Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou
 La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...
 

calculator GPL Clio V

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
patraulea100

patraulea100

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 773
  • Înscris: 21.01.2008
Va salut, am achizitionat in 2021 un Renault Clio V 1.0 TCE GPL si am avut mici probleme la pornire, in noiembrie si decembrie, cand temperatura a coborat spre 0 grade. MAsina mergea smucit daca apasam pe acceleratie normal, pana se incalzea motorul si trecea pe GPL. Daca apasam foarte incet, mergea normal. Am fost in service, fiind in garantie, unde am cosntatat o surpriza urata. Am stat 3 ore si jumatate pentru un reglaj amarat pentru ca cei de acolo nu au putut umbla la calculator fara aprobarea producatorului. Este vorba de service Renault Serus - Chiajna (iesirea spre Pitesti). Am mai citit pe un forum, acum cativa ani, despre aceasta problema si as vrea sa stiu daca este adevarat. Chiar  nu se poate umbla in Calculatorul GPL decat intr-un service REnault? Intreb pentru ca au niste "scoruri" de faci infarct: schimbare filtru stare gazoasa - 448 lei. Un vecin inginer care merge de mai bine de 15 ani pe gaz, a cumparat ,tot in 2021, un Duster 1.0 TCE. Motor identic ca al meu, insa mai "aerisit". Si-a curata singur filtrul (avea particule negre pe el de la gazul asta spectaculos ) si masina lui a mers perfect, dupa ce a avut si el probleme identice cu ale mele. Motorul REnault  e cam "inghesuit", iar filtrele sunt "ascunse", parca special, sa mor de nervi. CEi din service mi-au spus, la telefon, sa nu umblu eu pentru ca pierd garantia. Am ajuns la service, unde am cerut curatarea filtrului asta, dar costa foarte mult, cum spuneam mai sus. Au verificat calulatorul, au mers cu ea putin pe centura si gata... N-are nimic.....DEci, revin , la intrebarea cu calculatorul GPL. E parolat sau nu,stie cineva? Cei din service au spus ca au resetat calculatorul, dar nu au gasit nici o problema. Bineinteles, masina merge tot smucit acum, pana se inclazeste motorul. O alta teapa sunt reviziile. LA cumparare, acum un an, au spus ca sunt gratuite timpe de 5 ani, masina luata prin RCI leasing. Am intrebat acum in service si au confirmat, ca, la prima revizie de un an, in mai, schimba doar uleiul+filtrul de ulei + cel de gaz (filtrul de stare lichida, cel capsulat,metalic). Restul, se plateste, tot ce vrei sa schimbi. IAr daca nu cumpar de la ei filtrele si vin cu unele luate de mine, creste manopera foarte mult. Oricum au niste preturi exorbitante la tot. Spre exemplu, un filtru de aer schimbat in timpul reviziei gratuite de ei, ma costa 150 lei.Si daca vreau sa-l inlocuiesc si pe cel de habitaclu, alti bani......la fel pentru filtrul GPL stare gazoasa......acela macar trebuie curatat, nu schimbat neaparat,dar costa si asta....totul pare SF pt mine.....MAsiuna are 5.000 km. Am mers cu WW, Skoda, Peugeot, Logan, dar nu erau preturile astea in service....Cei care ati avut astfel de probleme, ce ati facut? Eu ma gandesc sa-i bag undeva si sa ma duc la un service normal, cu filtre cumparate de mine, ulei,etc... Insa degeaba ma duc daca calculatorul GPL e parolat si nu pot umbla in el.....

#2
reborn_21

reborn_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 24.11.2021
Problema ta nu este de la calculatorul GPL. Tu ai o problema cind masina merge pe benzina si nu pe gaz.
Scoate o borna de la baterie pentru citeva minute bune, sau daca ai acces, scoate mufa de la ECU Benzina citeva minute si vezi daca se rezolva problema. Sau du-te la cineva sa-ti reseteze calculatorul de benzina si nu pe ala de GPL.

De regula masinile la care sa montat GPL in fabrica au calculatorul GPL parolat ca sa nu poti modifica nimic prin el. Insa treaba asta nu ar trebui sa te deranjeze, ca el este deja setat pe masina ta si nu ai ce setari sa-i mai faci. De vizualizat valorile se poate vizualiza oriunde si daca exista o problema, un senzor defect, sau cine stie ce, poate sa vada oricine are soft si mufa  pentru tipul ala de calculator GPL.

Dupa ce iasa masina din garantie, daca chiar vrei, poti sa schimbi calculatorul de GPL si sa-ti pui unul neparolat. Teoretic poti sa-l schimbi si acum, ca nu cred ca-si vor da seama aia de la servis ca l-ai schimbat.

