Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Fraude card bancar (bani disparuti fara a fi efectuate tranzactii de posesor))
Last Updated: Jan 22 2022 08:14, Started by
axisborn
, Dec 30 2021 23:53
·
0
#1
Posted 30 December 2021 - 23:53
De curiozitate, ati patit asa ceva?
Sa primiti mesaj ca ati efectuat o tranzactie si s-a platit suma cutare catre nu stiu ce companie din strainatate, fara sa fi initiat voi tranzactia? Am patit de mai multe ori, odata 600 de lei acum vreo 4 ani. Bani pe care banca mi i-a dat inapoi dupa ce a m deschis doar la politie (faza tare: politia m-a chemat sa ma audieze dupa 3 ani jumate haha) Apoi anul asta , tranzactii de 8000 de lei (mai multe la rand), noroc ca nu aveam bani pe cardul respectiv, prin ceva intamplare ii transferasem in alt cont cu cateva zile inainte. Astea s-au intamplat la Transilvania. Nu are nimeni acces la cardul meu, nu am facut plati pe site-uri dubioase, doar cele securizate, e adevarat, circul mult prin strainatate si am folosit cardul la bancomate si pe acolo. La Politie mi-au spus ca primesc destule astfel de cazuri, iar toate sunt la BT si la BCR. Nimic la alte banci. Acum intrebarea e: sunt prob abil majoritatea cardurilor la BT si BCR sau au securitate mai proasta? Eu nu inteleg un lucru: e atat de greu sa puna o confirmare suplimentara, mai ales cand e vorba de o tranzactie in strainatate? Cum iti cere uneori la unii comercianti, ti se dschide Bt Pay si cere confirmare, de ce nu fac asa ptr toate tranzactiile? Ca e aiurea sa imi ceara btpay confirmare cand platesc...curentul(atunci imi cere), dar sa nu ceara ptr o suma care se duce ca tre nu stiu ce nume obscur de companie din Dubai sau Vietnam. Total aiurea. Ce e de facut ptr a nu mai aparea astfel de situatii? Schimbata banca? Ptr ca de cand am patit din astea, nu mai tin mai mult de 100 ron pe card si nici salariul nu il mai pun sa intre direct pe card. |
#2
Posted 31 December 2021 - 00:01
axisborn, on 30 decembrie 2021 - 23:53, said:
Ptr ca de cand am patit din astea, nu mai tin mai mult de 100 ron pe card si nici salariul nu il mai pun sa intre direct pe card. Ai niste lacune serioase. In primul rand, salariul nu intra pe card, salariul este virat intr-un cont IBAN anume pe care il oferi angajatorului. Cardul este atasat contului si astfel poti face plati la magazin/online, retrage numerar la ATM etc. Aia 100 de lei nu sunt "tinuti" pe card, sunt tot in cont. Salariul ala iti intra tot in cont ca si pana acum, doar ca probabil acum ai ales sa iti fie virati intr-un cont la care nu ai atasat niciun card si astfel nu mai exista tentative de frauda. Edited by MembruAnonim, 31 December 2021 - 00:03. |
#3
Posted 31 December 2021 - 00:05
Voi nu intelegeti niste chestii:
1. Sistemul actual, cu parola/sms etc este NOU si experimentat pe noi (S-E Europei). 2. pt ca sistemul sa mearga, atat banca emitenta, cat si magazinul, trebuie sa fie inrolate in sistem. 3. Afara, mai ales in US, acest sistem nu e aplicat, pt ca acolo exista asigurarile si pt ca aparent dupa ce Amazon l-a implementat, au scazut brutal vanzarile => prefera sa aiba pierderi. Cand nu exista acest sistem, banca trebuie sa iti dea banii, fara prea multe comentarii, dar prefera sa te puna pe drumuri cu politia, desi realist masura e inutila si fara finalitate, dar toti se acopera de acte. Datele sunt adesea obtinute fie prin copierea cardului la diverse magazine, fie prin spargerea unor site-uri/procesatori. |
#4
Posted 31 December 2021 - 00:14
Nu mai folositi carduri de debit la plati. Doar carduri de credit. Si ati scapat (majoritatea cardurilor de credit mai de duamne ajua vin cu asigurari si protectii)
|
#5
Posted 31 December 2021 - 00:15
De ce sa scada vanzarile?
Ce e asa complicat la sistemul asta, iti apare pur si simplu o aplicatie "pop-up" pe telefon (de ex BT24) unde dai accept tranzactiei cu amprenta...scad vanzarile doar ptr ca atingi amprenta? Adica faci fix ce faci la fiecare utilizare a telefonului cand il deblochezi? Sau hai fie, sa pot alege eu daca vreau sa imi vina confirmare la fiecare tranzactie, care nu vrea si nu se teme de fraude, sa nu-i vina. Si ar putea sa se aplice doar ptr tranzactiile din strainatate, ca de acolo vin fraudele, nu se risca in tara cred ca aici ar putea sa-i prinda probabil mai usor. |
#6
Posted 31 December 2021 - 00:19
Tocmai ca in strainatate, in afara EU, nu exista nicio baza legala sa aplice asa ceva.
Si cum a zis si @Adm, e two way, adica trebuie sa fie aplicat si de procesator + merchant, nu doar de banca. O sa vezi cand mergi in america, ca platile cu cardul sunt fara stres. Nu stai sa bagi PIN, sa umbli pe la casierie, etc. Dai cardul la cucoana la restaurant si iti vine inapoi cu plata gata facuta. Comfortabil, frumos, ca la tara (nu, nu exista sa mergi tu la POS la restaurant, sau sa vina aia cu tot monitorul dupa tine, dai cardul cu nota de plata ) Edited by Lex404, 31 December 2021 - 00:21. |
#7
Posted 31 December 2021 - 00:24
Lex404, on 31 decembrie 2021 - 00:14, said:
Doar carduri de credit. Si ati scapat (majoritatea cardurilor de credit mai de duamne ajua vin cu asigurari si protectii) Or fi mai sigure, dar alea au dobanzi, comisioane si altele. Lex404, on 31 decembrie 2021 - 00:19, said:
Si cum a zis si @Adm, e two way, adica trebuie sa fie aplicat si de procesator + merchant, nu doar de banca. Edited by axisborn, 31 December 2021 - 00:24. |
#8
Posted 31 December 2021 - 00:26
axisborn, on 31 decembrie 2021 - 00:24, said:
Or fi mai sigure, dar alea au dobanzi, comisioane si altele. Daca platesti factura lunar, nu au Ideea e ca daca folosesti un card de credit, folosesti banii bancii. Exista protectii (asigurari) pe majoritatea cardurilor de credit, interesul bancii sa isi recupereze proprii bani fiind mult mai mare decat sa recupereze bani luati din conturile altora. |
#9
Posted 31 December 2021 - 01:06
Quote Ce e asa complicat la sistemul asta Ce am remarcat la mine este că până îmi aduc telefonul, până primesc mesaj sau scanez cod QR din aplicație etc am timp să mă gândesc de două ori dacă chiar am nevoie de un produs. Nu o dată am dat "anulare" până să primesc mesajul de la 2FA pentru simplul motiv că m-am gândit mai bine. O fi la fel și la alții. |
#11
Posted 31 December 2021 - 02:09
Lex404, on 31 decembrie 2021 - 00:26, said: Daca platesti factura lunar, nu au Ideea e ca daca folosesti un card de credit, folosesti banii bancii. Exista protectii (asigurari) pe majoritatea cardurilor de credit, interesul bancii sa isi recupereze proprii bani fiind mult mai mare decat sa recupereze bani luati din conturile altora. În România banca îți spune că e cardul tău și le datorezi x bani. Treaba ta dacă îi recuperezi sau nu. |
#12
Posted 31 December 2021 - 02:28
Nu stiu exact cum e in RO,
Dar la cardul de credit in PL am contestat o tranzactie si a disparut de pe factura. Treaba lor ce fac dupa. |
#13
Posted 31 December 2021 - 07:52
axisborn, on 30 decembrie 2021 - 23:53, said:
La Politie mi-au spus ca primesc destule astfel de cazuri, iar toate sunt la BT si la BCR. Nimic la alte banci. Intre timp eu am terminat-o cu BT, a devenit o banca lacoma care vrea comisioane la orice, si taxeaza servicii pe care nu le ai. Cu actualele doua banci cu care lucrez nu au fost deloc probleme. Poate n-ar fi chiar rea ideea cu schimbarea bancii, asa cum te-ai gandit si tu. |
#14
Posted 31 December 2021 - 07:58
Metoda simpla, mi-a fost recomandata cu multi ani in urma: conturi separate.
Un cont pentru plati online, il alimentezi doar atunci cand ai nevoie, nu tii sume mari pe el, faci tranzactia imediat. Deabia zilele trecute m-am indurat sa parcurg pasii necesari pentru un card revolut.Treaba a durat cateva minute, imi voi schimba datele cardului pe care-l foloseam pentru plati utilitati, cumparaturi aliexpress, etc. O sa pun datele cardului revolut. Inca nu mi-am facut card fizic, sa vad cum merge cu cel virtual/digital. Posibil sa-mi iau si pe cel fizic, acum costa 26,99 lei. Daca-l iau, voi face toate tranzactiile prin revolut. L.e. Si eu sunt client BT, am cont curent si ceva lei in depozite. Edited by altuser09, 31 December 2021 - 08:00. |
#15
Posted 31 December 2021 - 08:33
|
#16
Posted 31 December 2021 - 08:34
Altul...
https://forum.softpe...e-pe-cardul-bt/ Ori schimbati banca, ori doua conturi separate, cel asociat cardului alimentat doar cand trebuie facuta vreo plata. In rest tinut pe el sume mici, maxim 300-500 lei. |
#17
Posted 31 December 2021 - 08:42
axisborn, on 30 decembrie 2021 - 23:53, said:
Apoi anul asta , tranzactii de 8000 de lei (mai multe la rand), noroc ca nu aveam bani pe cardul respectiv, prin ceva intamplare ii transferasem in alt cont cu cateva zile inainte. Tranzacția e când se face plata Poate o incercare ai avut. Ai primit mesaj că sa confirmi o plata sau mai multe de cate 8000 lei. Da? Deci secure3D a funcționat Bine că ai citit și ai înțeles acel text. Unii nu au înțeles acel text de autorizare și plâng și acum. Și eu am 2 carduri atașate la 2 conturi diferite. Fac top-up zilnic 200-500 lei pe cardul utilizat zilnic la plati la magazine sau net. |
#18
Posted 31 December 2021 - 08:57
Adm, on 31 decembrie 2021 - 00:05, said:
Cand nu exista acest sistem, banca trebuie sa iti dea banii, fara prea multe comentarii, dar prefera sa te puna pe drumuri cu politia, desi realist masura e inutila si fara finalitate, dar toti se acopera de acte. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users