Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Toyota Yaris Cross
Last Updated: Apr 19 2024 13:34, Started by
CIP03
, Dec 11 2021 02:48
·
19
#55
Posted 04 June 2022 - 16:35
Legatura dintre o baterie dusa si consumul mai mare pe autostrada este absolut inexistenta. Sigur, in oras hibridul consuma ceva mai mult daca bateria hibrid a pierdut prea mult din capacitate, dar pentru asta se fac verificari anuale la reprezentanta, costa doar 250 lei... Iar bateria unui hibrid exploatat corespunzator (care nu sta prea mult si, mai important, care este ferit de caldura excesiva) va duce 8-10 ani fara prea multe probleme. Dealtfel 10 ani este garantia extinsa oferita de Toyota, atat timp cat faci testarea bateriei anual/15000 km.
|
#56
Posted 04 June 2022 - 21:56
Revize doar la reprezentanta fac, am flota si unele reduceri!
|
#57
Posted 02 August 2022 - 14:01
Buna la toata lumea,
Din nou cu Yaris Cross. Sunt posesor de aproape doua luni al unui Yaris Cross hybrid 4x4, am aproape 3000 km . Consumul in oras oscileaza de la 2,8 cel mai mic, drumuri de min.13 km, la peste 5 pe distante scurte. Afara pe autostrada, pe pilot automat la 120 km/ora, cu aer conditionat, 5,2 l/100km. Una peste alta media oras/afara este 4-4,3 , la drumurile mele. Am verificat consumul la pompa si abaterea e nesemnificativa(0,1l mai mult decat arata computerul). Da, la peste 110 km/ora devine zgomotoasa .Per total multumit. Dar am o problema , nu pot folosi butonul EV mode, tot mereu imi apare mesajul , baterie prea putin incarcata. Intradevar bateria se incarca de la motorul termic doar pana la nivelul 4 mai rar 5. Afara insa pe pante lungi, am ajuns si la nivelul 8 de incarcare prin regenerare. Ati intampinat ceva similar, cei cu hybride? Pe tester pare totul in regula. Se poate remedia de la sine in timp ? Ca in rest cum am zis, consumul mi se pare bun. |
#58
Posted 02 August 2022 - 18:02
Probabil mergi des pe distate scurte si stationari dese caz in care bateria nu apuca sa isi faca o incarcare suficienta!
Din ce stiu EVmode se poate activa doar la viteze mici si pe distante scurte 1-2km. Nici nu imi mai bat capul cu evmode, mi se pare inutil! |
#60
Posted 03 August 2022 - 06:32
Neavand o sursa externa de energie si nici o baterie generoasa dupa tine tot timpul, EV mode e pentru cei carora li se pare dragut sa se joace de-a masina electrica.
|
#61
Posted 03 August 2022 - 07:50
EV mode din buton este pentru manevre scurte in parcari sau pe distante foarte scurte, cu o viteza sub 30km/h si fara accelerari bruste, intre anumite temperaturi limita ale bateriei sistemului hibrid. Asta daca ai noroc si masina aproba. In principiu ar trebui sa-l poti folosi in conditiile date daca ai cel putin 3 linii la baterie. Vei observa insa ca masina intra singura in EV mode atunci cand considera avantajos sa o faca, amuzant fiind faptul ca daca ai incerca sa o pui in EV din buton in respectivele conditii, ar refuza cu hotarare (suficienta baterie, cruising la viteza sub ~ 70km/h sau mai mult daca esti in decelerare)
Edited by mannick, 03 August 2022 - 07:55. |
#62
Posted 03 August 2022 - 19:43
EV mode e un buton pus cam de forma. Cum zicea @cata, se activeaza cel mai bine din talpa. Cu talpa controlezi miscarea, motoarele, atat cat se poate, in rest sunt cele 3 moduri, Eco, Normal si Sport. Eco pentru oras, in general, pretabil pentru viteze mici, cu 3 liniute din baterie, poti merge destul. Bateria o vezi full rar, pe la munte la coborare.