#3
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,602
  • Înscris: 30.07.2003

 patraulea100, on 10 ianuarie 2022 - 13:20, said:

E parolat sau nu,stie cineva?
Irelevant. Daca vrei garantia joci cum spune producatorul.

Edited by neagu_laurentiu, 10 January 2022 - 13:58.


#4
marianvasile

marianvasile

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 10.05.2013
Vezi să nu ai probleme la pompa de benzină, știu că mașina este nouă, dar este cam singura parte care nu este comună cu mersul pe gaz. La a mea, un Renault Thalia, dar veche de 12 ani, mi-a cedat pompa de benzină, simptomele erau aceleași. Dacă o lași pe benzină non-stop merge la fel de prost? Aici este întrebarea. Pierderea de presiune la pompa mea era cam la o treime din normal, bine că nu a crăpat dintr-o dată. Piesa originală a fost 990 de lei în vară. Dacă ești în garanție, și mașina merge la fel de prost numai pe benzină, pune-i să măsoare presiunea pompei de benzină.

Edited by marianvasile, 10 January 2022 - 14:00.


#5
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Cel mai probabil, din ce ai discutat tu cu cei de la service, s-a inteles ca acel computer (de GPL) are probleme. Eu am avut probleme cu o electrovalva de gaz (nu stiu cum e la Clio, dar la Logan 0.9 TCe e langa roata stanga) care se infunda (mi s-a infundat de 3 ori in 40.000 km, iar acum ma apropii de 80.000 si nu am probleme). In rest nu mi-a smucit.

Cand iti mai face asa, iti recomand sa incersi la Dacoserv din Str Preciziei Nr 4, langa autogara Militari) si vor face o diagnoza. Nu stiu preturi, dar la Logan 0.9 TCe o revizie este undeva la 800 lei, iar la 1.0TCe (presupun ca motorul tau), tot la Dacie, este de 805.

Ca o recomandare: las-o mai mult sa se incalzeasca (5-10 minute) cand e mai frig. Chiar daca pleci in benzina, iti incalzeste cum trebuie lichidele.

#6
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

 neagu_laurentiu, on 10 ianuarie 2022 - 13:58, said:

Irelevant. Daca vrei garantia joci cum spune producatorul.

Eu vad lucrurile asa: o (buna) parte din ce (crezi tu ca) economisesti mergand pe GPL, o dai la garantie si la diagnozele lor.

 Pololica, on 10 ianuarie 2022 - 14:11, said:

Nu stiu preturi, dar la Logan 0.9 TCe o revizie este undeva la 800 lei, iar la 1.0TCe (presupun ca motorul tau), tot la Dacie, este de 805.



Cu cat te vede ca vii cu ultimul model de Logan, de Clio etc., cu atat te rupe mai mult la bani o reprezentanta (oricare reprezentanta, de la orice marca de masina).

Cu cat e masina mai veche, cu atat pretul e mai omenesc (sau tinde sa fie, ma rog, ca nici atunci nu e foarte mic). Mai ales daca vad ca ai iesit din garantie. Daca ti-ar zice un pret mare, ai putea sa pleci bine mersi de acolo in secunda doi, ca oricum e iesita din garantie. Asa ca-ti cer pret mai mic, cat sa te tina totusi de client

Edited by cattavencu, 10 January 2022 - 15:05.


#7
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 02.06.2021
Este o problema normala cu smuciturile la rece...mie nu mi.a mai facut figuri, dar cred ca din reflex deja stiu exact cum sa pornesc. Las.o peste 3 min la relanti si pleaca cu ea mai turat si nu mai smuceste. Ti.au zis de GPL probabil sa.ti inchida gura si sa ia banii pe ceva.

#8
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,963
  • Înscris: 04.10.2007
Am avut Dacia Sandero (tot Renaut) si aveau preturi NESIMTITE la tot ce inseamna manopera.... Apoi mi-am luat un Ford Focus, masina care a costat dublu, si surpriza preturile erau cu 30-40% mai mici ca la Dacia...

Schimb distributie Dacia - peste 2000 ron (si se schimba la 4 ani sau 60.000 km)
Schimb distrbutie Ford - in jur de 1500 ron (si se schimba la 10 ani sau 160.000km)

Ce sa zic... felicitari DACIA/RENAUT

#9
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

 cattavencu, on 10 ianuarie 2022 - 15:02, said:

Eu vad lucrurile asa: o (buna) parte din ce (crezi tu ca) economisesti mergand pe GPL, o dai la garantie si la diagnozele lor.



Cu cat te vede ca vii cu ultimul model de Logan, de Clio etc., cu atat te rupe mai mult la bani o reprezentanta (oricare reprezentanta, de la orice marca de masina).

Cu cat e masina mai veche, cu atat pretul e mai omenesc (sau tinde sa fie, ma rog, ca nici atunci nu e foarte mic). Mai ales daca vad ca ai iesit din garantie. Daca ti-ar zice un pret mare, ai putea sa pleci bine mersi de acolo in secunda doi, ca oricum e iesita din garantie. Asa ca-ti cer pret mai mic, cat sa te tina totusi de client

800 lei benzina + GPL (nu doar GPL)

 mirel3003, on 10 ianuarie 2022 - 16:24, said:

Am avut Dacia Sandero (tot Renaut) si aveau preturi NESIMTITE la tot ce inseamna manopera.... Apoi mi-am luat un Ford Focus, masina care a costat dublu, si surpriza preturile erau cu 30-40% mai mici ca la Dacia...

Schimb distributie Dacia - peste 2000 ron (si se schimba la 4 ani sau 60.000 km)
Schimb distrbutie Ford - in jur de 1500 ron (si se schimba la 10 ani sau 160.000km)

Ce sa zic... felicitari DACIA/RENAUT

Dacia=10.000E
Ford=20.000E
La ce exemple ai dat, pret cu 25% mai mic la revizie e irelevant la cat ai platit. Deja "recupereaza" din avans (a se citi din pretul masinii). Am avut Ford Fiesta pe mana (cat am asteptat Loganul) si da, se simte o diferenta intre ele, dar si 5-6.000E in plus la Fiesta nu-mi permiteam.

#10
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006
Dar nu cred ca asa se pune problema. Diferenta aia de bani de la cumparatura s-a dus la producator + importator si se presupune ca ai dat-o pe un alt feeling interior, pe o suspensie independenta spate, pe niste usi care sa faca "vuf" cand le inchizi si zgomotul sa fie unul singur, sa nu zdrangane si geamul la o cincime - o patrime de secunda dupa primul zgomot de metal, ala al usii propriu-zise (da, rusine Suzuki Vitara, numele tau imi vine in minte in momentul asta, mai ales ca ceri 20 de mii pe masina aia...Numai zic cum se aude daca geamul e coborat de la 2 treimi in jos...Poti sa ai motorul-motorului, poti sa ai capabilitati OK de off-road, nu zic; dar feelingul e de cotetz, efectiv)

Pe de-astea, intelegeti ce vreau sa zic.

Un schimb de ulei e la fel la 95% dintre masini: un buson, un filet, o cheie de filtru, o evacuare gravitationala a lichidului. Nu e normal sa te rupa diferit la bani, daca MUNCA E ACEEASI si la Ford, si la Renault, si la Dacia, si la BMW si la cine mai vreti voi.

Edited by cattavencu, 10 January 2022 - 22:44.


#11
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

 cattavencu, on 10 ianuarie 2022 - 22:41, said:

***Numai zic cum se aude

***Nu mai

(nu m-as fi iertat daca nu ma corectam...)

#12
patraulea100

patraulea100

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 773
  • Înscris: 21.01.2008
Multumesc pentru sfaturi. Ar putea fi o problema faptul ca stau doar 1-2 minute dimineata. O sa stau 4-5 minute cand e frig, pana creste temperatura. Nu cred ca sunt probleme cu pompa, rezervorul e tot timpul peste 50%, aditivata. In modul Benzina, masina merge bine. La fel, in GPL,  daca nu accelerez mai tare, ci foarte incet, ca un pensionar.  Daca accelerez mai brusc  trece din GPL in Benzina si invers, insa temperatura de functioanrte a motorului e undeva sub 45 de grade ( primele doua gradatii), nu e cea optima (la jumatate).Preturile in service Renault  sunt SF, te jefuiesc ca pe ultima gasca. In service au verificat/resetat calculatorul GPL si au zis ca e OK. Au facut si un test pe sosea. I-am intrebat de benzina si au zis ca nu sunt probleme. O sa vad ce fac, daca continua asa, o sa ma duc la un service normal GPL, unde am pus instalatia de GPL pe Skoda veche. O sa pun o poza mai tarziu (sunt la munca acum) cu motorul la Clio V, sa vedeti cat de inghesuit e. Filtrele de gaz nu se vad, trebuie desfacut. La Skoda e mult mai "lejer", o sa fac o poza si la asta, pentru comparatie.

#13
patraulea100

patraulea100

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 773
  • Înscris: 21.01.2008
Motor Clio :
Motor Skoda:

Attached Files


Edited by patraulea100, 11 January 2022 - 10:04.


#14
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Fiecare isi gandeste in felul lui compartimentarea. La Logan 2 facelift e aranjat la fel ca la Clio (desi spatiul la motor e mai mare, electrovalva cu care am avut probleme e pe aripa stanga, cu acces pe langa roata).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate