Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata
 Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 

Se vor scumpi locurile de parcare de la ADP

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
146 replies to this topic

#109
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007
Ii inteleg pe cei care vor parcare pe orice metru patrat pe care bate soarele si nu e doar problema lor. Ei vad masina ca o necesitate, desi nu ar trebui, deoarece spatiul fizic in orase e limitat, nu e loc suficient pentru ca toti locuitorii si cei in tranzit sa aibe masini, sa le parcheze si sa circule cu ele. Si largind orasele iar se creeaza dependenta de masina, ceea ce inseamna mai multe masini care vor necesita mai multe parcari si sosele. E o problema de viziune practic, autoritatile nu au avut si nici mentinut o viziune pe termen lung de a face cartiere pentru oameni pe unde sa poti merge pe jos la cumparaturi, piata, scoala, cabinet medical, parc. S-au temut de raspunsul cetatenilor, pentru ca ar fi trebuit sa se ia masuri care in prima faza ar fi fost incomode pentru acestia. Autoritatile au asfaltat cat au putut de mult pentru ca era o metoda usoara de a arde bani din buget si a oferi "ceva" cetatenilor intr-un timp scurt, pe metoda au furat dar au si facut. Dar problema e ca au facut doar sosele si alei asfaltate printre blocuri si chiar prin parcuri (wtf!!), in asa fel incat e incurajat mersul cu masina cu viteza cat mai mare in detrimentul metodelor alternative de transport (biciclete, trotinete). In schimb daca in mai multe cartiere ar fi fost stradute cu sens unic, inguste, pietruite cu prioritate pentru pietoni plus zone cu piatete pentru cumparaturi mici, atunci viata in zonele rezidentiale ar fi fost mai placuta si oamenii nu ar fi simtit ca au nevoie de masina pentru orice mic rahat (inclusiv transportul acestora la gradinita/scoala/liceu).

E o gandire ingusta sa vrem doar drumuri, parcari si masini, frustrandu-ne constant ca nu se fac parcari si se ajunge la situatii unde masinile sunt parcate pe trotuare, treceri de pietoni, spatii verzi, ca traficul e mereu aglomerat, fara sa ne gandim ca se poate si altfel.

E un vis frumos ca fiecare sa aibe masina personala dar care nu functioneaza in realitate. Nu putem avea orase si suburbii americane in spatii si orase europene. Fie construim sosele suspendate si parcari supraetajate, in asa fel incat orasul va ajunge un cosmar pentru pietoni si oameni (Wall-E gen), fie acceptam ca masinile nu sunt o solutie pe termen lung intr-un oras in care vor sa traiasca si sa se miste si oamenii.

#110
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,145
  • Înscris: 30.08.2017

View PostPololica, on 08 decembrie 2021 - 10:26, said:

La mine (excluzand acasa, unde am loc cumparat si il detin in proprietate in curtea blocului), la firma nu am un loc anume si las sefilor locurile libere. E o parcare la o strada distanta (practic la o strada cu doua benzi, s-a trasat parcare la bordura si se merge pe o banda pe sens). Toti rad ca de ce o las acolo (de parca toti s-au nascut in masina). E o chestie de a mea: daca incurc (porti sau intrari pietonale in curte), nu ma deranjeaza sa merg 5 minute pe jos.

Eu am la munca (Pipera) loc de parcare, la fel si acasa, dar ajung mai repede cu metroul si mult mai relaxat. Daca nu era optiunea metroului, clar masina. Pe unde am mai lucrat, am preferat optiunea mai relaxata, la distanta de locul de munca, mai bine 5-10 minute pe jos decat sa-l blochez pe unul, sa las numarul in geam, apoi sa ma trezesc ca ala vrea sa iasa cand mi-e lumea mai draga. Mai vedeam d-astia prin sedinte cum pleaca sa mute masina...si nu se invatau minte dupa mai multe drumuri d-astea.

Edited by george_alexandru, 08 December 2021 - 10:32.


#111
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Daca sotia n-ar fi lucrat in afara Bucurestiului, mergeam si eu la fel de relaxat cu transportul in comun. Dar, dimineata la 6 fara sau seara la 22 e cam greu. Are microbuz de la munca, dar dimineata in loc sa faca 35 minute (cat fac eu) face o ora, iar seara la fel (tot o ora, fata de 30 min, ca e mai liber traficul pe centura).

#112
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,809
  • Înscris: 22.12.2005

View Postgeorge_alexandru, on 08 decembrie 2021 - 10:19, said:

Din păcate mulți au înțeles prost rolul mașinii și cred că, dacă au cumpărat mașină, mersul pe jos și cu mijloacele de transport în comun este exclus. Unii dacă ar putea ar parca mașina în scara blocului, să iasă din casă să intre direct în mașină. La fel si la destinație... cât mai aproape, să nu meargă mai mult de 10-20m pe jos.

da, america all the way. fix ca acolo. si greutate 120 + / 160cm /cap de vita furajata

#113
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

View Postfoxbat, on 08 decembrie 2021 - 09:52, said:



vorbim statistic. si eu depind de masina dar nu in oras unde fac 11 km in 2 ore.
la ce salariu mediu avem / economie, masina e un lux. fa un simplu calcul cat "costa" o masina / an. nu, nu pe topic, pe pm daca vrei.
15km (dus-intors)
21zile/luna
7%
2 seturi de stergatoare de la lidl/am
lichid de parbriz
manopera schimbat gume iarna/vara
ceva fise de spalat pe afara cand e prea purcel.

View Postgeorge_alexandru, on 08 decembrie 2021 - 10:30, said:



Eu am la munca (Pipera) loc de parcare, la fel si acasa, dar ajung mai repede cu metroul si mult mai relaxat. Daca nu era optiunea metroului, clar masina. Pe unde am mai lucrat, am preferat optiunea mai relaxata, la distanta de locul de munca, mai bine 5-10 minute pe jos decat sa-l blochez pe unul, sa las numarul in geam, apoi sa ma trezesc ca ala vrea sa iasa cand mi-e lumea mai draga. Mai vedeam d-astia prin sedinte cum pleaca sa mute masina...si nu se invatau minte dupa mai multe drumuri d-astea.
intrarea in pipera dimineata si iesirea seara sunt criminale.
eu sunt contracurent.

Edited by arg, 08 December 2021 - 11:17.


#114
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007
Nu pot sa cred ca doar 85 de lei costa pana acum un loc de parcare in Bucuresti, nu-i de mirare ca orasul ala arata in asemenea hal.

Nu-i de mirare ca ati avut niste primari incompetenti care au luat doar masuri populiste in toate privintele fara sa faca nimic pt a opri distrugerea orasului.

Edited by giuliani, 08 December 2021 - 11:33.


#115
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,032
  • Înscris: 16.10.2007

View Postgeorge_alexandru, on 08 decembrie 2021 - 10:19, said:

Din păcate mulți au înțeles prost rolul mașinii și cred că, dacă au cumpărat mașină, mersul pe jos și cu mijloacele de transport în comun este exclus.
Mersul pe jos se scoate din ecuatie, poluarea este asa de mare incat iti pui viata in pericol mergand de-a lungul marilor bulevarde.
Pt a lasa masina acasa trebuie sa existe banda unica pt transport in comun (gen ca la tramvai, cu garduri pe langa) si sa fie gratuit.

Pe mine ma costa 4 lei benzina pt mers la munca si 6 lei ar costa transportul in comun.
Efectiv te descurajeaza, dar asta e alta poveste, anul asta de cand s-a facut 3 lei, am reusit performanta sa nu dau un leu la STB in situatia in care tot timpul am avut si abonament de-a lungul anilor.

Referitor la parcari, ce sa zic, nu e normal sa platesti pt domeniu public, e ca si cum as plati o banca in parc si as avea pretentia ca e banca mea.
Platim si asta e, sa ii multumim lui Dragnea, cu 500 euro se poate lua o masina bunicica.

Edited by TheWarrior, 08 December 2021 - 11:46.


#116
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
dar bancile din parc nu sunt rezervate 24/7 corpului tău
sunt pe principiul primul venit/primul servit

toate locurile publice de parcare trebuie să funcționeze așa, nu ai cum să discriminezi cetățenii rezervând unora loc și celorlalți nimic

View Postarg, on 08 decembrie 2021 - 11:13, said:

15km (dus-intors)
21zile/luna
7%
2 seturi de stergatoare de la lidl/am
lichid de parbriz
manopera schimbat gume iarna/vara
ceva fise de spalat pe afara cand e prea purcel.

..rca
casco
rovigneta
itp
cauciucuri
revizii

#117
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,032
  • Înscris: 16.10.2007

View PostFlat, on 08 decembrie 2021 - 12:53, said:

dar bancile din parc nu sunt rezervate 24/7 corpului tău
sunt pe principiul primul venit/primul servit

toate locurile publice de parcare trebuie să funcționeze așa, nu ai cum să discriminezi cetățenii rezervând unora loc și celorlalți nimic
pai asta vreau sa zic si eu. Ca d'asta ii spune domeniu public.

View PostFlat, on 08 decembrie 2021 - 12:53, said:

..rca
casco
rovigneta
itp
cauciucuri
revizii
In afara de cauciucuri platesti oricum chiar daca lasi masina in parcare.
Deci ca sa eficientizezi cheltuiala ar cam trebui sa mearga masina, adica sa scoata fum...........

#118
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,192
  • Înscris: 06.07.2007
Incep sa-mi schimb parerea despre Bucuresti. Credeam ca e grea viata acolo, dar acum cand vad ca totul e moka imi dau seama ce fraieri suntem noi provincialii.

#119
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,032
  • Înscris: 16.10.2007

View Postdan1980_25, on 08 decembrie 2021 - 13:10, said:

Incep sa-mi schimb parerea despre Bucuresti. Credeam ca e grea viata acolo, dar acum cand vad ca totul e moka imi dau seama ce fraieri suntem noi provincialii.
pai da, dar Bucurestiul asta are un PIB imens fata de restul tarii.
iar masinile alea care fac fum si aglomereaza soselele participa activ la acel PIB.
La o simpla cautare pe net: Produsul intern brut din regiunea București-Ilfov este mai mare decât al Bulgariei, Serbiei, Croației, Lituaniei, Sloveniei, Letoniei sau Estoniei.

Crezi ca daca bucurestenii ar merge cu trotineta electrica am mai avea acelasi PIB ???????

Edited by TheWarrior, 08 December 2021 - 13:16.


#120
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,145
  • Înscris: 30.08.2017

View Postdan1980_25, on 08 decembrie 2021 - 13:10, said:

Incep sa-mi schimb parerea despre Bucuresti. Credeam ca e grea viata acolo, dar acum cand vad ca totul e moka imi dau seama ce fraieri suntem noi provincialii.

Nu toti, unii s-au mutat aici, iar acum sunt "bucuresteni" :D

#121
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,192
  • Înscris: 06.07.2007

View PostTheWarrior, on 08 decembrie 2021 - 13:16, said:


pai da, dar Bucurestiul asta are un PIB imens fata de restul tarii.
iar masinile alea care fac fum si aglomereaza soselele participa activ la acel PIB.
La o simpla cautare pe net: Produsul intern brut din regiunea București-Ilfov este mai mare decât al Bulgariei, Serbiei, Croației, Lituaniei, Sloveniei, Letoniei sau Estoniei.

Crezi ca daca bucurestenii ar merge cu trotineta electrica am mai avea acelasi PIB ???????
Da, am vazut ca Bucurestiul are pibu' mai mare si ca Berlin si sta in coada Vienei.
De mai mareste nicusor taxele de parcare, Bucurestiul va da fum la pib si Monte Carlo-ului.
Pe bune acum. Ma doare la banana cat pib are capitala. Eu constatam doar ca viata e aproape moka in timp ce in alte orase e scum ca naiba sa traiesti, sa te incalzesti, sa parchezi, sa.....

Edited by dan1980_25, 08 December 2021 - 13:34.


#122
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

View PostFlat, on 08 decembrie 2021 - 12:53, said:

....
..rca
casco
rovigneta
itp
cauciucuri
revizii
nu le platesc eu.

#123
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

View PostTheWarrior, on 08 decembrie 2021 - 11:45, said:

Mersul pe jos se scoate din ecuatie, poluarea este asa de mare incat iti pui viata in pericol mergand de-a lungul marilor bulevarde.
Pt a lasa masina acasa trebuie sa existe banda unica pt transport in comun (gen ca la tramvai, cu garduri pe langa) si sa fie gratuit.

Pe mine ma costa 4 lei benzina pt mers la munca si 6 lei ar costa transportul in comun.
Efectiv te descurajeaza, dar asta e alta poveste, anul asta de cand s-a facut 3 lei, am reusit performanta sa nu dau un leu la STB in situatia in care tot timpul am avut si abonament de-a lungul anilor.

Referitor la parcari, ce sa zic, nu e normal sa platesti pt domeniu public, e ca si cum as plati o banca in parc si as avea pretentia ca e banca mea.
Platim si asta e, sa ii multumim lui Dragnea, cu 500 euro se poate lua o masina bunicica.

View PostTheWarrior, on 08 decembrie 2021 - 13:16, said:

pai da, dar Bucurestiul asta are un PIB imens fata de restul tarii.
iar masinile alea care fac fum si aglomereaza soselele participa activ la acel PIB.
La o simpla cautare pe net: Produsul intern brut din regiunea București-Ilfov este mai mare decât al Bulgariei, Serbiei, Croației, Lituaniei, Sloveniei, Letoniei sau Estoniei.

Crezi ca daca bucurestenii ar merge cu trotineta electrica am mai avea acelasi PIB ???????


Poti detalia umpic? Ca deja ai 2 raspunsuri cu niste chestiuni economice care sunt cam ...neclare.


Aa, las-o balta, am inteles cum rationezi:

View PostTheWarrior, on 08 decembrie 2021 - 11:45, said:

Referitor la parcari, ce sa zic, nu e normal sa platesti pt domeniu public, e ca si cum as plati o banca in parc si as avea pretentia ca e banca mea.
Platim si asta e, sa ii multumim lui Dragnea, cu 500 euro se poate lua o masina bunicica.
Las-o mai moale cu spatiul public ca asta nu inseamna ca daca e public poti sa-ti scoti chistocul din pantaloni si sa te urinezi unde vrei. Sunt spatii rezervate care sunt cu destinatii specifice: trotuarul pentru mers pe jos, banda de biciclete pentru biciclete si trotinete, aleile dintre blocuri si din parcuri pentru pietoni iar masinile pe locuri de parcare rezervate sau nu, pe sosele si pe autostrazi.

Edited by onzaueb, 08 December 2021 - 13:37.


#124
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,032
  • Înscris: 16.10.2007

Quote

Ma doare la banana cat pib are capitala.
Pai nu prea ar trebui sa te doara. Tot felul de investii prin Vaslui sau mai stiu eu pe unde, de unde crezi ca vin?

Quote

Eu constatam doar ca viata e aproape moka in timp ce in alte orase e scum ca naiba sa traiesti, sa te incalzesti, sa parchezi, sa.....
Nu e moka nimic, faptul ca bucuresteanul alearga cu masina in toate directiile si gaseste loc de parcare asta inseamna ca aduce bani bugetului.
La fel si daca are apa calda si caldura, el e binedispus si aduce plus valoare prin munca lui.

La fel poti spune despre it-isti cu scutirea de impozit.
Statul pierde niste bani dar castiga apoi inzecit.............

Quote

Las-o mai moale cu spatiul public ca asta nu inseamna ca daca e public poti sa-ti scoti chistocul din pantaloni si sa te urinezi unde vrei. Sunt spatii rezervate care sunt cu destinatii specifice: trotuarul pentru mers pe jos, banda de biciclete pentru biciclete si trotinete, aleile dintre blocuri si din parcuri pentru pietoni iar masinile pe locuri de parcare rezervate sau nu, pe sosele si pe autostrazi.
Noi vorbim aici de locuri de parcare marcate, despre asta e topicul.

Edited by TheWarrior, 08 December 2021 - 13:58.


#125
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View PostTheWarrior, on 08 decembrie 2021 - 11:45, said:

Mersul pe jos se scoate din ecuatie, poluarea este asa de mare incat iti pui viata in pericol mergand de-a lungul marilor bulevarde.
Pt a lasa masina acasa trebuie sa existe banda unica pt transport in comun (gen ca la tramvai, cu garduri pe langa) si sa fie gratuit.

Pe mine ma costa 4 lei benzina pt mers la munca si 6 lei ar costa transportul in comun.
Efectiv te descurajeaza, dar asta e alta poveste, anul asta de cand s-a facut 3 lei, am reusit performanta sa nu dau un leu la STB in situatia in care tot timpul am avut si abonament de-a lungul anilor.

Referitor la parcari, ce sa zic, nu e normal sa platesti pt domeniu public, e ca si cum as plati o banca in parc si as avea pretentia ca e banca mea.
Platim si asta e, sa ii multumim lui Dragnea, cu 500 euro se poate lua o masina bunicica.

Vezi ca ai gresit calculul la transport: 6 lei pentru calatoriile (presupun 2) fara abonament. Pentru o luna, costul este de 80 lei, adica 2 lei calatoria (2 calatorii pe zi, 20 de zile). Daca adaugam si metroul, costul creste la 140 lei, respectiv 1.75 lei per calatorie. Si pretul scade daca ajungem la 1 an (1200 lei pentru 12 luni), adica 1.25 lei calatoria. Nu mai adaug calatoriile extra.

PS: sper ca ai pus la socoteala toate cheltuielile cu masina ta: RCA, vigneta, revizii, ITP. La mine, Logan, am iesit la sub 0.50 lei/km cu:
  • 30.000 km GPL (consum mediu oras 9.5%, extraurban 7%), adica un consum de aproximativ 2.500L GPL (pretul actual 3.65 litru=9.125 lei, desi am alimentat si mai ieftin anul asta, chiar sub 3 lei litrul)
  • RCA+Casco 2.300 pe an*
  • spalat masina: 100 lei pe luna=>1.200 lei pe an
  • revizie: 800 lei (benzina+gpl)
  • Total anual: 13.425 lei
  • Pret per km: 0.45 lei
Eu zic sa urcam la 0.70 lei intrucat mai se arde un bec, mai se schimba o frana, se mai gaseste ceva de schimbat, etc.
*am platit aproximativ 2.000 lei, dar am adaugat si benzina consumata

Edited by Pololica, 08 December 2021 - 14:12.


#126
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,032
  • Înscris: 16.10.2007

View PostPololica, on 08 decembrie 2021 - 14:11, said:

Vezi ca ai gresit calculul la transport:.............................(1200 lei pentru 12 luni),
E vorba de situatia mea punctual vorbind.
Ar fi culmea sa mai dau si in avans 1200 lei.
Altcineva care traverseaza orasul, normal ca e mai economic si ca bani si ca timp sa mearga cu metroul.


Quote

PS: sper ca ai pus la socoteala toate cheltuielile cu masina ta: RCA, vigneta, revizii, ITP.
Alea oricum le platesti si fara sa mergi cu masina.
Ba chiar nu ar fi fezabil sa platesti si sa nu mergi cu masina.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate