Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Toyota Yaris Cross

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
1279 replies to this topic

#307
dan59m

dan59m

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 02.08.2022
Posesori de Yaris Cross, e cineva care ați achizitionat portbagaj bare. As vrea detalii.

#308
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019

View Postdan59m, on 02 februarie 2023 - 19:11, said:

Posesori de Yaris Cross, e cineva care ați achizitionat portbagaj bare. As vrea detalii.

Din pacate nu se poate, le-am zis de la inceput ca vreau si bare. Au zis da pana am cumparat masina ca apoi sa imi zica ca nu e posibil (nu are sistem de prindere) cu toate ca in oferta lor apare la optiuni contra-cost.
Acum de fiecare data cand cumpar ceva mai lung/voluminos si sunt nevoit sa merg cu usa portbagaj deschisa ii trimit si poza celui care mi-a vandut masina, cat o sa am masina o sa il stresez cu treaba asta.

Edited by CIP03, 03 February 2023 - 15:26.


#309
dan59m

dan59m

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 02.08.2022
Dar un portbagaj universal transversal nu merge ?

#310
Elysium

Elysium

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 16.06.2016
Seara bună,

Spunea cineva că atunci când mergi la vale să nu calci prea des frâna. Bateria nu se încarcă atunci când frânezi dacă ai frâne cu recuperarea energiei de frânare? Mă gândeam că asta o face eficientă în oraș, folosirea deasă a frânii.

Am observat și eu că pe pilot automat cu LNA merge șerpuit. Dar am văzut după că nu aveam activată opțiunea de a merge pe mijlocul drumului. Nu am mai condus după, o să văd dacă se va schimba ceva.

Numai bine!

#311
Elysium

Elysium

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 16.06.2016

View Postdan59m, on 29 octombrie 2022 - 15:09, said:

MMike,am activat MyT dar nu am reușit sa inregistrez dispozitivul multimedia. Parcurg pașii până la a seta "conectivitate", pe care nu o găsesc. Nivelul meu de echipare nu include navigație,poate fi de aici, sau mai tre sa sap ?

Bună,
Nici eu nu am navigație. Dar cu telefonul conectat, pe Maps se duce direct pe Waze. Nu merge să cauți muzica din telefon sau nu știu eu încă, trebuie să selectezi playlistul din telefon. În aplicația mea nu există modul de multimedia.

Voiam să întreb dacă poți să programezi reminder că trebuie să faci reviziile, fie în aplicație, fie direct în mașină.

Mulțumesc!

#312
dan59m

dan59m

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 02.08.2022
Elysium, dacă te uiți pe pictograma cu funcționarea mașinii,  vezi când încarcă și când nu. Clasica frâna de motor încarcă bateria. Franari line cu anticipație sunt recomandate.

#313
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,961
  • Înscris: 25.04.2016

View PostElysium, on 04 februarie 2023 - 21:49, said:

Spunea cineva că atunci când mergi la vale să nu calci prea des frâna. Bateria nu se încarcă atunci când frânezi dacă ai frâne cu recuperarea energiei de frânare? Mă gândeam că asta o face eficientă în oraș, folosirea deasă a frânii.
La vale e pacat sa folosesti orice fel de frana decat daca e caz de reducere a vitezei sau un obstacol. Masina asta pe modurile Eco si Normal are o frana de motor slaba, intra tarziu si putin, care permite sa se mearga din inertie mult, timp in care bateria se tot incarca. Tot la vale, acceleratiile, doar cand e cszu, se fac cu o apasare usoara, pentru a nu declansa motoru termic. Astfel, un drum la vale, cat e panta de lunga, se poate mentine doar in regim electric (si inertie). In acest caz, de pot merge zeci de km fara niciun consum de carburant si cu destula viteza si se ajunge jos, cu un consum aproape de 0. Folosind frana de motor mult, la un moment dat, consumu incepe sa creasca, viteza se reduce, nu e o varianta buna.

In oras, eficienta la hibrid e facuta in mai multe feluri, viteza mica, franari, iar acceleratia trebuie facuta lin, usor si apoi masina lasata sa mearga din inertie cat mai mult, tehnica "puls and glide". Primavara, vara, toamna, hibridu consuma putin mai ales in oras, inclusiv cand sta pe loc in trafic, motoru termic se declanseaza rar si putin.

#314
Elysium

Elysium

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 16.06.2016
Mulțumesc frumos pentru răspunsuri! Am văzut și eu astăzi că încarcă mai mult când iei piciorul de pe accelerație decât când frânezi. Am avut un consum de 6.5 dimineața, deși am mers lent de se băgau toți în fața mea. La intoarcere pentru că am mers și pe autostradă am avut 5.8.

M-am bucurat că dimineață am avut bateria încărcată până la 7. Dar bucuria a fost scurtă!Posted Image Și-a revenit rapid și brusc la 4.

Localizarea mașinii din MyT e în timp real? Adică dacă îmi fură cineva mașina eu pot să văd unde e?

Tehnica asta de condus "puls and glide" devine o obișnuință sau toată lumea încă ma stă cu ochii pe ecran? Bine că atunci când intră motorul termin în funcțiune se aude destul de tare.

#315
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,039
  • Înscris: 08.08.2018
Condu masina cat mai normal, cum ai conduce orice masina pe benzina, fara a exagera cu acceleratii la podea si decelerand atunci cand vezi ca oricum o sa opresti. Ignora bateria, aia e acolo ca sa-ti dea plusul de putere in acceleratii si sa permita functionarea minunii aleia de e-cvt, faptul ca merge si pur electric este un plus bine-venit, dar nu asta e ideea. Bateria sta la jumatate pentru ca in jurul acelei valori are randamentul cel mai bun la incarcare. Ai sa observi ca daca incerci sa conduci obsedat de modul electric, vei reusi sa o duci pe la 2-3 linii, apoi motorul va munci disperat sa o incarce spre jumatate, ca sa-ti asigure rezerva de putere necesara la acceleratii lungi. Nu te astepta la consumuri minunate cand afara este frig si faci drumuri scurte, in prima faza consuma mai mult pentru a aduce motorul la o temperatura acceptabila si a conditiona bateria.

#316
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,961
  • Înscris: 25.04.2016
Iarna bateria "vrea" sa stea pe la 6 din 8 liniute si consumu e mai crescut. Vara se multumeste doar cu 3 liniute.
Daca nu esti atent cand conduci o hibrisa, e posibil sa ai surprize neplacute la consum, daca asta urmaresti. Daca vrei sa fii economic tot timpu, atunci trebuie sa stai cu ochii pe indicatoru de consum de carburant din bord si pe indicatoru verde "Ev".

#317
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View PostMMike, on 06 februarie 2023 - 17:09, said:


La vale e pacat sa folosesti orice fel de frana decat daca e caz de reducere a vitezei sau un obstacol. Masina asta pe modurile Eco si Normal are o frana de motor slaba, intra tarziu si putin, care permite sa se mearga din inertie mult, timp in care bateria se tot incarca. Tot la vale, acceleratiile, doar cand e cszu, se fac cu o apasare usoara, pentru a nu declansa motoru termic. Astfel, un drum la vale, cat e panta de lunga, se poate mentine doar in regim electric (si inertie). In acest caz, de pot merge zeci de km fara niciun consum de carburant si cu destula viteza si se ajunge jos, cu un consum aproape de 0. Folosind frana de motor mult, la un moment dat, consumu incepe sa creasca, viteza se reduce, nu e o varianta buna.


Să coboare în SPORT!

#318
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,961
  • Înscris: 25.04.2016
Bateria e "problema" ei cand si cat se incarca. Important e ca motoru termic sa functioneze cat mai putin posibil, insa iarna functioneaza destul de mult pentru ca el asigura si caldura in habitaclu.

View Postcata, on 06 februarie 2023 - 20:25, said:


Să coboare în SPORT!
Te-ai trezit pe invers ?.....

In Eco si Normal, in panta, coboara ca vagonu la vale daca nu pui picioru pe frana. Greu face frana de motor in modurile astea.

#319
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View PostMMike, on 06 februarie 2023 - 20:30, said:


Te-ai trezit pe invers ?.....

In Eco si Normal, in panta, coboara ca vagonu la vale daca nu pui picioru pe frana. Greu face frana de motor in modurile astea.
Pai și în Sport se oprește sau o ia marșarier?
Cum face hibridul tau?

View PostMMike, on 06 februarie 2023 - 20:30, said:

insa iarna functioneaza destul de mult pentru ca el asigura si caldura in habitaclu
Ești sigur de ce spui? Baga căldură in maxim 5 minute. Din alta cauză merge termicul mai mult când este frig, dar nu spun ăștia pe YouTube.


#320
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,961
  • Înscris: 25.04.2016

View Postcata, on 06 februarie 2023 - 22:37, said:

Pai și în Sport se oprește sau o ia marșarier?
In Sport are integrata o frana de motor mai prompta, dar n-are rost sa mearga in Sport la vale.... Sau poate sa incerce....

Frana de motor la hibrid (Toyota), la motoru asta 1.5 hsd si 1.8 hsd, are modul B (Brake) la schimbator, care face frana de motor prompta. Insa nu e ok sa o tii mult timp in B. La coborare pe serpentine e buna.

View Postcata, on 06 februarie 2023 - 22:37, said:

Ești sigur de ce spui? Baga căldură in maxim 5 minute. Din alta cauză merge termicul mai mult când este frig, dar nu spun ăștia pe YouTube.
Sunt ! Hibrida nu e full electrica sa te incalzesti de la aeroterma electrica sau de la nimic daca vrei sa faci economie de curent. Desigur ca nu asta e singura menire a motorului termic la o hibrida, mai invarte si rotile masinii si mai incarca si bateria.

Edited by MMike, 07 February 2023 - 17:10.


#321
dan59m

dan59m

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 02.08.2022
Tocmai ce am sosit de la o partida de ski, de la Domeniul de ski Sureanu. 105 km din Alba Iulia,  ultimii 19 km drum forestier cu zăpadă bătătorita cu diferență de nivel aprox. 700 m. Tracțiunea integrală a funcționat excelent. A întrat automat când a trebuit, sunt incantat. Ca și  consum 7,1 la dus și 2,3 la coborât!!.  105 km făcuți în 2 ore și jumătate dus, 2 ore venit. Asta pentru o imagine a vitezei de deplasare. Concluzia mea e ca merita din plin 4x4. Am mai văzut-o la lucru inainte si pe niște serpentine parțial înghețate, dar de mai mica amploare precum cea de azi.

#322
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,961
  • Înscris: 25.04.2016

 dan59m, on 16 februarie 2023 - 19:36, said:

Ca și  consum 7,1 la dus și 2,3 la coborât!!.
Am zis pe aici, la coborare e parfum. Dar ai scos foarte bine si la urcare, fata de o masina cu motor conventional si cu cutie automata pe benzina care ar fi scos cel putin dublu. Desi e urcare, sunt portiuni unde te astepti mai putin in care functioneaza doar motoru electric si acolo se fac economii de combustibil. Motoru electric e suficient de puternic sa traga singur si in urcare pe anumite portiuni. Pot intra in functiune si ambele motoare simultan si se face economie de combustibil si in acel caz, fata de varianta in care intra doar motoru termic si trage singur in urcare unde ar consuma mult.

 dan59m, on 16 februarie 2023 - 19:36, said:

105 km făcuți în 2 ore și jumătate dus, 2 ore venit.
Mai mult ca sigur ca daca era vara, timpu ar fi fost mult redus.

Apropo, in ultima vreme am vazut din ce in ce mai multe Yaris Cross pe strazi, cel putin in B.

O urcare cu un CHR 1.8 hybrid pe Transfagarasan,de jos pana la Balea lac, la inceput de vara, sus fiind inca foarte frig si zapada, un consum de 12.5%. La coborare, jos era un consum sub 1% .

#323
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,961
  • Înscris: 25.04.2016

 dan59m, on 16 februarie 2023 - 19:36, said:

ultimii 19 km drum forestier cu zăpadă bătătorita cu diferență de nivel aprox. 700 m. Tracțiunea integrală a funcționat excelent.
A fost vreun moment in care masina s-a poticnit sau a ezitat sau a tras mai greu la urcare ? La coborare au fost probleme de alunecare ?

Edited by MMike, 17 February 2023 - 16:22.


#324
dan59m

dan59m

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 02.08.2022

 MMike, on 17 februarie 2023 - 16:21, said:


A fost vreun moment in care masina s-a poticnit sau a ezitat sau a tras mai greu la urcare ? La coborare au fost probleme de alunecare ?
Nici un moment nu am simți vreo problemă, de derapaj sau poticneli, sa trebuiască să accelerez cum se mai întâmplă pe zăpadă în pantă.  Am condus absolut normal ,mașina a "stiut" când să cupleze spatele și chiar dacă am nimerit în fata un Pasat care cu tot cu lanțuri se cam chinuia, eu trebuind să aștept în câteva situtii, n-am avut nici o problemă. Pe același traseu anii trecuți cu vechea Corolla dacă se oprea coloana, nu mai plecam fără să fiu împins!!! Deci e un veritabil 4x4.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate