vestuluii nu putem concepe o parcare ca la supermarket plina de superchargere Tesla, dar astia prin afara au asa ceva.

#31
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
"The technology enacted also enables the rationing of electricity for EV charging because the government can decide when and if an EV can be charged, plus it also allows the EV battery to be drained into the grid if required"

Aia in Kazahstan au blocat retragerile de numerar din bancomatele in timpul protestelor. De ce? Asa, doar pt ca au putut.



Cu riscul de a fi ridiclizat pt ca poate bat cam departe cu unele chestii observ o convergenta care, daca e reala, nu prea duce intr-un loc bun.

Masina o vei incarca doar cand ti se va da voi. Te vei deplasa doar cand si daca vei fi lasat. Cat timp totul e ok, vei fi lasat. Plus ca mobilitatea personala pe distante mai lungi oricum nu e privita cu ochi f buni. Bicicicleta, transport in comun, car sharing.

Numerarul are zilele numarate. Vei avea acces la bani cat timp totul e ok. Altfel, te poti trezi ca nu poti accesa mai mult de x lei/zi din propriul cont. Asta daca ii poti accesa si pe aia.

Detinerea de pamant arabil, din nou, e vazuta cu ochi rai. Deja s-a dat(?) legea care iti interzice sa cumperi pamant daca nu faci dovada ca ai experienta de x ani in agricultura.

Exploatarea propriei paduri e din ce in ce mai problematica.

Cresterea de animale in gospodarie e privita cu ochi rai si se incearca in fel de fel de moduri (momentan) descurajarea ei. Vezi topicul "Crestem porci in ilegalitate?"
Tot bazaiau sa iti taxeze oul facut de gaina ta si alte prostii din astea.
Plus gripa aviara, pesta porcina si restul...

Toate lucrurile par sa duca spre o societate in care traiesti pe principiul "just in time" in care ai acces la ce ai nevoie cand ai nevoie dar autonomia ta maxima e de cateva ore sau cateva zile in cel mai fericit caz. In caz ca totul e bine.

Rezervele de orice fel (financiare, energetice, alimentare) si mai ales cele regenerabile (padure, pamant, animale) vor fi din ce in ce mai greu de detinut in caz ca le ai deja, de procurat in caz ca vrei sa le ai si de exploatat pt consum propriu sau de valorificat.

Pe scurt, cat e bine, e perfect. Dar in caz de ceva, orice, te trezesti in 2 timpi si 3 miscari fara acces la bani, fara acces la transport, fara acces la energie.
Adica in curul gol, in frig, pe jos si cu burta goala.

Adica fix necesitatile de baza.

#32
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
La 2.3 kW incarci autonomie de 10 - 15 Km pentru fiecare ora de stat la incarcat.


View Postunderb, on 14 ianuarie 2022 - 10:19, said:

Masina o vei incarca doar cand ti se va da voi. Te vei deplasa doar cand si daca vei fi lasat. Cat timp totul e ok, vei fi lasat. Plus ca mobilitatea personala pe distante mai lungi oricum nu e privita cu ochi f buni.
Da, da, si vaccinul anti-covid contine chip-uri 5G si infertilitate pt urmatoarele 3 generatii...

Edited by kolfleading, 14 January 2022 - 10:40.


#33
rex

rex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,619
  • Înscris: 16.06.2004

View Postpufonel, on 14 ianuarie 2022 - 00:49, said:

Deci dupa ce iti iei masina electrica, sa te ascunzi ca n-o poti incarca unde si cum vrei tu? Posted Image Faina treaba!

In alta ordine de idei, credeam ca UK a iesit din UE ca sa nu mai fie afectata de legile aberante impuse de Bruxelles. Dar vad ca ei au mintea si mai creata Posted Image
dintotdeauna UK au fost cu mintea cea mai creata si au bagat taxe cat mai mari.
ei taxeaza deja chestiile de prima necesitate: locuite, transport. la transport in comun au cel mai mare pret per km comparativ cu orice tara din UE. adica am ramas uimit cat de mult costa o mizerie de abonament de metrou ptr 1 luna sau cat costa o calatorie cu trenul. am fost prin europa prin multe tari, dar preturi asa mari nu am gasit pe nicaieri.
poate doar in elvetia, dar aia nu sunt in UE.

View PostAdm, on 13 ianuarie 2022 - 23:21, said:

Care e logica acestei afirmatii?


Ai fi uimit sa stii cate lume isi incarca EV cu granny charger, adica 2.3 - 3.7 kwh

In mod normal, poti avea minim 10 ore de incarcat, deci poti adauga 23-37 kw, destul pentru majoritatea bateriilor existente.
In acest timp te vei gandi de doua ori daca pornesti ICE cu 2+ EUR/litru de combustibil.

Combustibil fosil nu poti fabrica acasa, curent da (PV/Eolian etc).
Din ce in ce mai multa lume studiaza montajul unor sisteme PV.
degeaba iti pui tu sistemele de productie a curentului, ca ei vor pune contoarul pe masina  care va raporta automat la serverele centrale cat consumi si care va putea fi oprit/pornit de la distanta exact cum vor sa faca acum enel-ul cu "ati depasit puterea instalata, va oprim curentul".
iar cei care au model mai vechi de masina fara acest contoar vor fi obligati sa isi monteze unul, bineinteles pe banii lor.
adica nu va mai conta ce statie de incarcare folosesti, ca ei te vor taxa la KW care intra in masina ta.

#34
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020
Eu am unul de 16 a si vreau unul de 10a sa mearga cu invertorul meu de 3 kw pot face schimb cu cineva? n-am nevoie de mai mult, nu mai vreu sa investesc in plus in sistemul solar.

#35
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postkolfleading, on 14 ianuarie 2022 - 10:40, said:

La 2.3 kW incarci autonomie de 10 - 15 Km pentru fiecare ora de stat la incarcat.



Da, da, si vaccinul anti-covid contine chip-uri 5G si infertilitate pt urmatoarele 3 generatii...

Absolut nicio legatura desi poate ti-ai dori sa existe.
Sunt, bineinteles, vaccinat. Chiar de pe vremea cand te programai cu saptamani inainte si o faceai pt tine nu pt a avea acces undeva sau la ceva pe baza vaccinarii pt ca oricum nu aveai acces nicaieri nici asa nici asa.

In rest incearca sa iei postarea ca atare si in nota asta:

View Postunderb, on 14 ianuarie 2022 - 10:19, said:


Cu riscul de a fi ridiclizat pt ca poate bat cam departe cu unele chestii observ o convergenta care, daca e reala, nu prea duce intr-un loc bun.


Daca nu te deranjaza ca intreb, ce gasesti fantezist?
Premizele, convergenta aia de care ziceam sau concluzia?

Premizele cam sunt si cam toate par ca bat in directia de care ziceam. Si asta fie ca zic sau nu asta.

Daca mai departe se va si intampla sau nu ce ziceam, da, e discutabil.

Problema e ca odata ajunsi in situatia aia, si cineva ar dori sa se foloseasca de ea din orice motiv, i-ar fi extraordinar de usor sa o faca.

Si, din pacate, treburi de genul asta s-au intamplat si inca se intampla.

Cam atat.


#36
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,025
  • Înscris: 09.08.2005

View PostAdm, on 13 ianuarie 2022 - 23:01, said:

Pe langa asta, statele sug bani buni din taxele de pe combustibilul fosil, iar statului nu ii place concurenta la hotie, deci prin UK deja se iau masuri pt viitor.
Cînd am zis asta acum cîteva luni pe aici poporul a rîs că nu există așa ceva și nu se poate face... Pentru adunat taxe statul are imaginație infinită.

View PostAdm, on 13 ianuarie 2022 - 23:01, said:

Desigur, poti oricand incarca pe 230V/10-16A si evita eforturile de taxare, de aceea cred ca solutia nu are sorti de izbanda.
Never say never. Încărcarea noaptea merge acum, la bateriile de azi. Cînd vei avea baterii mari ce aduni într-o noapte nu va mai fi de mare ajutor.
Variantă - ai automobil electric și nu ai stație smart? Ești taxat paușal după criterii stabilite de autorități.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate