Contract prelungit automat pana la solicitarea incheierii lui
Last Updated: Dec 01 2021 21:49, Started by
romanasu
, Nov 30 2021 13:12
·
0
#1
Posted 30 November 2021 - 13:12
Am semnat un contract pe un an. Conform contractului dupa expirarea acestuia am obligatia sa solicit prelungirea contractului sau sa solicit incheierea contractului. A expirat contractul, m-au anuntat la cateva luni dupa ce a expirat contractul, eu am facut cerere de prelungire pe inca un an si am achitat factura. A trecut un an si la vreo 3 luni dupa expirarea noului contract, m-au anuntat din nou ca a expirat contractul si ca trebuie sa cer prelungirea si sa platesc, dar, pretul s-a dublat. Am considerat ca e o crestere abuziva si nejustitficata, si n-am mai solicitat nimic si nici n-am achitat nimic.
Greseala mea probabil, era mai bine daca faceam cerere si plateam 3 luni la pret dublu. Acum, trece timpul si ma tot suna oamenii cu contractul; s-au facut deja 2 ani si timpul trece. Cat de legal e sa ai astfel de clauze prin care practic contractul devine pe viata, desi eu nu cer prelungirea si nici nu platesc facturile? Sa ii ignor in continuare sau sa platesc cei 2 ani de contract? In caz de judecata, probabil ca avocatul, penalizarile si timpul pierdut ma vor costa mult mai mult. Edited by romanasu, 30 November 2021 - 13:18. |
#2
Posted 30 November 2021 - 13:33
Nu stiu ce contract ai dar la servicii, contractele se prelungesc automat cate o luna dupa ce contractul initial pe un an sau doi ajunge la termen.
Daca ai contract la casa de marcat si nu ai mai prelungit, se considera incetat. Nu exista obligatia de prelungire sau obligatie de inchidere. |
#3
Posted 30 November 2021 - 13:34
romanasu, on 30 noiembrie 2021 - 13:12, said:
Am semnat un contract pe un an. Conform contractului dupa expirarea acestuia am obligatia sa solicit prelungirea contractului sau sa solicit incheierea contractului. A expirat contractul, m-au anuntat la cateva luni dupa ce a expirat contractul, eu am facut cerere de prelungire pe inca un an si am achitat factura. A trecut un an si la vreo 3 luni dupa expirarea noului contract, m-au anuntat din nou ca a expirat contractul si ca trebuie sa cer prelungirea si sa platesc, dar, pretul s-a dublat. Am considerat ca e o crestere abuziva si nejustitficata, si n-am mai solicitat nimic si nici n-am achitat nimic. Greseala mea probabil, era mai bine daca faceam cerere si plateam 3 luni la pret dublu. Acum, trece timpul si ma tot suna oamenii cu contractul; s-au facut deja 2 ani si timpul trece. Cat de legal e sa ai astfel de clauze prin care practic contractul devine pe viata, desi eu nu cer prelungirea si nici nu platesc facturile? Sa ii ignor in continuare sau sa platesc cei 2 ani de contract? In caz de judecata, probabil ca avocatul, penalizarile si timpul pierdut ma vor costa mult mai mult. Si din ce motiv nu ceri macar acum incheierea contractului? |
#5
Posted 30 November 2021 - 14:23
romanasu, on 30 noiembrie 2021 - 13:12, said:
....Cat de legal e sa ai astfel de clauze prin care practic contractul devine pe viata.... este perfect legal, cat timp ai optiunea solicitarii incheierii lui (si perioada in care poti solicita asta este una rezonabila). neplata facturilor are un singur efect: mareste datoria pe care o ai la respectivul furnizor. |
#6
Posted 30 November 2021 - 14:49
romanasu, on 30 noiembrie 2021 - 13:12, said:
Am semnat un contract pe un an. Conform contractului dupa expirarea acestuia am obligatia sa solicit prelungirea contractului sau sa solicit incheierea contractului. A expirat contractul, m-au anuntat la cateva luni dupa ce a expirat contractul, eu am facut cerere de prelungire pe inca un an si am achitat factura. A trecut un an si la vreo 3 luni dupa expirarea noului contract, m-au anuntat din nou ca a expirat contractul si ca trebuie sa cer prelungirea si sa platesc, dar, pretul s-a dublat. Intr-un contract corect incheiat, cu 30 de zile inainte sa expire, are loc o notificare a clientului ca expira contractul, eventual cu noi propuneri de pret pe care clientul poate sau nu sa le accepte. Daca nu scrie clar ca contractul se prelungeste automat, atunci el expira efectiv la data de epxirare deci nu inteleg de ce ai mai beneficiat de servicii dupa aceasta data sau de ce nu te-ai agitat sa vezi daca poti sa prelungesti dupa acest termen, daca mai sunt aceleasi preturi, etc. Adica ai stat 3 luni intr-un contract neclar, ai beneficiat in continuare de servicii si acum nu vrei sa platesti pe motiv ca nu ai fost informat asupra noului pret. Citeste cu atentie contractul.. de regula acolo scrie ce se intampla la expirare |
#7
Posted 30 November 2021 - 15:12
Așa s-ar înțelege ce a scris inițiatorul.
Inițiatorul a avut abonament pe 1 an la telefon. După 1 an a făcut iar prelungire pe 1 an cu același preț. După anul ăsta s-a modificat prețul abonamentului și s-a prelungit singur contractul - cred că aici mai are de spus dacă a luat telefon. După 3 luni nu a mai plătit nimic. Îl sună recuperatorii acum după 2 ani de când nu a mai plătit nimic. Edited by emeral, 30 November 2021 - 15:14. |
#8
Posted 30 November 2021 - 22:58
romanasu, on 30 noiembrie 2021 - 13:12, said:
Am semnat un contract pe un an. In primul rand ca nu intelege nimeni ce contract ai tu!? In al doilea rand ce scrie in contract despre rezilierea dansului (a contractului)? In al treilea rand - faptul ca nu platesti un serviciu/produs (pentru ca furnizorul iti ofera produsul conform contractului; ca tu il utilizezi sau nu asta este fix problema ta). Tu trebuie sa platesti ce ai contractat, conform contract si daca nu ma doresti produsul/serviciul sa reziliezi contractul (asumandu-ti ce este de asumat conform contract). Pe scurt tot contractul iti spune in ce conditii poti sa reziliezi, daca ai penalitati sau nu, etc. |
#9
Posted 01 December 2021 - 19:36
Evident ca e vina mea ca am semnat un asa contract si nu l-am reziliat la timp. Am spus asta inca de la inceput. Oamenii aveau un pret normal, ca al concurentei; dar, apoi, s-au hotarat sa mareasca pretul cu 115%, mai mult decat dublu si m-au anuntat abia la 3 luni de cand expirase contractul cu vechiul pret . Probabil, o scrie in contract ca e de datoria mea sa ma informez care e noua taxa anuala. Daca ar fi niste oameni mult mai rauvoitori, ar putea sa faca o taxa anuala de 1 milion de euro pe an, sau, de ce nu 1 miliard de euro pe an; si sa ma anunte de noul pret la cateva zile dupa ce a intrat deja in vigoare. Chiar daca as rezilia imediat, tot ar trebui sa platesc sume imense. Banuiesc ca au angajat avocati buni si au facut un contract beton.
Din cate am citit, exista o lege cu datoriile mai vechi de 3 ani, care s-ar prescrie, in anumite conditii. Dar, nu a intrat niciun jurist/avocat pe aici sa ma lamureasca. Am cautat acum, am gasit o firma necunoscuta, care ofera aceleasi servicii cu o taxa anuala de 10 ori mai mica decat am in prezent. Probabil ca o sa fac cererea de reziliere si o sa platesc... mai tin televizorul 10 ani si amortizez neglijenta. Acum cativa ani, era la tv o stire despre o firma care se oferea sa faca site-uri comunelor de prin tara la preturi modice; primarul semna ca primarul, dar, in contract aveau si o taxa anuala. Si o clauza prin care contractul se putea rezilia doar intr-o anumita zi din an; normal ca aia din primarie uitau sa faca cererea de rezilieze fix in ziua aia, si taxa crestea, contractul se tot prelungea an de an si, la un moment dat, cateva comune riscau poprirea pentru contractul ala. |
#10
Posted 01 December 2021 - 21:49
deja ai luat-o pe aratura
modificarea unilaterala a unui contract permite si rezilierea acestuia fara nici o penalizare. n-ai spus despre cine e vorba, dar aproape sigur cand te-au anuntat ca s-a marit taxa anuala ti-au spus si ca poti rezilia din cauza asta contractul si ti-au dat un termen pentru asta. |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users