Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sifon pe circuitul frigorific.

Cel mai adormit Hard Disk.

Salariu minim european in Romania

verificare specificatii lapgop Asus
 Problema cu o camera Panasonic MD...

Probleme cu reddit

Problema sunet boxa noua

Despre proiectarea drumurilor urb...
 Final Cut Camera

Z6III vs Z8

Foloseste careva CFD-uri si sa ai...

Un calculator ieftin ?!
 macbook pro 16 VS AMD Laptop

Sistem ON-GRID fara curent din re...

rectin Romania - site uri fake

Recomandare telefon
 

Toyota Yaris Cross

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
1384 replies to this topic

#37
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019

View PostMMike, on 14 mai 2022 - 15:57, said:


@CIP03 apropo, cat iti consuma cu AC ? Dar fara ? In oras si in afara.
In Oras 5%, pe utostrada se duce la 8%.
Pe autostrada e zgomotoasa, nu prea te mai intelegi la discutie cu inca cineva in masina!

#38
T@V

T@V

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 602
  • Înscris: 09.07.2007
Pina la urma, asta cu zgomotul din habitaclu e cea mai nasoala chestie la masina asta. Parca-s cretini, trebuiau ei sa faca economie undeva si aici s-au gasit s-o comita. Talica ai cumva plafon panoramic? Am inteles ca astea sunt si mai si dpdv al zgomotului.

#39
nicpetru

nicpetru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,310
  • Înscris: 24.11.2014
MMike să înțeleg că e mai prost antifonata ca un Logan??De la ce viteza devine sunetul in habitaclu agasant?.Care ar fi o medie la consum?merita cumpărată??multumesc

Edited by nicpetru, 31 May 2022 - 20:01.


#40
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,389
  • Înscris: 25.04.2016

View PostCIP03, on 30 mai 2022 - 11:14, said:

In Oras 5%, pe utostrada se duce la 8%.
8% pe autostrada la 130-140 km la ora sau peste ? In oras, mare atentie la pedala, apasata usor :)

View Postnicpetru, on 31 mai 2022 - 19:51, said:

MMike să înțeleg că e mai prost antifonata ca un Logan??De la ce viteza devine sunetul in habitaclu agasant?.Care ar fi o medie la consum?merita cumpărată??multumesc
Sa iti raspunda CIP care are modelu. Nu cred ca e chiar ca Loganu.
Exista si versiunea 4x2, care e si mai ieftina si mai economica.

Am vazut deja in trafic modele. Unele arata excelent, in functie de culoare. Daca nu esti atent, zici ca e Rav4. E unu mini :)

View PostCIP03, on 30 mai 2022 - 11:14, said:

Pe autostrada e zgomotoasa, nu prea te mai intelegi la discutie cu inca cineva in masina!
De aceea exista unitate media. Pui muzica :)

#41
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019
Consum 5.5% la o medie de 75km/h cu AC-ul pornit la o liniuta.

#42
nicpetru

nicpetru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,310
  • Înscris: 24.11.2014

View PostCIP03, on 03 iunie 2022 - 10:25, said:

Consum 5.5% la o medie de 75km/h cu AC-ul pornit la o liniuta.
Daca  media e 75km/h atunci e ok...eu ma refer daca mergi constant cu 90-100km/h cat iti ia???? si cat e de ,,silentioasa in mers depana la 90km/h
,,M ar mai intereseaza in oras la un mers ,,cuminte<<.MUltumesc

Edited by nicpetru, 03 June 2022 - 15:55.


#43
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019

View Postnicpetru, on 03 iunie 2022 - 15:54, said:

,,M ar mai intereseaza in oras la un mers ,,cuminte<<.MUltumesc

Cred ca un 5% cu AC si 4% fara AC la mers cuminte in oras, probabil media in oras e 50km/h, in oras nu ai cum sa scoti o medie de 90-100km/h.
La 90-100km/h e ok cu zgomotul, la peste 120km/h nu te mai intelegi in masina!
Scot o medie de 75km/h ca stau in Ilfov deci e mix interior-exterior!

Computerul de bord afiseaza media de 75km/h si consum de 5.5%. Il mai resetez din cand in cand.

#44
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,389
  • Înscris: 25.04.2016
Foloseste aplicatia MyT. Ai toata statistica masinii.

Pana la 100 km pe ora poti merge doar pe electric.

#45
nicpetru

nicpetru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,310
  • Înscris: 24.11.2014

View PostMMike, on 03 iunie 2022 - 18:53, said:

Foloseste aplicatia MyT. Ai toata statistica masinii.

Pana la 100 km pe ora poti merge doar pe electric.
Explicați te rog cum poate sa meargă și cât doar pe electric cu viteza de 100km/h...ținând cont că are bat f mica.multumesc

Edited by nicpetru, 03 June 2022 - 20:26.


#46
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,389
  • Înscris: 25.04.2016
Toate hibridele (HEV) au bateria mica dar se incarca foarte repede : in timp ce ruleaza masina, de la motoru termic, din franare. Motoru electric nu e slab, are vreo 90 CP ! Si poate pentru perioade scurte de timp, cativa km sa sustina propulsia de unul singur. Cand se mai consuma din baterie, intervine si motoru termic si pot functiona si impreuna sau doar termicu. Alegerea o face calculatoru masinii. Toate aceste alternante se produc rapid. Conteaza si cat de tare se apasa pedala de acceleratie. De aceea toate hibridele HEV au doar cutie automata. Trebuie sa faci cel putin un drive test ca sa vezi cum e.

#47
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,389
  • Înscris: 25.04.2016
De exemplu, mergi pe un drum cu o singura banda pe sens, se circula in coloana, contrasensu nu permite depasirea fiind aglomerat, viteza coloanei 70-100 km pe ora. Deci cumva, viteza e destul de constanta, nu variaza mult si nici brusc. In cazu asta, masina merge lin, apasarea pe pedala nu e permanenta, masina merge si din inertie, caz in care bateria se incarca, apoi, la apasari usoare pe pedala, intra de multe ori doar electricu si asa se face o economie de combustibil mare, se poate circula cu o medie de 3.5-4% si cu AC pornit. Daca drumu e in panta, coboara, chiar dava e o panta mica, cosumu e si mai scazut, poate fi si sub 3%.

#48
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Care e diferenta dpdv al consumului intre a merge 1km electric si 1km termic sau 2 km cu asistare 50% / 50%?

Bateria aia nu e o sursa inepuizabila de energie. Ori ca ti-o da cand accelerezi ori ca ti-o da cand rulezi lin cam tot aia e.
Chestia cu rularea pur electrica e doar ca sa te simti bine pt ca dupa aia trebuie sa se incarce si daca continui sa mergi constant in situatia zisa de tine ghici ce se va intampla. Vei consuma benzina in plus ca sa incarci bateria. Aia pe care ai "economisit-o" mergand electric.

Eficienta sistemului e la viteze mici unde ai consum tehnologic mare (motorul consuma mai mult ca sa invinga fortele interne decat ca sa faca lucru mecanic util). Pe extern consumul e ceva mai mic decat la termic pt ca mai recuperezi niste energie. Faptul ca o folosesti la asistarea termicului sau la rularea pe electric este irelevant.

#49
nicpetru

nicpetru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,310
  • Înscris: 24.11.2014

View Postunderb, on 03 iunie 2022 - 23:32, said:

Care e diferenta dpdv al consumului intre a merge 1km electric si 1km termic sau 2 km cu asistare 50% / 50%?

Bateria aia nu e o sursa inepuizabila de energie. Ori ca ti-o da cand accelerezi ori ca ti-o da cand rulezi lin cam tot aia e.
Chestia cu rularea pur electrica e doar ca sa te simti bine pt ca dupa aia trebuie sa se incarce si daca continui sa mergi constant in situatia zisa de tine ghici ce se va intampla. Vei consuma benzina in plus ca sa incarci bateria. Aia pe care ai "economisit-o" mergand electric.

Eficienta sistemului e la viteze mici unde ai consum tehnologic mare (motorul consuma mai mult ca sa invinga fortele interne decat ca sa faca lucru mecanic util). Pe extern consumul e ceva mai mic decat la termic pt ca mai recuperezi niste energie. Faptul ca o folosesti la asistarea termicului sau la rularea pe electric este irelevant.
Nu prea cred ce spui tu...bateria se incarca si la franare si chiar cand iei piciorul de pe acceleratie si merge masina din inertie.....sau crezi ca cei de la Toyota sunt prosti?si arunca praf in ochi?

#50
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,389
  • Înscris: 25.04.2016
Teoretica unora nu se potriveste cu practica. Faceti test drive si va veti convinge singuri. Sa vedeti cum scade brusc si mult consumu mediu si sa vedeti cat sta cu motoru termic oprit la semafor desi AC e in functiune.
Intotdeauna cat masina e in miscare, bateria se incarca (si) de la roti ca dinamul la bicicleta care da curent. E un ciclu permanent de incarcare descarcare. Da, cea mai mare reducere de combustibil e in oras si la viteze mici apoi consumu creste dar nu enorm. La viteze mai mari, functioneaza ambele motoare cat si la acceleratie brusca. AC e legat la bateria mare si e facut sa consume putin, motor electric inverter.
Daca nu intervenea si motoru electric deseori, nu mai exista consumu redus nici in afara.

Oricum, masina are pe displayu central multimedia schita animata de functionare a sistemului hibrid si se observa acolo permanent ce motor functiomeaza si cum se incarca si descarca bateria care nu se consuma niciodata.

De asemeni, orice masina consuma mult la urcare. Cand urci cu hibridu, la viteze mici, intra doar motoru electric care "catara" masina pe pante destul de pronuntate fara picatura de combustibil.

#51
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View PostMMike, on 04 iunie 2022 - 10:43, said:

Teoretica unora nu se potriveste cu practica.
Corect. Ce vezi pe YT nu este și în trafic😁

#52
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,389
  • Înscris: 25.04.2016
Unii zic ca pe YT pot fi trucate sub diverse forme, inclusiv condus in stil non normal ci la economie.
Cel mai bun e Test Drive. Nu costa nimic. Te lamureste direct pe cine e interesat. Cine nu e, va vorbi mai departe pe langa.

Edited by MMike, 04 June 2022 - 12:22.


#53
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019
Din 2005 detin mai multe masini din gama Toyota toate achizitionate de noi (Aygo, Yaris, Yaris Cross si Raw4, doar Avensis l-am vandut recent), ce-a mai veche o am din 2005 si in afara de revizii si consumabile nu mi-a picat niciodata nimic, deci marca e e fiabila!
Avand experinta cu marca asta, tin sa confirm ca ce scrie in cartea tehnica nu bate cu consumul real si bateria nu tine 10 ani nici macar 7 cum zic ei, undeva la 5 ani e cam gata.
Am un Yaris hibrid din 2016 si daca atunci cu un plin (30L) mergeam 700km, acum cu un plin ma duce maxim 500km prin oras, si cand am iesit ultima data pe autostrada cu aceasta masina in 2021 am ramas socat cand am reusit sa fac doar 350km cu un plin.

#54
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,389
  • Înscris: 25.04.2016
Bate cu cartea tehnica vreun consum real la vreo marca ? :)
Macar la Toyota hybrid e pe aproape, la modelele recente.
A, daca mergi pe autostrada cu 170 la ora sau mai mult, nu mai e mentionat in cartea tehnica, dar tot e mai putin fata de o masina pe benzina clasica.

Garantia la baterie data de Toyota se poate prelungi pana la 10 ani.

Nu as lua ca model de fiabilitate Yaris din 2016....

Edited by MMike, 04 June 2022 - 13:17.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate