Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Skoda Octavia dispare din preferințele romanilor
Last Updated: May 21 2023 18:16, Started by
max_01
, Dec 29 2021 16:12
·
22
#145
Posted 30 April 2022 - 14:38
axxel4you, on 27 aprilie 2022 - 22:02, said:
Au tractiune integrala : octavia 4x4, yeti 4x4, Kodiaq 4x4, karoq 4x4, etc. MembruAnonim, on 30 aprilie 2022 - 10:27, said:
skoda octavia tour 4x4, break… ok. cum face un automobil VAG cu tractiune “integrala”, exclusiv Audi RS4/RS6, sa distribuie/varieze cuplul motor intre rotile aceleiasi punti? |
#146
Posted 01 May 2022 - 12:48
Folosește sistemul de frânare si dacă detectează ca o roata aluneca, o blochează. Nu este nici pe departe un diferențial longitudinal blocabil, dar, pentru aplicații “de strada” este suficient.
Nu știu cum este la Audi, dar la BMW am torque vectoring care in principiu este aceasli lucru : in curbe folosește frânele ca sa țină mașina pe trasa. |
#147
Posted 01 May 2022 - 12:52
Solutia cea mai usoara este sa se bazeze pe sistemul de franare sa incetineasca rotile care se invart in gol.
In situatia in care ajungi des sa ai nevoie de asa ceva inseamna ca ai nevoie de un 4x4 cu reductor si diferentiale blocante fata, spate si central. Nu m-as baza pe un LSD ca e in stare sa ajute prea mult in conditii extreme. |
#148
Posted 01 May 2022 - 13:09
Nicio mașina de strada nu este făcută pentru condiții extreme. Pentru condiții extreme ai 6x6 si 8x8, cu diferențiale blocabile mecanic (longitudinal si transversal), ai frâne cu discuri umede, cutii de reducție.
Mașinile de strada, sunt făcute pentru asfalt si atât, sa pună cuplul pe asfalt si sa mențină trasa. |
#149
Posted 01 May 2022 - 13:14
Haideti sa fim seriosi, 200 cp pe o masina clasa medie, cu eventual 4X4, intotdeauna este mai buna, mai sigura, mai stabila, etc, decat una de 100 -130-150 cp. In Romania, cel putin in sudul si centrul tarii, ai si autostrazi, si dn-uri, deci e buna si la viteza mare de croaziera, e mai stabila/sigura, si la depasiri scurte pe drumurile inguste, etc. Deci e un plus cert. Aaa, ca multi nu sunt dispusi sa plateasca in plus pt acest supliment de clasa si cai putere e altceva, dar nu mai incercati sa diminuati aceste aspecte. Doar cine n-a condus astfel de masini sau e rau intentionat, ca sa nu zic altcumva, poate spune asta.
Edited by toniq, 01 May 2022 - 13:15. |
#150
Posted 01 May 2022 - 14:12
HEX2FUN, on 01 mai 2022 - 12:48, said:
Folosește sistemul de frânare si dacă detectează ca o roata aluneca, o blochează. Nu este nici pe departe un diferențial longitudinal blocabil, dar, pentru aplicații “de strada” este suficient. pentru rigurozitate: daca nu este “nici pe departe un diferential longitudinal” atunci de ce este numita “integrala”? sau, poate, transmisiile ce utilizeaza Torsen ar trebuie sa fie numite “super-integrale”? axxel4you, on 01 mai 2022 - 12:52, said:
Nu m-as baza pe un LSD ca e in stare sa ajute prea mult in conditii extreme. da |
#151
Posted 01 May 2022 - 16:40
Stabilitatea nu este data de numărul de CP, ci de suspensie. O mașina de 200 CP are mai multe resurse fata de una de 150CP, dar sa nu îți închipui ca motorul merge forja tot timpul. La BMW îmi arată pe bord câți Nm si câți CP folosesc, la mers normal (5-10 km peste limita de viteza, Depășiri normale) folosesc 40-60 CP pentru mers constant si 120-150CP pentru Depășiri. 200 CP folosesc doar dacă ii dau kick-down, altfel nu.
Așa ca orice peste 130-150CP nu este din motive de stabilitate. |
#152
Posted 01 May 2022 - 19:25
HEX2FUN, on 01 mai 2022 - 16:40, said:
Stabilitatea nu este data de numărul de CP, ci de suspensie. O mașina de 200 CP are mai multe resurse fata de una de 150CP, dar sa nu îți închipui ca motorul merge forja tot timpul. La BMW îmi arată pe bord câți Nm si câți CP folosesc, la mers normal (5-10 km peste limita de viteza, Depășiri normale) folosesc 40-60 CP pentru mers constant si 120-150CP pentru Depășiri. 200 CP folosesc doar dacă ii dau kick-down, altfel nu. Așa ca orice peste 130-150CP nu este din motive de stabilitate. Stabilitatea este data si de volumul/greutatea masinii, sau sistemul 4x4 (centrul de greutate coborat), am si spus indirect asta. Sigur ca nu forjezi permanent 200 cp, dar iti ofera posibilitatea sa folosesti 50-100-150 cp lejer, in confort, pe cand un motor mai mic fie nu are atatea resurse, fie ajunge in situatia sa fie forjat permanent, ceea ce nu e bine deloc pt el si pt masina/buzunarul tau. Nu mai zic de senzatia aceea nasoala cand motorul este folosit la capacitatea maxima, in loc de confortul si calmul motorului unei masini cu mai multi cp. |
#153
Posted 01 May 2022 - 20:21
Stabilitatea unei masini nu are nicio legatura cu 4x4, greutatea, caii putere si alte astfel de bazaconii. Stabilitatea e data de sasiu, suspensii, garda la sol cat mai mica, distributie echilibrata de mase, anvelope samd.
|
#154
Posted 01 May 2022 - 21:59
Serios, adica un 4x4 nu are absolut nicio influenta asupra stabilitatii masinii, mentinerea trasei, in viteza/in curbe/etc? Ok, tu esti mecanicul de serviciu, ce stiu eu?
|
|
#155
Posted 01 May 2022 - 22:46
Poate nu a condus masina cu tractiune integrala pe serpentine. Eu si la Skoda Yeti 4x4 cu 140 cp am vazut cat de mult conteaza tractiunea integrala.
|
#156
Posted 02 May 2022 - 16:07
axxel4you, on 01 mai 2022 - 22:46, said:
Poate nu a condus masina cu tractiune integrala pe serpentine. Eu si la Skoda Yeti 4x4 cu 140 cp am vazut cat de mult conteaza tractiunea integrala. Nici nu e nevoie sa conduci masini cu 4x4 pt a intelege ca tractiunea integrala influenteaza in bine inclusiv stabilitatea, ai nevoie doar de o simpla cautare pe google: Quote Afla care sunt avantajele tractiunii integrale Daca va ganditi sa achizitionati un model de autoturism cu tractiune integrala sau 4x4, ori aveti deja unul, e indicat sa cunoasteti atat avantajele, cat si dezavantajele acestor tipuri de tractiune. Este bine sa stiti ca exista atat tractiune integrala, cat si tractiune 4x4. Tractiunea integrala este creata pentru conditii de utilizare normala, care implica asfalt, suprafete solide si stabile si situatii in care toate rotile au contact cu solul. De obicei, tractiunea integrala este activa in mod permanent si este controlata de computer. Tractiunea 4x4 este creata pentru conditii neobisnuite, precum drumuri cu pietre, noroi sau chiar situatii in care solul este atins de doua sau trei roti. Autovehiculele care dispun de acest sistem de distribuire a puterii au o maneta sau niste butoane care permit selectarea rotilor care sa detina puterea. Atat tractiunea integrala, cat si cea 4x4 sunt cele mai bune in situatia in care conditiile meteo sunt nefavorabile, crescand aderenta pe asfaltul uscat, ud sau pe zapada. Masinile care detin astfel de sisteme sunt mai sigure in curbe, datorita faptului ca acest tip de tractiune are o dinamica buna, impiedicand soferii sa piarda controlul in astfel de situatii. In plus, iarna, demarajul este mai bun. Pe de alta parte, sistemul de tractiune integral sau 4x4 ingreuneaza masina cu aproximativ 80-100 kg si creste consumul cu pana la 1 l/100 km, iar un astfel de autoturism este de obicei mai scump decat unul cu tractiune fata sau spate. Un autovehicul cu tractiune integrala are un centru de greutate mai jos decat unul cu tractiune normala, cutia de viteze mai grea si alte elemente suplimentare, din cauza carora, are si o greutate mai mare. Centrul de greutate mai coborat echivaleaza cu o stabilitate mai mare in viraje si o siguranta crescuta in zonele alunecoase. De aceea, si aderenta este mai buna, chiar si cand conditiile meteo sunt foarte neprietenoase. Dar, nah, e plin forumul de specialisti care vorbesc din auzite si pareri personale nedocumentate suficient. Edited by toniq, 02 May 2022 - 16:07. |
#157
Posted 03 May 2022 - 12:21
Si tu te-ai documentat cu o căutare pe google?
Sistemele de tracțiune integrala de genul celor puse pe VW si Skoda (Haldex) nu au distribuție de cuplu fixa, ceea ce înseamnă ca dacă tu mergi voinicește pe serpentine, dar nu îți aluneca spatele, atunci mașina folosește numai puntea fata pentru tracțiune. Ma îndoiesc ca forțezi tu mașina încât sa ai nevoie de AWD pe serpentine. Iarna însă, este alta discuție. La fel si in cazul mașinilor cu tracțiune spate si puternice. Trebuie cântărită asta cu AWD, nu este gratis, necesita întreținere (ulei, filtre) si creste consumul. Dacă mergi preponderent in oraș si drumuri asfaltate nu ai nevoie de AWD, cauciucuri bune si bunul simt sunt de-ajuns. |
#158
Posted 03 May 2022 - 13:42
La Yeti intra spatele pe serpentine pe asfalt curat, electronica masini cupleaza spatele cand sesizeaza viraje la o anumita viteza, e cam aiurea sa cupleze dupa ce deja au ajuns sa-ti patineze rotile ca e posibil sa nu mai fie nevoie ca deja ai ajuns in gard.
|
#159
Posted 03 May 2022 - 14:46
axxel4you, on 01 mai 2022 - 22:46, said:
Poate nu a condus masina cu tractiune integrala pe serpentine. Eu si la Skoda Yeti 4x4 cu 140 cp am vazut cat de mult conteaza tractiunea integrala. Confunzi tractiunea cu stabilitatea. Un BMW 420xd (4x4) nu este mai stabil decat un 420d (4x2), dar are tractiune mai buna in conditii de aderenta scazuta. 420xd este mai greu, implicit are o inertie mai mare la schimbarile de directie si pe viraje. Cu cat inertia este mai mare, cu atat mai repede va pierde aderenta, pe care o poti sau nu corecta din acceleratie, dar asta e irelevant pentru discutia de fata. Stabilitatea inseamna ruliu redus, transfer rapid de masa la schimbarile de directie (inertie redusa), agilitate samd In cazul acelui Yeti, abordarea mai rapida a virajelor va duce la subvirare, aderenta rotilor fata sufera, iar in astfel de conditii puntea spate va primi putere, daca apesi acceleratia. Daca nu accelerezi, prin sistemul ESP, roata de pe interiorul virajului va fi franata si masina revine pe traiectorie, in limitele sistemului. In spatele tau o masina compacta, mult mai joasa si mai stabila, va merge normal. Vrei masina stabila? Sasiu, centru de greutate, suspensii, anvelope, repartizare echilibrata de mase, astea conteaza. Si masa masinii, pentru ca o masina de 2 tone va fi handicapata la schimbarile de directie si pe viraje de inertia sa. La masini cu garda la sol de 20cm, nu prea poti vorbi de stabilitate, decat daca le compari cu masini si mai inalte. |
|
#160
Posted 03 May 2022 - 16:37
Ca sa limitam explicatiile inutile intre un Yeti 4x2 si un Yeti 4x4 care este mai greu care crezi ca urca mai rapid pe serpentine pe asfalt curat ?, ambele au acelasi motor si anvelope.
|
#162
Posted 04 May 2022 - 10:06
toniq, on 01 mai 2022 - 19:25, said: Stabilitatea este data si de volumul/greutatea masinii, sau sistemul 4x4 (centrul de greutate coborat), am si spus indirect asta. Sigur ca nu forjezi permanent 200 cp, dar iti ofera posibilitatea sa folosesti 50-100-150 cp lejer, in confort, pe cand un motor mai mic fie nu are atatea resurse, fie ajunge in situatia sa fie forjat permanent, ceea ce nu e bine deloc pt el si pt masina/buzunarul tau. Nu mai zic de senzatia aceea nasoala cand motorul este folosit la capacitatea maxima, in loc de confortul si calmul motorului unei masini cu mai multi cp. MB & BMW renunta si ele la "prestigioasele" V12, care costau mai mult decat faceau, fiind fabricate pe comanda ferma, pentru clienti care le doreau indiferent de pret si costuri, singurul lucru care conta, era sa fie acolo sub capota un V12. Pentru majoritatea autoturismul inseamna un obiect in care stai pe cur ca sa te deplasezi din pct A in pct B, fara sa dai din picioare. Restul e can can. axxel4you, on 03 mai 2022 - 16:37, said:
Ca sa limitam explicatiile inutile intre un Yeti 4x2 si un Yeti 4x4 care este mai greu care crezi ca urca mai rapid pe serpentine pe asfalt curat ?, ambele au acelasi motor si anvelope. Yo-carman, on 27 aprilie 2022 - 13:48, said:
Când octavia era cea mai ieftina masina "mare", avea succes. Apoi s-a scumpit foarte mult (peste golf-la prețul de lista) și i-au 0us motor de 1L cu 3 cilindri. Kia și Hyundai i-au luat locul. VW prefera sa scoata modele noi decat sa contine cu gama veche pe care sa o electrifice. Sa vedem ce fac cu golful. Daca urmatoarea generatie va mai aparea sau se va numi altfel. Vad ca apar tot mai multe modele "id". Gama FOX, Lupo, Polo nu am vazut sa fi fost reimprospatata cu modele noi. Pe strada n-am vazut decat modele vechi. Edited by tfmercedez, 04 May 2022 - 10:08. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users