Urmariti consumurile si diverse date (statistici) interesante pe aplicatia (conectata la masina) MyT. Te invata sa iti controlezi si sa te obisnuiesti sa mergi economic cat si nivelul de benzina din rezervor, masurat foarte amanuntit, in procente de cate 1%. Edited by MMike, 03 August 2022 - 19:44. |
#63
Posted 04 August 2022 - 13:53
Da, butonul EV mode e substituit de computer, care alege el cand sa mearga electric si de cum folosesti pedala de acceleratie prin care poti trece pe electric daca bateria are cat de cat un nivel de incarcare si nu cere un nivel mai mare precum butonul EV mode. Pana la urma problema nu e EV modul, ci bateria ca nu se incarca mai mult de max nivelul 5 si ala rar. Mergand pe autostrada, unde se merge aproape constant pe motorul termic minute in sir, care nu numai antreneaza masina, ci si incarca bateria si tot nu trece de nivelul 5. Asta e problema. Pe regenerare, coborand o panta lunga a ajuns si la nivelul 8, dar pe termic nu creste peste nivelul 5. Poate fi o limitare din program ? In carte exista o fraza care spune ca daca bateria nu se incarca suficient poate creste consumul. De asta imi pun probleme.
In ceea ce priveste EV mode, sincer credeam ca exista posibilitatea sa mergi numai electric si in acelasi timp motorul termic sa mearga numai pe incarcare la o turatie joasa si constanta si astfel sa consume putin, asta in mod special iarna cand in felul asta motorul termic ar putea functiona la o temperatura optima. Desigur ca tot s-ar descarca bateria ,dar dupa mai mult timp si motorul termic ar fi tot timpul cald . Stiti sa se poate face modificari in program ? |
#64
Posted 04 August 2022 - 14:50
Daca pe regenerare se incarca de la 5 la 8, ce s-ar intampla daca ti-o incarca pe termic pana la 8 si urmeaza o vale?
E nevoie de o rezerva de capacitate fix pentru asta. Nu e nicio smecherie sa ti-o incarce pe bani iar dupa aia sa n-ai loc pentru energia recuperabila dar imposibil de recuperat pt ca n-ai loc pentru ea. |
|
#65
Posted 04 August 2022 - 21:40
dan59m, on 02 august 2022 - 14:01, said:
Buna la toata lumea, Din nou cu Yaris Cross. Sunt posesor de aproape doua luni al unui Yaris Cross hybrid 4x4, am aproape 3000 km . Consumul in oras oscileaza de la 2,8 cel mai mic, drumuri de min.13 km, la peste 5 pe distante scurte. Afara pe autostrada, pe pilot automat la 120 km/ora, cu aer conditionat, 5,2 l/100km. Una peste alta media oras/afara este 4-4,3 , la drumurile mele. Am verificat consumul la pompa si abaterea e nesemnificativa(0,1l mai mult decat arata computerul). Da, la peste 110 km/ora devine zgomotoasa .Per total multumit. Dar am o problema , nu pot folosi butonul EV mode, tot mereu imi apare mesajul , baterie prea putin incarcata. Intradevar bateria se incarca de la motorul termic doar pana la nivelul 4 mai rar 5. Afara insa pe pante lungi, am ajuns si la nivelul 8 de incarcare prin regenerare. Ati intampinat ceva similar, cei cu hybride? Pe tester pare totul in regula. Se poate remedia de la sine in timp ? Ca in rest cum am zis, consumul mi se pare bun. La 2.8% consum in oras, (si cu o masina 4x4) ce mai vrei ???? Face invidios pe oricine. Edited by MMike, 04 August 2022 - 21:48. |
#66
Posted 05 August 2022 - 09:54
Da MMike, ai dreptate. Am spus ca sunt multumit, dar daca vad ceva ca nu functioneaza ma racaie si caut sa rezolv/imbunatatesc. Deformatie profesionala, ca asta am facut de vreo 20 de ani incoace, am exploatat,intretinut, imbunatatit instalatii inalt automatizate. Ca atare de asta am intrebat daca cineva a avut acces la programul masinii si a putut modifica ceva. Ca ma gandesc ca nu avem de a face cu IA la masinile astea, ca e vorba pana la urma de un program scris, care de exemplu ar putea avea o limitare la incarcarea pe motorul termic sa zicem pana la 55%. Si daca ar fi asa, prin modificarea acelei limite s-ar rezolva problema. Ca prin asta as avea un consum mai bun, nu stiu, cu siguranta insa nu unul mai mare. Si acum, acel 2,8 l/100 km, l-am atins pe un drum spre o gradina la 13,5 km distanta( drum pe cara am avut si 3,5 functie de felul cum am condus/apasat pedala), pe care il fac des si care e sinuos, foarte ingust , pe unde se merge cu max 60-70 km/ora si l-am asimilat cu drum de oras. Dar, nu sunt stopuri, sensuri giratorii, treceri de pietoni si alte blocaje !! Chiar in oras variaza de la peste 3 la peste 5. Asa ca altcineva cu altfel de drumuri, posibil sa scoata un alt consum. Si apoi vine iarna, unde alternanta termic/electric clar va da un consum mai mare , ca termicul in varianta actuala probabil nu se va incalzi suficient pe drumuri ceva mai scurte...ramane de vazut. Deci a avut cineva acces la programul masinii ?
|
#67
Posted 05 August 2022 - 12:07
Problema la hibride este ca incarcarea bateriei folosind motorul termic este cea mai ineficienta etapa din tot ciclul. Softul de la Toyota este optimizat la maxim in acest sens, adica incarca cat mai putin posibil, masina nu este facuta sa mearga pur electric, mersul in acel mod este o consecinta secundara a modului de functionare. Principala functie a hibridului este augumentarea motorului termic in cazul acceleratiilor, reducand sarcina/consumul acestuia, moment in care randamentul obtinut depaseste pierderea de randament de la incarcarea bateriei folosind motorul termic in conditii ideale. Da, bateria se incarca mai mult in cazul franarii regenerative, la coborarea pantelor ori la franarea usoara, dar asta pentru ca nu este necesar aportul motorului termic, si poate fi folosita toata capacitatea acceptabila de incarcare. Ai incredere in setarile inginerilor de la Toyota, au zeci de ani de experienta si teste in spate.
|
#68
Posted 05 August 2022 - 17:59
Mannick, sunt de acord ca trebuie sa dam credit inginerilor de la Toyota, dar totul este perfectibil. Insusi sistemul lor e la a patra generatie ,daca nu ma insel. Inbunatatirile au la baza idei care se testeaza si daca confirma se implementeaza, atat hard/componente cat si soft aparand update-uri. Deci ati pune intrebari si a cauta/gandi spre ceva mai bun cred ca e un lucru bun. Acum nu vreau sa filozofez, dar masina mea nu se comporta ca altele. Am vazut o Corrola si un Rav4 la care incarcarea pe motorul termic urca pana la nivelul 6-7, in timp ce la mine doar la 4, care a fost verificat pe tester si 4 reprezenta 41 % din baterie, ceea ce este in plaja( nivelul 4 ar trebui sa acopere de la 37,5% la 50 % din baterie). Acum nu stiu cum decurg lucrurile pe linia de fabricatie, dar ma gandesc ca fiecare masina e verificata la final si eventual se fac ceva reglaje finale inclusiv de soft, ca altfel de ce sunt diferente, numai de la componente ? Va intreb pe cei ce aveti hybride , pana la ce nivel se incarca bateria prin motorul termic ? De asta intreb daca cineva a avut acces la program , macar de citit nu neaparat de modificat. Ca daca ma uit in program si vad acolo o limitare la incarcare, macar stiu care-i problema. In ceea ce priveste funtionarea in EV mode, normal ca nu am pretentia sa functioneze numai electric. Dar mi-ar fi placut sa am optiunea de a merge electri si cu incarcare pe termic la o turatie constanta si joasa, care sigur consuma putin, daca la 120 km/ora pe autostrada consuma 5,2. Ma gandesc ca la 1200 de ture de exemplu nu ia mai mult de 2 si ceva. Si dupa ce bateria se descarca, trece complet pe termic pana se incarca iarasi bateria la un anumit nivel si se repeta ciclul. Acum e adevarat la cu un astfel de regim bateria probabil ca nu ar tine 5 ani si .... Ma rog, astea sunt discutii , ca deaia e forum...
|
#69
Posted 06 August 2022 - 08:23
De ce ai cicla inutil o baterie atat de mica in felul ala?
Trebuia sa iei Cascai e-power. Ala merge doar pe electric iar motorul termic are rol doar de generator si mai porneste din cand in cand. |
|
#70
Posted 06 August 2022 - 13:31
dan59m, on 05 august 2022 - 09:54, said:
Da MMike, ai dreptate. Am spus ca sunt multumit, dar daca vad ceva ca nu functioneaza ma racaie si caut sa rezolv/imbunatatesc. Deformatie profesionala, ca asta am facut de vreo 20 de ani incoace, am exploatat,intretinut, imbunatatit instalatii inalt automatizate. Ca atare de asta am intrebat daca cineva a avut acces la programul masinii si a putut modifica ceva. Quote In EV drive mode, electric power is supplied by the hybrid battery (traction bat- tery), and only the electric motor (traction motor) is used to drive the vehicle. This mode allows you to drive in residential areas early in the morning and late at night, or in indoor parking lots etc. without concern for noises and gas emissions. ■Fuel economy The hybrid system is designed to achieve the best possible fuel economy during normal driving (using the gaso- line engine and electric motor [traction motor]). Driving in EV drive mode more than necessary may lower fuel econ- omy. |
#71
Posted 06 August 2022 - 16:27
dan59m, on 05 august 2022 - 17:59, said:
daca la 120 km/ora pe autostrada consuma 5,2. Yaris Cross e printre cele mai noi hibride Toyota si printre cele mai eficiente economic, inclusiv a ta dupa consumurile pe care ai zis ca le scoti. Chiar si 3.5% in oras e super. 5% e f. bun si ala comparativ cu alte masini. Instaleaza aplicatia MyT pe telefon si vezi acolo realitatea, cat consuma pe fiecare drum facut, cat a mers pe electric pe acel drum si cat a stat oprit motoru termic cat si alte informatii. Iarna motoru termic functioneaza mai mult si incarca mai mult bateria, peste 50%. Grija ta nu trebuie sa fie bateria, ca nu e full electrica, ci sa fii atent la consumul de benzina afisat in bord si astfel, sa conduci in asa fel incat motorul termic sa functioneze cat mai putin posibil, adica atentie la talpa si profita de formele de relief ale drumului, mai ales la vale. Bucurati-va de aceasta masina, mergeti cu ea in vacanta la munte, sa o bagati si pe drumuri neasfaltate (uscate) si sa observati potentialul motorului (sau motoarelor) electrice inclusiv la urcare. Pe autostrada la viteze mai mari nu e in top de consum mai ales ca are si garda la sol destul de mare. Nicio masina nu e perfecta. Si Yaris Cross Hybrid are limitele ei, mai mult nu se poate, dar si asa, e o masina f.economica, arata bine si destul de dotata fata de altele asemanatoare de la concurenta. Mergeti cu un VW Polo Cross cu motoru de 1 litru sa vedeti ce consum (monstru) are.... Edited by MMike, 06 August 2022 - 16:35. |
#72
Posted 07 August 2022 - 12:34
Da MMike, consumul e bun, nu stiu la alte Yaris Cross cum e, la mine pe bune asta e. Acum nici nu sunt un vitezist, dar nici nu blochez traficul, un condus normal dar economic zic eu. Si cartea vorbeste de ceva similar, deci trebuie sa fiu multumit, dar tot as vrea sa vad de ce nu se incarca mai mult bateria prin motorul termic. Iar Zapatilla, daca butonul EV mode (care e diferit de regimul EV pe care il activeaza computerul, functie de cum gestionezi pedala de acceleratie) e dedicat momentelor cand vrei sa nu deranjezi, parcari , etc. ,ce te faci cand te prinde cu bateria descarcata ? Practic nu il poti folosi. Daca ai avea optiunea de a incarca bateria chiar stand pe loc, sau in EV mode... Deci aici japonezii mai au de lucrat, cred eu, inclusiv pentru regimul de iarna. Da vad ca nimeni nu zice nimic de accesul la programul masinii...
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users