Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping
 Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font
 problema ping in jocuri online

Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...
 Masina de copt paine - pareri

Rfg crescut

Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv
 

250 000 rable trebuie casate pana in 2026

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
182 replies to this topic

#73
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,538
  • Înscris: 13.06.2004
1) Rable nu am mai vedea pe străzi dacă s-ar face I.T.P.-ul pe bune. Dar nu se face. La casare poate ajung maşini de să zic 15 ani care sunt într-o stare mai bună decât unele de 15 ani rămase în circulaţie şi cică "reducem poluarea";
2) Reducea poluării se face prin mai mult transport în comun, interzis de făcut blocuri între case şi interzis retrocedare în natură spaţii verzi. Dar la noi cine s-o facă?;
3) Nu poţi avea căi ferate electrificiate peste tot. Dar locomotivele Diesel vechi nu-s aşa de multe ca să conteze la poluare; dacă vitezele pe căile ferate din România ar fi mai mari, ar petrece şi mai puţin timp în trafic, deci ar polua mai puţin. Locomotivele Diesel moderne pot să aibă reducere a noxelor, deci reduci poluarea, numai că pe la noi nu prea sunt bani;
De electrificat magistrale feroviare, ar trebui electificate mai multe;
4) Maşina nu trebuie să fie un lux. Însă deţinerea şi folosirea ei în zone cu spaţiu limitat trebuie să fie un lux. Şoferii sunt cei mai egoistă specie, probabil mai egoistă şi decât bancherii şi la fel de egoistă ca imobiliarii. Vor să parcheze oriunde, oricând, să fie ei cei mai tari, ce contează restul? La mine între blocuri, pe unde e trotuar, nu pot merge şi dacă vine vreo maşină, trebuie să mă vâr între maşinile parcate, că deh, maşinile au drepturi, oamenii nu. Să mai zic de cei care parchează în buză la "Mega Image"... lasă, că dacă din greşeală zgârii vreuna, nu am greţuri.
Mi-a plăcut un şofer de autobuz care a deschis uşile ca să se suie unii pe un retardat parcat în staţie.
Nu ai unde să parchezi, nu-ţi iei maşină. Dar la noi cine să aplice legea? Nu zic amenzi din prima, dar a doua oară amendă; a 4-a oară să înceapă şi cu suspendarea permisului... cred că asta i-ar lovi mai mult decât amenzile.
Gardurile de la tramvai sunt bune. Îmi place că toţi care şi-au luat maşini doar ca să se creadă ei tari sunt egali cu alţii acuma. Rău îmi pare de minoritatea care chiar are nevoie de automobile.
Cu transportul în comun mi-e de cei care nu respectă regurile, că altfel greţuri nu au. Unii mai puţini sensibili ca mine au, chiar şi atunci când nu e să călătoarească "ca sardelele";
5) Să casezi maşina doar pentru motor, mi se pare pierdere de resurse. După mine, maşinile abandonate ar trebui luate, verificate dacă mai sunt în stare bună şi dacă sunt, să fie reparate. Dacă motorul e poluant şi nu e vorba de maşini de epocă, atunci să fie înlocuit motorul cu unul mai nou şi gata. Asta cu înlocuit motorul ar creea şi o creştere de forţă de muncă calificată, care să contribuie la reducerea şomajului şi la rămânerea unor sume mai mari de bani în România, că şi aşa, majoritatea maşinilor vândute prin program nu-s de producţie indigenă, deci zboară mulţi bani afară... măcar dacă imporţi doar motorul plus încă chestii, reduci cantitatea de bani ce pleacă afară.

Edited by djl, 14 December 2021 - 12:50.


#74
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

 Pacolino7, on 14 decembrie 2021 - 11:32, said:

De ce spui ca e gioarsa ? Cumva masina circula cu itp fake ?  

Nici macar nu am ITP la ea , nici nu-i fac ca nu are nevoie si circul zilnic cu ea . No' ce zici tu de treaba asta ?

#75
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 JurasikMan, on 13 decembrie 2021 - 20:00, said:

In primul rand , hai sa ne gandim , care este sensul existentei unui astfel de program PNRR ? Adica, de ce se dau banii astia? Se dau ca sa se faca autostrazi si alte lucrari de infrastructura cu anumite firme sau subsidiare ale acestora, ca sa se redreseze industria auto a tarilor puternic industrializate din UE , care sunt si principalele producatoare de masini, care trebuie sa vanda pentru ca pandemia le-a cam subrezit veniturile si asta inseamna un lant de concedieri, de bani mai putini la stat , adica bani mai putini la bugetul UE. UE ne da bani dar cu conditia ca ei sa se intoarca in buzunarele firmelor influente din tarile care au influenta asupra distribuirii banilor. Sigur , noi ca tara bananiera ne bucuram. Suntem copiii mici , prosti si handicapati ai unui sistem economic prea complex pentru a-l intelege. Ca de obicei , cu ce se intoarce in buzunarele alea din care au pllecat, cu ce se sifoneaza local , cu ce se sifoneaza direct spre factorii de decizie de la nivelul decizional al Uniunii,  nu va mai ramane mare lucru pentru imbunatatirea vietii noastre. Toate acestea vor fi suprtate ghicici de cine ? Ati ghicit din prima...de noi . Cu cat PNRR este mai mare, cu atat o sa strangem noi cureaua mai mult. Politicienii o vor prezenta ca pe o uriasa realizare, noi o sa mai inchidem robinetele si vom mai citi la lumanare ca , de , curentul va fi scump.
Teorii conspirationiste de doi bani...

"România a primit 54,43 miliarde de euro de la Comisia Europeană și a contribuit la bugetul Uniunii Europene cu 18,91 miliarde de euro, în perioada 1 ianuarie 2007 - 30 noiembrie 2019 ...Astfel, în cei 13 ani de apartenență la Uniunea Europeană, România are un sold pozitiv de 35,52 miliarde de euro, fonduri europene primite de țara noastră"

Informatie preluata de aici: https://forum.softpe...6#entry28580439

#76
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
desigur banii aia provin de la cineva, probabil de la nemti, francezi, spanioli etc. Banuiesc ca Romania nu e singura tara cu sold pozitiv ci cam toate tarile din vechiul bloc de est. In consecinta inseamna ca acesti nemti si francezi si ce mai sunt sunt niste debili mintali care subventioneaza cu sute de miliarde regimurile corupte din europa de est si desigur si cumpararea de masini fabricate in china care nu aduc niciun beneficiu industriei auto din vest.

#77
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,129
  • Înscris: 22.05.2003
Oameni buni, treziti-va...

Articol din 2020



Quote

În tabelul atașat putem analiza segmentele de vechime și prin prisma normelor de poluare: pânć la 12 ani vechime înseamnć Euro 5, adicć circa 70% din parcul auto are norme de poluare Euro 4 sau mai poluante.

Mai mult, 24% din mașinile în circulație au peste 20 de ani vechime, ceea ce înseamnć cć sunt mai vechi de euro 1.

Aceastć normć a fost introdusć pentru mașinile fabricate începând din 1992, iar euro 2, din 1996, în timp ce euro 3, în 1999 și euro 4 în 2005. Și încć un detaliu care meritć observat: numćrul vehiculelor diesel a crescut într-un procent extrem de mare, în ciuda scandalurilor privind acest tip de motoare: peste 400.000 de mașini alimentate cu motorinć, fațć de numai 100.000 pe benzinć, în plus, în parcul auto.

Parcul de autoutilitare, a doua cea mai mare categorie dupć autoturisme, a urcat la 971.176 de unitćți, cu aproape 60.000 mai multe decât erau la sfârșitul anului 2018.

Attached Files



#78
mihai_mc

mihai_mc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 31.12.2008

 BaXXXon, on 13 decembrie 2021 - 20:06, said:

Nu e necesitate , te minti singur . Uita-te numa pe aici pe forum cum se caca la propriu unii cum sa repare cotetul in fata blocului cu sarma si mai stiu eu ce , nu mai zic de toti bocitorii cand vine vorba de platit un RCA - era unu p-aici care la un nenorocit de matiz  avea asigurare rca de 1000 de lei, om la 60 de ani si mai ca plangea.... te doare bila . Masina e un lux fara doar si poate .
RCA -ul e in functie de ce poti lovi cu cotetul , Deci sa se interzica "boliji de lux"

#79
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,905
  • Înscris: 14.11.2004
Si eu am incheiat polita RCA si a fost valea plangerii la biroul de asigurari. Macar am plecat cu Allianz Tiriac de acolo. La casco a fost si mai trist.

Sunt multe masini vechi care raman pe sosele si masini mai bune ajung la concasor, fiind atatea cazuri, ca deh, la posesori le este lene sa le vanda si sa cumpere tichet. Chiar urmaream un clip cu necesitatea de a repara si nu inlocui direct orice, pentru a reduce amprenta de carbon si poluarea directa si indirecta.

#80
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,033
  • Înscris: 30.11.2017
250 000 de masini tocate maruntite si incendiate. Asta e impactul asupra mediului.

E ca si cum ai zice: de ce sa tai porcul sau cainele de craciun ptr hrana cand mai bine imi tai un picior sau o mana le transez le fac sarmale si carnat ca sa fiu ecologic.

Factorii de decizie sunt ori idioti ori hoti. Se pisa cu bolta pe ecologic

#81
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

 cipri2bau, on 15 decembrie 2021 - 15:33, said:

250 000 de masini tocate maruntite si incendiate. Asta e impactul asupra mediului.

Se recicleaza nu se da foc ....

#82
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,033
  • Înscris: 30.11.2017
Cred ca prin reguli idioate Ue isi va taia singura craca si doar bogatanii si bugetarii o vor mai sustine. Sarakimea va sta la miloaga un sparanghel un furt o combinatie, altfel se risca cu revolte ca in 89.

Ue se afunda pe un drum gresit fie si din prostie fie din neputinta ca si Urss. Perioada glorioasa a trecut, deja e partea aia nasoala cu disperarea si sarakie produse. Produse acum in spiritul "eco", iar in trecut in spiritul "viitorului luminos socialist"

Mie prin 2006 2007 cand eram naiv si ma bucuram de aderare, o ruda din germania mi-a zis: stai linistit ca tot prost va fi in Ro si se impute si aici deja, nu-s cainii cu colaci in coada

 BaXXXon, on 15 decembrie 2021 - 15:35, said:


Se recicleaza nu se da foc ....
da, intradevar sinonimul ptr foc.

Se baga in furnal cu totul, ce reciclat. E plastic mai mult, e poluare mai mare.

#83
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

 cipri2bau, on 15 decembrie 2021 - 15:48, said:


Se baga in furnal cu totul, ce reciclat. E plastic mai mult, e poluare mai mare.
Aha , deci tu stii ca esti angajat la furnal ? Ok , " fain " job ai , mai rezisti ?

#84
Freaka-the-Disk

Freaka-the-Disk

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 06.10.2021
aprox. 4/5 din furnalele destinate reciclarii metalelor ard carbune.
raiders of the lost ark, cool'n that...

#85
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,033
  • Înscris: 30.11.2017
Ptr djl: reparat masini vechi ptr revandut in sensul ca adunam alea abandoned nu -si bate nimeni capul ptr ca e neprofitabil. Partea nasoala va fi cand lipsiti de automobile cetatenii vor plati scump si transportul public. Unii au 5-6 lei biletul urban si vreo 10-15 ala judetean, mai mult decat cu privatii. Trenul inca e jumate pe aceleasi distante, nu se stie cat mai rezista la ce piedici li se pun cfr-ului regiotransului si altor privati. In viitor e posibil ca transportul public sa devina atat de scump in lipsa autoturismului personal incat singura solutie va fi autopingeaua ca acum 250 de ani

#86
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,538
  • Înscris: 13.06.2004
Depinde de cât de rablagite sunt acele maşini abandonate, de clasa din care fac parte, de potenţialii cumpărători.
Trenurile la noi merg încet, asta e problema. Pe Bucureşti - Constanţa, unde se merge repede, trenul are încă călători în sezonul estival, deşi spre Constanţa e autostradă, deci poţi băga ceva viteză cu auto.
La partea cu furnalele, sunteţi paraleli cu siderurgia (şi eu am fost). În furnal obţii fier sau fontă, din minereu + cocs. Oţelul se recilează în cuptoare (cu arc electric sau cu inducţie, că Siemens-Martin mai sunt doar în Harkov) sau convertizoare cu Oxigen (convertizoare Linz-Donawitz, L.D.).

#87
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,033
  • Înscris: 30.11.2017
Pai eu am cetit ca in furnal se baga minereu cox sau combustibil dar si fier vechi. O parte din cox sau cocs arde si face caldura ca sa porneaca reactia aia dintre oxizii de fier din minereu si fier vechi si carbon. Un fel de reactie de reducere, nu stiu cum zic astia "reducerea oxizilor de fer cu carbon". Reactia aia cred ca e putin exoerma si deci necesita caldura multa sa se autointretina. Unii incalzesc si cu gaz o parte. In reactia aia rezulta fier topit evident si oxizi de carbon (monoxid bioxid depinde de proportii). O parte din carbon se regaseste in fierul final care sub forma de fonta si otel. Restul de materiale care nu ard acolo la 1800 grade formeaza zgura silicati aluminati saruri diverse greu fuzibile.
Cuptoarele martin erau cred ca electrice cu inductie si consumau mult curent gaz.
Cred ca prin china japonia sua se mai gasesc aparaturi de facut ceva cu feru vechi. Depinde de ei daca la un lot de baloti de masini balotate stau sa descotoroseasca suruburi plastic sticla becuri cipuri cauciuc. Putin probabil. Practic alea devin zgura co2 h2o h2s n2ox. Povestile alea cu bai de separari electrolitice sunt fantezii, unele sunt si fake. Si electroliza consuma enorm si fiecare grupare ionica are un anume potential electrochimic.

Edited by cipri2bau, 15 December 2021 - 17:03.


#88
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
afli lucruri noi in fiecare zi. Ia citeste putin pe net cate firme de "reciclare" sunt in sintesti

https://www.digi24.r...autocar-1752171

sintesti are o populatie de 3000 de oameni si sunt 256 de firme inscrise acolo. Nu toate sunt cu reciclarea dar cam jumate au legatura cu importul de chestii second hand si colectarea deseurilor.

Edited by chilly willy, 15 December 2021 - 19:23.


#89
Zuy

Zuy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 19.11.2006

 BaXXXon, on 13 decembrie 2021 - 20:15, said:

Exact asta am zis , toti is la plimbare ca e ieftin carburantu ca si-o permis un cotet de masina , pai ceva trebuie facut si cum nu se face infrastructura , trebuie sa dispara gioarsele deci masina personala  ramane un lux , ti-l permiti - plateste naibii , nu ti-l permiti mergi cu taxi/autobuzu etc .
peste tot e omor in trafic mai ales la orele de varf si daca ploua /ninge , toti ies cu masina sa nu-si murdareasca posetele , undeva trebuie tras linie ca vrei ca nu vrei.

Am sărit peste câteva pagini ca să îți răspund...

Nu sunt la ”plimbare” mașina de 20 ani + cu toate la zi, ITP pe bune, făcut la RAR, eu trebuie să ajung la lucru.

Aici mă repet pentru cei care mi-au urmărit posturile: tren am de la 5 dimineața, astfel cu firobuz cu tot ajung la 6 30 la birou, nimeni nu contorizează apariția la  birou înainte de 8 00, deci 1h30” din timpul eu (până la tren încă 30” pe jos, deci la 3 Am trezirea și plecarea la gară).
Invers ajung la 23 PM acasă. Întrebare ? cât timp mai stau acasă ?

Cu ”bicicleta proprie Euro 3 (asta e)” fac 30” până l lucru și înapoi...

Oare câte minute economisesc lunar astfel ?
Preț tren + firobuz = apro 300 lei, preț cu euro 3, 600 lei

Timpul economisit (gen reclama VISA)  NEPREȚUIT !!!!

Despre ce vorbim în final ? Ce bogați sunt unii și ce săraci suntem noi ?

DE s-a bucurat că le-am luat rablele și acum fac mofturi ... Pe bune ?

Posted Image Posted Image Posted Image

 BaXXXon, on 13 decembrie 2021 - 20:15, said:

Exact asta am zis , toti is la plimbare ca e ieftin carburantu ca si-o permis un cotet de masina , pai ceva trebuie facut si cum nu se face infrastructura , trebuie sa dispara gioarsele deci masina personala  ramane un lux , ti-l permiti - plateste naibii , nu ti-l permiti mergi cu taxi/autobuzu etc .
peste tot e omor in trafic mai ales la orele de varf si daca ploua /ninge , toti ies cu masina sa nu-si murdareasca posetele , undeva trebuie tras linie ca vrei ca nu vrei.

BaXXXon...ce frumos le zici, dar nu toți avem metrou la scară, nici altfel de mijloace de transport, tot la ”Scară”.....

#90
axisborn

axisborn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 20.11.2020
Masina personala nu are de ce sa fie un lux, in 2021 in UE.
Era lux in comunism sau poate prin 1950 in statele capitaliste.
Asa ca mai terminati cu placa asta.
Astora care exagerati cu zeflemeaua, ar trebui sa va fie rusine. Ca omul cu salariu modest foloseste masina mai mult ca sa mearga la munca, sa ajunga "naibii" la timp acolo sa faca profitul si burta patronului mare.

Edited by axisborn, 15 December 2021 - 19:29.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate