Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Rammstein - Dicke Titten, adica t...
 Ce este asta?

relatia tata fiu si comportamentu...

Salamander sau Aluplast

setup minidlna pe linux mint
 Putere semnal

ginganie in gradina

Concediu ingrijire copil bolnav

Deviație de sept și pol...
 Nu reusesc sa ma las de alcool ( ...

Sighișoara , va rog mult par...

Marca masina Sh recomandata

Contoare pasante
 

Rezistenta pod trecere peste o valcea

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
cgrosu

cgrosu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 02.01.2008
Nu stiu daca am postat unde trebuie, m-ar interesa un calcul: cu ce masina(greutate maxima) ma pot urca pe un podet lat de 4m, lung de 4m(intre picioarele de sprijin) si gros de 20cm (beton B400 armat cu 1 plasa de 8mm la partea de jos si 1 plasa de 8mm la partea de sus)?

#2
Pacolino7

Pacolino7

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 885
  • Înscris: 28.10.2021
Pentru dimensiunile date , cel mult trafic pietonal si fara alte greutati.
Cine a facut podetul  l-a construit fara sa aiba habar de constructia unui pod.
Ar trebui sa  construiti coloane la fiecare picior si apoi cabluri de legatura din metru in mentru.

#3
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Depinde de respectarea tipului de beton si de pozitionarea plaselor . Ce trebuie sa stii este faptul ca data fiind lungimea mica a podului nu vei putea sta niciodata cu toata greutatea in mijloc , adica locul cel mai putin rezistent . Desi cifrele par "sanatoase" sa stii ca la deschidere de 4 metri , 20 cm de beton si doua plase puse drept , ....plus greutatea proprie a placii , nu este cine stie ce structura rezistenta. Sfatul meu este sa  imparti lungimea si greutatea in doua cu o grinda centrala. In felul acesta , ampatamentul oricarei masini va face sa nu stai cu toata greutatea masinii plus greutatea podului suspendate intre doua puncte de sprijin aflate la 4 metri .
Rezistenta betonului la compresiune tine de multe aspecte tehnice la turnare. Daca s-au respectat sau nu proportiiile , daca s-a turnat dintr-o data tot si cofrarea a fost bine gandita incat nu a miscat la turnare si nici la uscare , daca decofrarea s-a facut cand structura era solida .
In teorie , daca sari pe el in mijloc si nu simti vibratii , ar trebui sa tina o masina normala , chiar pana pe la 2-2,5 tone . Daca simti vibratii, e cu ghici . DAca ai de gand sa treci cu vreo bascula incarcata .....poate ar fi bine sa faci sprijinul ala central inainte .

#4
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,719
  • Înscris: 31.03.2012

View PostJurasikMan, on 01 ianuarie 2022 - 17:33, said:

Rezistenta betonului la compresiune tine de multe aspecte tehnice la turnare.
Asta e marea necunoscuta.
Daca e facut cu responsabilitete, nu are de ce sa nu tina 2 tone.

#5
cgrosu

cgrosu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 02.01.2008
Podetul nu e inca construit, asta e propunerea constructorului(placa de 20cm grosime) bazata pe experienta anterioara. Am fost si am vazut alte podete in zona, cu deschideri similare, am traversat cu o masina de 2.5t un astfel de pod.

Daca pt aceasta placa as pune plasa de 10mm(ochiuri de 100), la 20cm grosime ce incarcare mi-ar permite?

#6
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
La genul asta de podete am remarcat o problema. Conteaza cum sunt marginile ancorate , zonele de sprijin. Daca ar fi corect ancorate , atunci punctul de maxima solicitare ( mijlocul podului ) nu s-ar baza doar pe rezistenta la compresiune a betonului ci si pe rezistenta la elongatie a plaselor. Dar daca podul aract ca un proofil " U " fara ca marginile perpendiculare sa aiba vreo ancorare in zonele pe care le leaga, atunci greutatea a jumatate de pod va apasa in punctul de maxima solicitare  cand va fi ceva greu in mijlocul podului . Daca este pur si spmplu o placa care leaga doua maluri , fara sprijin , atunci sunt sanse mari sa cedeze la o solicitare serioasa.
DAca podul nu a fost facut inca , calculeaza aproximativ unde trec rotile si vino cu doua grinzi armate cu sectiune dreptunghiulara a caror structura de rezistenta sa fie perpendiculara pe suprafata pamantului . Cand se usuca , torni peste placa cu pricina . Poti lasa chiar mustati de fier beton din grinzi care sa asigure legatura cu plasa placii .Atunci problema se schimba , rezistenta va fi mult mai mare pentru ca grinzile care vor prelua compresiunea vor fi mult mai mari . Problema cu betonul este ca in timp se degradeaza. Trage si pierde apa , mai pica pe el sare de pe roti iarna , apare fenomenul de macinare din interior si atunci nu mai ai siguranta daca nu calculezi un pllus de rezitenta destul de mare .

Edited by JurasikMan, 01 January 2022 - 17:52.


#7
george_alexandru

george_alexandru

    `·.žž ><((((º>.·<((((º>

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,197
  • Înscris: 30.08.2017

View Postcgrosu, on 01 ianuarie 2022 - 17:40, said:

Podetul nu e inca construit, asta e propunerea constructorului(placa de 20cm grosime) bazata pe experienta anterioara. Am fost si am vazut alte podete in zona, cu deschideri similare, am traversat cu o masina de 2.5t un astfel de pod.

Daca pt aceasta placa as pune plasa de 10mm(ochiuri de 100), la 20cm grosime ce incarcare mi-ar permite?

De ce propunerea vine de la constructor și nu de la un structurist?

#8
cgrosu

cgrosu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 02.01.2008
Postez si o schita cu ce exista in prezent: drum de beton cu o bordura de vreo 40cm latime la 20cm mai jos de drum + un perete(armat cu 2 plase de 8, 400x150x40cm) turnat la 400cm distanta de bordura, peste valcea. Teoretic sprijin placa pe bordura de la drum iar pe partea cealalta as putea sa torn placa si sa o "intorc" 20-30cm pana la cota actuala a peretelui de beton (ar fi - 40/50cm fata de cota 0 a drumului)

View Postgeorge_alexandru, on 01 ianuarie 2022 - 17:58, said:



De ce propunerea vine de la constructor și nu de la un structurist?

Lipsa de interes pt un astfel de proiect(mic) si indisponibilitatea persoanelor cu care am vorbit in perioada in care as vrea eu sa-l fac :(

Attached Files


Edited by cgrosu, 01 January 2022 - 18:03.


#9
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Din pacate , pentru o ginda intermediara la mijloc (pe piloni )  ai avea nevoie de autorizare de la apele romane. Orice constructie pe valea unei ape necesita. Eu as alege solutia cu doua grinzi perpendiculare pe cursul apei , care sa faca legatura intre maluri , si peste ele turnata placa. Insa , degeaba grinzile vor oferi rezistenta superioara la mijlocul podului  daca partea de contact cu marginile ( reazemul ) este una mica . Stii ce as face eu in situatia aia ? M-ar interesa la apele romane cat este valea oficial de lata . Si , as inainta cu structura de beton cate un metru din fiecare parte , in felul asta facand si o baza solida pentru placa .si micsorand si partea portanta a placii . La 2 metri cat ramane  , si la dimenziunile din proiect , poti trece si cu CIFA.

#10
Pacolino7

Pacolino7

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 885
  • Înscris: 28.10.2021
Macar  sa se construiasca cu grinzi  pe margini,  inaltimea de un metru pe toata lunginea podetului.
Trei grinzi, la margini si pe mijloc .

#11
romeo_id

romeo_id

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 07.01.2007
De ce nu faci din tablier metalic? E mai simplu sa calculezi sectiunea necesara la o grinda metalica decat la o structura compozita (beton + armatura).

#12
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,719
  • Înscris: 31.03.2012
Oricum initiatorul nu a precizat ce greutate ar vrea sa suporte acel pod.

O alta problema este legata de pilonii de sustinere. Oare exista un studiu geo, referitor la stabilitatea solului ?

Edited by pasilla, 01 January 2022 - 19:21.


#13
cgrosu

cgrosu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 02.01.2008

View PostPacolino7, on 01 ianuarie 2022 - 19:04, said:

Macar  sa se construiasca cu grinzi  pe margini,  inaltimea de un metru pe toata lunginea podetului.
Trei grinzi, la margini si pe mijloc .

Este si asta o varianta pe care nu o exclud.
Ma intereseaza o solutie optima din punct de vedere costuri si logistica (pe drumul de acces de ex  pot ajunge cu cel mult o cifa de 9mc, dar n-as putea aduce o macara de 15m lungime...sau un tir)

View Postromeo_id, on 01 ianuarie 2022 - 19:14, said:

De ce nu faci din tablier metalic? E mai simplu sa calculezi sectiunea necesara la o grinda metalica decat la o structura compozita (beton + armatura).

Cat de mari ar trebui sa fie 4 profile metalice pt deschiderea de 4m, fara sprijin la mijloc?
Cred ca as putea sa iau in calcul si un sprijin temporar cu 2 stalpi(din lemn) la mijloc, amplasati sub calea de rulare, pe care sa ii montez(la nevoie) pe albia acestui firicel de apa(95% din timp nu curge nimic, iar cand curge, e ceva de 40cm latime).

Mi-ar placea sa fac ceva care sa reziste la minim 2.8tone, ideal 10t.
Masina are 296cm wheelbase.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate