Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Calculatorul se restareaza si fac...

15 lei paharul de bere pe litoral

"Mini-SUV" 22-27K EUR
 Am o problema cu un purcel

Serbia, doar cu buletin?

Passat CC auto-hold

Simptome prostatita
 Sistem de propulsie revoluți...

Alopecie?

De ce le place unora sa se umilea...

Recomandare hidrofor
 Montare balustrada exterioara

cea mai potrivita banca pentru ce...

La multi ani @liviu_np!

Opel Insignia sau Renault Talisman
 

Cum incalzesc o casa din lemn eficient si fara sa iau foc pentru a lucra la interior iarna?

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
aliskorn

aliskorn

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 11.09.2006
Buna ziua dragi bricoiubitori (amatori ca si mine), dar si oamenilor profesionisti cu experienta!

Descriere:
1. Se da o casa de lemn P+1 120 mp.
2. Aceasta casa este finisata la exterior - are si geamuri, dar are o usa improvizata de santier: un osb ordinar + lacat.
3. Nu este finisata la interior, nu are instalatii electrice, de incalzire sau sanitare. Are doar un tablou si o priza provizorii in locul unde intra cablul principal de curent in casa.

Problema:

1. Am dat cu solutie ignifuga acum 3 saptamani la etaj si in pod (care este deschis catre parter deocamdata, nu exista tavan) si INCA NU S-A USCAT desi am lasat geamurile deschise ca sa se aeriseasca non stop. Faptul ca nu se usuca (pe osb-ul care sta vertical de exemplu inca exista picaturi) ma impiedica sa lucrez la celelalate lucruri importante: instalatii si pereti.
2. Imi este frica de faptul ca va exista mucegai daca nu usuc grinzile inainte sa fac peretii( peretii vor fi inchisi cu gips-carton)
3. Astfel ma gasesc in situatia de a avea nevoie de o solutie de uscare a aerului in casa pentru a putea lucra la interior in aceasta iarna.


Optiuni gandite de mine:

1. Dezumidificator - din cate stiu eu, acestea nu functioneaza bine cand este frig. Deci va trebui sa incalzesc si camera. Problema cu aceste dezumidificatoare este ca sunt si scumpe, nu am pereti la camere, deci nu stiu ce dezumidificator ar putea sa ma satisfaca la un asa volum mare de aer pe casa (60 mp pe etaj, dar casa scarii nu este inchisa, deci nu stiu ce dezumidificator face fata la 120 mp). Poate sa inchiriez unul de la Leroy? Am vazut ca ar costa 300 de lei pe weekend.
2. Sa incalzesc casa. Daca incalzesc casa, s-ar evapora apa din lemn si ar sta in aer (cat e cald) . Dar tot cred ca imi trebuie un dezumidificator deoarece fiind rece afara, nu imi permit sa aerisesc casa deoarece cred ca ar intra si mai mult umiditate... cred.


V-ati intalnit vreodata cu aceasta problema?

Dvs cum ati rezolva?

Multumesc mult pentru eventualele raspunsuri!

#2
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Daca nu ai apa trasa , lasa deschise geamurile si usa . Incalzirea te va costa mult daca vrei sa fie permanenta. Dezumidificatorul la o casa de lemn proaspat facuta nu face nimic , bani aruncati . In plus , probabil s-a folosit ( cum este normal ) lemn gaterat , neuscat , deci ala va pierde multa umezeala si este bine sa o faca natural , ca altfel crapa daca il fortezi la uscare in conditii necontrolate .

#3
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 10,508
  • Înscris: 17.03.2009
Iti recomand aeroterma electrica pt caldura si dezumidificator,asa au rezolvat si altii cu casa din lemn .

#4
sandel1

sandel1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,179
  • Înscris: 24.02.2011
Nu recomand dezumidificator. Trebuie temperatură și să nu intre aer proaspăt în casă. Plus că trebuie unul industrial. Cel mai bine este să-ți iei un șemineu (godin din tablă) de pe oleix. Unul cât mai mare, de la 15 kw în sus. Nu recomand să iei din ddman și restul pentru că le-au scumpit dublu în decurs de un an. Astea dau căldură la greu și uscă aerul foarte bine.

#5
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,280
  • Înscris: 01.07.2020
Trebuie sa astepti primavara, nu ai ce face. Imi pare rau.
1. Aeroterma electrica. Te va rupe la consum.
2. Orice pe lemne. Cred ca nu ai idee cam cate lemne vei consuma... Doar daca vrei sa tai lemne toata ziua...
3. Dezumidificator. Are nevoie de caldura sa-si faca treaba
4. Geamurile deschise sunt o metoda buna de uscare, dar nu poti lucra inauntru pe vremea asta.
Caldura la greu / rapida =  crapare lemne
Lipsa oxigenare + umezeala + caldura = burete de casa (mai ales daca zona este cu istoric)
Asa ca... asteapta primavara!

#6
Victor5

Victor5

    Verba volant, scripta manent

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,520
  • Înscris: 05.04.2011
Un AC portabil, pus pe dezumidificare; energia consumata îti va încalzi interiorul; eu am avut santier în casa în Februarie (2015) si asa m-am descurcat

#7
pine

pine

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 13.08.2005
Sunt intr-o situatie asemanatoare doar ca in cazul meu casa este de caramida. Cu un dezumidificator de 20l scot cam 10l de apa pe zi la 12 grade temperatura interioara. Am tencuit acum 2 saptamani pe interior, acum e aproape uscata tencuiala.

#8
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,066
  • Înscris: 01.08.2020
Daca nu locuiesti acolo , inchiriaza un tun/aerosuflanta puternica pe motorina , 1 saptamana . Se usuca solutia si iti rezolvi problemele .
Dezumidificatoarele nu functioneaza in parametri cand aerul e rece .

#9
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,342
  • Înscris: 27.04.2010
+1 pentru tun de căldură.
Nu trebuie nici fortata uscarea prea mult, sa nu crape lemnul.

#10
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,290
  • Înscris: 17.01.2012

View Postpine, on 06 decembrie 2021 - 17:42, said:

Sunt intr-o situatie asemanatoare doar ca in cazul meu casa este de caramida. Cu un dezumidificator de 20l scot cam 10l de apa pe zi la 12 grade temperatura interioara. Am tencuit acum 2 saptamani pe interior, acum e aproape uscata tencuiala.

e posibil ca tu să fi greșit scoțând forțat apa din  mortar... :(
(dar te vei convinge, când îți vor apărea crăpături pe pereții zugrăviți...)

#11
aliskorn

aliskorn

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 11.09.2006
Multumesc tuturor pentru raspunsuri! Multe idei interesante.

Vreau sa mentionez ca lemnul din interior nu este foarte ud deoarece casa a fost construita iarna trecuta. El este ud doar din cauza ca am stropit cu solutie ignifuga. Cu acea solutie ca sa fie eficienta impotriva focului se dau 200ml/m2. La etaj + casa scarii + pod + asterereala am folosit cam 100L, reies cam 350 ml/m2 - am cam exagerat, mi-am dat seama abia cand am terminat.

Eu pe acesti 100L vreau sa ii dau afara. Cand se va usca lemnul, vor ramane doar compusii ignifugi pe lemn.

View PostAlltrack, on 06 decembrie 2021 - 17:49, said:

Daca nu locuiesti acolo , inchiriaza un tun/aerosuflanta puternica pe motorina , 1 saptamana . Se usuca solutia si iti rezolvi problemele .
Dezumidificatoarele nu functioneaza in parametri cand aerul e rece .

View Postshymano, on 06 decembrie 2021 - 18:21, said:

+1 pentru tun de căldură.
Nu trebuie nici fortata uscarea prea mult, sa nu crape lemnul.

Daca as fi sa cumpar un astfel de obiect(poate il mai folosesc la chestii), observ ca pentru cele pe motorina pretul este destul de piperat (1500 lei+ ).
Am observat ca cele pe gaz propan sunt mai ieftine(600 ron). Ce parere aveti despre ele? Pot fi alimentate din butelie? Oare o butelie confera destula presiune?

Multumesc!

Edited by aliskorn, 06 December 2021 - 21:08.


#12
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,893
  • Înscris: 03.12.2005
Ia o clona din aia chinezeasca de webasto pe motorina, care-i vreo 7-800 lei sub forma de unitate de sine statatoare cu rezervor etc. Ai nevoie de doua gauri de cca 30mm pentru esapament/admisia de aer rece, dar nu te otravesti cu gazele in casa. Uzual au puteri de 5-8kWh care-i suficient sa aduci un etaj intreg mai sus de 16 grade, cel putin.

Pentru uscat e suficient sa aerisesti cand temperaturile vor deveni negative, apoi sa incalzesti aerul proaspat intrat. Nu ia mai mult de o saptamana sa ajungi mai jos de 50% umiditate.

#13
pine

pine

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 13.08.2005

View Postgushpi, on 06 decembrie 2021 - 20:44, said:


e posibil ca tu să fi greșit scoțând forțat apa din  mortar... Posted Image
(dar te vei convinge, când îți vor apărea crăpături pe pereții zugrăviți...)

Pai vara uscarea este mult mai rapida, nu cred ca se poate numi uscare fortata.

#14
aliskorn

aliskorn

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 11.09.2006

View Postsebulbus, on 06 decembrie 2021 - 21:42, said:

Ia o clona din aia chinezeasca de webasto pe motorina, care-i vreo 7-800 lei sub forma de unitate de sine statatoare cu rezervor etc. Ai nevoie de doua gauri de cca 30mm pentru esapament/admisia de aer rece, dar nu te otravesti cu gazele in casa. Uzual au puteri de 5-8kWh care-i suficient sa aduci un etaj intreg mai sus de 16 grade, cel putin.

Pentru uscat e suficient sa aerisesti cand temperaturile vor deveni negative, apoi sa incalzesti aerul proaspat intrat. Nu ia mai mult de o saptamana sa ajungi mai jos de 50% umiditate.

Multumesc pentru sfat, nici nu stiam ca exista asa ceva, pare foarte util la casa (sau cortul Posted Image ) omului.

Din pacate, luand in considerare etajul plus podul care nu este separat de etaj acum (din etaj se vede astereala casei), pare ca volumul acestei incaperi fara pereti si tavane este de aprox 300 m3.

Poate ar ajunge 8kw,dar nu cred.

Edited by aliskorn, 06 December 2021 - 22:47.


#15
rusman

rusman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,174
  • Înscris: 03.05.2009
Dacă vezi astereala din interior nu cred că o poți încălzi cu nimic fiindcă pierderile sunt foarte mari. Mergi înainte cu instalațiile, apoi închide pereții pe o parte, iar după ce se zvântă îi închizi complet.

#16
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,893
  • Înscris: 03.12.2005
Daca nu ai usi lipsa sau alte gauri mari in anvelopa 8KW care merg constant la 100% acopera pierderile. Nu compara cu o centrala de 24KW care moduleaza in jos la 10% si mai ia si pauze.

8KW timp de vreo 8h pe zi cat lucrezi sunt vreo 65KW consum, sau echivalentul a 20 lei gaz pentru 8h. Doar nu incalzesti Pelesul.

#17
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,342
  • Înscris: 27.04.2010

View Postaliskorn, on 06 decembrie 2021 - 21:06, said:

Am observat ca cele pe gaz propan sunt mai ieftine(600 ron). Ce parere aveti despre ele? Pot fi alimentate din butelie?
Tot ce e alimentat pe gaz ar trebui sa mearga si pe gpl.
In cel mai rau caz, ma gandesc eu ca ar necesita o schimbare de diuza ...
Intreaba inainte si ia in considerare si acest aspect.
Gpl-ul are, totusi, un pret mai mic.

Edited by shymano, 07 December 2021 - 13:30.


#18
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,893
  • Înscris: 03.12.2005
Singura problema la tunurile astea industriale e ca gazele de ardere raman inauntru. Pentru mine asta le exclude din calcul. Altfel, GPLul e cu vreo 20% mai ieftin decat motorina per cantitatea de caldura produsa.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate