Renault Megane E-TECH
Last Updated: Feb 26 2024 08:38, Started by
Bakkra
, Dec 17 2021 21:19
·
19
#271
Posted 29 November 2022 - 17:08
Victor24D, on 29 noiembrie 2022 - 16:54, said: ar trebui sa puna la dispozitie un upgrade pentru incarcare macar 22 pe ac daca nu fast charge pentru ca e penibil ce au facut cu standard charge-ul asta presupunand ca vor "pune la dispozitie" un asa upgrade celor care habar n-au ce cumpara, ce te face sa crezi c-ar fi mai ieftin/convenabil decat diferenta de a-l avea din fabrica? |
#272
Posted 29 November 2022 - 17:58
zeroice, on 29 noiembrie 2022 - 17:08, said: celor care habar n-au ce cumpara Eu eram sigur ca sunt un unicat dar dupa cum se vede sunt mai multi. Cand am luat masina de la dealer pe mine ma pasiona daca are plinul facut la bazinul ala cu lichidul de spalare a parbrizului si il avea. A trebuit sa citesc pe softpedia ca sa ma lamuresc cum e cu masinile electrice. |
#273
Posted 29 November 2022 - 18:02
Asta cu habar n-au ce cumpara e o rautate gratuita. Am explicat inca de la inceput ca mie nici nu mi-a trecut prin cap ca nu va avea incarcare pe DC. Ce-i drept ca n-am stat sa verific ce presupune standard charge - in 2022 nu am banuit ca standard charge nu vine cu incarcare rapida.In plus, intelegi toate detaliile abia atunci cand ai masina, dincolo de sumedenia de specificatii ale producatorului pe care oricum nu sta nimeni sa ti le explice in detaliu. Pe mine ma afecteaza din perspectiva drumurilor medii (pana in 300-400 km), in sensul ca e ridicol sa stau sa incarc cate 5-6h pentru aprox 300 km. Masina am luat-o in principal pentru oras, la 300 km autonomie nu mergeam oricum mii de km si nu din motive de autonomie, ci in special din motive de confort. E obositor la drumuri lungi si cu o masina cu grad mare de confort, cu un E-Tech cu atat mai mult nu e cazul. Am o a doua masina acasa care e ideala pentru drumuri lungi/concedii si n-am de gand sa renunt la ea.
Am vorbit deja cu dealer-ul si l-am rugat sa se intereseze ce-ar presupune upgrade la fast charge. Sincer, deocamdata nici nu ma agit prea mult, insa le voi scrie direct celor de la Renault in FR sa cer lamuriri. Nu am pretentia sa se faca aceasta modificare gratuit, ci sa fie un pret rezonabil. Vom vedea, ma voi interesa mai mult in primavara. |
#274
Posted 29 November 2022 - 20:26
Eu am citit despre masina si mai ales motorul cu care este echipata 6 luni inainte sa o cumpar fiindca treceam de la aspirat la turbo de litraj mic, si vorba aia e o masina comuna.
Asta cu nu am fost atent ce am cumparat mi se pare buna rau de tot. Indiferent cati bani ai avea te uiti la ce cumperi si de regula cu cat ai mai multi cu atat esti mai atent pe ce ii dai. |
#275
Posted 29 November 2022 - 22:16
MeVeryHigh, on 29 noiembrie 2022 - 08:51, said:
Consumul la mine acum e vreo 18kwh/100 km. Insa eu merg doar in Bucuresti si doar la ore de varf, cu exceptii in weekend-uri. Also, climatizarea e pornita in permanenta. |
#276
Posted 29 November 2022 - 22:43
costini, on 29 noiembrie 2022 - 22:16, said:
La ce e prin Bucuresti in ultima vreme in trafic, 18 mi se pare un consum bun . Iarna (sau cand e foarte cald), cat stai pe loc in trafic are un impact foarte mare asupra consumului. La fel mersul cu viteza melcului, cand nu prea ai ce recupera la franare. de aceea in trafic e mai indicat sa folosesti modul B. N-ai nevoie de gliding. |
#277
Posted 29 November 2022 - 23:18
N-am (si cred ca nici megane-ul n-are) one pedal driving. B-ul e doar oleaca mai puternic la regenerare, dar nu intra sub ~10kmph sau pe-acolo, din pacate.
|
#278
Posted 30 November 2022 - 09:24
Adică ZOE, considerat obsolete acum, încarcă cu 22kwh pe AC, iar Megane, mașina lansată in 2022, doar cu 7kwh? Mi se pare incredibil…
Am un Zoe in curte, pe care l-am configurat fără CCS, știind ca va fi strict mașina de oraș. Chiar și așa, am alergat cu el prin țară de mai multe ori. Încărcarea pe AC (la 22kwh) nu m-a ținut pe loc prea mult timp. Am configurat, in joaca, un E-Tech. Versiunea de baza nu are ca Opțional încărcarea DC. Deci este foarte ușor sa omiți asta ca viitor utilizator de EV. Ma amuza ca-ți oferă, însă, ca Opțional, o stație de încărcare trifazată de 11kwh! Iar dacă dealer-ul nu-ți atrage atenția, atunci e foarte usor sa te “arzi”. Chiar n-am înțeles gândirea francezilor… |
#279
Posted 30 November 2022 - 10:02
Explicatia e urmatoarea
In tot contextul actual in care Renault nu beneficiaza de subansamblele necesare la discretie au fost mai agresivi in strategia de upsell. Renault vrea sa vanda cat mai putine variante de baza si cat mai multe echipari de varf. De cativa ani expun strategia asta a lor de fiecare data cand au ocazia (conferinte de presa, investor day etc.). Toti producatorii auto merg in aceeasi directie fiind impinsi de la spate de cererea de masini mai mare decat oferta. Totusi, la Renault este mai evident si deranjant pentru ca au ales sa jongleze cu o functionalitate care a trecut deja de cativa ani de la "nice to have" la "must have" in mentalul colectiv. |
#280
Posted 30 November 2022 - 12:14
MeVeryHigh, on 29 noiembrie 2022 - 18:02, said: Am vorbit deja cu dealer-ul si l-am rugat sa se intereseze ce-ar presupune upgrade la fast charge. Sincer, deocamdata nici nu ma agit prea mult, insa le voi scrie direct celor de la Renault in FR sa cer lamuriri. Nu am pretentia sa se faca aceasta modificare gratuit, ci sa fie un pret rezonabil. Vom vedea, ma voi interesa mai mult in primavara. Niciodata nu va putea fi facut upgrade la fast charge DC. Nu e doar vorba sa pui alta cupla de incarcare cu priza DC.. Presupune foarte multe modificari, alte componente, alte protectii, etc. Schimbi masina daca vrei DC... Edited by andrei_221, 30 November 2022 - 12:15. |
|
#282
Posted 30 November 2022 - 15:44
Tare putin probabil ca sa fie totul instalat si sa trebuiasca doar conectorul, mai probabil trebuie cel putin invertorul DC/DC si bineinteles modificarile soft, controlerul de baterie trebuie sa fie acolo, poate mai trebuie si ala schimbat insa putin probabil, mai bine faci doar unu singur si nu dedicate, ma rog, poate n-o fi ala echipat complet.
Pentru masina de zi cu zi alimentata acasa solutia este OK, la drum intins...e cu pauze mai mari decit una cu incarcare DC dar depinde pina la urma de distanta si disponibilitate alimentare. |
#283
Posted 30 November 2022 - 15:49
Ion_Bumbu, on 30 noiembrie 2022 - 15:44, said:
la drum intins... |
#284
Posted 30 November 2022 - 16:05
Depinde, daca ai 2 puncte cu alimentare viabila la distanta de pina la 200Km si stabilesti ca ramii peste noapte este OK.
Daca insa era ca in situatia mea unde fac 220-240 Km si ma intorc in aceeasi zi...nu mai este OK, poate daca avea incarcare trifazica spre 16kW...dar tot dura spre 3h, cu 7kW...o zi de lucru si asta daca reteaua e buna. Edited by Ion_Bumbu, 30 November 2022 - 16:14. |
#285
Posted 30 November 2022 - 17:35
De fapt, prea putini cumparatori, dar si vanzatori, cunosc diferenta dintre 7 kW monofazat/ 11 kW trifazat/ Type 2/CCS2
Pentru bateria de 40 kWh default este 7 kW monofazat, fara Fast DC => o tampenie Pentru bateria de 60 kWh default este 7 kW monofazat, cu Fast DC - CCS2 (130 kw)=> acceptabil, atata timp cat intelegi ca 7kW monofazat implica siguranta de minim 32A, care sunt oficial rare prin Romania. Attached Files |
|
#286
Posted 30 November 2022 - 17:38
Ion_Bumbu, on 30 noiembrie 2022 - 15:44, said:
Tare putin probabil ca sa fie totul instalat si sa trebuiasca doar conectorul, mai probabil trebuie cel putin invertorul DC/DC si bineinteles modificarile soft, controlerul de baterie trebuie sa fie acolo, poate mai trebuie si ala schimbat insa putin probabil, mai bine faci doar unu singur si nu dedicate, ma rog, poate n-o fi ala echipat complet. La Megane E-Tech EV60 avem asa (simplificat): Connectorul CCS (AC+DC) din care pleaca -> cablaj incarcare AC (5+2 conductori) -> intra in OBC -> cablaj DC (2 conductori) -> intra in cutia de conexiuni (HV Junction Box) -> din care pleaca un al doilea cablaj DC (2 fire) -> pana la bateria de tractiune Pentru a "activa" incarcarea DC la un EV40 care vine fara optiunea asta din fabrica trebuie urmatoarele (la prima strigare): 1. Connector CCS care vine impreuna cu cele doua cablaje (AC si DC) 2. Verificat daca cutia de conexiuni de pe EV40 are intrare DC. Daca nu trebuie inlocuita. 3. Diverse adaptari SW in BMS, OBC sau unde este integrata functionalitatea unui VCCU (Vehicle Charge Control Unit). Daca vrea cineva sa se apuce de sapat pot sa ajut cu codurile componentelor amintite mai sus + altele pentru EV60. Pot apoi fi comparate cu cele de pe EV40 pentru evaluarea initiala a diferentelor fizice. Din ce vad pe alte piete se vinde EV40 Boost Charge care permite incarcare DC la 85 kW. Asta ma face sa fiu optimist si sa cred ca modficarile de HW necesare vor fi minime. |
#288
Posted 30 November 2022 - 20:09
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users