Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...
 Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...
 De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...
 schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 

Motorizare Benzina +GPL vs. Hybrid

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#19
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,705
  • Înscris: 12.08.2008

 Nukem, on 18 decembrie 2021 - 21:49, said:

Asa se manipuleaza cand vrei sa citezi dintr-o stire si sa lasi impresia ca masinile diesel sunt interzise in UE. Intradevar, masinile diesel cu norme de poluare vechi sunt interzise sau taxate, dar Euro 6 sunt permise peste tot fara taxare suplimentara (in anumite orase si euro4-5). Nu am gasit nimic despre interzicerea masinilor diesel Euro 6 intr-un oras important din UE.
Si ce treaba ai cu topicul ? De ce va bagati in seama cu dieselurile ??! Am si eu diesel Posted Image !

Edited by mihaiC1, 18 December 2021 - 22:21.


#20
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006

 mihaiC1, on 18 decembrie 2021 - 22:20, said:


Si ce treaba ai cu topicul ? De ce va bagati in seama cu dieselurile ??! Am si eu diesel Posted Image !
Am si eu diesel si hibrid pe benzina, dar asta nu e relevant. Nu am facut decat sa raspund unei manipulari grosolane sau unei necunoasteri a realitatii cotidiene.
Vrei sa iti aduc aminte la ce am raspuns? Poti citii mai sus la ce am raspuns.

#21
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,705
  • Înscris: 12.08.2008
Si ce te deranjeaza la HYB ? De ce nu accepti ca diesel e ca si mort ? Din "pacate" HYB si GPL vor "disparea" de pe piata de prin 2035 !
De ce "certificatul verde" e OBLIGATORIU in UE mai peste tot??! De ce nu vor fi interzise total dieselurile in UE din 2025 ?! Fac ce fac si cum vor ei iasa... Cam asta e realitatea , nu vise !!

Edited by mihaiC1, 19 December 2021 - 11:00.


#22
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 21.09.2020
@mihaiC1
Calmează-te, că vorbești degeaba.
TU ai afirmat că dieselurile sunt interzise în marile orașe din UE, ceea ce NU este adevărat. Atâta tot.
Cât despre moartea diesel-ului... mai vorbim. Deocamdată, diesel-ul încă este mai eficient energetic decât benzina, iar transportul înseamnă milioane de tone de mărfuri ce trebuiesc mutate, nu mersul tău la servici.

#23
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,705
  • Înscris: 12.08.2008
Eu sunt calm.. ce nu intelegi ca aici nu se discuta despre CAMIOANE ?! Si mai ales despre motoare DIESEL !
Poate nu intelegi ce inseamna o masina ECO inaintea uneia poluante ! Iar ca eficienta sta mai bine HYB decat diesel... si vor sta mult mai bine in 2025 Posted Image
PS milioanele de tone de marfuri se tranporta muuult mai eficient pe CF electrice Posted Image si transportul la serviciu a miliarde de oameni ...

Edited by mihaiC1, 19 December 2021 - 14:14.


#24
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
Daaa, am vazut in Romania, e plin de cai ferate, TIR-urile sunt scoase la plimbare de niste soferi inconstienti care nu au ce face si vor sa polueze planeta. La fel si cu avioanele, e plin Otopeniul de avioane electrice, dar aceeasi soferi (sau poate altii, niste piloti) scot avioanele alea invechite si poluante la plimbare. Partea frumoasa e ca toti ecotarzii promoveaza mersul cu avionul, ca e eco, alea merg pe panselute.

#25
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,705
  • Înscris: 12.08.2008
D'apoi RO e plina de CF electrificate..  Nu e vina ta ca nu sunt folosite ... Tu nu gandesti ? Doar atat ?!
Daca tu "zbori" cu avioane tip camion , nimeni nu e vinovat de starea ta !
PS avioanele folosesc kerosen  Posted Image

Edited by mihaiC1, 19 December 2021 - 18:49.


#26
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
1. Cand ai mers ultima data cu CFR-ul de la Bucuresti la Cluj? Doar 16 ore, asta daca nu are intarziere 😁😁😁🤪
2. Normal ca avioanele folosesc kerosen, cel putin cele mari (motoare cu reactie-turboreactoare). Kerosenul este intre benzina si motorina, din toate punctele de vedere: punct de fierbere, este un amestec de hidrocarburi moderate (benzina: usoare si motorina: grele) si chiar si dpdv al poluarii este intre benzina si motorina, dar asa sunt ecoteroristii, nu vad decat diesel-ul in fata ochilor...

#27
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View PostNukem, on 19 decembrie 2021 - 20:45, said:

1. Cand ai mers ultima data cu CFR-ul de la Bucuresti la Cluj? Doar 16 ore, asta daca nu are intarziere 😁😁😁🤪
16 ore dacă te dai jos in stațiile de pe parcurs și mai vizitezi una alta.
Altfel, 9 ore. Nu ca ar fi un timp extrem de performant, dar sa nu exageram.

#28
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,705
  • Înscris: 12.08.2008
Si cu masina 7 h cand nu e nimeni pe strada Posted Image

#29
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
IR 1836 13 ore 33 minute. Sunt si la 9 ore, dar in realitate e mai grav, iar pretul e astronomic pentru un transport feroviar (parca ar fi tren privat 😁).

Si 6 ore cu masina, conform google maps, la ora asta (tot cluj-Bucuresti)

#30
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View PostNukem, on 28 decembrie 2021 - 17:01, said:

IR 1836 13 ore 33 minute.
Da, pentru ca merge prin Valea Jiului - Craiova. Cine călătorește de la Cluj la București pe ruta asta? Doar dacă faci turul României și te mai opresti pentru câte un popas…


#31
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
Chiar in seara asta am vazut o stire cu niste trenuri ce au stat muuuulte ore in camp
https://www.digi24.r...i-nimic-1783089
https://www.libertat...u-minus-3903803

.

#32
smartsoftwaredevelopment

smartsoftwaredevelopment

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 21.02.2022

View Postpetredraghici, on 17 decembrie 2021 - 01:57, said:

La un buget de 7000-8000 euro ați alege o mașină hybrid sau una pe benzina+GPL?
Bineînțeles că anul de fabricație a mașinii hybrid va fi minim 2008 maxim 2013 pt a ne încadra în buget .

Daca se intreaba hybrid sau GPL , si SH, pentru mine insemna ca omul vrea sa calatoreasca ieftin. Desi la hybrid e asa si asa.
Nu e dat caroseria, marca, modelul anul.
Eu de exemplu acum 3-4 ani cand am schimbat masina stiam ca vreau SUV, sa stau sus si nici sa nu aud de berlina ( masina normala)
SUV-ul e mai inalt, asta indeamna ca nu e asa de aerodinamic, de aici se trage si consumul aberant de combustibil daca treci de 130km/h ( dar deja la 110km/h se simte la buzunar)
GPL-ul: pai e de vara, cu Butan si mergi ca melcul, si consuma, si e de iarna, care contine Propan, si aia e mai scump, dar mai vioi. Asta la noi La SUA 100% Propan, la alte tari variaza.
Tie la pompa tot GPL ti se vinde, doar ca vara e cu .30-1 ron mai ieftin. Dar in Germania am luat de unde am apucat si vroiam sa iau cel mai scump GPL si sa testez pe Autobahn.: ajunge consdumul si pe la 25L GPL in anumite conditii legale le ei. Nici vorba ca mavinuta nu va prinde 200km/h ca e GPL.
GPL-ul are mai lent, deci acele motoare, acele pistoane care sunt mai lungi si mai inguste poate sa foloseasca mai bine , ami eficient GPL -ul decit "motoarele sport" care sunt late si cursa scurta. (Am masini din amele si vorbesc de propria experienta)
SUV-urile, majoritate sunt planificate sa si tracteze ceva si e trecut in CIV, lai masinile sport: 0 kg. Asta e un indiciu ca poate nu e asa de eficient GPL-ul in acel motor.
Alt fenomen: daca e prea scurt pistonoul o s a arda pe la iesirel, la supapre. Dar poti pune un sistem de protectie, care picura ulei, si il raceste si treaba e rezolvata.
CPU / ECU -ul de GPL, calculatorul sa zic , se poate programa la ce turatie sa treaca pe benzina automat, si sa revina.

Eu m-am uitat cita turatie am la 130km/h acum cred ca la SUV am 2800, dar nu sunt sigur. Si initial am pus acel limita ori la 4000 turatie ori la 4500, si am vazut ca nu e bine.
La vitezele / rotatii mari, nu are timp sa arda GPL-ul in piston, si prefer la depasiri sau cand e fortat ca ma duc  ca avionul sa fie pe benzina.
Ceva matematica: daca la 2800 este 130km/h, atunci la 4000 rotatii este 185km/h.
Din cite amintesc am cerut la revizia de GPL sa fie o turatie mai mica, tocmai ca pela 150-160km/h sa merga automat pe benzina. Si asta e un lucru bun.

Hybridurile:
in afara de Lexus RX 400h c-am toate erau facute sa economiseasca, nu sa mera mai repede. Acel e o exceptie, ba chiar incearca sa imite si un AWD mai prostuti. Adica, motorul termic de 3300 cm , cu tractiune in fata doar nu are nimic cu spatele , niciodata.
Motorul electric iin spate ori 50 CP ori 100CP - ceva minuscul are in spate, si cand aluneca masina sau accelerezi prea tare intra in functiune.
Modelele 2006-2008 au avut un fel de problema, si dupa 2008 alta problema :)
Apoi a venit RX450, , care are motor termic Atkinson ( eficient) din punct de vedere de consum. Dar nu o sa gasesti nici acum cu 9000 eur.

Este LS 600h, care e o masina "normala" coupe? cu putere asemanator de 600CP , are ceva motor relativ mare, parva V8, dar fiindca e hybrid, are impozit mic/normal. Insa pretul pe la 25.000.

Este Toyota Prius, 2 sau 3, la care esti tinta hotilor de catalizatoare :(  - vezi cum se fura in ziua plina si cit timp ia, si cit te costa.

Priusul e facut ptr economie. Un prius 3 , ba bagat acolo GPL!!! nu te doare capul dacca faci anual 50.000 km, dar mie e inutil masina aia.

Hybridurile second hand: le mai moare bateria, ai c-am documentat cit costa sa-l schimbi cit tine si cita garantie ti se da la regenerare celule ect?

NU este o masina bun la toate, aia numai Dacia 1300 era.
Acum ori iei o masina de orasi, cu care parchezi pe jumatate de parcare, ca atita este... Matiz, Mitsubishi Colt, Smart, Suzuky Jimmy, ceva cu motor max 1800cmc
Ori iei una de cursa lunga sa te duci la autostrazile noaste si ale Europei,daca ai bani si drum: Un SUV, cu tempomat, motor minim 2000 ( dar spre 3000 si peste). X5, X6, Q7, Tuareg, Cayenne GTS,
Si parca ar trebuii si ceva offroad, ca acolo sut peisajele frumoase, linistea si pacea. Suzuki Jimmy, Jeep Wrangler, Nissan Patrol, cea de genul. Aici ori varianta usoare si motor asa si asa, ori ceva mai greoaie dar cu motor mare.

Eu pe SUV-ul "de asfalt" ma duc in oras, ca e cu GPL...am un consum de 19.5L /100km :) Ma duc afara si pot sa-l linistesc la 10L/100km noaptea cand ma duc doar cu 80km/h intins.
La parcare in oras, mai intimpla ca tocmai nu incape... mai ating stalpul la parcarea subterana... nu e facut ptr oras...
La offroad, ma impotmolesc, trebuie tractati, ar trebuii reductorul, nu am, distruc ambreajul, platesc 1000 euro.. ect.

Cu "masina sport" maduc in oras si am un consum de 16L/100 km :)
Ma duc la offroad, si peisaje faine, mai repar bara de fata ca e prea jos, mai repar toba ca l-am atins, garda de sol de mica..
Dar la autostrada,,, la 200km/h am un consum doar de 11L/100km!

Revenind la idea ta: nu technologia mototului ar trebuii sa-l studiezi.
At trrebuii sa studiezi amanuntit, foarte amanuntit:
-cita km faci in oras
-cita km stai in trafic de bara la bara ( acolo sut bue hybridurile)
-cita km faci afara, nu autostrada
- cita km faci pe autostrada.

Daca  iti iese un total de 5.000km / an nu merita sa bagi nai in masini, ia una "universala" si pe unde nu e bun, descurci tu cumva.

Eu in oras fac 1000-3000km, afara: drum national + autostrada pe la 25.000-45.000, procentajul de autostrada variaza de incasarile mele: 10% sau 70%. Si la offroad nu prea fac ca nu am, dar mi-ar trebuii ca a-si iesi in fiecare a doua week-end.

De aici rezulta ca pot sa neglijez consumul in oras, ca mie nu acolo se arde portofelul.
Afara se fac kilometrii, dar acolo trebuie ceva rezervor "mai serios", masina comfortabila ptr drum lung. Eu vreau sa ma asez la un scaun, si nu la asfalt...Masina sport e fun, dar nu e asa de comod.
Cand trebuie sa conduc 1200km intr-o zi ma uit de 2 ori sa fie comfortabil, chiar daca cu una e 12 ore si cu cealta 16 ore durmul.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate