Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 

Logica calcul RCA in functie de masa maxima

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
tilvarionut

tilvarionut

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 18.06.2011
Salutare!
Am discutat cu trei brokeri; niciunul nu a stiut sa lamureasca urmatorul aspect:

Avem un cap tractor, 2018, putere 338kw, cilindree 12419mc si Masa maxima tehnic admisibila 20500kg, iar masa maxima tehnic admisibila a ansamblului de vehicule 44000kg.

Introducem datele in orice calculator RCA, si primim o oferta de 6000 lei / 12 luni, pentru masa maxima de 44.000 kg.

Daca introducem aceleasi date, DAR cu masa maxima de 20500kg, valoarea politei se dubleaza, 12000 lei / 12 luni.

Daca ne mai jucam putin cu acest calculator RCA, avem si urmatoarele rezultate:

- aceleasi date, dar cu masa maxima 17000 kg, rezulta valoarea politei 5299 lei / 12 luni
- aceleasi date, cu masa maxima 25000 kg, rezulta valoarea politei 5227 lei / 12 luni
- aceleasi date, cu masa maxima 30000 kg, rezulta valoarea politei 5227 lei / 12 luni
-aceleasi date, cu masa maxima 40000 kg, rezulta valoarea politei 5227 lei / 12 luni.

Care este logica dupa care asiguratorii ne taxeaza? Stim ca de regula valoarea politei creste, cu cat capacitatea cilindrica si masa maxima cresc! Nu?!?! Sau cumva se bazeaza pe faptul ca majoritatea camioanelor au masa maxima in jurul acestei valori de 20 tone ?!? De ce pentru un cap tractor cu masa maxima dubla platim cu 50% mai putin?

O alta intrebare la care brokerii nu au stiut sa raspunda, de ce la calculul unei polite se trece masa maxima tehnic admisibila, si nu masa maxima tehnic admisibila a ansamblului ?
Nu este absurda si masa maxima tehnic adminisbila de 20500 kg pentru un cap tractor care ar masa proprie 8000 kg? Adica sarcina rezultata din aceasta diferenta, de 12500 kg unde o putem transporta? In cabina ?!?

Edited by tilvarionut, 14 December 2021 - 17:19.


#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Probabil ca este vorba despre o statistica privind numarul de accidente provocate, in functie de MMA.

Edited by pasilla, 14 December 2021 - 17:40.


#3
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Am intrebat ceva similar si am primit urmatorul raspuns. Fiecare asigurator are un echilibru propriu incasari RCA / despagubiri platite pe fiecare interval de caracteristici in parte ( fiecare categorie ) . De aceea rezultatele pot parea ilogice cateodata , dar daca , de exemplu , a avut la o anumita categorie  ....la mma 17000 kg , despagubiri de platit mai mult decat la alt set de date ...de exemplu 25.000 , atunci trage concluzia ca riscul pe acea categorie este mai mare si poate mari valoarea politei la 17.000 fata de 25.000 daca in anul precedent sau o medie pe mai multi ani , la 25.000 a avut mai putine daune de platit si categoria a fost mai profitabila. . .

Edited by JurasikMan, 14 December 2021 - 17:40.


#4
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,864
  • Înscris: 25.01.2007
in principal se evalueaza riscul prin metode statistice.

#5
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017
Uite aici tarifele de referinta + formula de calcul
https://www.rcapedia...-referinta-rca/

Spor

#6
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 01.12.2018
Agabaritic.
Viteza de circulatie redusa, insotitor convoi, planificarea traseului,  kilometrii parcursi mai putini, etc.............
Riscuri mai mici.
Camion "clasic"?? Soferi unul azi, altul maine, km nenumarati, marfa ancorata prost, etc..................

Edited by tioopedi, 14 December 2021 - 18:27.


#7
mannyx92

mannyx92

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,008
  • Înscris: 15.04.2017

View PostNaijax, on 14 decembrie 2021 - 17:42, said:

Uite aici tarifele de referinta + formula de calcul
https://www.rcapedia...-referinta-rca/

Spor
Eu nu mai inteleg nimic. Taicamiu are 53 ani, motor 1.5 dci si noua oferta este 1100 lei/an comparativ cu 640 anul trecut.

#8
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,030
  • Înscris: 24.02.2006

View Postmannyx92, on 14 decembrie 2021 - 19:24, said:

Eu nu mai inteleg nimic. Taicamiu are 53 ani, motor 1.5 dci si noua oferta este 1100 lei/an comparativ cu 640 anul trecut.
buna dimineata! :)

a dat faliment firma cu cele mai mici rca-uri, si din cauza asta s-au dublat cam toate.

#9
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005

View Posttilvarionut, on 14 decembrie 2021 - 17:15, said:


Avem un cap tractor, 2018, putere 338kw, cilindree 12419mc si Masa maxima tehnic admisibila 20500kg, iar masa maxima tehnic admisibila a ansamblului de vehicule 44000kg.


O alta intrebare la care brokerii nu au stiut sa raspunda, de ce la calculul unei polite se trece masa maxima tehnic admisibila, si nu masa maxima tehnic admisibila a ansamblului ?
Nu este absurda si masa maxima tehnic adminisbila de 20500 kg pentru un cap tractor care ar masa proprie 8000 kg? Adica sarcina rezultata din aceasta diferenta, de 12500 kg unde o putem transporta? In cabina ?!?
Un cap tractor transporta marfa utilizand o semiremorca care la randul ei are polita RCA. O parte din masa semiremorcii este preluata de vehiculul tragator,tocmai asta este definitia semiremorcii,de acolo diferentele de masa .

#10
MBSL

MBSL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 16.11.2021

View Posttilvarionut, on 14 decembrie 2021 - 17:15, said:

Salutare!
Am discutat cu trei brokeri; niciunul nu a stiut sa lamureasca urmatorul aspect:

Avem un cap tractor, 2018, putere 338kw, cilindree 12419mc si Masa maxima tehnic admisibila 20500kg, iar masa maxima tehnic admisibila a ansamblului de vehicule 44000kg.

Introducem datele in orice calculator RCA, si primim o oferta de 6000 lei / 12 luni, pentru masa maxima de 44.000 kg.

Daca introducem aceleasi date, DAR cu masa maxima de 20500kg, valoarea politei se dubleaza, 12000 lei / 12 luni.

Daca ne mai jucam putin cu acest calculator RCA, avem si urmatoarele rezultate:

- aceleasi date, dar cu masa maxima 17000 kg, rezulta valoarea politei 5299 lei / 12 luni
- aceleasi date, cu masa maxima 25000 kg, rezulta valoarea politei 5227 lei / 12 luni
- aceleasi date, cu masa maxima 30000 kg, rezulta valoarea politei 5227 lei / 12 luni
-aceleasi date, cu masa maxima 40000 kg, rezulta valoarea politei 5227 lei / 12 luni.

Care este logica dupa care asiguratorii ne taxeaza? Stim ca de regula valoarea politei creste, cu cat capacitatea cilindrica si masa maxima cresc! Nu?!?! Sau cumva se bazeaza pe faptul ca majoritatea camioanelor au masa maxima in jurul acestei valori de 20 tone ?!? De ce pentru un cap tractor cu masa maxima dubla platim cu 50% mai putin?

O alta intrebare la care brokerii nu au stiut sa raspunda, de ce la calculul unei polite se trece masa maxima tehnic admisibila, si nu masa maxima tehnic admisibila a ansamblului ?
Nu este absurda si masa maxima tehnic adminisbila de 20500 kg pentru un cap tractor care ar masa proprie 8000 kg? Adica sarcina rezultata din aceasta diferenta, de 12500 kg unde o putem transporta? In cabina ?!?


Stimate coleg.
Nu mai căutați o logică „corectă”. După părerea mea, cred că nu există.
Singura logică aplicabilă în „afaceri” (indiferent de tipul lor) este bazată pe principiul : „cum să fac ca să am un profit cât mai mare într-un timp cât mai scurt”.
Din profitul respectiv se înfruptă toți, inclusiv statul care are drept unic scop (nedeclarat) să își maximizeze permanent încasările. Încasări care apoi vor ajunge, prin diverse metode „legale” la „băieții/fetele deștepți/te”.
Ca de obicei toate cheltuielie/costurile, justificate sau nu, sunt plătite de clientul final.
Cât de mari ? Atât de mari încât să poată fi încasate de vânzători/revânzători.
Restul sunt povești : falimentul concurenței, creșterea cheltuielilor, etc.
Referitor la obținerea unor discounturi aplicate în funcție de suma achitată sau numărul de autovehicule asigurate prin intermediul unui „broker”, se pare că nu ar mai fi posibile „legal”. Societatea de brokeraj cu care colaborez eu mi-a comunicat că li s-a interzis aplicarea oricăror reduceri de preț suplimentare sistemului bonus-malus. Mi-au spus că nu au „voie” nici să îmi ofere un pix cu mina consumată. Nu cred, dar probabil s-au înțeles toți între ei să procedeze așa, bazându-se pe faptul că a avut grijă statul să oblige prin lege la încheierea unui contract de asigurare RCA. Deci vor avea mereu clienți constrânși să le cumpere „marfa”.
Plecând de la premizele și datele prezentate în cererea dvs. NU vă voi face o recomandare concretă, deoarece consider că sunt multe opțiuni și în primul rând, într-o astfel de alegere, va conta mai ales convingerea personală existentă în subconștient și impulsul de moment.
În schimb vă voi spune cum aș proceda eu într-o astfel de situație :
Dacă aș considera că valoarea RCA solicitată de firmele de asigurare este mai mare decât cea maxim admisă de ASF, atunci aș apela la BAAR și aș solicita o negociere și o recalculare astfel încât valoarea pe care o voi plăti să se încadreze în prevederile legale.
Detalii puteți găsi accesând acest link :
https://asfromania.r...male-pentru-rca
Dvs. veți decide ce veți face în continuare.
Eu mi-am exprimat doar disponibilitatea de a ajuta cu ceea ce pot. Nu sunt nici Dumnezeu și nici Mafalda. Doar un simpu om care este dispus să ajute în limita timpului disponibil.
Nu „intru” pe internet decât atunci când pot aloca timp pentru această acțiune. Drept urmare nu voi răspunde întotdeauna foarte rapid la toate solicitările primite. Dacă este o mare grabă și considerați că aș putea să vă ajut, atunci puteți încerca să îmi trimiteți un mesaj privat care probabil îmi va fi redirecționat rapid în contul de poștă electronică („e-mail”).
Îmi doresc să nu îmi fi irosit resursele (mai ales timpul) inutil.
Dacă veți găsi greșeli gramaticale sau de sintaxă în vreunele dintre postările mele aproape sigur acestea se datorează grabei sau stării de oboseală din momentul când am elaborat/redactat textul respectiv sau chiar unei tastaturi care a început să „obosească”. De regulă, când nu am o urgență, pentru a accesa internetul, folosesc un laptop pentru a avea o imagine de ansamblu mai mare asupra citirii/scrierii textelor. Elaborez/redactez textul respectiv într-un fișier de tip „Word”, îl recitesc și corectez în măsura în care sesizez la timp eventualele greșeli, și de abia apoi îl postez folosind metoda copiere - lipire/transcriere (cunosc și termenul „copy - paste” dar prefer exprimarea în limba română atâta timp cât încă sunt capabil să mă exprim corect, cursiv și inteligibil într-o singură limbă). Indiferent de cine este autorul, nu îmi plac „dovezile” de incultură sau chiar de (semi)analfabetism care au început să devină regula, nu excepția, în societatea globală actuală. Totodată evit să folosesc așa numitele „telefoane”. Cu cât sunt mai „inteligente” cu atât mă atrag mai puțin.
Cred că am fost suficient de explicit.
Sper să vă fie de folos aceste informații.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate