Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Laptop Asus nou cu ssd 980gb scri...

Multimedia, Office - AV1, x265 De...

Platformele online schimba ordine...
 Share imagini iPhone HEIC?

xiaomi se blocheaza

Carbonaut, not great, not terribl...

Amplificare semnal GSM
 Oneplus 10T

Va doriți revenirea tramvaielor p...

Ce inseamna "modificare publi...

Alegere laptop dintre variantele ...
 Constructie bicicleta electrica

Exponometru extern si obiectiv de...

Izomeri

Recomandare TV
 

Masurare "varsta" baterie Li-ion

- - - - -
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#19
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nu asa se masoara rezistenta interna a bateriei.

#20
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,451
  • Înscris: 05.12.2005
Rezistenţa internă se măsoară fie în ca, cu o componentă alternativă suprapusă peste un curent fix, fie măsurând tensiunea la borne în gol apoi aceeaşi tensiune dar la un curent oarecare, de ex. 1A. Dacă tensiunea scade cu 50mV ai 50mohmi rezistenţă internă.

#21
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,202
  • Înscris: 21.04.2004
Bateriile "de Tesla" sint de fapt Panasonic si n-au nimic special fata de alte baterii. Tin la fel si se fubipt la fel.

Uite care e ideea cu "electricu": e o farsa. De exemplu cu trotineta lu peste, daca vrei autonomie ca lumea tre sa scoti malai la greu, dar nici asa nu e garantat ca nu iei un rahat de baterie care iti crapa, daca ci noroc la o saptamana dupa iesirea din garantie. Daca iei SH, dumnezo cu mila. Dar si daca ai cea mai buna baterie de pe planeta, facuta de Elon Musk insusi (desi nu stie sa faca nimic, e doar un troll cu multi bani), din momentul in care este produsa ea incepe sa moara.

Daca despre masinile clasice se spune ca se devalorizeaza cu 25% cum ai iesit de pe poarta dealerului, alea electrice incep sa se devalorizeze inainte de ajunge la dealer, incept sa moara de cind ies bateriile de pe banda de fabricatie. Autonomia este si ea o farsa, pentru ca daca esti in Timisoara, unde singurele dealuri sint limitatoarele de viteza o sa ai cu totul alta autonomie fata de Cluj, unde daca trebuie sa mergi pe dealuri te-a luat dracu.

Prin urmare daca vrei electric, nu tre sa-ti bati capul prea tare, tre sa dai cu banu. Daca nu-ti permiti, exista trotinete clasice, biciclete cu pedale. Indiferent cit cauti pe forumuri si cit masori cu multimetrele la borne, mai mult ca sigur ca bateria aia SH vanduta de un jmecher pe olx o sa-ti crape nonsalant. Arunci cu banu, iei una noua, garantie x ani, speri sa moara in garantie, daca nu fiecare zi este o binecuvintare, pentru ca in cele din urma tot va muri, ca bunicu si bunica care s-au ofilit si au fost bagati in groapa in timp ce un individ imbracat in negru batea campii :w00t:

#22
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
asa e, am si eu trotineta electrica cu baterii samsung. Cand era noua sarea de sub mine, la 3 ani deja era asa mai temperata si pierduse  cam 10% din range. La 5 ani e ca un om batran cu artroza si pe frig nu mai are decat jumatate din range. Chiar si pe vreme calda nu mai are decat vreo 70% din range si nu mai are forta sa demareze, pleaca asa greoi semn clar ca rezistenta interna e marita. La fel sunt si masinile electrice si bicicletele si scuterele. Toate sunt niste farse. La trotineta si bicicleta e acceptabil pentru ca alea nu s-ar preta la motoare cu combustie dar motocicletele sau masinile sunt varza. In primii ani pot sa para ok si ulterior sufera aceeasi imbatranire.
Cumpararea unei baterii folosite e acceptabila doar daca e foarte ieftina. De ce vinde cineva bateria? Pentru ca e obosita si a luat alta noua si cea veche o mai trage putin si face un ban din vanzarea ei.

#23
wertheim

wertheim

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 06.01.2016

View Postmireazma, on 05 ianuarie 2022 - 16:26, said:

Cum se poate masura "varsta" unei baterii Li-ion cu celule 18650? Nu ma refer la nivelul de incarcare curent ci ceva gen cate cicluri a fost incarcata, de cate ori mai poate fi incarcata pentru un uz satisfacator?
Cu un incarcator SMART gen OPUS BT-C3100 V2.2 masurati rezistenta celulei 18650 dupa incarcarea completa a acesteia. Este functia QUICK TEST. O valoare intre 20-100 indica o celula relativ noua, care mai poate duce multe reincarcari. Celulele cu rezistenta >200 merg direct la reciclare, sunt consumate.

Insa inainte de a va debarasa de celula cu pricina incercati o procedura de "intinerire" a celulei 18650 cu functia DISCHARGE REFRESH care face succesiv cateva incarcari si descarcari complete si aduce celula la un nivel de functionare acceptabil. Acumulatorii descarcati sub 2.8-3.0 V datorita nefunctionarii indelungate nu pot fi folositi cu incarcatoarele obisnuite si trebuie "resuscitati". Mai sanatos si mai sigur este cu un incarcator SMART decat cu electrosocuri de la vreo baterie puternica de masina care poate provoca accidente (explozii, incendii).

#24
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,122
  • Înscris: 22.12.2005

View Postgymy, on 05 ianuarie 2022 - 18:15, said:

Pe mine ma distrează țepari de pe olx. Vând baterii uzate Tesla pentru instalații solare cu durata de viata zic ei 20 ani.
Deci pe mașină durează vreo 8 ani iar pe solar cu încărcare și descărcare zilnica 20 ani.
Durata medie de viata la litiu ion e de vreo 5 ani dacă a funcționat în condiții optime. Dacă e forjat scade la 2-3.Asa ca renunțați să mai cumpărați gunoaiele altora.

pe masini sunt conditii mult mai "Dure" decat pe un solar(evindet, dimensionat corec).
garantia ti o dau aia pe ce zice bms-ul :)deci nu iei o bat de 2 Kwh si o cliclezi de 10 / zi si tragi cu 100 A din ea

#25
wertheim

wertheim

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 06.01.2016

View Postmireazma, on 05 ianuarie 2022 - 16:41, said:

Multumesc. Ideea e ca vreau sa cumpar o baterie second hand de trotineta electrica si deci nu stiu nimic despre ea. Nici nu stiu daca o avea vreun microcontroller intern (ceea ce nu cred). Stiu ca trotinetele au un controller care se conecteaza prin cabluri la baterie si la motor.
Confunzi controlerul care merge la motor si "vamuieste" voltajul si amperajul livrat de baterie la parametrii motorului sa nu se arda cu BMS-ul (Battery Management System) incorporat in baterie. Sunt lucruri diferite. De exemplu, la trotineta Mercane Wide Wheel pe care o am sunt doua controlere, unul pentru fiecare motor, cu limitari 48V max, 15A max. BMS-ul din baterie taie curentul brusc cand ti-e lumea mai draga, mai ales daca ai celule/acumulatori 18650 folositi. Daca esti in trafic in acel moment si este aglomerat, realizezi...

#26
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,122
  • Înscris: 22.12.2005
Offtopic.troscetA electria nu se foloseste asa.speram sa fie  in curand si legiferarea "soferilor'.

#27
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 418
  • Înscris: 14.03.2022

View Postwertheim, on 11 mai 2022 - 18:20, said:

BMS-ul din baterie taie curentul brusc cand ti-e lumea mai draga, mai ales daca ai celule/acumulatori 18650 folositi. Daca esti in trafic in acel moment si este aglomerat, realizezi...
Fara avertisment, random? Chiar asa, de capu' lui? Mai sa fie! Nu-l scoti?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate