Masurare "varsta" baterie Li-ion
Last Updated: May 11 2022 19:39, Started by
mireazma
, Jan 05 2022 16:26
·
0

#20
Posted 07 January 2022 - 22:18

Rezistenţa internă se măsoară fie în ca, cu o componentă alternativă suprapusă peste un curent fix, fie măsurând tensiunea la borne în gol apoi aceeaşi tensiune dar la un curent oarecare, de ex. 1A. Dacă tensiunea scade cu 50mV ai 50mohmi rezistenţă internă.
|
#21
Posted 07 January 2022 - 22:22

Bateriile "de Tesla" sint de fapt Panasonic si n-au nimic special fata de alte baterii. Tin la fel si se fubipt la fel.
Uite care e ideea cu "electricu": e o farsa. De exemplu cu trotineta lu peste, daca vrei autonomie ca lumea tre sa scoti malai la greu, dar nici asa nu e garantat ca nu iei un rahat de baterie care iti crapa, daca ci noroc la o saptamana dupa iesirea din garantie. Daca iei SH, dumnezo cu mila. Dar si daca ai cea mai buna baterie de pe planeta, facuta de Elon Musk insusi (desi nu stie sa faca nimic, e doar un troll cu multi bani), din momentul in care este produsa ea incepe sa moara. Daca despre masinile clasice se spune ca se devalorizeaza cu 25% cum ai iesit de pe poarta dealerului, alea electrice incep sa se devalorizeze inainte de ajunge la dealer, incept sa moara de cind ies bateriile de pe banda de fabricatie. Autonomia este si ea o farsa, pentru ca daca esti in Timisoara, unde singurele dealuri sint limitatoarele de viteza o sa ai cu totul alta autonomie fata de Cluj, unde daca trebuie sa mergi pe dealuri te-a luat dracu. Prin urmare daca vrei electric, nu tre sa-ti bati capul prea tare, tre sa dai cu banu. Daca nu-ti permiti, exista trotinete clasice, biciclete cu pedale. Indiferent cit cauti pe forumuri si cit masori cu multimetrele la borne, mai mult ca sigur ca bateria aia SH vanduta de un jmecher pe olx o sa-ti crape nonsalant. Arunci cu banu, iei una noua, garantie x ani, speri sa moara in garantie, daca nu fiecare zi este o binecuvintare, pentru ca in cele din urma tot va muri, ca bunicu si bunica care s-au ofilit si au fost bagati in groapa in timp ce un individ imbracat in negru batea campii ![]() |
#22
Posted 08 January 2022 - 15:00

asa e, am si eu trotineta electrica cu baterii samsung. Cand era noua sarea de sub mine, la 3 ani deja era asa mai temperata si pierduse cam 10% din range. La 5 ani e ca un om batran cu artroza si pe frig nu mai are decat jumatate din range. Chiar si pe vreme calda nu mai are decat vreo 70% din range si nu mai are forta sa demareze, pleaca asa greoi semn clar ca rezistenta interna e marita. La fel sunt si masinile electrice si bicicletele si scuterele. Toate sunt niste farse. La trotineta si bicicleta e acceptabil pentru ca alea nu s-ar preta la motoare cu combustie dar motocicletele sau masinile sunt varza. In primii ani pot sa para ok si ulterior sufera aceeasi imbatranire.
Cumpararea unei baterii folosite e acceptabila doar daca e foarte ieftina. De ce vinde cineva bateria? Pentru ca e obosita si a luat alta noua si cea veche o mai trage putin si face un ban din vanzarea ei. |
#23
Posted 11 May 2022 - 18:12

mireazma, on 05 ianuarie 2022 - 16:26, said:
Cum se poate masura "varsta" unei baterii Li-ion cu celule 18650? Nu ma refer la nivelul de incarcare curent ci ceva gen cate cicluri a fost incarcata, de cate ori mai poate fi incarcata pentru un uz satisfacator? Insa inainte de a va debarasa de celula cu pricina incercati o procedura de "intinerire" a celulei 18650 cu functia DISCHARGE REFRESH care face succesiv cateva incarcari si descarcari complete si aduce celula la un nivel de functionare acceptabil. Acumulatorii descarcati sub 2.8-3.0 V datorita nefunctionarii indelungate nu pot fi folositi cu incarcatoarele obisnuite si trebuie "resuscitati". Mai sanatos si mai sigur este cu un incarcator SMART decat cu electrosocuri de la vreo baterie puternica de masina care poate provoca accidente (explozii, incendii). |
#24
Posted 11 May 2022 - 18:16

gymy, on 05 ianuarie 2022 - 18:15, said:
Pe mine ma distrează țepari de pe olx. Vând baterii uzate Tesla pentru instalații solare cu durata de viata zic ei 20 ani. Deci pe mașină durează vreo 8 ani iar pe solar cu încărcare și descărcare zilnica 20 ani. Durata medie de viata la litiu ion e de vreo 5 ani dacă a funcționat în condiții optime. Dacă e forjat scade la 2-3.Asa ca renunțați să mai cumpărați gunoaiele altora. pe masini sunt conditii mult mai "Dure" decat pe un solar(evindet, dimensionat corec). garantia ti o dau aia pe ce zice bms-ul :)deci nu iei o bat de 2 Kwh si o cliclezi de 10 / zi si tragi cu 100 A din ea |
#25
Posted 11 May 2022 - 18:20

mireazma, on 05 ianuarie 2022 - 16:41, said:
Multumesc. Ideea e ca vreau sa cumpar o baterie second hand de trotineta electrica si deci nu stiu nimic despre ea. Nici nu stiu daca o avea vreun microcontroller intern (ceea ce nu cred). Stiu ca trotinetele au un controller care se conecteaza prin cabluri la baterie si la motor. |
#26
Posted 11 May 2022 - 19:22

Offtopic.troscetA electria nu se foloseste asa.speram sa fie in curand si legiferarea "soferilor'.
|
#27
Posted 11 May 2022 - 19:39

Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users