Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Cum credeți că s-au petrecut lucrurile?
#19
Posted 08 December 2021 - 09:12
HG 1391/2006 - Regulamentul privind Circulația pe drumurile publice said: Art. 118. - (2) Pentru asigurarea distanţei laterale de siguranţă, la depăşirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice conducătorii de autovehicule, altele decât cele care se deplasează pe două roţi, realizează această manevră prin trecerea peste marcajul longitudinal de separare a sensurilor de circulaţie ori de separare a benzilor pe acelaşi sens, cu cel puţin jumătate din lăţimea autovehiculului atunci când viteza acestuia de deplasare este mai mare de 50 km/h, sau cel puţin prin încălcarea acestor marcaje atunci când viteza de deplasare este de cel mult 50 km/h. |
#20
Posted 08 December 2021 - 09:13
waterman, on 08 decembrie 2021 - 09:09, said:
La cum arată bițiclu ăla nu a fost cu intenție, te-a șters din greșeală, lipsa unor catadioptri de pe tricicletă, combinat cu un parbriz mai zgâriat, i-o fi bătut soarele în ochi, o fi crezut că ești pe bicicletă nu pe trotineta aia, și a depășit ca pentru o bicicletă... Ghinion de neșansă Asta e de la mine, nu găsesc alimentatorul de la globul de ghicit. Mare damage nu și-a luat, schimbi roata. Bun Ami cer scuze la domni triciclișt, dar de ce nu mergeai și matale pe trotuarul ăla care se vede sus în stânga ? Că era mai safe așa pentru tine ? Capture.PNG Gif2D, on 08 decembrie 2021 - 09:12, said:
(alineat modificat prin art. I pct. 11 din H.G. nr. 1075/2021, în vigoare de la 6 octombrie 2021) Edited by jm2010, 08 December 2021 - 09:15. |
#21
Posted 08 December 2021 - 09:23
OUG 195/2002 - Codul Rutier said: Art. 6. - În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles: 10. bicicletă - vehiculul prevăzut cu două roţi, propulsat prin forţa musculară, cu ajutorul pedalelor ori manivelelor. Sunt asimilate bicicletei vehiculele cu pedale cu pedalare asistată echipate cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă mai mică sau egală cu 250 W, a cărui asistare este întreruptă atunci când ciclistul încetează să pedaleze sau este redusă progresiv pe măsură ce viteza vehiculului creşte, fiind întreruptă complet înainte ca viteza vehiculului să atingă 25 km/h, precum şi bicicletele cu motor, astfel cum sunt prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri; (punct modificat prin art. I pct. 1 din O.U.G. nr. 13/2020, în vigoare de la 11 februarie 2020) |
#22
Posted 08 December 2021 - 09:32
waterman, on 08 decembrie 2021 - 09:09, said:
La cum arată bițiclu ăla nu a fost cu intenție, te-a șters din greșeală, lipsa unor catadioptri de pe tricicletă, combinat cu un parbriz mai zgâriat, i-o fi bătut soarele în ochi, o fi crezut că ești pe bicicletă nu pe trotineta aia, și a depășit ca pentru o bicicletă... Ghinion de neșansă Asta e de la mine, nu găsesc alimentatorul de la globul de ghicit. Mare damage nu și-a luat, schimbi roata. Bun Ami cer scuze la domni triciclișt, dar de ce nu mergeai și matale pe trotuarul ăla care se vede sus în stânga ? Că era mai safe așa pentru tine ? Capture.PNG Pentru ca vehiculele nu au voie (și loc) pe trotuar? Municipalwaste, on 08 decembrie 2021 - 08:19, said:
Uite ca #mueUE zice ca nu e asa, ci daca vezi pe unu cu bicicleta, triciclu, role, skateboard, placa de surf etc, trebuie sa cauti alta strada pe care sa circuli sau sa stai in urma lui 1 ora cu 10kmph, pana se elibereaza contrasensul. UE ne vrea ca la Ho Chi Minh, toti oamenii muncii pe trotinete, sa nu mai consumam resursele, ca au ei ce sa faca cu ele, noi doar sa muncim. Sau să dai peste el ca să te răzbuni pe UE |
#23
Posted 08 December 2021 - 09:40
emeral, on 08 decembrie 2021 - 06:49, said: Nu intra ăla în tine de nebun. La drum drept nu avea cum sa nu te vada, ca doar nu conducea dormind. Iar daca nu e capabil sa evite o tricicleta atunci un tir l-ar coplesi. Eu zic sa apeleze la o expertiza findca are toate sansele sa descopere ca intentia a fost de a ucide. Eu am avut o astfel de experienta, mergeam pe marginea drumului si am fost lovit din spate , cu viteza mica , findca soferul era un fost politist, un individ ce a fost exclus din politie findca era irascibil. |
#24
Posted 08 December 2021 - 09:43
Eu când conduc și am o motocicletă, bicicletă, trotineta, etc in față o tratez întotdeauna că și vehicul distinct, adică mă opresc daca vine ceva din sens opus și nu incerc niciun fel de depășire care sa mă pună în situația (potențială) să acrosez biciclistul sau să ies peste axul drumului. Pur și simplu riscul nu merita.
Dar multi șoferi încearcă depășiri din scurt. Ce te faci daca dai un biciclist cu capul de asfalt și moare?? Mulți șoferi fac accident de nesimțiți ce sunt (pentru că se șterg la fund cu riscul asumat de o situație de trafic) nu pentru că n-ar ști să conducă. Think about it! Edited by Rav_885, 08 December 2021 - 09:45. |
#26
Posted 08 December 2021 - 10:33
Rav_885, on 08 decembrie 2021 - 07:47, said:
Astfel de vehicule nu au ce cauta pe sosea (sunt făcute pentru parc, trotuar, distante scurte in sat, etc.) pentru că sunt problematic de depășit fara sa incalci axul drumului, daca vine ceva din sens opus și trebuie să oprești in spatele lor înainte de a depăși - situație penibilă[...] Vai de mine, săracul șofer câtă traumă psihică îi provoacă mersul în a-ntâia, în spatele unui vehicol lent, până poate depăși în siguranță .... P.S.: Le-am explicat copiilor mei dotările necesare unei biciclete pt. a merge cu ea pe drum: elemente reflectorizante la roți, față și spate, elemente reflectorizante pe haine, lumini față-spate pt. noapte. Și faptul că oricine are dreptate într-un accident dintr-o mașină și un biciclist, practic biciclistul iasă cel mai șifonat deci PRUDENȚĂ. Ca șofer, prefer ca cei pe 2 roți să fie în fața mea, unde-i pot vedea (și proteja). Edited by shiva, 08 December 2021 - 10:40. |
#27
Posted 08 December 2021 - 10:34
Mulțumesc pentru răspunsuri. Tocmai de aceea am întrebat, ca să înțeleg lucrurile din perspectiva unui șofr, fiindcă nu am condus niciodată.
Credeți că poziția triciclului după cădere a fost modificată, adică e posibil să fi căzut pe carosabil, nu pe marginea drumului, potrivit legilor fizicii? Dacă totuși a aterizat pe marginea drumului, spune asta ceva despre unghiul în care a avut loc coliziunea și poziția pe drum (mai aproape sau mai departe d margine? Și încă o întrebare: la un astfel de accident, poliția nu era obligată să facă test de alcoolemie? waterman, on 08 decembrie 2021 - 09:09, said: MembruAnonim, on 08 decembrie 2021 - 08:22, said: Ce nu înțeleg e cum de nu a putut să mă evite (să frâneze), fiindcă nu mergea cu mai mult de 30 km / h. Chiar cred că nu mergea cu mai mult, că mă făcea praf Edited by Dany_Darke, 08 December 2021 - 11:10. |
#28
Posted 08 December 2021 - 10:47
shiva, on 08 decembrie 2021 - 10:33, said:
P.S.: Le-am explicat copiilor mei dotările necesare unei biciclete pt. a merge cu ea pe drum: elemente reflectorizante la roți, față și spate, elemente reflectorizante pe haine, lumini față-spate pt. noapte. Și faptul că oricine are dreptate într-un accident dintr-o mașină și un biciclist, practic biciclistul iasă cel mai șifonat deci PRUDENȚĂ. Aveam un vecin pe la tara care, cand circula pe jos, pe drumul public national spunea: "Lasa-l sa ma loveasca cu masina, ca el e ghinovat daca ma loveste!" Eu mi-as educa copiii sa nu circule niciodata cu bicicleta pe un drum national. Pur si simplu riscul nu merita. Nu face plimbarea cat riscul. Edited by Rav_885, 08 December 2021 - 10:49. |
|
#29
Posted 08 December 2021 - 10:50
Rav_885, on 08 decembrie 2021 - 10:47, said:
Aveam un vecin pe la tara care, cand circula pe jos, pe drumul public national spunea: "Lasa-l sa ma loveasca cu masina, ca el e ghinovat daca ma loveste!" Eu mi-as educa copiii sa nu circule niciodata cu bicicleta pe un drum national. Pur si simplu riscul nu merita. Nu face plimbarea cat riscul. Daca da de soferi ca tine, clar nu merita riscul |
#30
Posted 08 December 2021 - 10:55
triciclul ala are probabil vreun metru intre rotile din spate. asa ca roata aia e la vreo jumatate de metru de centrul vehicolului. cat de razant poti depasi bicicletele sa lasi mai putin de jumatate de metru de ea? ala mai probabil butona telefonul decat "nu si-a dat seama cat de lat e triciclul". oricum, legal se incadreaza tot pe acolo.
Edited by Fane, 08 December 2021 - 11:00. |
#31
Posted 08 December 2021 - 10:58
La biciclete, sunt două tipuri de situații unde mintea șoferilor dă chix.
1 - Bicicleta merge foarte aproape de marginea din dreapta, șoferul încearcă să o depășească fără a călca axului drumui pentru că vine ceva din sens opus, lovește bicicleta. Aici, desigur, e vina șoferului, dar câteodată și a biciclistului, că merge ba pe afara drumului, ba pe drum. În mod normal, bicicletele se conduc pe acostament, nu pe zona de lângă, nu pe banda de urgență, pe partea din dreapta a benzii de circulație; 2 - Bicicleta frânează, șoferul nu apreciază distanța. Creierele noastre, când suntem la volan, își crează anumite reflexe, iar acela de a frâna când vezi stopurile din față este unul foarte des folosit. Există posibilitatea, când ai un autovehicul fără stop pe frână, sau o bicicletă, căruță, când încetinesc, mintea ta să nu realizeze încetinirea și să intri în acel vehicul. waterman, on 08 decembrie 2021 - 09:09, said:
La cum arată bițiclu ăla nu a fost cu intenție, te-a șters din greșeală, lipsa unor catadioptri de pe tricicletă Era ziua. Ce elemente reflectorizante sunt eficiente ziua? Îmi plac scuzele astea penibile, de genul "de ce n-ai bască?". |
#32
Posted 08 December 2021 - 11:02
SmurfK, on 08 decembrie 2021 - 10:58, said:
La biciclete, sunt două tipuri de situații unde mintea șoferilor dă chix. 1 - Bicicleta merge foarte aproape de marginea din dreapta, șoferul încearcă să o depășească fără a călca axului drumui pentru că vine ceva din sens opus, lovește bicicleta. Aici, desigur, e vina șoferului, dar câteodată și a biciclistului, că merge ba pe afara drumului, ba pe drum. În mod normal, bicicletele se conduc pe acostament, nu pe zona de lângă, nu pe banda de urgență, pe partea din dreapta a benzii de circulație; Chiar asta incercam si eu sa explic, ca bicicleta, daca se afla pe calea de rulare auto si nu pe banda aia nisipoasa de pe margine, ar trebui tratata ca vehicul distinct, asa cum tratezi o masina pe care o ai in fata si nu poti sa o depasesti. Multi insa, se incumeta sa forteze depasiri foarte apropiata de biciclist, motociclist, etc.. De aici numarul mare de accidente cu acesti participanti la trafic. |
#33
Posted 08 December 2021 - 11:02
|
#34
Posted 08 December 2021 - 11:05
Ce-mi plac steguletele la carucioarele de copii din supermk, pe copil nu-l vezi dar ceva in plan vizual flutura , vezi, il ocolesti .
Nu poti pune pe stanga spate un stegulet reflectorizant ? te salveaza de multe belele. Cum s-a mentionat, soferul a trecut razant , roata nu e asa departe de cel mai indepartat punct al pedalei , soferul trecea la mustata si pe langa o bicicleta normala poate ii si mutea una cu oglinda ... Pozitia pe acele biciclete e ca pe buda , daca normal saua trebuie sa fie la inaltimea de 3 degete sub buric la acestea nu ai cum , fiind pozitia de pedalare jos te ajuti din brate si ajungi de mergi ca remorca in spatele tractorului . Posibil si aceasta sa fi fost o cauza dar oricum gestul soferului este de pus pe perete - cand vezi asa ceva pe drum primul gand e ca posibil sa fie o persoana cu dizabilitati locomotorii si ocolesti la 2 metri pe langa el , eu trec pe partea cealalta si las incet acceleratia sa nu se sperie sau de la curent sa-i umplu ochii de praf . Edited by ldpe, 08 December 2021 - 11:10. |
#35
Posted 08 December 2021 - 11:07
Fane, on 08 decembrie 2021 - 11:02, said:
uite, de asta se cere control oftalmologic la dobandirea si reinoirea permisului de conducere.... Nu. A intrat din plin în roata din spate. Nu l-a acroșat lateral. Nu avea cum să meagă drept fără să nu se dea deloc pe stânga dacă vroia să o facă. Edited by emeral, 08 December 2021 - 11:10. |
#36
Posted 08 December 2021 - 11:11
Rav_885, on 08 decembrie 2021 - 11:02, said:
Chiar asta incercam si eu sa explic, ca bicicleta, daca se afla pe calea de rulare auto si nu pe banda aia nisipoasa de pe margine, ar trebui tratata ca vehicul distinct, asa cum tratezi o masina pe care o ai in fata si nu poti sa o depasesti. Multi insa, se incumeta sa forteze depasiri foarte apropiata de biciclist, motociclist, etc.. De aici numarul mare de accidente cu acesti participanti la trafic. Aici e și vina bicicliștilor care trec de pe zona aia cu pământ (unde apar gropi, bălți, crengi), pe carosabil, fără să se asigure. Când merg cu bicicleta, merg pe bandă. Asta nu o dată mi-a atras claxoanele autovehiculelor, cu toate că mă deplasez destul de vioi (20-30 km/h în general). Dar prefer să fiu claxonat, înjurat, decât împins în bordură, scos de pe șosea, etc. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users