Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Conducere preventiva vs conducere defensiva

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#19
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,588
  • Înscris: 31.01.2010
Parcul auto a lui Titi Aur?

#20
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
nu de la firma unde lucrez si au cateva sute masini.

#21
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,588
  • Înscris: 31.01.2010
Asta nu inseamna mare lucru, si la noi tot cu sutele de masini eram dar cursurile s-au facut la Titi Aur, chiar merita.
Cei care conduc mult chiar merita sa faca acel curs, incusiv cu Fabia pe rotile... Posted Image

Edited by Ion_Bumbu, 24 November 2021 - 22:19.


#22
c6t9

c6t9

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,941
  • Înscris: 20.01.2004
În principiu da, în trecut putea fi pus egal între ele. În realitate vremurile s-au schimbat și prevenția are niște limite. Defensiv a devenit ceva mai cuprinzător în prezent. Defensiv înseamnă acum să știi ce să faci și când rahatul cam stă să lovească și după ce-a lovit. Și nu numai despre cum reacționează mașina și ce să faci cu ea, ci și despre cum să reacționezi tu după impact, despre dinamica accidentelor în diverse situații etc. Un întreg lanț de proceduri și de lucruri despre care înveți. O chestie foarte diferită de sensul clasic sau condusul preventiv. Denumirea nu e cea mai fericită, poate există alta mai bună sau poate ar trebui separate cumva. E bine însă că există, indiferent de nume.

#23
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005

View Postc6t9, on 24 noiembrie 2021 - 22:51, said:

În principiu da, ...
sunt acelasi lucru, doar ca una e denumirea consacrata si alta cea comerciala.

#24
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,798
  • Înscris: 09.01.2007
Eu am banuit tot timpul ca partea "defensiva" tine de... defensiva. Adica chestii care (ar trebui) sa fie predate fortelor de ordine, firme de paza, transport valori, chestii de genul, adica nu doar sa mergi mai incet cand e ud pe jos, dar sa stii cum poti sa scapi dintr-o situatie de pericol, cum poti sa lovesti obstacole cu minim de avarii la masina (ca sa poti continua drumul, etc.).

Dar da, modul in care e folosit la noi e destul de echivalent cu preventiv. Nu tine explicatia cu "nu e preventiv sa ma uit in dreapta ca am prioritate". Fix aia inseamna preventiv, sa iei o masura de precautie in plus ca sa previi ceva neasteptat. Nu e de asteptat ca ala sa intre in intersectie pe rosu, dar e preventiv sa te uiti, in cazul in care nu vrei neaparat sa mori cu legea in mana in ziua respectiva.
Din ce-am inteles, la titi aur e destul de distractiv cursul, ai masina cu directie pe spate pe care o foloseste altcineva sa simuleze derapaje, ai simulator de impact, de rasturnare, sa nu-ti rupi gatul incercand sa iesi din masina dupa ce-ai scapat teafar de accident, chestii d-astea. E util sa stii unele lucruri de p-acolo pentru ca sunt situatii pe care nu le experimentezi altcumva (daca nu cumva ai ghinion in general si ai schimbat cateva masini pana acum).

Deci in acelasi timp e gresit si sa zici ca e curs de conducere preventiva, ca e ceva mai mult de preventie, dar nici defensiv nu-i cel mai fericit termen.

#25
Turnatoriu_de_orza

Turnatoriu_de_orza

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 14.10.2010

View Postdanvlas, on 24 noiembrie 2021 - 20:56, said:

Nu sunt de acord. Nu eram obligat sa ma uit in dreapta, aveam prioritate, eram cu legea in mana. M-am aparat de unul care n-a vazut, n-a crezut sau n-a stiut ca trebuie sa opreasca. Se numeste aparare.

Legenda spune ca pe crucea lui Jhon exista urmatorul epitaf: " A murit avand de partea lui dreptatea"!!!
Degeaba ai legea de partea ta daca se intampla sa nu-ti mai foloseasca...

View Postgabrieln2016, on 24 noiembrie 2021 - 21:05, said:

Nu este inventia lui Titi Aur., notiunea de conducere defensiva este aparuta inca din 1964, in SUA.

Stilul de conducere defensiva  este o completare a celor de mai sus si de obicei presupune insusirea unor tehnice specifice in poligon/circuit urmate de aplicarea lor in trafic = detinerea abilitatilor de conducere pentru a salva vieti, timp si bani, in ciuda conditiilor de trafic si a actiunilor celorlalti (constientizarea riscului, cunoasterea comportamentului masinii in situatii critice si cum se poate iesi din acestea, prevenirea aparitiei conflictelor sau a situatiilor limita).
NU am spus ca ar fi inventia lui T.A. Eu am scris: "Sunt ceva ani de cand am auzit prima data sintagma " conducere defensiva". Se pare ca autorul ei este fostul campion de raliuri, Titi Aur(eu pe el l-am auzit)." M-am referit la T.A. ca fiind autorul in Romania pentru ca  la el am auzit aceasta sintagma.

Acum (imi) este clar de ce insista T:A. cu conducerea defensiva. Are jobul lui..numai ca el foloseste acest termen in locul conducerii preventive.
NU neg necesitatea imbunatatirii abilitatilor de conducere.  Pe de alta parte  nu consider ca termenul  de " constientizarea riscului" ar face parte din conducerea defensiva. El face parte din sistemul de preventie. Cunoscand sau intuind riscul atunci iei masurile potrivite.

View Postexqusit_drunk, on 24 noiembrie 2021 - 21:16, said:

Conducerea defensivă este folosită de Titi Aur pentru a da un sens activității pe care o desfășoară mnealui la acea școală de pilotaj, sens fără de care nu ai avea motivația să cotizezi.

EXACT!!!

Pe de alta parte, cu toata stima pentru campionul T.A., el stie foarte bine problemele din raliuri(pentru ca aici el si-a petrecut cea mai mare parte din timp) si mai putin pe cele din traficul obisnuit. La un anumit kilometraj anume, un tirist(de exemplu) s-a intalnit cu muuult mai multe situatii de conflict pe sosele decat un alergator profesionist din raliuri.

#26
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005

View Postgabrieln2016, on 24 noiembrie 2021 - 21:50, said:

In schimb poti actiona defensiv prin marirea usoara a distantei pe care o ai tu fata de cel din fata ta astfel incat daca acesta franeaza brusc, in mod neprevazut, tu sa poti avea timp sa franezi dar nu la fel de brusc, ci mai usor astfel incat idiotul din spate sa nu fie luat prin surprindere si sa nu te loveasca. Nu-l feresti practic pe el ci incerci sa fi defensiv aparandu-te in primul rand pe tine.
Asta tot conducere preventiva se cheama. Defensiv e o inventie pentru unele cazuri particulare, preventiv e mai cuprinzator, il cuprinde chiar si pe defensiv. Daca ai avea permis de peste 25-30 de ani ai sti asta. Era pe vremurile alea cu oameni mai civilizati o sintagma: PLEOP, adica "pana la limita evitarii oricarui pericol". N-am mai auzit-o de-atunci, de aplicat acum, nici vorba.

Edited by ursamajor, 25 November 2021 - 12:58.


#27
Turnatoriu_de_orza

Turnatoriu_de_orza

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 14.10.2010

View Postgabrieln2016, on 24 noiembrie 2021 - 21:26, said:

... a invata pe circuit cateva tehnici prin care isi poate cunoaste si-si poate controla mai bine masina in conditii meteo mai deosebite de pilda.
...cursul, , pentru unii poate fi chiar distractiv.

Cu ceva ani in urma eram, pe timp de iarna, in masina unui tanar  sofer,La un moment dat a virat in viteza brusc la stanga folosindu-se de frana de mana. Am avut o stare de disconfort dar nu i-am zis nimic. Cel mai probabil se astepta sa il felicit pentru maniera de a fi condus.
Peste ani, mergand si cu taica-su in masina, avand un moment de nervozitate a virat(tot la stanga) si a bagat masina in sant. Aici nu i-a mai tinut manevra!

Hmmm...in conditii meteo deosebite, vorba reclamei, NU-ti trebuie masuri deosebite ci cele impuse de preventie si bunul simt.
DA! Daca vine o masina spre tinta spre tine , atunci, da! trebuie sa stii sa iesi cu bine dintr-o posibila incurcatura.

Pai cand inveti ceva distractiv parca te simti obligat sa te distrezi si sa-i distrezi si pe amicii din masina. Lucru din care pot iesi pozne!

#28
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,105
  • Înscris: 17.01.2012

View Postdanvlas, on 24 noiembrie 2021 - 20:56, said:

Nu eram obligat sa ma uit in dreapta, aveam prioritate, eram cu legea in mana.

prioritatea este UN DREPT de care este bine să beneficiezi CÂND ți se acordă!

View PostIon_Bumbu, on 24 noiembrie 2021 - 22:19, said:

Asta nu inseamna mare lucru, si la noi tot cu sutele de masini eram dar cursurile s-au facut la Titi Aur, chiar merita.
Cei care conduc mult chiar merita sa faca acel curs,

1.cursurile au fost „făcute” pt că le-a plătit compania
1.1.dacă-ți cereau bani, erai făr-de curs...
2.cursanții le-au făcut - și urmat - ca să poată șofa mașinile companiei, altfel erau „per pedes”
2.1.aceeași cursanți, pe mașinile lor, tot ca noi (ne-cursanții) conduc :P

(exemple concrete, le dau pt ipocriții care m-ar contrazice, sunt șoferii de pe dusterele OMV, care la servici merg cu maxim 90 km/h - că-s urmăriți GPS, iar pe fordul propriu o „ard” cu 120 km/h)

în altă ordine de idei: a zis bine un coleg mai sus, „defensiv” a apărut lângă „condus” ca o lozincă a cursului marelui alergător!

#29
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
nu stiu cum sunt altii dar eu merg la fel pe toate masinile.

#30
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,218
  • Înscris: 04.11.2016

View Postursamajor, on 25 noiembrie 2021 - 12:55, said:

Asta tot conducere preventiva se cheama. Defensiv e o inventie pentru unele cazuri particulare, preventiv e mai cuprinzator, il cuprinde chiar si pe defensiv. Daca ai avea permis de peste 25-30 de ani ai sti asta. Era pe vremurile alea cu oameni mai civilizati o sintagma: PLEOP, adica "pana la limita evitarii oricarui pericol". N-am mai auzit-o de-atunci, de aplicat acum, nici vorba.
Din punctul meu de vedere fiecare ii poate spune oricum vrea, pe mine putin ma intereseaza. Nu am facut altceva decat sa-mi exprim o simpla opinie bazata pe ceea ce am citit si am mai vazut pe la tembelizor. Toti sunt liberi sa aiba propriile pareri si nu intru cu nimeni in polemica pe acest subiect. Bani n-as da pentru asa ceva dar daca sunt trimis moca m-as duce chiar si in timpul meu liber.
Cat despre PLEOP, tot din punctul meu de vedere nu a fost altceva decat o magarie comunista si din cate cunosc eu a fost scoasa din Codul Rutier. De ce? Simplu, pentru ca era atat de vaga incat odata urcat la volan puteai fi scos tap ispasitor oricat de legal ai fi mers fara nici cea mai mica problema.

A, da,  permis am din 1982 iar pana acum nu am fost implicat ca sofer in niciun accident. In acele vremuri nu exista simulacrul asta de "pregatire teoretica" la scoala de soferi.
Am facut-o la ACR, initial m-au testat intr-un simulator iar examenul a fost cu chestionar, poligon, tconducere pe timp de zi si pe timp de noapte.

Edited by gabrieln2016, 25 November 2021 - 16:58.


#31
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005
Ce e asa comunist sa conduci prudent, preventiv pana la evitarea oricarui pericol? Lol, gandim nitel?

#32
Freaka-the-Disk

Freaka-the-Disk

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 06.10.2021

View Postgabrieln2016, on 24 noiembrie 2021 - 21:26, said:

.... a invata pe circuit cateva tehnici prin care isi poate cunoaste si-si poate controla mai bine masina in conditii meteo mai deosebite de pilda.

la aceasta scoala de pilotaj/conduita defensiva te poti inscrie cu masina proprie? cred ca circuitul ajuta in masura in care, pe circuit, esti la volanul masinii proprii, respectiv sint de parere ca este profund inutil ca pe circuit sa conduci o masina/tractiune punte fata/ de ex. 1200Kg iar in viata privata sa conduci pericole publice (tractiune spate)/1800 Kg.

#33
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,218
  • Înscris: 04.11.2016
Te rog sa fi mai atent la exprimare ca nu ne-am tras de sireturi impreuna. Eu gandesc dar din respect nu-mi permit sa te intreb pe tine daca faci la fel. In cercul tau de prieteni poti sa te exprimi cum vrei dar cat timp eu discut cu tine civilizat am pretentia ca si tu sa faci la fel si sa lasi "mistocarelile" pentru altii.
Chiar sintagma "pana la limita evitarii oricarui pericol" este extrem de ambigua (as putea chiar oferi un exemplu concret) si exact din acest motiv s-a renuntat la ea. Pe timpul comunistilor, pe baza ei, militia te putea scoate vinovat indiferent de cat de atent, responsabil, corect si preventiv ai fi condus. Se gasea oricand o portita prin care sa fi scos vinovat pe baza acestei expresii nefericite. Doar cine a trait cu adevarat acele timpuri poate stii cum a fost. Odata suit la volan erai practic un candidat sigur la o contraventie sau chiar o infractiune, aprecierea era 100% la discretia militianului. Odata ce militianul si/sau dupa caz, procurorul se puneau de acord, judecata era doar o simpla formalitate iar dreptul la aparare era doar o vorba in vant (a se vedea cum a fost "aparat" Ceausescu la proces).

Edited by gabrieln2016, 25 November 2021 - 17:24.


#34
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Oricat de prudent ai fi, nu poti evita chiar orice, mergand legal.

#35
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005

View Postursamajor, on 25 noiembrie 2021 - 17:00, said:

Ce e asa comunist sa conduci prudent, preventiv pana la evitarea oricarui pericol? Lol, gandim nitel?
nu-i vorba de prudent ci de 1001 situatii in care vina cadea pe cel care conducea masina chiar daca nu era vina lui.
de exemplu lovirea unui pieton care traverseaza pe unde nu are voie.

Edited by arg, 25 November 2021 - 17:58.


#36
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,635
  • Înscris: 22.03.2007
DEFENSÍVĂ s.f. (op. ofensivă) Formă de luptă adoptată în scopul de a rezista atacurilor inamicului; apărare. [< fr. défensive].

Auzisem eu cum că traficul în România e un fel de junglă, dar nu m-am gândit niciodată că atunci când te sui la volan trebuie să te pregătești de război. Sau poate că de asta unii umblă cu măciuca în portbagaj?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate