Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Skoda Octavia dispare din preferințele romanilor
Last Updated: May 21 2023 18:16, Started by
max_01
, Dec 29 2021 16:12
·
22
#199
Posted 13 June 2022 - 07:28
1.6 mpi este foarte fiabil DACA este intretinut corect! Dar au propus prostiile alea de schimburi de ilei la 30.000km si normal ca uzura motorului rezulta in consum de ulei…
|
#200
Posted 13 June 2022 - 07:53
Numai daca ma intreaba cineva,e insuficient pentru acea masina,de aia moare
|
#201
Posted 13 June 2022 - 08:53
Nu exista motor prea mic atata timp cat producatorul a etajat cutia corespunzator masei autoturismului.
Edited by axxel4you, 13 June 2022 - 08:54. |
#202
Posted 13 June 2022 - 16:13
Exact! Motorul 1.6 MPI si cutia de viteze sunt perfecte pentru masina aia - asta daca nu ai asteptari de vitezoman. Dar este super decenta atat pentru oras (as zice ideala pentru ca pe GPL iesi foarte ieftin) si decenta pentru drumuri lungi - unde nu vei face spectacol in depasiri, dar nici nu mori incet ca la 1.4 MPI. Intretinerea este cheia succesului ;-)
|
#203
Posted 07 December 2022 - 23:35
max_01, on 29 decembrie 2021 - 16:12, said:
In perioada 2008-2012, foarte mulți romani își cumpărau Skoda Octavia.In ultimii ani, datorita prețului care a crescut foarte mult, Skoda Octavia nu mai este atractiva pentru foarte mulți romani. https://www.wall-str...ii-in-2021.html Ani la rand a fost cea mai vanduta masina straina din Romania, in 2021 a fost intrecuta de una mult mai ieftina din clasa inferioara, Renault Clio, a ramas insa tot cea mai vanduta compacta. "Problema" celor de la Skoda in Romania (cel putin la Octavia) e ca nu mai au modelele ieftine deloc pe configurator din ceva motiv (bine, nu au nici altele scumpe gen PHEV). Nu stiu daca o fac intentionat sau nu, dar oferta de motoare e foarte redusa in Romania (in Cehia exista 13 motorizari la Ambition/Style, la noi sunt 5-6 motorizari). In Cehia exista si Octavia de 21.000 de euro, la noi incepe la 25k. Asta pentru ca la noi au disparut din configurator atat motorul entry (1.0) cat si configuratia entry (Active). Probabil noi suntem mai bogati decat cehii si nu avem nevoie de modele mai ieftine ... Evident ca astfel de decizii de a nu vinde modele entry ii fac sa cada cateva pozitii in top 10. Banuiala mea e ca oricum nu pot sa construiasca suficiente masini si atunci prefera sa vanda modele mai scumpe pana cand vor reveni la o capacitate normala de fabricatie/livrare. Personal nu simt nevoia de 150 CP pe o Octavia de 1.200 de kg (cat e acum motorul cel mai slab disponibil in Romania, Octavia mea 1.0 TSI de 115 CP/1.150 kg face 0-100 in 9.9 secunde, are fix 100 CP/tona si nu am simtit nevoia de mai mult de atat in 6 ani jumate), deci in momentul de fata nu as fi la fel de tentat sa cumpar o Octavia (trecand peste faptul ca as cumpara doar o masina electrificata in momentul de fata, deci poate Octavia PHEV, dar nici aia nu e disponibila in Romania) doar pentru ca firma ma "forteaza" sa aleg un motor mai puternic decat am nevoie. Da, optiunea Active indisponibila momentan in Romania (desi initial a fost cand s-a lansat Octavia 4) e prea cheala pentru nevoile mele, dar pentru flote era suficienta. Iar la o achizitie de masini de flota, o diferenta de 4.000 de euro de la un Active 1.0 pana la un Ambition 1.5 poate sa ii faca sa-si schimbe planurile, e de inteles ca vor prefera masini mai ieftine. Octavia 3 incepea la un pret mult mai mic in primul rand pentru ca se vindea si in versiune mult mai cheala. Practic Skoda a tot marit pragul minim de dotari/motorizari la Octavia si a tot marit masina pana a dus-o spre clasa urmatoare (sa nu uitam ca Octavia 2 incepea cu o motorizare aspirata ieftina de 75CP (care facea 0-100 in 15.5 secunde), iar acum cea mai ieftina in Romania e un turbo de 150 CP care desi consuma cu 25% mai putin decat acel aspirat de 75CP face 0-100 in aproape jumate timpul, adica 8.2 secunde). Acum 15 ani Octavia entry era o compacta low-cost dar lenta si cheala, acum versiunea entry e o large family car bine dotata, sprintena si incomparabil mai sigura. |
#204
Posted 07 December 2022 - 23:50
Gandeste-te ca Octavia e doar o idee mai grea decat un Polo mai bine echipat, asta spune multe despre economiile facute prin diverse locuri. Golf 1.5 TSI are cu 200kg mai mult si e cu mult mai scurt.
|
#205
Posted 08 December 2022 - 07:26
Auto-data zice ca Golf 1.5 TSI incepe la 1265 kg, iar Octavia 1.5 TSI incepe la 1263 kg... Deci diferenta de 2kg, nu de 200
https://www.auto-dat...tsi-150hp-38152 https://www.auto-dat...evo-150hp-38006 |
#206
Posted 08 December 2022 - 10:33
Cumulus, on 07 decembrie 2022 - 23:50, said:
Gandeste-te ca Octavia e doar o idee mai grea decat un Polo mai bine echipat, asta spune multe despre economiile facute prin diverse locuri. Golf 1.5 TSI are cu 200kg mai mult si e cu mult mai scurt. |
#207
Posted 09 December 2022 - 19:53
Golf-ul meu 1.5TSI are 1400kg, asta spune multe despre antifonare, materiale si siguranta. O masina ieftina este una mai usoara pentru ca se fac economii, in primul rand la materiale. Tu nu ai SUV, ai vreun 4x2, vreun crossover, ceva. Octavia e o platforma de Golf, cum iese ea mult mai usoara fiind mult mai lunga? Economisesti.
Edited by Cumulus, 09 December 2022 - 19:55. |
#208
Posted 09 December 2022 - 20:04
Cumulus, on 09 decembrie 2022 - 19:53, said:
Golf-ul meu 1.5TSI are 1400kg, asta spune multe despre antifonare, materiale si siguranta. O masina ieftina este una mai usoara pentru ca se fac economii, in primul rand la materiale. Tu nu ai SUV, ai vreun 4x2, vreun crossover, ceva. Octavia e o platforma de Golf, cum iese ea mult mai usoara fiind mult mai lunga? Economisesti. SUV nu înseamnă Off-roader, ceea ce am eu (sau mai exact soția ) este un 5008 GT din 2021 - mașina care costa 45K. S-au chinuit destul de mult la aliaje sa o facă ușoară, iar când vine vorba de siguranța prefer sa fiu in 5008 comparat cu un Golf. M-am uitat de curios la Golf 8 1.5 tsi si are 1322 kg, iar Octavia 4 1.5 TSI are 1367 kg. Edited by HEX2FUN, 09 December 2022 - 20:07. |
|
#209
Posted 10 December 2022 - 17:48
HEX2FUN, on 09 decembrie 2022 - 20:04, said:
Nu spune deloc, despre antifonare spune numărul de dB de la interior, despre test spune NCAP, etc SUV nu înseamnă Off-roader, ceea ce am eu (sau mai exact soția ) este un 5008 GT din 2021 - mașina care costa 45K. S-au chinuit destul de mult la aliaje sa o facă ușoară, iar când vine vorba de siguranța prefer sa fiu in 5008 comparat cu un Golf. M-am uitat de curios la Golf 8 1.5 tsi si are 1322 kg, iar Octavia 4 1.5 TSI are 1367 kg. |
#210
Posted 10 December 2022 - 18:10
Nu este suficient sa ai greutate, dacă ai avea o masa mult mai mare, arunci da (de exemplu tir) dar in cazul tău, pick-up nu îți garantează supraviețuirea.
|
#212
Posted 11 December 2022 - 00:31
axxel4you, on 10 decembrie 2022 - 17:48, said:
Nu ai cum sa ignori greutatea cand vine vorba de siguranta. |
#213
Posted 11 December 2022 - 09:04
Toata discutia a plecat de la o concluzie gresita. Vanzarile in 2021 ale masinii au scazut si in consecinta masina nu ar mai fi in preferintele romanilor. Fals. Vazarile au scazut pentru ca nu au putut livra masini pe masura cererii atat in 2021 cat si in 2022. Tot din acelasi motiv oferta de motoare si echipari este limitata. Grupul VW a declarat public ca datorita limitarilor in productie prioritizeaza marcile cu marje de profit mai mare iar in interiorul marcilor modelele mai profitabile si echiparile sau motorizarile mai profitabile.
|
|
#214
Posted 11 December 2022 - 10:34
utopium, on 07 decembrie 2022 - 23:35, said: utopium, on 11 decembrie 2022 - 00:31, said: Articolul ala nu cuprindea totalul pentru anul 2021, era in timpul anului calculat https://evmarket.ro/...-romania-24286/ a iesit pe locul 8 dupa tucson https://www.automark...-in-111263.html in noiembrie 2022 pentru anul 2022 octavia e tot pe locul 8 dupa corolla Comparatia cea mai relevanta nu este dupa clase ci dupa bani adica pretul de pornire al modelului si intervalul de pret pentru model. Doar ca noi nu stim pretul mediu al modelelor vandute, dar in general la majoritatea masinilor versiunile ieftine se vand cel mai bine asa ca cel mai relevant e pretul de pornire. In 2021 pretul de pornire cu reduceri si rabla la Octavia era pe la 16.500 pentru 1.0 active, in 2022 undeva pe la 18.500 https://stoc.skoda.r...2022-0757907-RO Spre exemplu in 2021 octavia a fost invinsa de Tucson o masina cu un pret de pornire ceva mai mare In 2022 Puma incepe de la 17.500 cu rabla, duster incepe de pe la 16k adica doar cu putin sub cei 18.500 de la octavia. Da, sunt mai ieftine dar nu cu mult Iar Corolla si tucson au un pret de pornire mai mare In statistica asta pentru 2022 e relevant faptul ca multa vreme a fost disponibila motorizarea de 1.0 pe octavia in cursul anului, ca dovada ca jogger care costa undeva intre 16 si 19 mii cu programul rabla desi s-a lansat in vara pana in noiembrie a vandut aproape acelasi nr de masini ca octavia fiind pe locul urmator. |
#215
Posted 11 December 2022 - 12:34
HEX2FUN, on 10 decembrie 2022 - 18:10, said:
Nu este suficient sa ai greutate, dacă ai avea o masa mult mai mare, arunci da (de exemplu tir) dar in cazul tău, pick-up nu îți garantează supraviețuirea. Masa este foarte importanta intr-o coliziune. Dar conteaza si modul in care e construita masina, atunci cand loveste ceva similar sau mai greu ca masa. Am vazut un Hilux lovit de un Range Rover, care e si el greu. Dar RR este mult mai scump, cu materiale mult mai bune, iar siguranta autoturismelor este mai bine pusa la punct. Hilux a iesit mult mai sifonat, dar si RR este foarte greu. Altfel, greutate redusa inseamna compromis la siguranta (la impact cu o alta masina, mai grea, pentru ca in caz de impact cu un obiect fix, masa mai mica ii confera un avantaj), un otel subtire e mai slab ca unul mai greu, iar o Octavia nu este la fel de sigura ca un Golf, desi este mai mare. La fel cum un 5007 nu este mai sigur decat un Tiguan, la o coliziune frontala. Nu are rost sa ducem comparatia mai departe, cu un X5, de pilda, care are dimensiuni similare, dar e mult mai greu si mai dur. Revenind la Octavia, eu vad ca se vinde foarte bine, sunt foarte multe masini pe strada (multe de firma), spre deosebire de Golf 8, de pilda. |
#216
Posted 11 December 2022 - 13:29
Cumulus, on 11 decembrie 2022 - 12:34, said:
iar o Octavia nu este la fel de sigura ca un Golf, desi este mai mare. Asta pentru ca insisti ca golf 8 este mai greu ca octavia 4, asta era la versiunile anterioare Pentru a exclude diferenta de dimensiuni intre g8 hatch si octavia liftback se pot compara caroseriile combi/variant de la cele doua care sunt aproximativ de aceasi dimensiune in versiune identica de motorizare/transmisie https://www.ultimate...mbi-10-TSI.html Curb Weight : 1342 Kg / 2959 lbs https://www.ultimate...-TSI-110HP.html Curb Weight : 1321 Kg / 2912 lbs In plus octavia a fost reevaluata cu teste suplimentare din procedura noua la euro ncap si a recertificat cu 5 stele in 2022 [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/0Kt8rJCyWyE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Deci este exclus ca g8 sa fie mai sigur ca o4 |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users